Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Czy Baldur's Gate 3 doczeka się rozszerzenia? Swen Vincke udziela odpowiedzi

08.08.2023 10:19
9
5
odpowiedz
Tofeeel
12
Chorąży

Dodatek sratek, my chcemy Icewind Dale 3!!!

08.08.2023 09:36
Ergo
1
Ergo
92
Generał

Gra i tak jest zapewne na tyle duża, że zapewni te 100+ godzin zabawy tak że nie widzę tutaj potrzeby tworzenia jakichś dodatków.

08.08.2023 09:45
elathir
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
elathir
98
Czymże jest nuda?

Trochę szkoda, bo wydaje mi się, ze Larian jako pierwsze studio w historii byłby w stanie oddać właśnie to uczucie boskiej wręcz mocy w rękach naszych bohaterów.

Niby BG2 miał wysokie levele, podobnie ICWD2 w trybie serca furii, ale tam ograniczenia były naprawdę liczne. W zasadzie tylko kilka pojedynczych zaklęć jak zatrzymanie czasu choćby dawało to poczucie różnicy a nie tylko większy damage/silniejszych przywołańców.

08.08.2023 14:16
2.1
Silvaren
14
Pretorianin

Polecam Pathfinder: Wrath of the Righteous. Tam jest naprawdę mityczny odjazd jeśli chodzi o poziom mocy postaci.

08.08.2023 20:47
2.2
radek1982
21
Konsul

Bg 2 to była druga edycja zasad wtedy AD&D Icewind 2 to były 2,5 już dnd i nie które zasady były brane z 3 edycji, a BG 3 to jest 5 edycja.

08.08.2023 23:51
elathir
2.3
elathir
98
Czymże jest nuda?

Polecam Pathfinder: Wrath of the Righteous. Tam jest naprawdę mityczny odjazd jeśli chodzi o poziom mocy postaci.

Ale czy jest go czuć w mechanice? Czy tylko dmg leci w górę i to wszystko?

radek1982

Bg 2 to byla D&D 2 revisioned (takie 2.5), ICWD 2 to było D&D 3 ale niepełne. Jednak podstawy zasad były z trójki (wywalono Trak0, wprowadzono AC dodanie a nie ujemne, weszły redukcje na sztywnych wartościach a nie procentowe itd.)

post wyedytowany przez elathir 2023-08-08 23:55:05
08.08.2023 09:52
iwo607
3
odpowiedz
6 odpowiedzi
iwo607
77
Pretorianin

W Pathfinder Wrath of The Righteous jakoś sobie poradzili z zaimplementowaniem 20-go levelu bez problemu, mimo że również na licencji D&D...

08.08.2023 10:08
elathir
3.1
4
elathir
98
Czymże jest nuda?

Akurat PWoTR nie jest na D&D a na Pathfinderze. Ten system wywodzi sie z D&D, ale rozlam nastapił po 3.5

I pytanie czy w grze masz umiejętności/czary jak Foresight, Simulacrum, Wish, Astral Projection, Antipathy/Sympathy, Control Weather czy Demiplane?

Ograniczając się tylko do umiejętności stricte bitewnych bez uwzględnienia wpływu na otoczenie i świat sprawia, że zrobienie wysokich leveli jest dużo latwiejsze. Tak robiono w starych grach jak ICWD (tam nawet time stop wywalono) czy BG2. Larian w BG3 ma inne podejście, stara się oddać najwięcej z mechaniki D&D jak się da, nie tylko ograniczając się do samej walki skalowanej liniowo wraz z rozwojem.

Inna sprawa, że Pathfinder skaluje poziomy jak D&D 3.5 a 5 ma zupełnie inne podejście. Poziom 12 to tak okolice 17-18 na oko pod względem mocy w stosunku do świata z D&D 3.5.

post wyedytowany przez elathir 2023-08-08 10:31:03
08.08.2023 10:31
Wiedźmin
3.2
Wiedźmin
38
Senator
Wideo

elathir
Solasta Crown of the Magister też zaoferowała bogactwo mechanik D&D 5.0, ale sir Alex pisał, że BG3 ma tego jeszcze więcej.
https://www.youtube.com/watch?v=4BpW3UsLMcQ&ab_channel=Fextralife

post wyedytowany przez Wiedźmin 2023-08-08 10:38:08
08.08.2023 10:33
elathir
3.3
1
elathir
98
Czymże jest nuda?

