Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Najciekawsze modyfikacje

14.12.2009 10:13
DanuelX
1
DanuelX
82
Kopalny

stuprocentowi optymiści - do poprawy (błąd językowy)

Pomimo dużego potencjału Fallout 3, jak dotąd nie byliśmy rozpieszczani dobrymi modami do tego tytułu. - oczywiście można dyskutować czy f3 ma potencjał i czy nie wychodziły dobre do niego mody. ale polecam zajrzeć na falloutowego nexusa i samemu się przekonać o "nierozpoeszczającej" liczbie modów...

14.12.2009 10:30
Adrian Werner
2
odpowiedz
Adrian Werner
184
Generał

GRYOnline.plTeam

@DanuelX
Problem z modami do Fallouta3 jest taki, że niby jest ich wiele, ale 99,99% z nich to drobizna typu nowa zbroja, nowy domek, dodatkowy model postaci. I to jest sympatyczne (sam ucieszyłem się niczym przedszkolak gdy znalazłem 2 metrowy miecz Demon Slayera (z mangi Berserk) do Morrowinda, ale ile można się tym bawić? Jak na lekarstwo jest pełnokrwistych modów, takich w które warto zatopić zęby na kilka/kilkanaście godzin. Silnik i narzędzia pozwalają na wiele, ale kompletnie nie znajduje to przełożenia na to co do gry jest tworzone przez fanów. Porównaj sobie FO3 z serią Neverwinter,do której co chwilę wychodzą dłuższe przygody.

14.12.2009 11:49
3
odpowiedz
TobiAlex
165
Legend

DanuelX od strony modyfikacyjnej Fallout 3 czy ma wielki potencjał, zresztą jak każda gra Bethesdy z Construction Set'em.

14.12.2009 12:04
4
odpowiedz
^sv3n
29
Pretorianin

Sam zawsze się dziwiłem, ze po gruntownym przeglądnięciu modów do Obliviona tylko nieliczne zawierały jakieś przygody. Oczywiście, jest tam kilka dobrych, jak np. alternatywa historia z bohaterem jako jednym ze sług Mehrunesa Dagona, czy atak Morrowind, ale to tylko nieliczne perełki, a Construcion Set daje tam duże mozliwosci. Tak samo w Falloucie, z tym, ze do Fallouta chyba nawet jednej porzadnej modyfikacji nie bylo (patrzac na walory przygodowe, ofc). Fajnie, ze dodales nagłówki, a jak dla mnie, interesujace z tego przegladu sa Dark Mod, Ultima 6, Zombie Apocalypse i oczywiscie mody do NWN :)

14.12.2009 12:15
HUtH
5
odpowiedz
HUtH
120
kolega truskawkowy

hmm kiedyś się wreszcie wezmę za mody do NWN... Trzeba przyznać, że to właściwie sporo nowych gier :P I to friko.

14.12.2009 12:36
Chriso25
6
odpowiedz
Chriso25
137
Generał

Jak juz jestesmy przy modach, to moze ktos zna jakies ciekawe modyfikacje do GTA IV, bo chcialbym sobie jakies doinstalowac a za bardzo nie wiem ktore sa najlepsze.

14.12.2009 12:45
T_bone
👍
7
odpowiedz
T_bone
226
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Fajnie że wspomnieliście o ACE2 :)

14.12.2009 13:11
8
odpowiedz
Trollf
129

Jesli chodzi o "skomplikowanie fabularne" modow do NWN i Obliviona/FO3 to te roznice nie powinny was specjalnie dziwic ;]

Przyczyna jest bardzo prosta - rozny stopien interakcji z otoczeniem w tych grach, a co z tym idzie przelozenie na latwosc/trudnosc obslugi edytorow.

Akurat edytor do NWN jest tak prosty, ze po jednym przeznaczonym na zapoznanie sie z nim dniu, mozna juz hurtowo trzaskac lokacje - wszystko polega raczej na metodzie "przeciagnij i upusc". Lokacje wnetrz, czyli te wszystkie stoly, paleniska, polki itp. to jeden obiekt - czyli w ciagu kilku sekund, ciach!, i mamy wnetrze kolejnej karczmy, kuzni itp. A reszta lokacji zewnetrznych nie jest jakos bardziej skomplikowana i sklada sie ja jak z dobrze spasowanych klockow.
Latwosc obslugi edytora, szybkosc wynikajaca z prostoty tworzenia lokacji, przeklada sie na znaczne zaoszczedzenie czasu, ktory mozna poswiecic na to co w danym quescie najwazniejsze, czyli fabule - i to wlasnie owocuje tym, ze poziom modow pod tym wzgledem jest wyzszy w przypadku NWN, niz Obliviona/FO3.

