Dziś znów otrzymaliśmy obszerne info o GTA V.
W skrócie:
- powróci możliwość tuningowania samochodów
- będzie można kupować posiadłości
- Trevor jest motocyklistą
- polowania na jelenie, żbiki i mnóstwo innych zwierząt!
- bullet time z Max Payne 3 powraca
- Przełączanie się pomiędzy bohaterami ma być płynnym procesem - kamera oddali się wtedy niczym w Google Earth, ekran stanie się statyczny, a kiedy wybierzemy interesującego nas w danym momencie podopiecznego, przeniesie się do jego pozycji
- Należy jednak pamiętać, że szybkość tego procesu będzie zależeć od odległości między bohaterami
-W trakcie przerywników filmowych również będziemy mogli przełączać się między bohaterami.
- Każdy z nich ma mieć robotę do wykonania, niezależnie od tego, czy mu w tym pomożemy, czy też sam będzie musiał się tym zająć(!)
Po śmierci, gra cofa nas do punktu kontrolnego, nawet jeśli pozostali bohaterowie żyją.
- To, kiedy przełączymy się na innego bohatera, zależy wyłącznie od nas. Gra ma podpowiadać w trakcie misji, kiedy jest idealny moment ku temu.
- Każda z postaci ma zostać opisana przy pomocy takich współczynników, jak: Stamina, Celność, Siła, Skradanie, Latanie, Jazda, Mechanika oraz... pojemność płuc(!)
- Bohaterowie zostaną jednak zaopatrzeni również w swego rodzaju "umiejętności specjalne". Franklin będzie mógł na moment spowolnić czas w trakcie jazdy, Trevor zada podwójne obrażenia przeciwników, a Michael będzie mógł się pochwalić własną wersją "bullet time'u"
- Poszczególne cechy będziemy mogli rozwijać m.in. poprzez wykonywania zadań głównych i pobocznych
- Mimo wszystko, Trevor zawsze będzie najlepszym pilotem, a Franklin najlepszych kierowcą
- Cecha odpowiedzialna za skradanie jednoznacznie wskazuje, że do poszczególnych misji będziemy mogli podchodzić na różne sposoby
- Twórcy obiecują, że fizyka odpowiedzialna za fale morskie, jest najlepszą z tych, które widzieliśmy na obecnej generacji konsol
- Niestety dziennikarze nie mieli okazji zobaczyć warunków pogodowych
- Niektóre łodzie mają zostać zaopatrzone m.in. w sprzęt do nurkowania(!)
- Deweloperzy przywiązują dużą wagę do wody, opracowali nawet podwodny ekosystem!
- Pod wodą natkniemy się na skarby, jednak należy mieć na uwadze, że ich poszukiwaniem mogą zająć się również NPC
- Zmiana bohatera została rozbita na cztery części - Franklina, Trevora, Michaela oraz naszą postać z trybu multiplayer
- Twórcy zamierzają wprowadzić bliższą relację pomiędzy trybami dla pojedynczego i wielu graczy. Naciśnięcie strzałki w dół na krzyżaku przerzuci nas do wieloosobowego wariantu rozgrywki
- trybie multiplayer dowiemy się więcej w przyszłości
- Michael jest istnym wrakiem człowieka: żona go nienawidzi, ma kiepskie relacje z dziećmi, a wolny czas spędza na zaglądaniu do kieliszka i oglądaniu starych filmów akcji
- Bohaterowie różnią się nie tylko wyglądem i zachowaniem - różnice dosięgły nawet ich ruchów, które mają odzwierciedlać ich osobowość
- W mieście znajdziemy pięć razy więcej przechodniów, aniżeli w Grand Theft Auto IV
- Gra jest określana jako wielki krok w przód w porównaniu z GTA IV
- Rockstar Games przyłożyli się do detali. Turyści będą udawać się na wycieczki do domów celebrytów, plakaty reklamujące filmy będą widoczne na ścianach budynków
- Nowy telefon, z jakiego skorzystamy, to iFriut - będziemy mogli robić nim zdjęcia i wrzucać je na Rockstar Social Club lub własną stronę społecznościową. Zanosi się na to, że możliwe będzie również nagrywanie filmików.
- Telefon będzie wyposażony w aplikacje. Oprócz telefonu, kalendarza i możliwości ponownego rozegrania misji oraz aplikacji społecznościowej, znajdziemy tam jeszcze trzy, niezapowiedziane dotąd programy.
- W grze znajdą się oczywiście napady na banki. Takie w wersji "mini" mają zostać użyte, by nauczyć gracza podstaw planowania. Gracze będą musieli zabezpieczać pojazdy, a także zaopatrzyć się w stroje, maski oraz zaplanować drogę ucieczki.
- To wszystko ma pomóc nam zbudować fundamenty pod większe napady, któe będą wymagać odpowiedniej ekipy. Możemy wynająć tanią "siłę roboczą", co może zaowocować wiadomym skutkiem (ale nie musi), jak i profesjonalistów, którzy znają się na rzeczy.
- Usprawnień doczekało się również samo strzelanie - tyczy się to systemu krycia się za osłonami
- Samochody będą podatne na modyfikacje - mowa o zmianie koloru, nowych kołach, przyciemnianych szybach, spoilerach, a także modyfikacjach silnika
- Modyfikacje wprowadzimy również do broni, w co wliczają się celowniki optyczne, lunety, tłumiki lub większe magazynki
- Bohaterów także dostosujemy do własnego widzimisię - wybierzemy im fryzury, tatuaże i ubrania
- Potwierdzone zadania poboczne to podwożenie autostopowiczów, wykonywanie kaskaderskich akrobacji, yoga(!), golf, tennis i wyścigi
- Będziemy mogli wreszcie kupować budynki: domy, garaże, a także miejsca biznesowe, czyli maszynki do zarabiania pieniędzy
Tłumaczenie użytkownika z forum gta-five.pl
IGN:
http://uk.ign.com/articles/2013/05/02/ho...es-forward
http://uk.ign.com/articles/2013/05/02/gr...e-big-city
Game Informer:
http://www.gameinformer.com/games/grand_...uto-v.aspx
http://www.gameinformer.com/games/grand_...uto-v.aspx
http://www.gameinformer.com/games/grand_...gta-v.aspx
Jeuxvideo:
http://www.jeuxvideo.com/articles/0001/0...review.htm
Edge:
http://www.edge-online.com/features/gran...next-epic/
Videogamer:
http://www.videogamer.com/features/artic...early.html
USA Today:
http://www.usatoday.com/story/tech/2013/...s/2127429/
Official Xbox Magazine:
http://www.oxm.co.uk/53382/previews/gta-...w-details/
Official Playstation Magazine:
http://www.officialplaystationmagazine.c...ble-world/
GameSpot:
http://uk.gamespot.com/features/the-many...ot%3bSlot1
http://uk.gamespot.com/features/grand-th...ot%3bSlot1
Destructoid:
http://www.destructoid.com/grand-theft-a...2852.phtml
Kotaku:
http://kotaku.com/ive-seen-grand-theft-a...-487200782
Już nie moge doczekać się GTA V. Z tych zapowiedzi wynika że będzie to jedna z najlepszych gier w historii.
Jeśli choć część z tych rzeczy zobaczymy w grze to będzie naprawdę dobrze, ale to wielkie R więc raczej wszystko co tu jest wypisane będzie znjadować się w finalnej wersji tytułu, coś czuję że będzie gra roku jak nic.
Bede temat aktualizował.
-Wróci Ballas wciąz jest potezny i agresywny na ulicy.
-Grafika jest Dobra, ale nie można nazwac tego skokiem jakości.
-Prawdopodobnie będą zawody LowRiderów i MonsterTrucków.
-Jednak siłownia sie pojawi.
-Te wszystkie zmiany sa spowodowane przesunięciem premiery.
Zapowiada się chyba najlepsze, najbardziej rozbudowane GTA w historii serii może być to najlepsza gra na obecną generację konsol. Według mnie można brać w ciemno (zresztą jak każdą grę R*). Jeżeli to wszystko znajdzie się w finalnej wersji to mamy grę roku jak nic.
Cieszy mnie, że rozbudowany będzie system ekonomiczny i będzie sobie można kupić nowe mieszkania oraz tuningować samochody. Rozumiem, że własności będą wspólne dla wszystkich bohaterów, podobnie jak auta? Oby.
Nie rozumiem natomiast, o co chodzi z najlepszym pilotem i najlepszym kierowcą. Że inni bohaterowie nie będą mogli prowadzić podczas misji, pojazdy będą specjalnie "zarzucać" na zakrętach, czy jak?