Tak, ale Solasta ma nastawienie bardziej na walkę i na premierę też miała level cap 12. Teraz jest 16 bo kilku dodatkach. W dodatku tez wycięli część wysokopoziomowych czarów/umiejętności. Oraz tam jednak poza walką nie ma wykorzystania zasad D&D aż na taka skalę jak w BG3.

post wyedytowany przez elathir 2023-08-08 13:53:35
08.08.2023 18:37
3.4
1
Silvaren
14
Pretorianin

Solasta miała limit ustawiony na 10 poziom. 12 doszedł dopiero w patchu w okolicach premiery fabularnego rozszerzenia Lost Valley DLC.

08.08.2023 23:52
elathir
3.5
elathir
98
Czymże jest nuda?

A, ok, pewnie wtedy ogrywałem akurat bo pamiętałem 12.

16.08.2023 11:17
Miodowy
3.6
Miodowy
91
Nigdy nie był młody

elathir
"Akurat PWoTR nie jest na D&D a na Pathfinderze. Ten system wywodzi sie z D&D, ale rozlam nastapił po 3.5"
Uściślając - jest na licencji otwartego "silnika" D&D.

08.08.2023 09:55
MasterOfMotivation
4
odpowiedz
MasterOfMotivation
6
Pretorianin

Nienawidze dzisiejszej spolecznosci gier wideo. 90% ludzi nawet do 1/4 nie dotarło, a już sa takie artykuły i pipidówy na reddicie

08.08.2023 10:08
5
1
odpowiedz
djgromo
100
Pretorianin

No to jak nie chcą zwiększać lvl postaci (pewnie i tak to zrobią) to mogą dać więcej questów dla samej fabuły. Po za tym w dodatku mogą zmusić do zabrania do drużyny nowych towarzyszy a poziom głównego bohatera zmniejszyć jakimś wydarzeniem typu jakiś potwór wyssał z nas moc itp.

08.08.2023 10:15
6
3
odpowiedz
khadzad
46
Konsul

Niech sobie odpuszczą i skupia się na patchowaniu i robieniu nowej gry.
BG3 powstawał 6 lat. Sensowny patch do takiej gry w wersji Larianowej to pewnie dwa lata zapierdzielania całego teamu. Bez szans.

Jedyne co może wypuszcza to nowe subclassy bo z tym najmniej roboty.

08.08.2023 10:16
7
2
odpowiedz
1 odpowiedź
wiesiugeralto
19
Pretorianin

Dodatek do bg3 nie musiałoby być rozwinięciem głównej fabuły która podobno jest wieńcząca ale mógłby rozbudować misjami pobocznymi poszczególne akty

09.08.2023 00:24
Link
7.1
Link
12
Generał

wiesiugeralto
Tak jak niektóre DLC do Pathfinder: Wrath of the Righteous, gdzie możemy zobaczyć świat z perspektywy innego bohatera?

08.08.2023 10:16
lordpilot
8
odpowiedz
8 odpowiedzi
lordpilot
212
Legend

Podstawowa wersja gry ma limit rozwoju ustawiony na 12. poziomie. Zasady Dungeons & Dragons pozwalają na rozwój do 20. poziomu, ale po dwunastym levelu postacie zyskują niemalże boskie moce, co mocno utrudniłoby opracowanie kampanii dla takich bohaterów.

^^Pytanie (z ciekawości) do osób, które miały styczność z papierowym D&D - rozumiem, że to są główne różnice/zmiany względem edycji "2", "3", "3,5"? Pytam przez pryzmat starego Baldur's Gate 2, gdzie (po około 20 levelu, nie 12) niektóre skille/czary magów były faktycznie epickie, wręcz czuło się tą moc :)!