Natomiast w przypadku Obliviona, mimo tego, ze sam edytor pozwala na znacznie wiecej, to przy tworzeniu wiekszych modow jest to po prostu "bardzo czasochlonna dlubanina". Czyli stworzenie tylko jednej malej lokacji, tak by nie wygladala za bardzo na pusta, w przypadku Obliviona moze zajac nawet kilka godzin, podczas gdy to samo mozna osiagnac w NWN w ciagu kilku minut. Efekt koncowy bedzie podobny - budynek nowej karczmy - ale czas poswiecony na wykonanie tego bedzie co najmniej kilkadziesiat razy dluzszy w przypadku Obliviona, niz ma to miejce w NWN.

Innymi slowy mowiac, proporcje miedzy tymi grami sa odwrocone - przy tworzeniu modow do NWN mozna znacznie wiecej czasu poswiecic na dopracowanie fabuly i dialogow, a reszta to taka jakby "formalnosc" wynikla z latwosci obslugi edytora i mniejszej zlozonosci swiata - natomiast w Oblivionie, ogromna wiekszosc czasu jaki musimy poswiecic na stworzenie questa zajmuje rzezbienie w edytorze - i wlasnie z tego powodu "cierpi" na tym jakosc wielu modow.

Przykladowo - stworzenie dopracowanej pod wzgledem technicznym i "przyjemnej dla oka" ;] lokacji z wioska gdzie jest kilkanascie roznych budynkow i podobna ilosc NPC w NWN moze zajac kilka dni - natomiast w przypadku Obliviona zajmuje to juz co najmniej kilka dlugich tygodni, jak nie wiecej...

14.12.2009 13:44
karpiu55
9
odpowiedz
karpiu55
67
Evil

W 3 linijce po zdjęciem z moda Orion jest bład "Organge".

14.12.2009 14:06
SebaOnePL
10
odpowiedz
SebaOnePL
100
Konsul

Jeżeli chodzi o symulatory wyścigowe to tutaj jest znacznie więcej. Wystarczy wejść na stronę rfactorcentral.com żeby znaleźc conamniej kilkadziesiąt modów do rFactora i zdaje się ponad setkę torów. Za to na stronie nogripracing znajdziemy przede wszystkim modyfikację do Race07 i GTR2, Do samego Race07 mamy ponad 150 torów i ok 40 modów. Polecam.

Sam ostatnio ściągnąłem modyfikację do L4D ale niestety nie miałem czasu ich przetestować ale mam nadzieję w weekend nadrobię zaległości.

14.12.2009 16:03
11
odpowiedz
FaTa1L
16
Chorąży

jesli mowimy cos o modach to moze zrobicie artykul z modami do crysisa i modern warfare

14.12.2009 18:10
Chudy The Barbarian
12
odpowiedz
Chudy The Barbarian
89
Legend

Jak dla mnie najlepszy mod do gry jakikolwiek wydany to Sven Coop do Half-Life'a, polecam wszystkim :P

14.12.2009 21:48
13
odpowiedz
^sv3n
29
Pretorianin

Do p. Adriana Wernera - ponawiam prośbę o to, by pisał pan, czy dany mod jest kompatybilny z POLSKĄ wersją gry, tą która trafia do naszych dumnych, rodzimych sklepów z grami. I jeszcze jedna rzecz - zamiast pisac "to olbrzymi, ambitny i co tu dużo gadać, po prostu wspaniały mod" bardzo bym prosił o napisanie kilku słówek o fabule, i tym co w modzie wyszło na duży plus. Bo na przykład opisane przez pana mody do NWN, są pozbawione opisu fabuły, nawet w jednym, króciutkim zdaniu, a to przecież moduły do RPG! Rozumiem, że ma pan ograniczony nakład, ale w takim razie, niech pan pominie pochwały ogólne, a przejdzie do tego, co zaproponowałem. Pozdrawiam, i jeszcze raz dziękuje za ciekawy dział :)

17.12.2009 19:33
Wyrok
14
odpowiedz
Wyrok
36
Pretorianin

No widać fani nie próżnują. Cholera chyba zainstaluję sobie Neverwintera!

21.12.2009 11:00
V4n-d-all
👍
15
odpowiedz
V4n-d-all
59
Pretorianin

Szacun, za to, że GOL w końcu zaczyna zwracać uwagę na mody, bez których od paru dobrych lat praktycznie nie da się w nic grać. Jedyne co, to artykuły powinny być obszerniejsze i częściej się pojawiać.

26.12.2009 22:34
16
odpowiedz
SSman92
26
Generał

Całkiem pokaźna lista

20.09.2010 13:51
👍
17
odpowiedz
zanonimizowany751914
5
Pretorianin

Pokaźna lista i dobre mody.
Po prostu GIT!!!

Wiadomość Najciekawsze modyfikacje