Obecnie w grach sztuczna inteligencja nie zmienia się praktycznie od 10-15 lat, nadal mamy bezmyślnych przeciwników w każdej grze. Doszły jedynie skrypty by widowiskowo wróg nas zaskoczył i pojmał lub coś.
Jeśli chodzi o modyfikację terenu w grach to ona właściwie nie istnieje. Weźcie sobie jakiego DAYZ, Rust lub tysiące innych gier (niedługo wyjdzie The Forest) i nie można w nich wpływać na teren np. wykopać dół na pułapkę lub zbudować tunel podziemny lub schronienie, to przerasta programistów. W The Forest z tego co pamiętam będzie można zrobić pułapki tylko w określonych miejscach (chyba doły specjalne z góry będą określone i sami nie będziemy mogli nic kopać w ziemi).
Wyobraźcie sobie jak fajnie byłoby grać w Arma lub w inną strzelankę sieciową i wykopać sobie okop! Lub sieć okopów z kumplami. To byłoby fajne. A snajper jakiś mógłby małe zagłębienie wykopać, przykryć je jakimiś gałęziami, krzakami i kampić.
Zauważyłem też, że właściwie w grach nie można wspinać się na drzewa. A w bardzo wielu grach nawet nie można kłaść się na ziemie i jedynie istnieje kucanie.
Oj kuleje ten rozwój gier, kuleje. graficznie trochę się zmienia, a reszta leży całkowicie. Nawet twórcy gier nie uczą się optymalizacji swoich tytułów i często bywa tak, że gra sprzed 4, 5 lat ma grafikę identyczną jak dzisiejsza gra, a różnica w FPSach, stara gra piękna chodzi ładnie, a inna gra, nowa, z identyczną grafiką tnie na minimalnych. Na szczęscie tak skrajne przypadki zdarzają się nieczęsto.
Akurat w 1szym Fearze był nie byli tacy głupi :P i światło od naszej latarki byli dostrzec.
1.Gry o których mówisz miałby znikomą, lub niezauważalną fabułę.
2.Wyobraź sobie np. w Modern Warfare 3 moment w którym kopiesz okop albo sieć okopów. To wolałbyś strzelać czy kopać okopy z kumplami i ganiać się po nich ?
3.Takie rozwiązanie byłoby dobre (tak jak wspomniałeś) w DAYZ, Rust czy innych takich produkcjach.
4.Grafika różni się, bo do gier dodano wiele efektów i ulepszeń. Popatrz na anty-aliasing. To jest zauważalne. albo Bloom, okluzja otoczenia i wiele szczegółów takich jak promienie słońca, jakieś drobinki w wodzie i wiele innych takich gówienek które od razu nie wpływają na nasze oko. Ale normalny "Kowalski" nie jest w stanie tego zauważyć bo nie ma takiego sprzętu który odwzorowałby to wszystko.
5.A co do sztucznej inteligencji... tutaj nie mam zdania, ale wydaje mi się że w przyszłości nie będzie jakiejś specjalnej rewolucji ;)
Pamiętaj że na multi gra też sporo noobów. Wyobraź sobie co by się działo gdyby w np. w CoD lub BF były wymienione przez ciebie elementy.
Jeśli powinno się to zacznij je rozwijać. Skoro to takie proste i wiesz jak wszystko ma tam być poukładane, to wystarczy się wziąć do roboty i dzięki tobie będą na Świecie same świetnie rozwinięte gry może kiedyś.
Była taka gra Red Faction, w której dało się właśnie kopać jakieś tunele, rozwalać ściany, w sumie to było fajne.
@strzelaj
A widziałeś Dayz? Ale tego moda do army II, wersja stand-alone nie posiada takich atrakcji.
W modzie do tego moda, dokładniej w Dayz Epoch można budować własne budynki, o ile się nie mylę to można obniżać/podnosić teren buldożerem, jak się da to okopy nie są żadnym wyzwaniem.
Kopanie okopu to kilka godzin machania łopatką. Widziałeś kiedykolwiek w grze saperkę na wyposażeniu? Chciałbyś kopać dół przez dwie godziny? Włażenie na drzewo, w jakiej grze by to było sensowne i przydatne?
Gra to gra, ma dawać przyjemność a nie symulować prawdziwe życie, jakby tego realnego było mało.
Włażenie na drzewo, w jakiej grze by to było sensowne i przydatne?
Cóż :D w Men of war można na niektóre można było wchodzić, fajnie tak wsadzić snajpera i potem zaciągnąć wroga pod to dzewo.