Sam, tłumaczenie Svena kupuję, druga sprawa - proszę wymienić chociaż jeden dodatek, który Larian zrobiło, do swoich wcześniejszych gier :).

post wyedytowany przez lordpilot 2023-08-08 10:54:17
08.08.2023 10:26
8.1
wiesiugeralto
19
Pretorianin

W wielkim skrócie to wygląda tak że według zasad dnd najnowszej edycji mniej więcej koło 12 poziomu masz dostęp do już bardzo potężnych skilli i jesteś traktowany niemal jak półbóg. Wszystko co wyżej to już są moce boskie a 20 poziom to postać która staje na równi z bogami tego uniwersum. W starszych BG było inaczej na zasadach 3,5 rozpoczynałes bg2 z postaciami na poziomie chyba 10 o ile pamiętam i był to poziom mniej więcej podobny do obecnie drugiego

post wyedytowany przez wiesiugeralto 2023-08-08 10:26:55
08.08.2023 10:29
elathir
8.2
1
elathir
98
Czymże jest nuda?

Inna kwestia, że stare RPG jak BG2 wywalały albo upraszczały sporo czarów wysoko poziomowych (najlepszym przykładem jest Wish/Życzenie).

08.08.2023 10:33
8.3
micin3
127
Buc

Jako osoba, która regularnie (regularnie w świecie tabletopów, czyli raz/dwa na miesiąc) gra w papierowe wersje - edycje nie mają porównania, szczególnie porównując Baldurs Gate 2 do BG3.
Już 3.5E wprowadziła masę zmian ("koszulka kolcza dla wszystkich!"), a 5E jeszcze więcej pozmieniała.
Wszystko zostało ścięte, level 20 to już prawie bycie bogiem, gdzie już od 12 levela postacie są przepotężne.

Tak dla porównania, w 5E sorcerer na 5 levelu może iść do walki z czerwonym smokiem gdyby nie zasady, co do ilości rzucanych zaklęć w jednej turze, co też np. Larian usunął z BG3, przez co teoretycznie (wyłącznie w BG3), sorc na 5 levelu jest w stanie w dwóch/trzech turach zabić dorosłego, czerwonego smoka.
Wizard na 5 levelu w BG2 może się co najwyżej zesrać na widok smoka.

post wyedytowany przez micin3 2023-08-08 11:05:29
08.08.2023 10:44
Wiedźmin
8.4
Wiedźmin
38
Senator

wiesiugeralto

Baldur's Gate 2 jest na zasadach 2.5.

Icewind Dale 2 i Neverwinter Nights 1, które wyszły 2 lata później na 3.0.

Dopiero Neverwinter Nights 2 z 2006 roku był na 3.5.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2023-08-08 10:44:20
08.08.2023 10:49
lordpilot
👍
8.5
lordpilot
212
Legend

Wszystko zostało ścięte, level 20 to już prawie bycie bogiem, gdzie już od 12 levela postacie są przepotężne.

^^Ok, rozumiem. Dziękuję za wyjaśnienia i Tobie i elathirowi oraz wiesiugeralto. Nie miałem styczności z "papierowymi" rolplejami (szczerze mówiąc nie kręciło mnie to, ani w młodości, ani tym bardziej teraz), a zwyczajnie zastanawiało mnie dlaczego jest taka drama, o level cap na 12 poziomie (a w EA było chyba jeszcze niżej?). Tymczasem, po tym "ścięciu" (które, z tego co piszesz wyszło D&D na dobre) taki level cap ma sens, a zrobienie dodatku i podniesienie tego capa byłoby masakrycznie trudne, tak żeby wszystko miało "ręce i nogi" (jak sensownie zrobić DLC gdzie gra się bogiem, który jednym czarem może "rozpierdolić całą planetę"?).

Wiedźmin

Baldur's Gate 2 jest na zasadach 2.5.

