Zachciało mi się trochę 'unowocześnić' car audio w swoim mega hiper turbo Smarcie ForFour ;) A nie znam się na tym zupełnie. Mam radio LG LCS520IP 4x53W. Jeśli dobrze rozumiem 53W to jest tzw. moc znamionowa (RMS?) i jeśli mam szukać głośników to właśnie takich do 50W. Średnica 130mm i dalej nie wiem na co patrzeć, czego szukać.
Nie chcę wydać dużo, myślę że 150zł za dwa głośniki, póki co chcę się wstrzymać ze wstawianiem głośników na tylne drzwi, raz że nie mam podciągniętej tam instalacji, dwa, że chcę sprawdzić czy możne jednak wystarczy mi wymiana przednich głośników.
Nie chodzi mi o moc, po prostu chcę czystszego dźwięku, bo przy niektórych utworach z głębszym basem niestety odczuwa się, że głośniki które aktualnie posiadam (standardowe w Smarcie, nawet nie wiem co to jest) nie dają rady tak jakbym tego oczekiwała. Da się jakoś w ogóle w tej cenie spełnić taką o babską zachciankę?
Ponoć dobre są Hertze DSK.130, z tym że to koszt ~220zł. Sam je posiadam, ale od miesiąca nie miałem czasu zamontować, tak więc nic na ich temat nie powiem. Za to z tyłu mam już wrzucone tańsze(~120zł) Hertze DCX.130 - grają ładnie i czysto, chociaż dupy to to nie urywa.
Duzą poprawe odczyjesz po wygłuszeniu drzwi matami bitumicznymi dopiero po takim czyms zainwestuj w głosniki,
najlepiej jak zainwestujesz w zamczniacz gdyz moc 53w jest uzyskiwana tylko na ułamek sekundy w warunkach laboratoryjnych. Normalna moc twojego radia to ok 10-20w, potem zinwestuj tak jak kolega pisze w hertz dsk 130 + dystanse z mdf
PS. nawet na serujnych głosnikach po wygłuszeniu drzwi odczujesz duzą poprawe
Nad wygłuszeniem drzwi też się zastanawiałam i tak, żeby dostać się do głośnika trzeba ponoć całe drzwi rozebrać a nie tylko samą maskownicę.
Właśnie Hertze mi się rzuciły gdzieś przy okazji ale te tańsze, HERTZ DCX 130.3
Do wygłuszenia co się nada? Bo widzę że są jakieś maty falowe, filc + aluminium i inne cuda wianki.