Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Po tej zmianie wyglądu będziecie chcieli wrócić do Baldur's Gate

20.05.2023 17:11
Mówca Umarłych
1
1
Mówca Umarłych
119
Pan Milczącego Królestwa

Mod robi wrażenie (pomijając kolorystykę samego interfejsu, która jest, według mnie, kiepska), zawiera sporo świetnych pomysłów i rozwiązań, i aż szkoda, że Beamdog nie pokusił się oryginalnie o podobny zabieg. Niekoniecznie aplikując wszystkie pomysły ale niektóre z nich są naprawdę godne uwagi.
Jakieś pół roku temu ograłem obie części BG, więc jestem świeżo po przygodzie, ale gdy znów mnie najdzie to z chęcią wypróbuję tego moda.

post wyedytowany przez Mówca Umarłych 2023-05-20 17:12:47
20.05.2023 18:49
😜
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
Legalizex
70
Generał

Całkiem ładne, ale niestety i tak nie zagram bo jakoś nie trawię Baldur's Gate i wszystkich tych gier robionych na modłę BG typu Pathfindery. Jedyne które przebolałem to obie części Pillars of Eternity bo naprawdę wciągnęła mnie fabuła.
Jak dla mnie gry tego typu to uciążliwa i niesatysfakcjonująca rozgrywka. Dużo bardziej mi odpowiada turowa walka ze starych Falloutów.

20.05.2023 20:21
2.1
damianyk
138
Nośnik Treblinek

W Pathfinder można przełączyć walkę na turową.

20.05.2023 20:27
😉
2.2
Legalizex
70
Generał

damianyk
Wiem, w drugim Pillars of Eternity chyba też z tego co pamiętam, ale wtedy ta gra jest zbyt wolna. Te gry są nieprzystosowane do taktycznej walki turowej takiej jak np. w Divinity Original Sin.
Poza tym męczy mnie dungeons&dragons, te wszystkie dziwne zasady i rzuty kościami, wolę uproszczone erpegi

20.05.2023 21:51
Miodowy
2.3
Miodowy
91
Nigdy nie był młody

Walka turowa w Pathfinderach chyba została dodana później, ale była znakomicie zrobiona. Prawdopodobnie to było najlepsze wcielenie systemu D&D od strony technicznej.

21.05.2023 08:16
2.4
1
grabeck666
76
Senator

Czyli, że w grach z aktywną pauzą walka jest uciążliwa...

W takim DOS jest walka lepsza bo turowa....

Ale nie w PH/PoE.

Gdzie walka z aktywną pauzą jest zrobiona właśnie po to, żeby być mniej uciążliwą niż turówki i zaoszczędzić ludziom W UJ czasu, a turowa walka w DOS, PH czy PoE ciągnie się dokładnie tak samo gównianie. Jedynie początek jest fajny jak grasz kilka na kilka postaci. A później? Walki po pół godziny z czego 25 minut to oglądanie po kolei ruchów przeciwnika...

No ale każdy może mieć swoje zdanie.

23.05.2023 16:27
Kwisatz_Haderach
2.5
Kwisatz_Haderach
14
Blade of Miquella

"Walka turowa w Pathfinderach chyba została dodana później, ale była znakomicie zrobiona. Prawdopodobnie to było najlepsze wcielenie systemu D&D od strony technicznej."

Oj panowie z Paizo bardzo by sie zasmucili, widzac ze nazywasz Pathfindera D&D.

23.05.2023 00:33
.Albatros
😉
3
odpowiedz
8 odpowiedzi
.Albatros
149
Horned Reaper
Image

Wracać do Baldura? Owszem, ale nie do tego barachła Enhanced Edition. Jedynkę lepiej się gra na oryginalnym silniku!

23.05.2023 12:54
3.1
Jerry_D
58
Senator

Ale co ci przeszkadza w EE?

23.05.2023 15:50
.Albatros
3.2
.Albatros
149
Horned Reaper

Jerry_D

Ogólnie zmiany w mechanice, które nie są dostosowane do pierwszego BG. Animacje postaci również uważam za gorsze.

23.05.2023 16:22
3.3
Jerry_D
58
Senator

Mnie mechanika nie przeszkadzała, ale co kto lubi.

