Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Ile osób zatrudnia CD Projekt? Ile przychodu czerpie z Polski? Nowe dane

06.04.2023 17:58
😁
1
1
tambo
19
Chorąży

Ciekawe ile osób pracuje dla nich na umowę zlecenie i dzieło. Bo coś mam wrażenie, że znacznie więcej niż pracowników.

06.04.2023 18:11
Bociek69
😱
2
3
odpowiedz
Bociek69
38
Byle do Wiosny

Większość wpływów (71%) pochodzi z Ameryki Północnej, druga jest Europa (18%).

Wow nie wiedzialem ze przepasc jest tak powalajaca.

06.04.2023 18:12
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1376576
5
Generał

Im więcej tym gorzej widać to choćby po Blizzardzie który upadł gdy stał się już właśnie korporacją z tysiącami pracowników, widać to też po Ubisoft czy też właśnie po Redach i zamieszaniach z Cyberpunkiem.

Oczywiście wyjątkiem jest Azja bo tam jest inna kultura praca i ideologia choćby płci, poglądów, polityki itd, jest tam niemile widziana https://gra.pl/urlop-menstruacyjny-wprowadzony-przez-polska-firme-cd-projekt-red-dodatkowy-dzien-wolny-od-pracy-w-czasie-miesiaczki/ar/c3-17428053 co widać choćby po Capcom.

post wyedytowany przez zanonimizowany1376576 2023-04-06 18:14:49
06.04.2023 18:47
3.1
1
albertk
12
Chorąży

Przecież Capcom też jest cieniem dawnej firmy, nie wspominając o Square Enix. Studia i korporacje tworzące gry w Azji, głównie w Japonii też są w głębokim kryzysie od wielu lat, takie naprawdę dobre gry z tamtych rejonów świata wychodzą bardzo rzadko.

06.04.2023 19:07
Łosiu
06.04.2023 19:24
Szefoxxx
3.3
2
Szefoxxx
75
Doradca

Ale to prawda, nie pisał o wartości firmy, bo to #nikogo, tylko o naprawdę dobrych grach, a tu fakty są takie, że dobre to te firmy już wypluwają bardzo rzadko...

07.04.2023 06:54
Łosiu
3.4
1
Łosiu
268
German quality

GRYOnline.pl

Jeżeli przez #nikogo rozumiesz kilku fanów staroci z forum z Polski, to faktycznie masz rację. A tymczasem wynik firmy bierze się z tego, że klientów globalnie było więcej, kupowali więcej i płacił więcej, bo chcieli. Znaczy raczej im się podoba to co robi firma, (a przynajmniej większość z tego, co robi firma). Z liczbami bardzo ciężko dyskutować. Reasumując, to Twoja prawda, inni mają swoją.

post wyedytowany przez Łosiu 2023-04-07 06:54:38
06.04.2023 18:27
Troprzem
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
Troprzem
58
Konsul

przychód wyniósł wtedy ponad 2 mld 138 mln złotych, a zysk netto (po odliczeniu podatków) ponad 1 mld 154 mln
O kur... Miliard złotych podatków.

06.04.2023 18:35
4.1
1
tambo
19
Chorąży

W tym miliardzie nie są tylko podatki, ale też wypłaty dla pracowników czy wydatki związane z wynajmem/utrzymaniem biur.

06.04.2023 19:24
4.2
pawel1812
55
Generał

Marketing wchłonął w 2020 roku całkiem spore pieniądze, a także odpisy na przyszłe produkcje, zakupy i dodatkowe koszty. Bo zwykle jak się ma rekordowe dochody, to rezerwuje się część dochodów na przyszłe wydatki. Nie tylko na obecne wypłaty i obecne koszty działania studia, bo te są mikroskopijne w porównaniu do innych kosztów.

06.04.2023 19:50
A.l.e.X
4.3
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Cyberpunk 2077 kosztował ponad 1MLD złotych więc zarobili na czysto 2x tyle.

07.04.2023 18:16
4.4
kaagular
72
Generał

Troprzem to chodzi o to, że można podać zysk przed odliczeniem podatków lub zysk po odliczeniu. To nie to, że cała różnica to podatki. Podawanie zysków np. przed odliczeniem CIT jest mylące bo to koszt jak za wynajem czy coś. Trzeba go bulić (pomijam jakieś "Estonie" czy coś w podobie).

