Witam, mam problem z moim nowym laptopem od Samsunga, a mianowicie polega on na tym, że laptop będąc podłaczony do wifi co jakiś czas (nie ma tutaj regularności) zmienia stan połączenia z siecią z "Połączono" na "Ograniczone" i wtedy interent oczywiscie nie działa. Zależy od dnia, ale w ciągu godziny potrafi on się rozłączyć nawet 15 razy. Pomaga wtedy właczenie i wyłaczenie trybu samolotowego, tak aby zresetował on połaczenie, komputer sam nie łączy się z powrotem gdy już przejdzie na "Ograniczone". Nie zaobserwowałem żeby jakiekolwiek inne urządzenie, które jest podłączone do sieci przez WiFi zachowywało się podobnie, więc zakładam, ze jest to wina laptopa. Mam zainstalowane najnowsze sterowniki do sieciówki. Zarządzanie energią też nie ma tutaj nic do rzeczy. Router, z którym się łacze to Thompson TW6870 od Vectry(nie mam dostępu do konsoli routera!), a laptop to Samsung 550P5C. Chciałbym się dowiedzieć po której stronie występuje problem, laptopa czy routera i czy da się to naprawić z poziomu klawiatury i myszki, czy muszę oddać sprzęt na gwarancję. Muszę przyznać, że taki stan rzeczy działa na mnie niebezpiecznie drażniąco, dlatego będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Wejdź na adres http://192.168.0.1
Tam się zaloguj bez nazwy z hasłem admin
I zmień sobie kanał na 6.
A jak naprawdę masz zablokowany dostęp do routera (w co nie wierzę) to zadzwoń na infolinię i poproś o zmianę kanału na 6.
Jest jak mówiłem, nie mogę wejść na router (z Twojego linku też), co to za magiczna zmiana kanału? Chce wiedzieć o co będę prosił tych łosi z infolinii.
Też swego czasu miałem problem z modemem Thomsona. Zrywał mi połączenie co pół godziny - godzinę. Po zmianie na kanał 6 wszystko pięknie gra.
Ściągnij sobie program InSSIDer i tam zobaczysz który kanał masz przydzielony. Jaki by nie był to mówisz serwisantowi, że siedzi na nim dużo ludzi i w związku z tym wifi ci zamula. Mówisz że chcesz żeby przestawił router/modem na kanał 6 i tyle. Gość to zrobi od ręki, od tego tam siedzi.
ed. Aha, nie wiem jak to wszystko wygląda od strony technicznej, wiem tylko że mnie to pomogło.
Mam ten sam problem, co autor wątku.
davis - co dokładnie zrobić, bo jak zostawiam pole "Użytkownik" puste, a jako hasło daję "admin", to nie działa?
Jestem na kanale 8., jutro będę dzwonił i zobaczymy czy to coś zmieni. Anyway, dzięki wielkie za pomoc
@Up
Nic nie zrobisz, tak jak mówiłem, Vectra ma ustawione inne dane do logowania na router niż te domyślne. Jedyne co Ci pozostało to liczyć na to, że zmiana kanału coś da.
Wpisz w google model swojego modemu z pytaniem jak się zalogować. Powinno ci podpowiedzieć.
Różne modemy mają różne fabryczne hasła i loginy.
bo jak zostawiam pole "Użytkownik" puste, a jako hasło daję "admin", to nie działa?
Przeczytaj instrukcje obslugi routera, tam bedzie napisane jaki jest defaultowy login - jesli on nie dziala, i aktualnego nie znasz, to jedyne, co mozesz zrobic, to zresetowac router do ustawien fabrycznych, i skonfigurowac go od poczatku.
Ewentualnie obczaj czy router nie ma jakis naklejek z informacja o standardowym hasle do logowania.
Co do problemu, mialem kiedys taki, okazalo sie ze klient torrenta odpalal za duzo polaczen i router nie wyrabial. Ograniczenie ich ilosci pomoglo.
Mam podobny problem. Próbuję wejść w link z [2] ale nie działa. Ktoś wie czemu? Adres zależy od routera?
Router to (chyba) Fast3764-D2B4 od Neostrady.
Adres zalezy od ustawien routera, niekoniecznie od samego modelu.
Adres routera to adres bramy domyslnej, sprawdz poleceniem 'ipconfig' jaki jest u ciebie, i takie IP wpisz w przegladarke.
Jak wpisuję 'ipconfig' lub 'ipconfig /all' to tak szybko znika okienko, że nie da się nic przeczytać :/
[13] no a w czym myślisz, że wpisuję? :P
Jeeeeny... dobra, poszło. Wszedłem w konfigurację routera, ale jestem zbyt zielony, żeby wiedzieć co pozmieniać. Na pewno mam kanał 6, więc to co pisał davis mi nie pomoże.
Zakres adresów IP 192.168.1.10 - 192.168.1.99 przy adresie routera 192.168.1.1 jest normalny? Nie muszę mieć stałego prywatnego IP sieci lokalnej?
sciagnij aplikacje na telefon (wifi analyzer czy cos takiego) sprawdz jakie kanaly w twojej okolicy sa "wolne" a gdzie jest tlok i zmien na odpowiedni, moze pomoze
Doradzanie zmiany kanalu na konkretny numer jest bez sensu, bo doradzac mozna co najwyzej zmiane na kanal wolny, a ich zajetosc moze u kazdego byc inna - zalezy jak poustawiane sa pobliskie urzadzenia wifi, np u sasiadow. Zajetosc kanalow mozna sprawdzic np podanym wyzej InSSIDerem, albo chocby Wifi Analyserem (dostepny na komorki z androidem w play.google.com).
Ustawienia masz dobre i normalne.
Zmiana kanału nic nie dała, nadal zmienia stan połaczenia na "ograniczone", jakieś inne pomysły mające szanse rozwiązać mój problem? Chciałbym się chociaż dowiedzieć po jakiej stronie leży problem, routera czy komputera, wtedy jedno z nich mógłbym oddać na gwarancję.
Ja jeszcze tylko zapytam o dwie rzeczy:
1. W ustawieniach routera z poziomu komputera takie coś jak "przywracanie ustawień fabrycznych" to to samo jakbym zresetował router przyciskiem?
2. Zainstalowałem sobie wifi analyzer. Myślałem, że mi od razu pokaże jaki kanał jaką ma siłę, a on skupia się na aktualnym kanale. Niby jest coś takiego jak "klasyfikacja kanałów", ale wszystkie mają 10/10 gwiazdek. Możliwe jest, żeby wszystkie były doskonałe? Czy mam to sprawdzać na zasadzie prób i błędów?
Aha, i zmieniłem sobie kanał na pierwszy z brzega, czyli nr 1 i póki co połączenie się ustabilizowało.
Zdiagnozowałem problem, zmienia mi połączenie na ograniczony tylko wtedy jeśli jakieś inne urządzenie jest podłączone do wifi, gdy tylko laptop korzysta z sieci nie ma żadnego problemu. Czy zmiana routera, wgranie na niego najnowszego firmware zlikwiduje problem? Obecnie nie mam możliwości zaktualizowania softu na modemie od Vectry, dlatego chce podłączyć do niego router w nadziei, że problem zostanie zlikwidowany.
Miałam podobny problem i męczyłam się tydzień. Winą w moim przypadku był modem wifi, który jak się później okazało blokował sygnał.. :/
__________________________________________________
[link]