Cieszy system napadów, mam nadzieję, że będzie rozbudowany, a kluczowe będą takie detale, jak np. dobre ustawienie własnych samochodów. No i liczę, że dzięki trójce bohaterów będzie można atakować niekonwencjonalnie. Trochę taktyki. :)
Ciesze się, że GTA robi Rockstar, bo przynajmniej nie musze się obawiać że coś spieprzą, tylko mogę spokojnie czekać na gre. A co do tych trzech bohaterów, to wydaje mi się że zrobili to żeby każdy miał to co lubi, np. fani klimatów z SA będą grali głównie Franklinem, a ci co nie lubią takich klimatów będą sterowali Michaelem lub Trevorem. Ciesze się że będą gangi z SA, bo może to powodować jakieś nawiązania do poprzedniej części.
Ciekawe jak tam wersja X360, oby dobrze. Zmieszczą pewnie na jednej DVD 8.75. I byle do września. Trochę mi nie pasują te statystyki jak w Simsach ale da się przeżyć. Kompletnie za to nie podoba mi się bullet time, to nie Max Payne.
Nie rozumiem natomiast, o co chodzi z najlepszym pilotem i najlepszym kierowcą.
Pewnie czas reakcji manewrów podczas latania Trevorem będzie niższy niż np. Franklinem. I w ogóle będzie się lżej latać nim niż którymś z pozostałych bohaterów. To samo tyczy się prowadzenia aut.
No i dobrze, lubię wyzwania, więc będę prowadził i pilotował pozostałymi. :)
Bullet time też mi się nie podoba, oby było jak najmniej nierealistycznych, fantastycznych elementów. No i oby historia była dojrzała, tworząc GTA IV Rockstar pokazał, że ma scenarzystów, którzy mogą stworzyć perełkę.
Misje poboczne to dobre zapychacze, już nawet w RDR po wykonaniu głównego watku było coś do roboty. Tutaj wielki plus, no i tuning fur, spoko zawsze lubiałem mieć ulubione auto w garazu, teraz będa jeszcze wieksze możliwosci ku temu.
Max Payne ma bullet time, a nie nazwałbym tego grą niedojrzałą. Gameplay i fabuła to dwie różne sprawy, i bardzo dobrze, że Rockstar to zrozumiał wprowadzając np. kupowanie domów (parę miesięcy temu byli temu przeciwni). GTA IV było fantastyczną grą, ale pójście jeszcze bardziej w stronę realizmu jest głupim pomysłem.
Umiejętności specjalne będzie można używać w bardzo ograniczonym zakresie, nie będzie tak, że Michaelem co chwile będziemy aktywować bullet time i załatwiać wszystkich w spowolnionym czasie.
Nie wiem czy zostało to wspomniane, ale ważną wiadomością jest że życie regeneruje się automatycznie tylko do 50% paska.
A jeśli chodzi o tuning. Customizować będzie można nie tylko samochody, ale też motocykle, łodzie, samoloty ;)
Nie wiem czy zostało to wspomniane, ale ważną wiadomością jest że życie regeneruje się automatycznie tylko do 50% paska.
A jak się chce więcej to co? Jakieś painkillery na wzór Maxa Payne'a?
W sumie martwiłem się, że będzie pełna regeneracja, a tak to nie jest jest źle.
Pewnie jak zawsze apteczka, hamburger, hot-dog, napój z automatu, wejście do karetki, zadzwonienie na 911.
Mam nadzieje ze pojawia sie losowo generowane wydarzenia znane z RDR. Fajnie byloby przerwac komus w napadzie, odebrac skradziony portfel/torebke kieszonkowcowi czy wtracic sie w czyjas bojke.
[17] Tak, pojawią się, nawet jest podany przykład w jednym z artykułów z autostopowiczem oraz z celebrytą, któremu można pomóc odciągając paparazzi. :)
Niech dowala jeszcze coopa (jak najbardziej realna opcja) i do tego telefonu aplikacje jak te ktore ma ten koles z watch dogs... to bedzie sandbox dopiero :D
zeby troche rozjasnic kwestie umiejetnosci
Each character is judged based on a series of nine statistics – Stamina, Shooting, Strength, Stealth, Flying, Driving, Mechanic, Lung Capacity, and Special – and each statistic is built-up specifically by doing the action given. Drive around a lot, and you’ll become a better driver. [...] And while some characters will start off inherently stronger in some areas than others, through simple use, they’ll all gain parity with one another in every sense.
