Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Baldur's Gate 2 (Saga extra Klasyka) - problem z wyświetlaniem na Windows 8.1

02.02.2014 23:59
Luremaster
1
Luremaster
119
Pierwszy Sekretarz

Baldur's Gate 2 (Saga extra Klasyka) - problem z wyświetlaniem na Windows 8.1

Zmieniłem komputer na nowy i mam problem z uruchomieniem mojej ulubionej gry :(. Co prawda gra startuje ale widok jest nierościągnięty do wymiaru ekranu tylko w środku ekranu jest okno 800X600 otoczone czarnym tłem. Uruchamianie w trybie zgodności z win XP, opcja "skalowanie do wyższej rozdzielczości...) nic nie dają :( Proszę o pomoc

03.02.2014 12:42
2
odpowiedz
zanonimizowany21653
132
Senator

I inaczej nie będzie. Musisz poszukać w sieci ewentualnie modów poprawiających wyświetlanie ponad standardowe 800x600 (natywna rozdzielczość BG), ale cudów nie oczekuj. Druga możliwość to zaopatrzenie się w BG EE.

03.02.2014 13:55
3
odpowiedz
zyryx
8
Legionista

Najpierw zapoznaj się z tym tekstem: Jak uruchomić Baldur’s Gate 2 w trybie panoramicznym?

Jednym z głównych problemów starszych gier na Silniku Infinity jest niska rozdzielczość w jakiej mogą być wyświetlane – szczególnie uciążliwe jest to dla posiadaczy dużych monitorów LCD (17′ i więcej). Chociaż z czasem pojawiły się modyfikacje-konwertery pozwalające zagrać chociaż w pierwszą część legendarnej sagi Baldur’s Gate na nowszej wersji silnika (Baldur’s Gate Trilogy oraz BG1TuTu), to jednak nadal są to pół-środki które zresztą nie pozwolą nam zagrać w inne, stare gry oparte o Infinity. Poza tym we wszystkich grach pojawia się jeszcze jeden dosyć palący problem: monitory panoramiczne, które coraz częściej trafiają pod strzechy polskich graczy powodują, że obraz w grze jest niemile rozciągnięty. Kiedy połączymy to jeszcze z rozdzielczością 640×480 (czyli BG1i PS:T) ujrzymy twór równy najgorszym obrazom nieudolnych naśladowców Picassa i Salvadora Dali w jednym. Do niedawna jedynym wyborem w takim przypadku było granie w oknie – jednak całkiem niedawno na portalu The Gibberlings 3 pojawiła się modyfikacja „Widescreen Mod”, czyli jakby nie patrzeć, tryb panoramiczny.

Jest to drobna modyfikacja instalowana w sposób identyczny jak dowolny inny dodatek stworzony w WeiDU. Działa z wszystkimi grami na silniku Infinity (a więc sagą BG, IWD oraz PS: T) i pozwala nam na uruchomienie dowolnej rozdzielczości powyżej 800 na 600 z tym, że dla niestandardowych rozdzielczości (np. 801 na 632) niedostępny jest tryb pełnoekranowy (tylko gra w oknie). Dla zachęty zamieszczam kilka zrzutów które mogą zachęcić do skorzystania z tej jakże przydatnej aplikacji:

Na początku program pyta o wyświetlenie dokumentacji. Lepiej zajrzeć.

Następnie pojawia się zapytanie o ustawienia trybu panoramicznego, którego instalację zatwierdzamy. Podajemy następnie wartości współrzędnych X i Y dla naszego monitora. Program prosi jeszcze o potwierdzenie naszego wyboru.

Po chwili następuje proces modyfikacji pliku wykonawczego .exe . Niestety posiadacze ostatniej edycji Sagi BG/IWD (eXtra Klasyka GOLD) będą musieli zaopatrzyć się w pliki BGMain2.exe (dla BG1) oraz BGMain.exe (dla BG2) pochodzące z wydań premierowych (na płytach CD), które jednak dostępne są u nas do ściągnięcia. Niedostępny już w polskich sklepach Planescape: Torment (Nowa eXtra Klasyka) jest w porządku i nie wymaga żadnego kombinowania.

Czas na krótkie podsumowanie po testowaniu. Mod bardzo dobrze sprawuje się w BG2 i IWD1 (części drugiej nie sprawdzałem, jednak nie wydaje mi się aby miały wystąpić większe problemy). Wszystko wyświetla się prawidłowo i nie mam znaczących zarzutów – co najwyżej drobiazgi.

Gorzej wygląda Baldur’s Gate 1 i Planescape: Torment, gdzie silnik jest starszy i standardowo nie oferuje rozdzielczości innych niż 640 na 480. Co prawda obraz jest wyświetlany w prawidłowej, wysokiej rozdzielczości (w moim przypadku 1680 na 1050) lecz GUI nie jest przystosowane do nowych warunków. Wygląda to trochę niechlujnie, aczkolwiek z drugiej strony idzie do tego przywyknąć. Niestety w tym przypadku nie mogę posiłkować się normalnymi zrzutami, gdyż obrazki wychodzą ucięte, dlatego zaprezentowałem jedno zdjęcie robione cyfrówką. Screeny z BG2 i IWD tworzą się prawidłowo.

Należy nadal pamiętać, że projekt ten ma status otwartej bety, stąd mogą występować nadal pewne błędy. Autor planuje jednak w przyszłości pełne wsparcie dla tego projektu. Nam pozostaje tylko trzymać kciuki za powodzenie tej akcji oraz dokładnie testować przyszłe wersje.
http://bg2. [ link zabroniony przez regulamin forum ] /teksty/bg2-a-panorama-teksty/

lub https://www.gry-online.pl/download/wrota-baldura-widescreen-v307-mod/z8a6a0

a później zajrzyj pod ten link:
http://www.gibberlings3.net/widescreen/

03.02.2014 14:08
4
odpowiedz
zanonimizowany21653
132
Senator

A, fakt, zapomniałem, że BG 1 ma rozdzielczość natywna 640x480, a nie 800x600. Skalowanie obrazu działa na Win7/Vista, na 8 chyba własnie nie, więc tak jak przedmówca i o czym pisałem trzeba zastosować jeden z takich modów, ale nie odpowiem na pytanie czy i jak działa on pod Win8, bo akurat ten ww. mod jest pisany pod XP, i działa na 7 też.

03.02.2014 19:11
Luremaster
5
odpowiedz
Luremaster
119
Pierwszy Sekretarz

Dziekuje za Wasze sugestie ale muszę zaznaczyć, że WIN XP potrafił wyświetlić praktycznie kazda zadaną rozdzielczość. Bez problemu moglem grac na 640x480, 800x600, wzwyz. Po prostu w zależności od potrzeby rozciągał lub "zwijał" obraz tak, że się mieścił. W Win 8 nie ma mowy o zadnym skalowaniu. Mamy tylko mikro okienko na czarnym tle.
Spróbuje jeszcze ze starą oryginalną instalką.

03.02.2014 19:46
Luremaster
6
odpowiedz
Luremaster
119
Pierwszy Sekretarz

ups. Nie doczytałem ostatniego posta. Na szczescie mam jeszcze jeden komputer z win XP.

21.04.2014 11:00
Luremaster
👍
7
odpowiedz
Luremaster
119
Pierwszy Sekretarz

Może się to komuś przyda... Znalazłem sposób na poprawne wyświetlenie BG2 na laptopie z Win8. W moim przypadku na pokładzie laptopa znajdują się dwie karty: zintegrowana HD Intel oraz pomocnicza Feforge. Panel sterowania geforge jest w takim przypadku okrojony i nie możemy w nim ustawiać czegokolwiek z wyjątkiem ustawień 3d więc tu nie ma czego szukać. Niezależnie od tego czy do uruchomienia gry zastosujemy kartę zintegrowaną czy właśnie Geforge(czy inną kartę dodatkową) musimy wejść do panelu sterowania HD Intel (gdzieś na pasku zadań powinien się znajdować. Dajemy "właściwości grafiki" następnie Opcje. Są tu min. skróty klawiszowe. Nas interesuje skrót klawiszowy: "Otworz panel skalowania". Zapisujemy sobie skrót (w moim przypadku Ctrl+Alt+f11). wychodzimy z panelu, zmieniamy tymczasowo rozdzielczość ekranu na 1024x768 uruchamiamy grę (najlepiej jako administrator) i wciskamy skrót klawiszowy. Z menu wybieramy opcję "skaluj" i gotowe :) Zadnego okna na czarnym tle, wszystko się ładnie skaluje do wysokich rozdzielczosci (nie trzeba Widescreen Mod!!!) i wygląda bardzo dobrze. Minusem jest to że trzeba każdorazowo zmieniać rozdzielczość ekranu w windowsie.

21.04.2014 11:12
8
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

Na GeForce rozciaganie obrazu na calym ekranie tez powinno dzialac, tylko musisz wylaczyc albo usunac calkowicie panel sterowania NVidii. Chodzi o to, zeby karta miala do dyspozycji tylko wlasne sterowniki bez dodatkowych programow ustawiajacych jej parametry.

Forum: Baldur's Gate 2 (Saga extra Klasyka) - problem z wyświetlaniem na Windows 8.1