Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Elden Ring otrzymał wsparcie ray tracingu, znamy wymagania

23.03.2023 13:40
tekknological
1
10
tekknological
23
Legionista

dodali RT, ale nie ma DLSS ani FSR

23.03.2023 13:55
rocketfuel
😂
2
7
odpowiedz
9 odpowiedzi
rocketfuel
75
Konsul

grafika jak sprzed dekady - tak wiem, sa ''fajne i ladne widoki''

dodali rejtrejsing a obslugi wide-screen, jak nie bylo tak dalej nie ma, ponad rok po premierze :-D

23.03.2023 13:40
tekknological
1
10
tekknological
23
Legionista

dodali RT, ale nie ma DLSS ani FSR

23.03.2023 13:55
rocketfuel
😂
2
7
odpowiedz
9 odpowiedzi
rocketfuel
75
Konsul

grafika jak sprzed dekady - tak wiem, sa ''fajne i ladne widoki''

dodali rejtrejsing a obslugi wide-screen, jak nie bylo tak dalej nie ma, ponad rok po premierze :-D

23.03.2023 14:23
😂
2.1
2
zanonimizowany1349061
16
Generał

To samo z odblokowanymi klatkami.
Nie wspomnę już poprawie optymalizacji która powinna być już dawno zrobiona.

PS. Nie pisz źle o tej grze, fanboje From Software cię zaraz zjędzą.

23.03.2023 14:58
rocketfuel
2.2
3
rocketfuel
75
Konsul
Image

Nickim4ru - niech sobie pisza co chca :-D ja nie mowie ze gra jest slaba, bawilem sie swietnie i napewno kiedys wroce... ale nie znaczy to, ze mam przymykac oczy na takie bolaczki jak piszesz - fps lock, czy jw. brak dlss czy wide-screena, przeciez to jakis cyrk, zamiast dodac takie ''podstawy'' to oni wciskaja RT, z ktorego i tak skrzysta co 100 osoba :-D

post wyedytowany przez rocketfuel 2023-03-23 14:58:54
23.03.2023 16:58
animatiV
2.3
3
animatiV
89
Generał

Serio ta gra w 2023r. nie posiada obsługi ultra szerokich ekranów? Jpd... przecież indyki w wersjach alfa takie posiadają. I jeszcze blokada klatek... dewsi zatrzymali się z technologią w 2010r. i jeszcze piszą o wielkiej rewolucji jaką jest RT.

23.03.2023 20:05
pnt_
2.4
pnt_
26
Chorąży
Image

Jak to nie ma. Flawless widescreen ;)

23.03.2023 20:26
dzl
2.5
dzl
96
John Yakuza

pnt_

Pewnie bez włączonego anti-cheata, czyli grania on-line?

23.03.2023 22:13
rocketfuel
2.6
rocketfuel
75
Konsul

ja nie pisze or 3rd party modach, za ktorych mozna wylapac bana... kupilem gre niby ''AAA'' w ktorej brakuje podstaw a jakis ziutek z netu, juz 2giego dnia wypuscil mod, ktory daje ultra-wide...

23.03.2023 22:50
hopkins
😱
2.7
hopkins
212
Zaczarowany

Za granie na Flawless Widescreen mozna wylapac bana?

24.03.2023 08:09
dzl
2.8
dzl
96
John Yakuza

Za granie na Flawless Widescreen można wylapac bana?

Wuj ich tam wie. Oni bany rozdaja chyba jak popadnie. Przy Dark Souls 3 korzystając z reshade''a nigdy nie wyłapałem bana, ale znam ludzi, którzy dostali.

Jeżeli nie obchodzi Cię online to po wyłączeniu ręcznie anti-cheat''a można grać offline jak dusza zabraknie (tylko zrób sobie w razie czego drugą postać do online).

26.03.2023 14:50
pnt_
2.9
pnt_
26
Chorąży

Mogą zbanować niestety, trzeba zmodyfikować plik żeby nie być online.

23.03.2023 14:24
dzl
3
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
dzl
96
John Yakuza
Image

Przed chwilą odpaliłem i szczerze powiedziawszy, to gdybym nie zrobił screenów do porównania to za cholerę bym nie rozpoznał, że gra ma RT bo różnice są tak subtelne. Gra wygląda lepiej, ale tylko trochę.

Ciężko okreslić czy gra ma też zaimplementowane RTGI, ale RTAO i Cienie RT ma na bank.

