Jak dobrze zbudować wojownika w BG? To moja pierwsza postać. Czy coś takiego daje rade:
siła 18
zręczność 12
kondycja 15
inteligencja 10
mądrość 10
charyzma 12
?
Zdecydowanie nie daje. Po 1 musisz wylosowac okolo 90 punktow. Staty: max sila, max zrecznosc, max kondycja. Reszta wg uznania. Proponuje inteligencje i madrosc na 10, aby nie miec minusow. Charyzme 10+, aby byc przywodca druzyny, chociaz charyzma malo zmienia.
Jeśli planujesz od razu z BG1 przejść do dwójki to daruj sobie charyzmę. Potem i tak dostaniesz pierścień na samym początku BG2, który daje charyzmę na +18.
Natomiast Siła najlepiej zeby zostala wylosowana na 18/00, wiec losuj do skutku, zrecznosc 18, kondycja 18, a cala reszte w madrosc, im wyzsza tym lepiej - bedziesz odporny na uroki.
Jak dla mnie, to masz zdecydowanie za słabe statystyki, szczególnie zręczność. Dobrze by było gdybyś wylosował coś koło >80 i przede wszystkim maksuj siłe, zręczność i kondycję.
przy rzucie 80 punktów rozdałbym w ten sposób:
Siła 18/>75
Zręczność 18
Kondycja 18
resztę w pozostałe statystyki.
Dokladnie, zapomnialem wspomniec o wspolczynniku sily. Niestety strasznie ciezko wylosowac odpowiednia ilosc punktow, z jednoczesnym wspolczynnikiem 18/00. Wydaje mi sie, ze 18/91-99 jest wystarczajacy.
Czyli że mogę wylosować różną ilość pkt. do rozdania ? :O Poniżej jakiej wartości w statystyce nie powinienem schodzić ? i w końcu zręczność czy mądrość ?
Tak mozesz wylosowac rozna liczbe pkt. Nie powinienes schodzic ponizej 80, jednak priorytet to zawsze 90. Zdecydowanie zrecznosc. W madrosc dajesz to co ci zostanie, aczkolwiek nie koniecznie w madrosc. Ja zawsze mam madrosc i inteligencje na 10, a w charyzme daje reszte. To juz kwestia twoich upodoban, bo i tak malo to zmieni.
Siła + Zręczność + Kondycja i jesteś praktycznie nie do ruszenia. A to co zostanie daj w mądrość. Ogólnie jeśli poświęcisz jakieś 5 minut na losowanie i zliczanie, to spokojnie wylosujesz nawet ponad 85 (swoją drogą, raz w życiu udało mi się wylosować 90 punktów z siłą 18/00, czyli maksimum i to przy 2-gim losowaniu).
Pamiętaj też, że w trakcie zabawy tylko w BG1 znajdziesz aż 8 grimuarów (po jednej na każdą z cech + 2 dodatkowe mądrości).
To teraz mam następujące staty:
siła 18/51
zręczność 18
kondycja 18
inteligencja 10
mądrość 14
charyzma 10
może być ? nie będę miał dużych problemów i czy niewysoka charyzma nie zablokuje mi zbyt wielu zadań i smaczków?
Jeżeli nie chce ci się długo losować punkty to obniż inteligencję i mądrość do 3, a pierwszy trzy cechy daj na maksa. Charyzma poniżej 10 daje ujemny modyfikatory reakcji w trakcie rozmów.
Tak sobie, ja bym jeszcze polosował. Może zmień rasę na półelfa?
Dość szybko przyłącz do drużyny Ajantisa i ustaw go liderem (przeciągnij jego portret w miejsce Twojego), nie będzie problemów z ograniczeniami charyzmy.
I nie słuchaj tych powyżej, mądrość u wojownika jest bardzo ważna, 15 przynajmniej, przy założeniu, że zbierzesz wszystkie trzy grimuary.