^^O ile kojarzę, to takiej wersji nigdy nie było. BG 2 jest na drugiej edycji tego systemu, w dodatku zaimplementowano niektóre umiejętności i czary z trzeciej edycji (zresztą okrojone/uproszczone, o czym wspomina elathir). Taki misz-masz. Hybryda ;-).

post wyedytowany przez lordpilot 2023-08-08 10:55:39
08.08.2023 11:04
8.6
micin3
127
Buc

^^O ile kojarzę, to takiej wersji nigdy nie było. BG 2 jest na drugiej edycji tego systemu, w dodatku zaimplementowano niektóre umiejętności i czary z trzeciej edycji (zresztą okrojone/uproszczone, o czym wspomina elathir). Taki misz-masz. Hybryda ;-).
Oczywiście, że była.
2E, tak jak i 3E, doczekała się wersji "revised", czyli 2.5 i analogicznie 3.5.
2E wyszła w 1989 roku, 2.5 w 1995 (5 lat przed BG2), 3E w 2000 (wraz z Baldurem) i, najbardziej chyba rozpoznawalna wersja, 3.5 parę lat póżniej.

2.5 nie jest tak rozpoznawalna (i mało kto w sumie używa 2.5 zamiast revised), bo nie wprowadzała zmian RAW, tylko dawała opcjonalne zmiany zasad.

08.08.2023 13:55
Wiedźmin
8.7
Wiedźmin
38
Senator
Wideo

Warto też wspomnieć, że już Świątynia pierwotnego zła z 2003 roku korzystała z zasad D&D 3.5 :)
https://www.youtube.com/watch?v=dF5P6MHs05k&ab_channel=MortismalGaming

Mechanika Dungeons & Dragons 3.5 była zajebista. Pewnie dlatego tak lubiłem NN2 + Maska zdrajca :)
https://www.youtube.com/watch?v=nbouQGkKvq4&ab_channel=MortismalGaming

post wyedytowany przez Wiedźmin 2023-08-08 13:58:32
09.08.2023 10:07
elathir
8.8
elathir
98
Czymże jest nuda?

Problem z 3.5 był taki, ze o ile świetnie sprawdzała się w grach o tyle w trakcie papierowej sesji na wyższych poziomach było za dużo liczenia i kalkulowania. W ramach walki z tym powstała abominacja w formie czwórki, tylko to było trochę jak gaszenie pożaru poprzez dolewanie benzyny. Teraz mamy piątkę, która w sumie nie wiem na ile uproszcza sprawę bo w sesje papierowe na piątce nie miałem okazji już zagrać, ale społeczność jest z niej raczej zadowolona, większe obawy budzi D&D One, następca piątki.

08.08.2023 10:19
9
5
odpowiedz
Tofeeel
12
Chorąży

Dodatek sratek, my chcemy Icewind Dale 3!!!

08.08.2023 10:25
10
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
micin3
127
Buc

Ludzie chcący większych poziomów po prostu nie rozumieją, jak działają levele w 5E*, ciągle żyjąc wcześniejszymi edycjami z 40 levelami. Sam bym na pewno nie pogardził jakimś DLC, szczególnie rozbudowującym akt 2, który IMHO ostro zjechał z jakością względem Aktu 1.

*Poziom 4 oznacza, że postać jest bohaterem regionu/miasta, znana i rozpoznawalna.
Poziom 10 już oznacza, że jest rozpoznawalna w całym królestwie.
Powyżej to już przepotężne postacie, zmieniające historie, zapisane już w legendach.
Poziomy 17-20 to już w ogóle zarezerwowane są dla "Masters of the World", których los całego świata (nie tylko np. planu materialnego) spoczywa w ich rękach.

post wyedytowany przez micin3 2023-08-08 10:28:43
08.08.2023 10:29
10.1
wiesiugeralto
19
Pretorianin

Póki co o akcie drugim mogę powiedzieć jedynie tyle że choć nie jest on tak rozbudowany i wielki jak pierwszy to fabularnie jest naprawdę dobry ja już jestem ciekawy co będzie w trzecim zważywszy na to że czeka nas wycieczka do wrót baldura a to miasto jest przepotężnie duże

09.08.2023 00:34
Link
10.2
Link
12
Generał

micin3
wiesiugeralto
Jak Larian Studios zapowiedziali BG3 po raz pierwszy, to później szef w wywiadzie napisał, że nie mieli wystarczające budżety i musieli zrezygnować z niektóre zaplanowane zawartości. Prawdopodobnie akt 2 trochę oberwał z powodu ograniczone budżety i skupiali się na tym, co najważniejsze. Jestem ciekawy, ile lokacji z aktu 2 już zrezygnowali.

