Proszę o instrukcję krok po kroku bo w tych sprawach jestem całkowicie zielony :/
A właśnie, nie mam płyty, przy zakupie laptopa jej nie dostałem.
Recovery. Instrukcja w łapę i szukasz informacji co i kiedy trzeba nacisnąć podczas rozruchu komputera, aby nowy, czysty Windows (wraz z programami od producenta) i wszystkie sterowniki zainstalowały się automagicznie.
Polecam stworzyć oddzielną partycję (np. programem GParted) na system. Nie zalecane jest mieć jedną partycję i na nie wszystko. I system i dokumenty.
Dzięki za tę bardzo szczegółową instrukcję jak to zrobić krok po kroku, bardzo pomogliście.
A jak ci mam inaczej pomóc? Mam przyjechać i zrobić to za ciebie? Pomyśl troszkę, nawet nie podałeś modelu laptopa! Skąd mamy wiedzieć czy masz Asusa i musisz nacisnąć F8, HP i F9 czy innego Lenovo, który ma całkiem osobny guzik do takiej operacji (przykłady z dupy, nie czepiać się)... Chcesz precyzyjnej odpowiedzi? Zadaj precyzyjne pytanie i opisz problem dokładnie.
Twoje pytanie brzmi mniej więcej tak: mam zielony samochód, jakie paliwo mam do niego wlać.
Na razie nawet nie powiedzieliście jak sformatować dysk bez płyty, a do tego raczej nie potrzebny wam model laptopa.
Problem w tym, ze formatujac caly dysk, usuniesz dane z partycji recovery. Jezeli masz partycje recovery z windowsem, to nie musisz formatowac dysku samemu - automat zrobi to za Ciebie.
Jezeli nie masz takiej partycji, musisz zaopatrzyc sie w plyte z windowsem.
Z tego co wiem ta partycja jest ukryta, a dostęp do niej zablokowany, da się jakoś ją odblokować?
Tak. Opis jak się dostać do ukrytej partycji i zrobić "recovery" masz w poście numer 2.
jest, i pozostanie ukryta dopóki nie wejdziesz do recovery i nie bedziesz chciał przywrócić systemu do ustawień takich jak w dniu zakupu