Witam!
Od czasu do czasu wrzucam informacje dotyczące projektu nad którym pracujemy już... jakiś czas (trochę niezręcznie pisze się 4 lata ;]). Niestety wątki systematycznie trafiają do archiwum więc pozwoliłem sobie stworzyć kolejny. Tym razem chciałem pokazać screeny z części lokacji wersji demo, które powstaje na UDK - BIT jest też dobrym przykładem na to, że na UDK można zrobić nie tylko strzelanki.
Starsze wipy:
http://img821.imageshack.us/img821/2065/50152974.jpg
http://img3.imageshack.us/img3/5193/98499549.jpg
http://img26.imageshack.us/img26/5168/77471582.jpg
http://img40.imageshack.us/img40/3779/52982792.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/918/76669495.jpg
Najnowsze wipy:
http://img38.imageshack.us/img38/1650/10978967.jpg
http://img30.imageshack.us/img30/3763/84321568.jpg
http://img30.imageshack.us/img30/1184/18993635.jpg
http://img819.imageshack.us/img819/6315/93922780.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/7784/42288829.jpg
http://blackicetales.com/images/galeria/5ss.jpg
http://blackicetales.com/images/galeria/6ss.jpg
Jak widać góry w tle są pokryte tylko jedną warstwą tekstury, brakuje contentu, drzew, propsów, etc. to zostawiamy na koniec. W tej chwili zależy nam przede wszystkim na "wykończeniu" wyspy. Lokacja demo składa się z sześciu takich wysp, jednak z braku czasu i "mocy przerobowych" postanowiliśmy ograniczyć się do dwóch. Dojdzie jeszcze trochę contentu, przede wszystkim propsów, mgła, shader wody do poprawy, brakuje też morza, na stałym lądzie powstanie osada z "puzzli" w odmiennym stylu architektonicznym niż prezentowana na wyspie, wykańczamy też podziemną nekropolię (która notabene została wykorzystana do przygotowania intro projektu). Pracy jeszcze dużo, ale powoli widać efekty. Sporo się jeszcze zmieni, przygotowaliśmy też przystań, akwedukt i latarnię - w najnowszych wipach już się pojawią.
Lokacja projektowana jest na bazie naszego autorskiego designu i conceptów, niektóre z nich znajdziecie tutaj:
http://blackicetales.com/pliki/book_pl.pdf
Trochę próbek muzyki:
http://blackicetales.com/music/
Stare mocapy [animacje i modele organiczne są już poprawione]:
http://www.youtube.com/watch?v=CoBC-dXzYDs
Więcej informacji odnośnie lokacji czy grafiki znajdziecie na stronie projektu i forum:
http://blackicetales.com
http://bone-fracture.pl
Zależy nam przede wszystkim na uwagach dotyczących lokacji, bo powoli zbliża się na nią deadline. Zapraszam do pisania komentarzy ;)
Pozdrawiam,
Sher.
Zawitaliśmy na FB, więcej nowych screenów znajdziecie tutaj:
https://www.facebook.com/BoneFractureInteractive
Jesli to Ty jestes Waszym PR-owcem to zwolnij sie prosze, przeczytalem calego Twojego posta i dalej nie wiem czy Wy robicie gre, film, komiks, pornola czy po prostu lubicie sobie obrabiać grafikę.
Pytanie: kiedy skończycie? I czy gra będzie sprzedawana w pudle, czy to kolejny tytuł sprzedawany cyfrowo? Bo jak cyfrowo tylko to macie o przynajmniej jednego klienta mniej: ja muszę mieć płytę, intrukcję, pudło, i gra ma się instalować i uruchamiać w każdych warunkach, nawet gdy nie mam neta jakims cudem.
@Mou
Nie jestem PRowcem, ale jeżeli przeczytałeś posta i nie wiesz czy to projekt gry cRPG [co jest w nagłówku], czy tez pornol to chyba nie ja mam problem ze zrozumieniem tego co zostało tam napisane ;)
@Iselor
Nie mam pojęcia kiedy skończymy, bo póki co nadal przygotowujemy demo. Jeżeli znajdzie się inwestor/wydawca to wtedy pewnie pojawi się przybliżona data wydania. Co do dystrybucji to widać obecny trend do dystrybucji cyfrowej, mam też nadzieję, że uda się też wykorzystać przetwarzanie w chmurze. Ale box też wg mnie jest potrzebny ;)
Grafika, grafiką ale macie jakąś mechanikę już wdrożoną ?
