Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Chodzicie po górach?

24.02.2016 19:08
jarekao
😉
1
jarekao
163
PAX

Chodzicie po górach?

W kwestii wycieczek górskich jestem laikiem. Niedawno koleżanka (bardzo urocza) zapytała czy nie chciałbym się z nią wybrać zdobyć kilka szczytów (bez skojarzeń, proszę). Będą to szczyty z Korony Gór Polski,ale nie te największe tylko pośrodku ;) Myślę że wybierzemy się końcówka kwietnia/początek maja więc powinno już być w miarę ciepło.
Może ktoś poradzi jak się przygotować do takich wycieczek. Niby pod niektóre góry można podjechać a podejście na sam szczyt to jest jakieś 1-2 km więc nie powinno być trudno.
Domyślam się że muszę sobie kupić dobre buty aby się nie ślizgać, do tego pewnie jakieś spodnie i polar z dobrą wentylacją. Może głupie pytania, ale każda dobra rada się przyda.

24.02.2016 19:11
cswthomas93pl
😜
2
odpowiedz
cswthomas93pl
148
Legend

Nawet i odpowiedni strój nie jest niezbędny, chociaż wiadomo - dobrze jak będzie ;)
Dawno po górach nie chodziłem, ostatni raz podstawówka, gimnazjum? Problemów nie było, a dość sporo przemaszerowałem. Ty masz bardzo uroczą koleżankę, więc jest jeszcze lepiej, więcej nie trzeba.

24.02.2016 19:17
3
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Sage
155
Arbiter Elegantiae

Niby pod niektóre góry można podjechać a podejście na sam szczyt to jest jakieś 1-2 km więc nie powinno być trudno.
Marzenia ściętej głowy. Szykuj się na 20-30 km.
Zawsze używam Endomondo w górach i zdarzyło mi się nawet przekroczyć 30 km jednego dnia. I to dosyć spokojnego dnia.

Przede wszystkim dobre buty. Wodoszczelne, wysokie, oddychające.
Nie ma nic głupszego niż trampki czy inne japonki (a spotkałem już takich) w górach.
Samo ubranie to sprawa drugorzędna, byle wygodne, ale buty są szalenie ważne. Zważywszy choćby na sam dystans. Do tego nierówności terenu, warto zabezpieczyć kostki.

Pomysł też o jakimś wygodnym plecaku. Zawsze trzeba mieć jakąś butelkę z wodą, coś do zjedzenia, małą apteczkę na wszelki wypadek.