Oby trzeci akt nie będzie krótki i będzie to najdłuższy. Bo jest dużo lokacji w mieście do zwiedzanie i można tam dużo zrobić. Szkoda jest zmarnować taki potencjału.

post wyedytowany przez Link 2023-08-09 00:43:33
08.08.2023 10:29
11
odpowiedz
4 odpowiedzi
katai-iwa
45
Senator

Gra ledwo wyszła, a już mają dodatek robić?

post wyedytowany przez katai-iwa 2023-08-08 10:29:20
08.08.2023 14:16
11.1
Vextha
3
Chorąży

Zważywszy na to, że gra się sprzedała mocno ponad ich oczekiwania, i to po dniu od premiery, to mnie to wcale nie dziwi - część studia siedzi nad portem na konsole, część zajmuje się poprawkami, a część może zaczynać dłubać nad koncepcją dodatku.

08.08.2023 20:51
11.2
radek1982
21
Konsul

Gra wyszła z early acesu nie wyszła jej premiera była wcześniej w 2020 ta gra ma 3 lata teraz tylko z versji zero po przecinku zrobiło 1.0 tą grę już dawno ludzie w ea przechodzili.

08.08.2023 22:12
Ognisty Cieniostwór
11.3
Ognisty Cieniostwór
36
Senator

W ea ludzie mogli przejść co najwyżej 1/3 gry, więc nikt jej wtedy nie skończył. Pełna wersja wyszła dopiero teraz.

16.08.2023 11:17
Miodowy
11.4
Miodowy
91
Nigdy nie był młody

Jesli przewidują, ze sie sprzeda to powinni robić go od razu żeby zdążyli go wydać nim uleci cała para.

08.08.2023 10:48
Metaverse
12
odpowiedz
Metaverse
64
Senator

Jasne ze bedzie dodatek. Wyjdzie dodatkowo na ps5 mimo ze jest to trudne m.in. z powodu specyfiki mechaniki tego urzadzenia :)

08.08.2023 11:04
Ignazzio
13
odpowiedz
6 odpowiedzi
Ignazzio
67
Konsul

Naprawdę mam nadzieję, że wezmą się za taki dodatek. System jaki jest taki jest i to bardzo dziwne uczucie grać w symulacje niepełnego systemu. Niemal boska potęga to najlepsze aspekty Pathfindera, Tronu Bhalla czy Maski Zdrajcy. Bez wątpienia nie byłoby to proste, jednak mocno fabularna przepełniona expem przygoda mogłaby być relatywnie krótka i oferować zamknięcie rozwoju postaci.

08.08.2023 12:03
13.1
laki2217
127
Generał

Nigdy nie miałeś pełnego systemu w D&D w grach komputerowych. Zawsze były ograniczone.

08.08.2023 13:16
Ignazzio
13.2
Ignazzio
67
Konsul

Jasne. Jednak wszystkie dotychczasowe uznane tytuły posiadały całą progresję (jeśli liczyć BG z BG2 łącznie). W Tronie Bhalla dosłownie możemy sięgnąć boskości więc nawet w serii taki poziom mocy już istniał. Oczywiście to inne edycje ale jednak. Nie mówię, że balans będzie łatwy do osiągnięcia, jednak w grach single player balans to nie wszystko a chcąc w pełni pokazać system dnd osiągnięcie max lvla to podstawa. Nie wiem czy to realne, osobiście wątpię, jednak mam podświadome poczucie niepełnego doswiadczenia systemu. Poza tym fajnie byłoby zostać potężnym arcymagiem.

08.08.2023 13:52
elathir
13.3
elathir
98
Czymże jest nuda?

Tylko, ze jej nie posiadały.

Posiadały bardzo uproszczone jej wersje. Na Lvlach z tronu Bhalla to powinniśmy móc niszczyć miasta pojedynczym zaklęciem (jak rój meteorów), podróżować przez plany astralne wedle woli itd. Ten poziom boskości jest tam fabularny ale nie gameplyowy. Co więcej każdy z naszych towarzyszy na tych levelach powinien dostąpić wyniesienia.