06.04.2023 19:38
Janczes
👍
5
1
odpowiedz
Janczes
188
You'll never walk alone

niech sie rozwijają

06.04.2023 19:48
A.l.e.X
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Image

Na tym forum nikt nie zainwestuje w banana który po 5 latach przy inflacji 20% r/r jest wart -8% względem 2018 roku. Fakt że dał ładnie zarobić dla tych wszystkich którzy wiedzieli kiedy wyjść (tuż przed premierą) / sam się tego nauczyłem przy premierze SGW3 który skasował mnie wtedy na sporą kwotę ale tutaj to wręcz był pogrom. Kto zatrzymał akcje lub kupił w okolicy 400 PLN to może wyjdzie na zero za 5 lat albo nigdy. Zaorski mimo że wtedy się z niego śmieli miał rację w 100%.

06.04.2023 21:41
6.1
humman
72
Generał

Bo to nie jest lokata ale rollercoster, mówisz o 5 latach a między wrześniem a listopadem zeszłego roku można było zarobić 100% wkładu, teraz znowu spada może przed dlc urośnie ale ci co kupowali po 400 to już nie wyjdą na plus bo trzeba odjąć od ceny inflację z WIELU lat

06.04.2023 21:50
Szefoxxx
6.2
1
Szefoxxx
75
Doradca

Jak poczekają parę lat i na głośne premiery to pewno odrobią, można też zarobić x4, ale nadal trzeba czekać.

07.04.2023 00:29
😂
6.3
drut5
48
Centurion

Czekam na min w okolicach 70-80 zł i próbek z w4 tutaj już ma 9.2* a nawet nie widzieli .A okaże się że na PS5 będzie haczyło hehe

07.04.2023 18:17
6.4
kaagular
72
Generał

Nikt zdrowy na umyśle nie powinien "inwestować" w giełdę. Właściwie to powinno być zakazane ;)

06.04.2023 20:43
7
2
odpowiedz
6 odpowiedzi
grabeck666
75
Senator

Jedna z największych polskich firm zajmujących się grami i przychód z polski to 3%.

A ludzie hejtują mniejsze studia, że polska firma a polskiego dubbingu nie ma.

06.04.2023 22:37
7.1
1
tambo
19
Chorąży

Polska to niecałe 38 milionów obywateli - z tego większość nie gra, więc nie kupuje gier. Czy to takie dziwne, że więcej zarabia się w 200-milionowych Stanach?

06.04.2023 23:10
7.2
Teqnixi
93
Pretorianin

Jakich 200 milionowych. Liczba ludności USA to jest 330 milionów, do tego też Kanada i Meksyk też swoją siłę nabywczą dokładają w Ameryce Północnej.

06.04.2023 23:22
7.3
Znubionek
42
Konsul

grabeck666
dokladnie, wstyd. kazdy polak powinien kupic swietego cybercrapa i powiesic go na scianie obok obrazu ze swietym papiezem. rzad powinien zlecic kontrole po domach i wyrzucic wszystkich antypolakow z polski.

jakos kingdom come: deliverance potrafil miec ponad 80% z czech!!! (zmyslilem wlasnie ten fakt, zgodnie z tradycja na tym forum)

post wyedytowany przez Znubionek 2023-04-06 23:23:37
07.04.2023 04:08
7.4
grabeck666
75
Senator

tambo

Nie dziwne. Dziwią mnie za to narzekania ludzi, którzy nie zdają sobie sprawy z tego, że często koszt zrobienia polskiej wersji jest dużo większy niż wpływy z naszego kraju. Ludzie myślą, że patriotyzm opłaca te firmy chyba.

Znubionek

Ale ty teraz do czego pijesz dokładnie bo nie ogarniam? Czy ja gdzieś napisałem, że ludzie mają kupować gry CDP?

07.04.2023 18:23
Veselar
7.5
1
Veselar
16
Konsul

Co ma piernik do wiatraka? Gigantyczna korporacja jak Capcom, ma niby nie mieć pieniędzy na tłumaczenie, gdy wypuszczają wersje językowe dla zachodu i Rosji.

07.04.2023 19:30
7.6
grabeck666
75
Senator

Veselar

"Co mają spodziewane zarobki z danego regionu do decyzji biznesowych danego studia?"

Niektórzy to naprawdę odklejeni są.

07.04.2023 00:04
8
odpowiedz
1 odpowiedź
Eivor Valhalla
4
Legionista

3%... CDPR następna wasza gra nie powinna mieć nawet napisów. Też się dobrze sprzeda, a zystki będą większe

10.04.2023 22:54
8.1
Rheda
20
Chorąży

Pewnie, niech usuną tekst napisany przez ich własnych pisarzy xD Przecież te dialogi powstają w pierwszej kolejności po polsku.

07.04.2023 00:20
MilornDiester
9
1
odpowiedz
1 odpowiedź
MilornDiester
32
Generał

Te 3% to wbrew pozorom bardzo dużo - już samo porównaniu do Azji ładnie to pokazuje, gdzie najludniejszy kontynent świata przynosi raptem dwa razy tyle co średniej wielkości państwo w Europie. A co do Europy samej to odpowiadamy za 1/6 przychodów z tego kontynentu będąc na 10 miejscu pod względem zamożności (licząc PKB w całości a nie na głowę) i 9 jeśli chodzi o liczebność.

Najbardziej zaskakujący jest tu udział Europy w tych przychodach. Wydawałoby się, że ich gry są znacznie bardziej skrojone pod rynek europejski niż amerykański a tu taki rozziew... Pewnie wynika to w dużej mierze z tego, że ich największa gra osadzona jest w USA ale i tak... REDzi powinni zdecydowanie celować w przekonanie do siebie Europy bo jest tu jeszcze ogromny potencjał...

07.04.2023 01:05
9.1
Eivor Valhalla
4
Legionista

W obu Amerykach wystarczy wydać grę w 4 językach i obejmujesz zasięgiem wszystkie kraje.
W Europie gry zazwyczaj wydaje się w paru wybranych (niem, ang, włos, hiszp, ros, fr, por) co jednak ma ograniczony zasięg, a koszta spore. Azja (głownie Japonia, Korea czy oba chińskie kraje) to specyficzny rynek na którym ich rodzime produkcje dominują. U nas czasem polski dubbing "wskoczy" u Sony, CDPR czy Techlandu, napisy czasem u dużych zachodnich wydawców też się zdarzają.

07.04.2023 09:47
10
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
maczuga.herkulesa
15
Legionista

Ale tu niektórzy pier.... ze 3 procent to mało i nawet napisów nie powinni dac w następnych grach. Skad w was takie kompleksy? Gra jest wydawana w Polsce to ma mieć conajmniej napisy! Szanujmy się. Zrobienie napisów to są śmieszne koszta. I nie mówię o "polskich" grach tylko o wszystkich wydawanych w Pl.

08.04.2023 20:03
tgolik
10.1
tgolik
136
Generał

3% to w przypadku Cyberpunka niedługo prawie milion sprzedanych egz. w Polsce. Nad opłacalnością dubbingu nie ma co się zastanawiać. Inna sprawa w przypadku Resident Evil 4 Remake - przy 20 tys. egz. sprzedanych w Polsce w Capcomie mogą się zastanawiać, czy stać ich na napisy.

10.04.2023 22:54
10.2
1
Rheda
20
Chorąży

Napisy PL to dla nich żadne koszta, bo ich pisarze piszą po polsku. Gdyby je usunęli to byłoby wręcz anty-opłacalne.

07.04.2023 13:58
Marder
11
odpowiedz
Marder
249
Senator

No proszę proszę kondycja firmy znakomita a tylu tu na forum coś marudziło że jakiś Cybercrap że firma się stacza i ogólnie dno i wodorosty.

07.04.2023 18:21
Veselar
12
odpowiedz
Veselar
16
Konsul

Widać już dlaczego, tak kastrują z polskości swoje gry i na siłę je westernizują.

Wiadomość Ile osób zatrudnia CD Projekt? Ile przychodu czerpie z Polski? Nowe dane