Mała próbka animacji postaci:
http://www.facebook.com/video/video.php?v=252513774765677&oid=246886548658508&comments
Pierwsza faza to mocap, później lecą animacje "ręczne" :) Niestety widać niedoskonałości modelu, morpha twarzy nie zrobiliśmy bo wychodziło tragicznie. No i nad ubraniem trzeba popracować. Ale plusem takich projektów jest też to, że ciągle się uczymy na własnych błędach jak coś zrobić właściwie :)
@xX_RRR_Xx
Mechanika jest już dawno skończona (opis i diagramy uml), stworzyliśmy własny setting na potrzeby gry, ale mechanika nie jest zaimplementowana bo w tej chwili mija się to z celem - nie wiadomo na jakim silniku powstanie finalny produkt. Demo robimy na UDK, ale na 90% jeżeli znajdziemy inwestora/wydawcę będziemy szukać innego rozwiązania. Idealnym silnikiem jest dzieło REDów (z tym, że to pewnie in-house use only), ale najpierw chcemy przygotować jak najlepsze demo, żeby pokazać coś ciekawego :)
[5] Shergar > a teraz prosze idz i schowaj sie pod kamieniem. A nastepnie zalatw sobie PRowca
Z calego twojego posta nie wynika kompletnie NIC. Wszystkiego sie trzeba domyslac samemu co jest niezlym przegieciem.
Wnioskuje wiec ze to cRPG bedzie w settingu fantasy na kilku wyspach i podobne do Gothicka?
I najwieksza wage przykladacie do grafiki?
Sorry kolo ale co mnie grafika obchodzi zwlaszcza jak piszesz ze jestescie sklonni zmienic silnik?
Co wiecej te screeny to idzie o kant potluc, gdzie jest jakies inwentory, tworzenie postaci, rozmowa?
Napisz lepiej cos o zarysach fabuly, do kogo jest gra adresowana , jak wiele jestescie sklonni poswiecic dla strategicznego inwestora (czy gra ma byc bardziej casualowa czy hardkorowa?)
Czy to ma byc wogule single czy MMO > btw przetwarzanie w chmurze , ho ho ho trzymajcie mnie bo pekne. jakie obecne gry sa tak przetwarzane?
Sugeruje sie ogarnac albo przestac tu pisac bo robicie sobie tylko krzywde
btw nie wiem czemu ale Shergar mi sie jakos z KC (RPG) kojarzy (chyba na zasadzie ze tam sie tak miasta nazywaly Ostrogar np ;) )
btw2 > jesli na GOLu tworzyles juz wczesniej watki o tej grze to je zawsze mozesz tez linkowac w pierwszym poscie
Nie jestem PRowcem, ale jeżeli przeczytałeś posta i nie wiesz czy to projekt gry cRPG [co jest w nagłówku], czy tez pornol to chyba nie ja mam problem ze zrozumieniem tego co zostało tam napisane
Ale w poście naprawdę nie ma żadnych informacji pozwalających stwierdzić, że to będzie gra cRPG. Na razie jedyne, co przezentujesz to jakaś lokacja, która równie dobrze być elementem filmu w grze dowolnego typu - od zręcznościówki po strategie. Nie żebym krytykował przedsięwzięcie, ale o tym, co pokazałeś po prostu nie da się dużo powiedzieć. Bo pokazując projekty lokacji i mówiąc, że nie wiadomo, na jakim silniku będzie robiona ani jak jest projektowana całość nie dajesz specjalnego pola do dyskusji. Można stwierdzić, że ładne, albo nieładne i koniec.
A wyspa? Jak to wyspa. Projekt graficzny zabudowy moim zdaniem dość trywialny, ale w sumie to dopiero początek. Nie wywołuje żadnych konotacji, ale może takie było zamierzenie. Widzę, że teren ma niewiele miejsca do poruszania się i jest w nim sporo szklanych ścian, co z kolei kojarzy mi się z NWN albo Wiedźminem. Czy pod tym względem lokacja jest reprezentatywna dla gry albo całego dema?