Te gry sprowadzały zasady D&D tylko do walki i ewentualnie złodziejstwa. Zauważ, że w BG2 nie ma żadnych checków w trakcie rozmów, na eksploracji to się w zasadzie tylko pułapki wykrywa + kilka razy ukryte drzwi, nie masz checków inicjatywy, identyfikuje sie tylko zaklęte przedmioty ale już nie otoczenie itd.

08.08.2023 14:13
13.4
khadzad
46
Konsul

Zauważ, że w BG2 nie ma żadnych checków w trakcie rozmów,

Na tych poziomach wielbią cię niczym...Absolut(:D) wiec w sumie checki zbędne:P

08.08.2023 14:29
13.5
Silvaren
14
Pretorianin

BG2 miał parę testów pasywnych podczas rozmów, ale weryfikowały niektóre cechy (np. Inteligencję albo Charyzmę przy próbie udawania szaleńca by dostać się do Czarowięzów samą rozmową).

Testów inicjatywy nie było, bo za inicjatywę robił speed factor i casting time, które były jedną z opcji w AD&D 2nd, bo tam funkcjonowały różne alternatywne zasady dotyczące określenia kolejności w walce, z tego co pamiętam. Podobny system zastosowano w turowej wersji PoE 2, gdzie każda akcja miała określoną wartość liczbową i ta "kolejka inicjatywy" była zmienna.

post wyedytowany przez Silvaren 2023-08-08 14:29:36
08.08.2023 16:18
Ignazzio
13.6
Ignazzio
67
Konsul

Uproszczona progresja wciąż jest progresją. Fabularna potęga jest niemal równie przyjemna co ta płynąca z walki. Nie mówię żeby próbować oddać dnd 5 w pełni bo samo BG 3 posiada mnóstwo homebrew, interpretacji i uproszczeń. Uważam że jest możliwe dotarcie do 20 lvla w fabularnie uzasadniony, epicki sposób, dając graczom możliwość poczucia chociaż ułamka potęgi którą powinni posiadać.

08.08.2023 11:13
14
odpowiedz
Ssechu
17
Pretorianin

Ten system tylko ogranicza. A mimo takich ograniczeń i tak zrobili genialna grę. Niech zrobią DOS3 bez żadnych ograniczeń :) i to będzie jedyną gra która będzie w stanie rywalizować z obecnym arcydziełem.

08.08.2023 11:22
Wrzesień
15
1
odpowiedz
Wrzesień
59
Stay Woke

Bardzo dobrze. Niech odpoczną, a potem od razu wszystkie moce przerobowe skierować na nową produkcję (jakakolwiek by nie była), po co się rozdrabniać. Jednak jest trochę normalności w tej branży.
Do pełni satysfakcji brakuje mi jedynie stwierdzenia, że tym razem obejdzie się bez żadnych "definitive edition", ale jakoś w to wątpię.

post wyedytowany przez Wrzesień 2023-08-08 11:22:33
08.08.2023 11:43
Toril
16
odpowiedz
1 odpowiedź
Toril
42
Pretorianin

Zawsze może być jakiś wątek poboczny niepowiązany w żaden sposób z podstawką. Na przykład przychodzi do nas barbarzyński szaman i twierdzi, że widział nas w swoich snach po czym teleportuje gdzieś na jakieś wypizdowo mówiąc, że musimy zapobiec jakiejś wojnie. Następnie życzy powodzenia i znika. Odpada przynajmniej problem z wcześniejszymi decyzjami gracza.

Chciałbym ale nie za bardzo w to wierzę.

08.08.2023 14:31
16.1
1
Silvaren
14
Pretorianin

No, niech jeszcze ma na imię Hjollder! #pdk

08.08.2023 12:22
😢
17
odpowiedz
draiver20
75
Pretorianin

Wielka szkoda, liczyłem na pogranie przegięta postacią lvl 20.

08.08.2023 13:17
A.l.e.X
😊
18
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
154
Alekde

Premium VIP

spokojnie sam w życiu wbiłem 16 poziom a nadal nie umiem zmieniać czarem pogody ;)

08.08.2023 13:36
18.1
5
Tofeeel
12
Chorąży

Bo to nie jest czar półorka barbarzyńcy ;)

08.08.2023 17:34
Szefoxxx
18.2
6
Szefoxxx
76
Doradca

Ja bym nie był tak skromny na twoim miejscu.

