Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość W Dying Light 3 gracz powinien być potężniejszy, mówi projektant DL2

16.05.2022 19:21
😉
1
zanonimizowany1370574
4
Legionista

Halo? PS5 obsługujące wreszcie VRR czeka na swoją wersję trybu zbalansowanego gdzie zobaczymy te 50 klatek+ w rozdzielczości nie przypominającej ziemniaka na TV!

16.05.2022 19:54
Davnoniessany
2
odpowiedz
Davnoniessany
47
Konsul

Rynek gier stanął w miejscu i zarzucił kotwicę. Nie jestem na tyle odważny by założyć, że DL 3 wyjdzie na PS4, ale na PS5 na sto procent. Także niech chociaż postać z gry będzie potężna.

16.05.2022 22:14
KUBA1550
😃
3
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
KUBA1550
58
Generał

Via Tenor

jeśli będziemy tworzyć Dying Light 3, to chciałbym, by główna postać dysponowała większymi i lepszymi zdolnościami oraz umiejętnościami na start

A może niech odwrócą role w trójce i zaczniemy grać zombie gdzie będziemy biegać i zarażać innych :)

18.05.2022 18:17
grzyb111
3.1
grzyb111
83
Pretorianin

Mam ciekawszy pomysł, stawmy gracza w pozycji hybrydy to znaczy.: Zombie ale z pełną nie utraconą świadomością przetrwańca, nowo nabyte instynkty zombie powodują powolne szaleństo w postaći nierealnych wizji (coś jak podczasz choroby przy wysokiej gorączce) dając dualność naszej postaci, chwilę temu przez pierwsze 30 minut wykonywaliśmy misje od sprzymierzonych postaci a teraz nagle rozpoczyna się jakaś misja związana z wizją i zabiliśmy jakiś złoli w wyniku napadu owej wizji "..o nie ci złole to była tylko wizja, zabiliśmy naszych jedynych sprzymierzeńców!". I ogólnie naszymi wrogami byli by ludzie ale też i inni nieżywi w końcu nie tylko my jesteśmy tu alfa zombi, ale tylko my jesteśmy świadomi!

Taki tam pomysł jak to można by porobić.

post wyedytowany przez grzyb111 2022-05-18 18:18:32
18.05.2022 18:27
Mr. JaQb
3.2
Mr. JaQb
104
Legend

^To było przecież w DL2, tylko w dość okrojonym zakresie

16.05.2022 22:28
trzydziestolatek1990
4
odpowiedz
trzydziestolatek1990
22
Pretorianin

Bardzo dobra wiadomość. Do teraz pamiętam, jak po starcie rozgrywki w DL2 szukałem sposobu, aby biegać sprintem, a okazało się, że to był chyba jakiś perk do odblokowania.

17.05.2022 00:19
Persecuted
5
odpowiedz
Persecuted
145
Adeptus Mechanicus

Moim zdaniem w hipotetycznej "trójce" powinni przywrócić broń palną i ponownie położyć większy nacisk na survival oraz zombiaki. W DL2 próbowali innego podejścia, spychając nieumarłych na dalszy plan i koncentrując się na relacjach między ocalałymi, ale moim zdaniem im to zupełnie nie wyszło, ani gameplayowo (walka bronią białą z ludźmi nadal jest dosyć "upierdliwa", zwłaszcza w większych grupach), ani fabularnie. Taki kierunek w teorii zapewnia większe pole do popisu i sposobność opowiedzenia wielu znakomitych historii (patrz: np. pierwsze dwa Fallout'y, w których apokalipsa wbrew pozorom jest tylko tłem, a nie głównym daniem), ale Techland chyba jeszcze do tego nie dorósł.

post wyedytowany przez Persecuted 2022-05-17 00:21:36
17.05.2022 07:05
manoszek
6
1
odpowiedz
manoszek
52
Pretorianin

Przyznaję że początek był bardzo toporny, dobrze że ktoś to zauważył.