Aż ciężko w to uwierzyć. Prędzej zadałbym pytanie czego nie będzie w gta 5. Poprostu cud miód, że przesunęli premierę, aby dodać te wszystkie domy i inne bajery, bo fani byli zawiedzeni!
adrem No, czyli poprostu umiejętności takie jak w SA, tyle, ze niektórzy będą mieli jednych mniej, drudzy więcej.
Ja tylko mam nadzieję, żeby wersja na PS3 nie odstawała jakoś tragicznie od tej z klocka.
A tak to doczekać się nie mogę.
nie, kazdy bedzie mial te same skille, tylko niektore z nich beda lepiej rozwiniete od samego poczatku
O to mi chodziło, źle sformułowałem. Poprostu pasek jednych umiejętności będzie u jednego większy u drugiego mniejszy. Więc pewnie jeden będzie szybko biegał z wysoką staminą i jeździł rowerkiem, drugi będzie lepiej figlował samolotem, a za to wolniej biegał.
wszystkie postaci będą posiadały te 9 paskow statystyk ale wspominano tez o tym że niektore czynności/aktywności bada dostępne tylko dla wybranych bohaterów
Co raz mniej tego starego, dobrego arcadowego GTA. Co raz więcej jakichś siłowni, telefonów, czy też filmowości.
Wiadomo coś o czołgach i wojsku albo cokolwiek o gwiazdkach? Obawiam się, że całkowicie zrezygnowali już z pomysłu wojska...
Nie podoba mi się tylko tych trzech bohaterów. Co to ma być, Simsy?
Rozumiem, że umiejętności prowadzenia pojazdów to tylko statystyka, która nie ma wpływu na model jazdy czy latania tylko na możliwość brania udziału w misjach. W końcu umiejętności należą do gracza.
Wiadomo coś o czołgach i wojsku albo cokolwiek o gwiazdkach? Obawiam się, że całkowicie zrezygnowali już z pomysłu wojska...
Stary system z gwiazdkami powróci, ma być 5 gwiazdek zamiast 6. Na mapie ma znajdować się jakaś baza wojskowa, więc czołg też pewnie się pojawi.
Dopóki gra nie wyjdzie to nie mam zamiaru się podniecać i okrzykiwać ją "grą roku".
Zobaczymy, co z tego wyjdzie.
Świetnie się to zapowiada, szykuje się dobra zabawa na długie godziny ;) Zaskoczył mnie ten pomysł z bullet timem, co do którego mam negatywne odczucia.
Tak, pojawią się, nawet jest podany przykład w jednym z artykułów z autostopowiczem oraz z celebrytą, któremu można pomóc odciągając paparazzi. :)
Nie sledze kazdej informacji o GTA V, wiec dzieki wielkie za info. Wyglada na to, ze GTA V bedzie wielkim mixem topowych gier R*. Oby tylko nie bylo systemu glodu/tycia/chudniecia/pakowania znanego z GTA SA.
Wszystko szykuje się na tip top. Jedyne co mnie martwi to ten bullet time, bo to akurat (przynajmniej według mnie) nie pasuje do GTA.
Oby tylko nie bylo systemu glodu/tycia/chudniecia/pakowania znanego z GTA SA.
Dobra wiadomość - nie będzie ;)
Zapowiada się na genialną grę, już się doczekać nie mogę!
No wszędzie Napisane że 17.09 więc wtedy czy cos sie zmieniło ??
To wydaje się zbyt piękne, aby było prawdziwe. A jeżeli takie będzie to mamy grę dekady :)
@Stra Moldas - ale zwróć uwagę na przepaść między GTA IV a (zapowiedziami) GTA V. Ta gra wręcz nie ma prawa się nie udać.
Grę dekady? Nie przesadzaj, w tej dekadzie wyjdzie jeszcze kilka odsłon GTA...
Między każdym kolejnym GTA była przepaść, nie muszę być zaskoczony. :P
Gra dekady ? - jak najbardziej, to może być ostatnia tak wielka odsłona GTA. Wracanie teraz do remakeu VC chyba nie ma sensu, licze potem na pełnoprawne dodatki z całkowicie nowa linią fabularną i bohaterami. No chyba że R znów osadzi badassa w całkowicie nowym otoczeniu (kraju?) i pokusi się o całkowitą zmiane klimatu serii.
Z całym szacunkiem, ale z tą grą dekady jesteście równie pocieszni, jak tabloidy z "walkami stulecia". Nawet połowy tego dziesięciolecia jeszcze nie ma, a wy grę dekady widzicie. Jest podniecenie, ale trochę dystansu. :)