Spokojnie wbiłeś 20 poziom.

spoiler start

W myleniu się

spoiler stop

08.08.2023 14:44
NOWAHUTANACZASIE
19
odpowiedz
NOWAHUTANACZASIE
12
Konsul

Ergo
Niektórzy mają 100h+ a nie ukończyli nawet pierwszego aktu;)

Ja w EA spędziłem (fakt, lizanie ścian, kombinowanie czyli również piekno tej gry) około 70h i nie ukończyłem go.

08.08.2023 16:29
20
odpowiedz
Jerry_D
58
Senator

Jednak mam nadzieję, że po pracy nad podstawką pozostały im jakieś pomysły, z których dałoby się zrobić dodatek z podniesieniem poziomu do powiedzmy 16. A w najgorszym wypadku coś małego typu jakieś mniej typowe rasy/klasy. Chętnie zwiedziłbym Krainy w skórze "khajita", więc marzy mi się tabaxi. No cóż, może w Enchanced Edition.

08.08.2023 18:51
21
odpowiedz
1 odpowiedź
lucek993online
19
Legionista

Dobra, bo zaczynam się frustrować.... Jakieś porady na te ciągłe MISS, MISS, MISS?!?! Przecież to żart. Mam 85% na trafienie i udaje się 2/5... Coś tu nie halo.

09.08.2023 10:00
21.1
Silvaren
14
Pretorianin

Może masz włączone te karmiczne kości, które psują RNG, jeśli zbyt wiele wyników pod rząd jest pozytywnych lub negatywnych?

Ogólnie przejrzyj czary, zdolności, zobacz, które zapewniają przewagę przy rzutach na atak, zobacz jakie stany i efekty, które możesz wywołać zapewniają przewagę, jakie działania taktyczne pozwalają turlać 2k20 i wybrać lepszy wynik. D&D 5 jest uproszczone, ale wciąż szczęściu trzeba pomóc.

08.08.2023 19:48
22
odpowiedz
Czifu z Bunkra
22
Pretorianin

ZA PROSTA TA GRA :(
Ledwo zacząłem a mam więcej kasy niż można zużyć u sprzedawców. Kupiłem u nich wszystko co miało wartość.
Walki proste, a "śmierć" kosztuje jedynie 200złota, więc można rzucać się nawet na silniejszych, bo ryzyko małe.
Odpoczywać można non stop więc ciągle ma się full czarów.

08.08.2023 20:54
23
odpowiedz
zanonimizowany1218483
12
Generał

To będzie jakieś dlc czy nie?

09.08.2023 09:02
Szaku
24
odpowiedz
Szaku
167
El Grande Padre

Doskonale jakby zrobili Remake poprzednich części na silniku z BG3 i na nowym systemie D&D.

16.08.2023 11:25
Miodowy
25
odpowiedz
Miodowy
91
Nigdy nie był młody

" po dwunastym levelu postacie zyskują niemalże boskie moce, co mocno utrudniłoby opracowanie kampanii dla takich bohaterów."
Że co? Tylko, że po 12 levelu dalej podręczniki przewidują SETKI przeciwników i wyzwań dla postaci z naprawdę boskimi zdolnościami. Nie można wymyśleć kampanii dla większych pakerów? To jak w Neverwinter Nights 1 i 2 czy BG2 zrobili dodatki w których to na wysokich levelach walczymy z bogami potężniejszymi od siebie?
"Przykładowo tak zaawansowane postacie mogą m.in. odwiedzać plan astralny"
A to nie jest pomysł na kampanię?
Wszystko to brzmi jakby po prostu nie przemyśleli takiej opcji zawczasu (bo nie byli pewni sukcesu?) i nie mają pomysłu jak pociągnąć temat dalej.

post wyedytowany przez Miodowy 2023-08-16 11:26:36
Wiadomość Czy Baldur's Gate 3 doczeka się rozszerzenia? Swen Vincke udziela odpowiedzi