17.05.2022 09:01
7
odpowiedz
1 odpowiedź
Jaya
56
Generał

Trochę to źle brzmii, jakby nieodpowiednie osoby były na stanowiskach wypowiadających się/decyzyjnych/od pomysłów. Problem nr1, że w DL2, że główny bohater był od początku jakimś weteranem survivalu, a już w DL1 mniej.
Ale można było mieć wrażenie, że niektóre ograniczenia są sztuczne zmyślę aby podkreślić: odblokuj perka aby wchodzić po drabinie.
Tutaj nie ma sensownego sportowego systemu rozwoju postaci. Lubię jak zdobywa się punkty za bieganie, ale są inhibitory. To głupi pomysł wolałem już rozwój z DL1 i odsunąłbym wiele osób/pomysłów na tą grę. Jeszcze więcej supermocy (np zrobią spidermena) znaczy, że chyba zabiją tą grę totalnie. Głupie było w tym rozwoju postaci, że raz dwa dodaję perk i skaczę 3x wyżej, z drugiej strony ilość biegania nie przekładało się zbytnio na rozwój tego biegania.
Jak nie mają pomysłu to niech wezmą rozwój z Mount And Blade - chyba bardziej sportowy progress niż to co jest i nie byłoby tak wolnego początku bez żadnego progressu - tylko np. krzywa logarytmiczna.
Chętnie bym dał poziom hard gdzie zaczyna się grubaskiem i szuka się miejsc neutralnych, odpoczynku - dałbym dodatkowy długoterminowy poziom wycieńczenia, regenerację przez odwiedzenie nawet ustawionych poza checkpointami punktów neutralnych.

17.05.2022 10:14
7.1
Jaya
56
Generał

Z bezsensów dorzuciłbym zły upływ staminy we wspinaniu. Bohater powinien mieć możliwość zaczepienia się, odpoczęcia i mniej intensywnego wspinania + ewentualnie osłabnięcie totalne chwytu gdy trzeba się wspinać po małych/trudnych do uchwycenia miejscach.
Generalnie życzyłbym dużo automatycznych statsów rozwijanych przez używanie + ewentualnie przy odpoczynku wykresy z treningu/rozwoju postaci. I fajnie jakby zombie nie levelowało tylko były od początku miejsca trudniejsze do eksploracji (może wyraźniej zaznaczone) gdzie jest więcej groźnych typów zombiee. (Logika ze Skyrim/Fallout/ trochę mniej z ilością Mount And Blade, ale rozwój postaci ciągły, częsty nawet jeśli mikrokrokami i nie przesadzony. Level up zombiee tylko z dobrym pomysłem dlaczego, ale to nie jest raczej dobry pomysł. Lepiej postawić na immersję i forever fun bez sztucznych level upów/uzbrajania. Ewolucja powinna być uzasadniona.
Perki ogólnie są głupim pomysłem już lepiej nauka po przeczytaniu magazynu jeśli umiejętność nieoczywista np naprawa/tworzenie broni i jakieś sztuki walki/chwyty aikido/krav-maga.

post wyedytowany przez Jaya 2022-05-17 10:33:36
17.05.2022 10:45
AUTO6
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
AUTO6
84
Generał

Dla mnie zawsze zabawa jest najlepsza gdy mamy schemat - od zera do bohatera. Jeśli od początku nasza postać jest potężna to rozgrywka szybko robi się nudna.

17.05.2022 11:47
Szefoxxx
8.1
Szefoxxx
76
Doradca

Jest tak, bo wielu nie ma kompletnie żadnego pomysłu na grę ani rozgrywkę po za kopiuj wklej wtórnym i sztampowym od zera do bohatera i tak też jest w tym gniocie dl2.
Każdy bez jakiegokolwiek pomysłu wali ten sam schemat, bo to łatwy zapychacz, iluzja posiadania treści i pomysłu, zrezygnować i mimo tego zaoferować ciekawą rozgrywkę to jest sztuka.

post wyedytowany przez Szefoxxx 2022-05-17 11:51:40
17.05.2022 13:17
😒
8.2
JÓZEK2
161
Generał

Nudne zrobiło się już dawno to gdy zaczynamy grę jako idiota i niemal z gołymi rękoma. Nabywając ją z punktu wiadomo jak zaczniemy !? Tak jest w grach od lat. W DL 1 dostajemy od kwatermistrza /na wejściu/ NOGĘ od STOŁU a za plecami mamy dwóch gostków z automatami. Ludzie Raisa też je mają ale nie wolno nam ich podnieść. Po wielu godzinach gry mam 90 poziom legendy a w sklepach nadal "zielone" i "niebieskie" wynalazki i b. rzadko pomarańczowe. Wymyśla, a raczej powiela takie rzeczy ktoś po przejściach. Czas skończyć z tą sztampą ale jak widać pomysłów twórcom brak. Choć czekałem z umiarkowanym optymizmem na DL 2 nie kupię jej właśnie przez to jak i brak broni palnej. Szukanie dla kogoś czerwonej sukienki czy innych bzdurnych misji zupełnie mnie nie bawi, KTO TO WYMYŚLA ??? :/

post wyedytowany przez JÓZEK2 2022-05-17 13:25:11
Wiadomość W Dying Light 3 gracz powinien być potężniejszy, mówi projektant DL2