Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Kingdom Come 2 na E3? Twórcy i wydawca teasują kontynuację

09.06.2021 12:20
Ignazzio
2
10
odpowiedz
1 odpowiedź
Ignazzio
66
Konsul

KDC to jedna z najbardziej pozytywnych niespodzianek świata gier od wielu lat. Z odrobinę większym budżetem i czasem produkcji nazwałbym ją produkcją wybitną. Niestety zakończenie też było wybitnie nie na miejscu i KDC2 przyjmę z otwartymi rękami na premierę. Naprawdę chciałbym zobaczyć więcej gier historycznych tego rodzaju z różnych regionów i okresów.

09.06.2021 12:16
stalkerrr
1
9
stalkerrr
82
Konsul

Mam nadzieję, że większość kontrowersyjnych mechanik zostanie :D
Chociaż niektóre były faktycznie dziwne, jak np. buława, która była zbyt OP w stosunku do miecza, albo za długie oczekiwanie podczas snu/czekania, które mnie niesamowicie denerwowało xd

09.06.2021 12:16
stalkerrr
1
9
stalkerrr
82
Konsul

Mam nadzieję, że większość kontrowersyjnych mechanik zostanie :D
Chociaż niektóre były faktycznie dziwne, jak np. buława, która była zbyt OP w stosunku do miecza, albo za długie oczekiwanie podczas snu/czekania, które mnie niesamowicie denerwowało xd

09.06.2021 12:20
Ignazzio
2
10
odpowiedz
1 odpowiedź
Ignazzio
66
Konsul

KDC to jedna z najbardziej pozytywnych niespodzianek świata gier od wielu lat. Z odrobinę większym budżetem i czasem produkcji nazwałbym ją produkcją wybitną. Niestety zakończenie też było wybitnie nie na miejscu i KDC2 przyjmę z otwartymi rękami na premierę. Naprawdę chciałbym zobaczyć więcej gier historycznych tego rodzaju z różnych regionów i okresów.

09.06.2021 15:42
Wiedźmin
2.1
2
Wiedźmin
37
Senator

Z pewnością średniowieczny świat bez magii to jest rzadkość. Mam nadzieję, że dwójka też będzie w tej epoce.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-09 15:43:43
09.06.2021 12:25
Wujek Władek
3
-16
odpowiedz
10 odpowiedzi
Wujek Władek
39
Niczburukjebiwdenko

Najbardziej co dobijało pierwszą część,to te celowe dłużyzny... Masakra dlatego sobie odpuściłem tą grę. Spanie, szybka podróż,czekanie sprawiało w tej grze że miałeś jej serdecznie dosyć. