Witajcie, chciałem się dowiedzieć czy odczuwacie jakieś negatywne skutki przejęcia z 75 Hz na 60 Hz? "Niestety" zmieniłem monitor na taki z odświeżaniem 75 Hz, pograłem trochę w gry w 75 klatkach i teraz inaczej odczuwam grę w 60 klatkach. Trudno mi opisać, ale "coś jest nie tak". Grałem w AC Oddysey, Metro Exodus w 60 Hz i nie odczuwałem niższej liczby klatek. Niestety w NFS Heat w 60 FPS przy wyższych prędkościach jest coś nie tak. Zastanawiam się czy silnik gry nastawiony jest na grę powyżej 60 FPS, czy może poprostu przesadzam lub mi się tylko wydaje.
Gry FPS a samochodowe to inna prędkość grafiki. Może być że czuć tam 75.
W FPS tylko dzieki licznikowi wiem że fps chodzi pomiedzy 65-75. Spadek czuje ponizej 60.
Wróć odpal cs go w 60 fps i 75 i powiedz ze W FPS tylko dzieki licznikowi wiem że fps chodzi pomiedzy 65-75.
Grasz z v-sync czy freesync albo g-sync ?
ps. Vsync will keep your FPS at your refresh rate.. however, if your video card cannot maintain that FPS is will be dropped to half the specified refresh rate.
Tlumaczac na polski. Moze byc tak, ze jak miales monitor o odswiezaniu 60 hz i grales. To twoja karta osiagala w grach te 60+ fps. Gdy zmieniles monitor na taki z 75 hz i karta nie moze osiagnac tego 75 fps. Vsync wtedy ustawia fps na polowe klatek czyli w twoim przypadku 37-38 fps. No i pewnie dlatego to zauwazasz.
Może w końcu przesiądź się z tego Internet Explorera bo ci wczesne lata 2000 przebijają. Widziałeś kiedyś jak działa V-Sync? Od dawna stosowany jest Vsync z potrójnym buforem w którym takie ograniczenia FPS nie występują, nie wiem kiedy ostatnio widziałem żeby vsync obcinał FPS do połowy.
Polecasz go włączyć (Free sync) Mirko81?
While enabling vsync does fix tearing, it also sets the internal framerate of the game to, at most, the refresh rate of the monitor (typically 60Hz for most LCD panels). This can hurt performance even if the game doesn't run at 60 frames per second as there will still be artificial delays added to effect synchronization. Performance can be cut nearly in half cases where every frame takes just a little longer than 16.67 ms (1/60th of a second). In such a case, frame rate would drop to 30 FPS despite the fact that the game should run at just under 60 FPS.
https://www.anandtech.com/show/2794/2
Poczytaj, a potem edukuj innych. W artykule masz wyjasnione co to jest podwojen/potrojne buforowanie bo mylisz pojecia.
ps. fimik gola na temat vsync https://www.youtube.com/watch?v=UiXFwSmzdRE
Astec, dużo czasu na gry nie mam ale we wszystko co pykam mam załączone w 10tce g-sync i wszystko jest ok.
Cudów sie nie spodziewaj. Gdy FPS spada np na 45-50 czuć to wyraźnie, g-sync (free-sync) pilnuje by wtedy nie było rwania klatek
Załużmy że renderowanie klatki zajęło 18ms (przy 60Hz) więc pomijamy jeden cykl - monitor wyświetla to samo przez następne 16.67ms a karta nic nie robi, jeżeli każda następna klatka będzie renderowała się te 18ms to efektywnie dostajemy 30FPS (frameskip 1) i wykorzystanie GPU na poziomie 60%.
Teraz potrójny bufor: Renderowanie tak jak poprzednio zajęło 18ms, pomijamy cykl - przez następne 16.67ms monitor wyświetla to samo co poprzednio, ale tutaj jest różnica - Back Buffery się zamieniają i karta renderuje następną klatkę na którą ma całe 31,34ms, jeżeli każda następna klatka będzie renderowała się 18ms to dostaniemy 8 klatek i 1 pominięta, w efekcie wyjdzie jakieś 54 FPS. Wykorzystanie GPU jest maksymalne (no chyba że GPU jest wydajniejsze niż wymaga tego gra). Jeżeli silnik gry utrzymuje stały frametime to stuttering może być prawie niewidoczny.
Vsync po prostu pilnuje żeby karta nie renderowała klatek jak są one nie potrzebne i zamienia back buffer z front bufferem w odpowiednim momencie.
Wszystkie nowe gry działają z potrójnym buforowaniem bo teraz jest to załatwiane po stronie sterowników więc V-Sync w nowoczesnych grach nie ogranicza FPS.
"Vsync po prostu pilnuje żeby karta nie renderowała klatek jak są one nie potrzebne i zamienia back buffer z front bufferem w odpowiednim momencie."
Nie po to powstal V-sync. V-sync ma za zadanie w sztywny sposob powiazac odswiezanie monitora z klatkami wypluwanymi przez karte graficzna, aby nie powstawal tearing. Jezeli karta nie wyrabia to nic nie da buforowanie podwojne/potrojne. Ty opisujesz sytuacje jaka ma miejsce, kiedy karta "czeka" za monitorem. To jest wypluwa klatki ponizej 17 ms. No, ale jezeli karta grafiki nie daje rady wypluwac ponizej 17 ms v-sync obcina fps o polowe.
BTW: Jakbyś dokładnie przeczytał i oglądnął ten filmik który zlinkwałeś to wiedziałbyć że to ja mam rację...
Coś już ktoś pisał kiedyś o tym obcinaniu fps. nie chce mi się w to zagłębiać, ale z z własnego doświadczenia nigdy się z tym nie spotkałem. V-sync działa mi obecnie tylko przy 75 hz by uspokoić karte która chce wbijać pod 100 i rwie to klatki.
Gdy grafa się nie wyrabia ustawiam tak setup gry by spadki były do 60 fps.
Spadek o połowe ? Nie dałbym rady grać, co nigdy nie miał miejsca
Karta osiąga spadki do 75 FPS, dlatego gram w stabilnych 60 klatkach, ktore monitoruje i nie spadają poniżej 60. Gram z włączoną synchronizacją pionową w grze i wyłączoną Free Sync, bo mam kartę od NVIDII.
Jesli masz zlacza w monitorze i karcie DisplayPort i freesync w monitorze to możesz go (free-sync) mieć
Jeżeli twój monitor i karta graficzna mają złącza DisplayPort to połącz je takim kablem, wtedy będziesz mógł uruchomić Async na kartach Nvidii przy monitorze który wspiera Freesync.
Dobrze jest tez dodac cap frame. Monitory z freesyncie maja tzw. przedzial w jakim dzialaja. Najczesciej monitory z 75 hz maja od 40 do 75 fps. To oznacza, ze freesync przestaje dzialac, gdy twoje fps spadna ponizej 40 fps (g sync jest pod tym wzgledm lepsze bo pozwala nawet na zejscie ponizej 30 bez tearingu), albo gdy twoje fps bedzie ponad 75. Najlepszym programem do tego jest MSI Afterburner. Po zainatalowaniu wchodzisz w settings->on-screen display i kilkasz na samym spodzie opcje "more". Uruchomi sie rivertunerstatistic. W tym programie bedziesz mial pole "Framerate limit". W przypadku 75 hz najlepiej ustawic 3 fps mniej czyli 72 fps.
No właśnie wczoraj czytalem na pclab nowy art o "g-sync compatible" i jest tam mowa o tym przedziale.
Nie udalo mi sie znaleźć w instrukcji jaki ma mój
https://www.displayninja.com/freesync-monitor-list/
To jest lista monitorow freesync i ich przedzialy. Moze znajdziesz tam swoj.
W ustawieniach karty graficznej zobacz czy czasem nie masz ustawione niższej częstotliwości odświeżania.
60 hz w każdej grze, poza vr-owymi, gdzie musze mieć 90. To nigdy się nie zmieni