I nie słuchaj tych powyżej, mądrość u wojownika jest bardzo ważna
Do czego niby?:D
Pogadamy aż wyjdziesz w końcu z Candleekeep i spotkasz jakiegoś kapłana ;)
Ile punktów mogę wylosować maksymalnie ? To w końcu charyzma czy mądrość ? :> Przy założeniu, że inteligencja i jedna z tych cech będą na 10, bo nie chcę schodzić poniżej tej wartości
Im wyższa jest mądrość, tym bardziej odporny jesteś na wszelkie uroki. W jedynce ma to pewne znaczenie, natomiast w dwójce jest kluczowe dla wojownika, bo tam jest cała masa bestii rzucających różne uroki, powodujących panikę i inne takie. Inteligencja nie daje żadnych premii. Charyzma jest istotna przede wszystkim dla fabuły, ale jak mówię - to puste punkty, bo lidera drużyny można zmienić i wtedy nic nie tracisz, bo liczy się jego charyzma, a w BG2 od razu dostajesz pierścien charyzmy 18.
Generalnie zastanów się czy nie chcesz grać wieloklasowcem, gra samym wojownikiem jest dość nudna, choć idealna na początek ;)
Żoze sory ale głupoty wygadujesz.
Im wyższa jest mądrość, tym bardziej odporny jesteś na wszelkie uroki.
Bullshit. Może i w zasadach AD&D v2 tak jest, ale w BG1 mądrość nie ma ŻADNEGO wpływu na rzuty obronne (i w BG2 bodaj też).
Kerth - ja bym zostawił, tym bardziej jeśli masz zamiar eksportować postać do BG2.
Murinio - Nie zapominaj o tym, że wojownik ma najlepsze rzuty obronne w grze, więc pakowanie w mądrość by odrobinę zwiększyć szanse odbicia uroków itp. kosztem innych nie wydaje mi się zbytnio dobrym pomysłem. Zresztą jak sam zauważyłeś, w pierwszej części można znaleść aż 3 grimuary od mądrości.
No tak, ale punktów jest na tyle dużo, że w dylemacie inteligencja-mądrość-charyzma, moim zdaniem najlepiej inwestować jednak w mądrość, a potem charyzmę ;) Głowę dałbym sobie uciąć, że są premie od mądrości dla wszystkich postaci.
Murinio coś pieprzy. Już lepiej dać punkty w Int., żeby uniknąć przykrych niespodzianek w walce Ilithitadami ;) ( w BG2 naturalnie )
No to nieco zmieniłem postać i taką już zamierzam grać, a jest to następujący wojownik:
siła 18/96
zręczność 18
kondycja 18
inteligencja 10
mądrość 10
charyzma 16
Wylosowałem 30 pkt i tak je wydałem. Mam nadzieję, że będzie mi się dobrze grało, zamierzam grać czystym wojownikiem i możliwe przejść nim całą sagę. Nadaje się?
No tak, ale punktów jest na tyle dużo, że w dylemacie inteligencja-mądrość-charyzma, moim zdaniem najlepiej inwestować jednak w mądrość, a potem charyzmę ;)
Jedyną premię z wysokiej mądrości jaką będzie miał to bonus do wiedzy, który i tak mu się nie przyda, bo wojownicy mają jej zbyt mało, żeby samodzielnie identyfikować przedmioty.
[21] Nadaje się?
Tak, do BG1 prawie idealna postać, a w BG2 w zasadzie też nie powinieneś mieć problemów.
Bardzo dobre staty, sam mam obecnie podobna postac, bo zaczalem niedawno grac znowu.
Murinio - Kerth nie mowil, ze bedzie gral tez w BG2, a madrosc, charyzma i inteligencja i tak i tak maja znaczenie mocno kosmetyczne wiec obojetne w co da. Wg mnie najlepiej dac w charyzme, bo to wojownik tank, ktory zawsze jest w 1 lini i to z nim gadaja npc.
Vismerhill - da sie wylosowac wiecej niz 90, ja mialem najwiecej 92, ale strasznie ciezko trafic dobra sile :).
Jeszcze chcialbym dodac, ze bez BGT nie warto przenosic postaci z BG1 do BG2 ze wzgledu na brak podklas, ktore niezwykle ulepszaja postac w jakiejs dziedzinie.