Teraz porównanie:
Screen bez RT

23.03.2023 14:25
dzl
3.1
1
dzl
96
John Yakuza
Image

Z RT

23.03.2023 15:30
Goozys
😁
3.2
1
Goozys
12
A Walk to Remember

Nie widze roznic. Bo to, ze jest ciut ciemniej, to nie z powodu RT, albo? :D

23.03.2023 15:44
A.l.e.X
💩
3.3
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

na jednym i drugim screenie wygląda jak ->

23.03.2023 16:18
dzl
3.4
dzl
96
John Yakuza

Via Tenor

na jednym i drugim screenie wygląda jak ->

23.03.2023 17:00
animatiV
3.5
2
animatiV
89
Generał

Cieniowanie jest zdecydowanie gładsze, warto spojrzeć na roślinność. Jak się często gra z RT to się zaczyna widzieć poszczególne różnice. Podobnie jest z FPSami 60 a 120. Po przejściu na te drugie, powrót do 60 jest dość bolesnym doświadczeniem choć nadal możliwym do przyzwyczajenia.

post wyedytowany przez animatiV 2023-03-23 17:02:20
23.03.2023 14:25
4
odpowiedz
zanonimizowany1349061
16
Generał

tekknological
Pewnie jak by to dodali gra by padła na kolana.
Kod i silnik posklejany na ślinę jest.
Jedyna opcja to Nvidia Image Scaling, albo Lossless Scaling/Magpie dla FSR.

23.03.2023 14:39
Legion 13
5
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Legion 13
158
The Black Swordsman

Genialnie! Zamiast naprawić problemy z grą i dodać podstawową funkcjonalność której brakuje to lepiej dodać średniej jakości RT. Zamiast odblokowanego framerate, wsparcia ultrawide, dalszej naprawy stutteringu i skalowania (DLSS/FSR2/XESS) dostaliśmy średniej jakości cienie i RTAO które wygląda dobrze tylko dlatego że podstawowe AO w Elden Ringu wygląda tragicznie, jak dodali jakieś inne efekty RT to ich nie widać. Podobno jeszcze odbicia są.

post wyedytowany przez Legion 13 2023-03-23 14:41:23
23.03.2023 14:44
dzl
5.1
dzl
96
John Yakuza

Podobno jeszcze odbicia są.

Sprawdzałem, nie ma, a przynajmniej w Limgrave nie zauważyłem. Ciągle SSR.

23.03.2023 15:27
6
odpowiedz
1 odpowiedź
sadler
127
Konsul

A trybu wydajności na PS5 i XSX nadal nie naprawili. Spadki poniżej 50 klatek nie są zbyt fajne.

23.03.2023 15:51
marcing805
6.1
marcing805
186
PC MASTER RACE

A na PC naprawili? From nie umie w kodowanie i tyle. Robią dobry setting, lokacje, przeciwników i wszystko co związane z szeroko pojętym pojęciem artystycznym ale pod względem technicznym to Japończycy są słabi. Niech idą po korepetycje do Capcomu czy choćby do zespołów Nintendo.

23.03.2023 15:39
Szefoxxx
7
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
Szefoxxx
75
Doradca

Gra może sobie i jest wspaniała i piękna, ale technicznie to jest kupsztal totalny i kompletne olewacto od From.

23.03.2023 16:18
A.l.e.X
7.1
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

W koncu gra roku, tytuł zobowiązuje:)

23.03.2023 20:08
7.2
5
zanonimizowany1251414
15
Generał

A.l.e.X

A potem twierdzisz, że cię dupa nie boli jak wchodzisz od newsa do newsa o Elden Ring i wbijasz te przerdzewiałą szpilkę o "grze roku". 2022 już minął, pogódź się z tym że ER wygrało i idź się spuszczać do kolejnych arcydzieł, bo nic innego ci nie zostało. xDD

23.03.2023 20:29
retruśgejmer
😂
7.3
2
retruśgejmer
25
Konsul

wujek K
Daj się dzieciakowi wyżyć. Może ciężki dzień w szkole miał ;)

23.03.2023 15:43
Link
8
odpowiedz
Link
11
Generał

tekknological
Masz rację. Przecież DLSS lub FSR to "absolutnie musisz mieć" dla technologii ray tracking.

23.03.2023 19:55
9
odpowiedz
marcinz
10
Legionista

Ci co srają pod siebie by mieć wszystko co najlepsze w Grze to może się zadowolą no chyba że dalej bedą wydziwiać bo to bo tamto.

Choć pewnie tak będzie bo nikomu się nie dogodzi i zawsze się znajdą osoby co będą narzekać.

23.03.2023 22:40
Amadeusz ^^
10
odpowiedz
Amadeusz ^^
200
of the Abyss

Świetna gra, piękna przygoda, absolutnie zapierające dech w piersiach widoki (np. Farum Azula, pola Leyndell, Haligtree itd.), ale od strony technicznej to straszna kaszana.

Wychodzi patch, -50% do FPS, +5% do wyglądu.

Uważam że to najlepsza gra od wielu lat (i bardzo kompletny produkt, dziesiątki godzin frajdy) ale to nie powinno tak słabo działać. Obok portu Sekiro czy nawet DS2 to nie stało.

23.03.2023 22:48
11
odpowiedz
Kothe
13
Generał

Rozumiem, że są dumni z wersji konsolowych, że rok po premierze gra wyglądająca jak kupa nie ma stabilnych 60fps na konsolach nowej generacji

Wiadomość Elden Ring otrzymał wsparcie ray tracingu, znamy wymagania