Cześć. Dzisiaj chciałbym omówić ten temat oraz obalić mity, które krążą na temat tego zawodu, ale o pomoc chciałbym poprosić was, byście rozjaśnili trochę o co w tej pracy biega - oczywiście nie musicie być wyżej wymienionymi, by to wyjaśniać ;)
A zatem zaczynamy !
Pierwsze pytanie: Czy game designer musi umieć programować, znać się na grafice komputerowej (tworzenie silników 3d, 2d), czy też wystarczy mu tylko umiejętność wyobraźni i pisania scenariusza ? Być może "umiejętność wyobraźni" źle tą frazę ująłem, ale wiecie o co mi chodzi ;)
Otóż czytałem tu i ówdzie, że GD nie musi, ale brak umiejętności programowania w ogóle go skreśla, ale ogranicza. Czytając gdzieś indziej natrafiłem na ciekawy post, gdzie pewien użytkownik zapewniał, że Game Designer musi być takim "guru" w zespole i powinien posiadać wszystkie umiejętności dotyczące GD (tzn. programowanie, umiejętność zarządzania zespołem, posiadać umiejętności grafika komputerowego itp.).
Jednak słyszałęm, że Hideo Kojima nie potrafi programować, za to jest doskonałym scenarzystą, pomysłodawcą i to ukazuje w jego grach.
Pytanie drugie: Czy GameDesigner jest tym samym co GameDev ?
Pytanie trzecie: W jaki sposób świeżo upieczony Game Designer powinien szukać pracy.
Pytanie czwarte: Czy są w tej branży stanowiska podobne do tego, które zajmuje Game Designer ?
Proszę o pomoc, ponieważ chciałbym się trochę dowiedzieć na temat i ja również mam chętkę na zostanie kimś takim, oczywiście będę robił wiele, by takowym się stać.
1. Nie musi mieć umiejętności programistycznych czy graficznych ale takowe by się przydały by lepiej porozumieć się z resztą zespołu.
2. Nie.
3. Tworzyć, tworzyć, tworzyć. To co stworzy umieszczać w odpowiednich miejscach (fora, portale jeżeli takowe istnieją /tego nie wiem).
[2]W tym pierwszym przez przypadek wybrałem inną tematykę, więc proszę administratora, by usunął wątek w kategorii "komputery"
1. Umiejetnosc programowania i podstawowa wiedza odnosnie grafiki pozwala game designerowi na zrozumienie tego, na co moze pozwolic sobie podczas projektowania poziomu gry. Chodzi o to, zeby nie przekroczyc pewnego poziomu technicznego, ktorego nie osiagnie silnik, "graficy" lub umiejetnosci programistow. Obecnie wiekszosc poziomow dla gier nie mozna zrobic bez uzywania skryptow, stad przydatna umiejetnosc programowania.
2. Jesli chodzi o gamedevelopera to, tak mozna nazwac kazdego kto ma cos wspolnego z tworzeniem gier.
3. Wysylac CV z probkami swoich prac, baaardzo przydatne jest portfolio, ukonczona uczelnia jest mniej wazna niz umiejetnosci i doswadczenie.
4. Concept artysta ?
r_ADM - jak coś nowego zrobię to wrzucę :) Stare gry wstyd pokazywać.
http://flash.mysite.pl/Archer/ ta chyba jest najlepsza z tego co mam tam na serwerze.
r_ADM i tomazzi - pogadać to sobie możecie na gg.
[5] Jeżeli chodzi o Concept Artystę, to czym on się zajmuje ? Rysowaniem ?
ligenz - jedną z umiejętności która na pewno przyda Ci się jako przyszłemu niedoszłemu GD jest słuchanie ludzi. Słuchanie i wyciąganie wniosków z tego co mówią. Nie skorzystasz na tym, że będą sobie na GG rozmawiać, poza twoimi plecami.
tomazzi pytanie mam, czy oplaca sie w tych czasach robic takie gierki jakie robisz, skoro jest gazylion stron z darmowymi grami? Pytam z ciekawosci czy rynek nie jest tym przesycony jeszcze. Np na takim Armorgames gry sa full wypas i kazdy znajdzie cos dla siebie
[11] - artysta koncepcyjny tworzy wstepny wyglad mapy, postaci, przedmiotow czyli wszystkiego co bedzie dostepne w grze. Na podstawie jego prac, graficy tworza modele a level designerzy skladaja mape. Czesto takze artysta koncepcyjny tworzy wstepny zarys zadan wymagajacych interakcji na mapie.
Ale te "darmowe" gierki na Armorgames tez ktos robi - i nie robi tego ot tak sobie. Sporo tych gierek zarabia na siebie chociazby dzieki reklamom (przynajmniej tak to dziala na Kongregate). Na portalach okologrowych slychac tylko o produkcjach AAA, czasami o indie ale malo sie mowi o flashowkach - a te mimo wszystko potrafia zarabiac na siebie i miec BARDZO duzo uzytkownikow. np. ostatnia flashowka w ktora gram non-stop ma na kongu jakies 25 milionow odswiezen i kilka milionow uzytkownikow. Jest to "zwykla" karcianka, ale jest swietnie wykonana - tak dobrze, ze smialo dalem im troche kasy za to co zrobili.
Sebs Master - teraz nie robię gier dla siebie a dla firmy w której jestem zatrudniony. Dla mnie się to opłaca i widać dla firmy również skoro dalej jestem w niej zatrudniony :)
Jeżeli chcesz robić gierki flashowe dla siebie, dla własnego zarobku to też się opłaca. Finansowo raczej słabo ale nabierzesz doświadczenia, zawsze to będziesz miał co pokazać przyszłemu pracodawcy. Choć z drugiej strony, moje gierki nie powalają więc może dlatego całe g zarabiają :D
Ogolnie chodzilo mi bardziej o pracodawce, no bo do cholery ilez moze byc tych portali z darmowymi grami? :) Chyba ze robisz dla ktoregos z wiekszych. Ja osobiscie nie robie i nie bede robil gier, pytalem z czystej ciekawosci jak to wyglada.
yasiu - czy Ty nie piszesz już na gameplay'u ? Nie widzę taga obok twojego levela.
Witam,
Zapraszamy do udziału w konkursie dla Game Designerów. Do wygrania 2 x 15 000 zł. Szczegóły na naszej stronie internetowej www.loriproductions.com