23.05.2023 16:30
Kwisatz_Haderach
3.4
Kwisatz_Haderach
14
Blade of Miquella

Enhanced Editions to najlepsze co spotkalo gry na Infinity. Gleboko w .... mam zmiany, ktre ogarnia 5 purystow na krzyz. Przynajmniej interfejs i czcionka normalnej wielkosci. W stare wersje nie da sie grac. Albo pikseloza w 800x600 albo czcionka piec punktow, interfejs na 2% powierzchni ekranu i postacie wielkosci lemingow.

To jest zreszta bardzo czesty problem w starych grach 2D.

Szkoda ze IWD2 nie da rady. Ciekawe jak fanowski projekt. Kiedys sledzilem ale przestalem.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2023-05-23 16:32:43
24.05.2023 09:07
.Albatros
3.5
.Albatros
149
Horned Reaper

Kwisatz_Haderach

Jak ktoś nie miał styczności z serią to jak najbardziej EE jest dla niego. Tyle, że fanowska społeczność już dawno miała ogarnięte zbliżone projekty: BGTutu i BG Trilogy. Przybliżanie kamery to i tak nieprzydatny ficzer.

Niektóre zmiany nie pasują do pierwszej części z uwagi na ograniczenie w zdobywaniu doświadczenia (8-9 poziom). Dodane podklasy można traktować jako przydatne urozmaicenie, ale zmiany w biegłościach broni to już spore ograniczenie. Zmiany w działaniu czarów mogą mieć sens w BG2, ale w jedynce niekoniecznie np. bardzo popularny czar lustrzane odbicie. Magowie w jedynce i tak przez większość czasu gry są kiepscy. Tego jest więcej, ale to mogą przytoczyć pozostali czterej puryści ;-)

Zobacz na mojego screena wyżej i powiedz gdzie tam widzisz 800x600? :-)

24.05.2023 12:42
Kwisatz_Haderach
3.6
Kwisatz_Haderach
14
Blade of Miquella

No wlasnie to co jest na twoim screenie, jest dla mnie niegrywalne na duzym ekranie. Jesli chodzi o jakikolwiek scaling to "fanowskie projekty" robia to bardzo amatorsko, w porownaniu do normalnej developerki z dostepem do kody zrodlowego.

Zas ze teo co mi wiadomo rzeczy takie jak BGTutu, itd.. dzielaja juz od dawna na dowolnej wersji, wiec naprawde nie rozumiem bolu dupy.

"Jak ktoś nie miał styczności z serią to jak najbardziej EE jest dla niego."
Tormenta pierwszy raz przechodzilem jak mialem ~15 lat, czyli jakies ~20 lat temu. EE i Beamdog to najlepsze co spotkalo te zapomniane przez czas gry.
Powtarzam... stare wersje sa dla mnie niegrywalne, ze wzgledu na technikalia i ergonomie.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2023-05-24 12:47:01
24.05.2023 12:43
3.7
boy3
107
Senator

Wersję EE takze normalnie działają na win 10 podczas gdy ICWD 2 jest niegrywalne na 10

24.05.2023 16:19
.Albatros
3.8
.Albatros
149
Horned Reaper

Zas ze teo co mi wiadomo rzeczy takie jak BGTutu, itd.. dzielaja juz od dawna na dowolnej wersji, wiec naprawde nie rozumiem bolu dupy.

Otóż to, jak sięgam pamięcią fanowskie mody oferowały konwersję już w 2003 może 2004 roku. Za darmo. Beamdog zaoferował praktycznie to samo w 2012 r. za 20 dolarów. Do tego na premierę z nowymi błędami i bez polskiej lokalizacji. Tylko dzięki tytanicznej pracy społeczności gra została doprowadzona do porządku.

EE i Beamdog to najlepsze co spotkalo te zapomniane przez czas gry

you made my day :D

Powtarzam... stare wersje sa dla mnie niegrywalne, ze wzgledu na technikalia i ergonomie.

No to graj w EE. Tylko nie pisz, że te gry bez EE są niegrywalne, bo to nieprawda. Polecam przejrzeć dorobek moderów z naszego podwórka: Aurelinusa, Zeda Noceara... Niektóre rzeczy to kwestia gustu. Dla mnie oryginalny GUI czy nawet ten z newsa jest dużo ładniejszy od tego co zaprezentowało Beamdog.

boy3

No niestety, IWD2 działa fatalnie, a kod źródłowy zaginął. Mi się udało doprowadzić do porządku wersję GOG, ale na komputerze z Geforce. Na drugim gdzie był Radeon i ten sam Windows poległem. Popróbuj z DirectDraw wrapperem.

Wiadomość Po tej zmianie wyglądu będziecie chcieli wrócić do Baldur's Gate