Te gówna z wielkiej płyty są czesto duże bardziej ciche niż nowe budownictwa. Sam mieszkam w bloku zbudowanym w 1990r. Ściany zewnetrszne to cegła wraz z działowymi, sufity, podłogi i sciany mniejsze to płyta. I powiem Ci, ze aby słyszec co sie dzieje podemna, nademną lub za ścianą to ktoś musi wiercic, albo bić młotkiem. Mieszkałem z dziewczyną na osiedlu niby dla Vipow, osiedle ogrodzone płotem, strażnik, każdy miał swoj parking, ale budynek wykonany z tak lipnych materiałów, ze slyszalem budzik sąsiada za sciana codziennie nastawiany na 5 rano lub płacz dziecka - masakra. Kumpel szuka mieszkania do kupienia na terenie Wrocławia, wynalazł nowo wybudowanych osiedli, po każdym jezdził z dobrym kumplem architektem i czesto okazywało się, ze budynek nie spełnia tego co jest w papierach. Co do wyciszania, nie znam się :)
Wykładasz materiałami ... jeżeli zakryjesz i okna i drzwi to jedna warstwa ok 1- 1,5 centymetrowa wystarczy + jako iż żywe instrumenty są naprawdę głośnie to jakąś warstwę pod to można nałożyć dość płaską.
Sam kombinuje jak totalnie wyciszyć niewielkie pomieszczenie ale niema z tym raczej problemu. Na studio nagraniowe itd. nie wiele w sumie potrzeba.
Dodatkowo jakbyś dał piramidki to ... piramidki dźwięk odbijają .... a warstwa materiału dźwiękoszczelnego pod piramidkami skutecznie wszystko blokuje ...
www.semag.pl/dzwieko-wibroizolacje/maty-d%C5%BAwi%C4%99koizolacyjne-wyciszaj%C4%85ce-akustyczne.html
na akustyka nie wyciszysz, nie ma takiej opcji - musiałbyś wydać nieprawdopodobną kasę, co innego elektronik - ja tak mam - wystarczy platforma na piłkach tenisowych pod bębny i możesz napindalać w słuchawkach aż się porzygasz;
Można dosyć skutecznie wyciszyć mieszkanie, ale nie dla perkusji, musiał byś ze 20 cm dodać na ścianach, podłodze i suficie oraz zrobić szczelne drzwi i okiennice aby sąsiad cię nie słyszał. Góra kasy.