@WrednySierściuch
Dzięki za sugestie ;)
1. Nie wrzucałem do posta zbyt dużo informacji, bo wątpię, że ktoś by całość przeczytał, dlatego jest na dole 1 posta link do strony i forum projektu gdzie masz wszystkie informacje dotyczące projektu.
2. Setting. Opracowaliśmy własny, w międzyczasie były perypetie z Monastyrem i Savage World, ale żaden z settingów nie oddawał tego co chcemy przygotować w BIT. Podobnie z mechaniką.
3. To nie będzie fantasy na kilku wyspach. Przewidywanej mapy pełnej wersji nie mogę na razie pokazać. Napisałem też, że to lokacja demo, tworzona na potrzeby dema technicznego, nie jest to więc właściwa gra. Nigdzie też nie pisałem, że zależy nam przede wszystkim na grafice, choć oprawa audiowizualna musi stać na wysokim poziomie i też jest dla nas istotna. Zbieżność z Gothiciem jest tylko w przypadku eksploracji terenu i detalu wykonania terenu, no i mam nadzieję, że także klimatu.
4. Silnik. Demo powstaje na udk, bo zależy nam na dobrym rendererze, poza tym chcemy tez pokazać, że na UDK można zrobić nie tylko strzelanki. Ale nie przewidujemy stworzenia wersji finalnej na tym silniku, bo są lepsze rozwiązania, z tym, że płatne. UDK do naszych celów jest darmowy, więc to był wg mnie jedyny sensowny wybór (dwa lata straciliśmy na stworzenie własnego silnika, na którym niestety nie dało się finalnie zrobić czegoś więcej niż casuale, np. buggy-race.pl to był test engine). Silnik upatrzony już mamy, ale póki co trzeba skończyć demo, żeby prócz tego co już przygotowaliśmy (GDD, artbook, setting animacji, intro, fabuła, mechanika, muzyka, sfxy, etc.) pokazać także, że potrafimy przygotować level design.
5. Fabuła/opis lokacji. Opis przedstawionej lokacji znajdziesz na naszej stronie: blackicetales.com, jest podparty grafikami, więc polecam tam zajrzeć. Także na stronie znajdziesz główne założenia gry, faq, etc. Sporo też pytań i odpowiedzi padło na forum: bone-fracture.pl
6. Inwestor. Materiały i sheet dla inwestora mamy przygotowany, także dla inwestora spoza pl, ale na razie chcemy wykończyć demo. Stąd też powstał ten temat, aby poznać sugestie dotyczące levela, na czym nam najbardziej zależy.
7. Rodzaj gry. W nagłówku napisałem, że cRPG. Kiedyś próbowaliśmy przygotować wersję mmo na silniku multiversa, ale stwierdziliśmy, że trzeba mierzyć zamiary na siły. Jeżeli szukasz dobrego projektu mmo to polecam Ether Fields - Kamil i reszta ekipy wykonali kawał dobrej roboty ;)
8. Przetwarzanie w chmurze. Biorąc pod uwagę szacowany czas takiego projektu jak BIT (min 4 lata) to wg mnie będzie możliwe wykorzystanie przetwarzania dla takich gier. Póki co to tylko jedna z opcji publikacji produktu.
9. Były wątki do BITa, ale wylądowały w archiwum, dlatego ich nie podłączałem, tutaj są dwa:
http://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=10753917
http://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=8789740
Pozdrawiam,
Sher.
@Dzikouak
Masz rację, nie ma dokładnych informacji na temat gry bo przede wszystkim zależy mi na pokazaniu WIPa lokacji demo. Ale podałem link do strony i forum z adnotacją, że właśnie tam znajdziecie wszystko co udostępniliśmy do tej pory na temat powstającej gry. O silniku już napisałem, to także jest w newsach na stronie.
Co do samej wyspy, jest tam wg mnie sporo miejsca, kilka ukrytych jaskiń, na powierzchni jest niewielka osada. Na stronie BIT w newsie znajduje się pełniejszy opis lokacji podparty grafikami.
W każdym razie dzięki za uwagi. Jeżeli są jakieś pytania to piszcie, postaram się na wszystkie odpowiedzieć.
Pozdrawiam,
Sher.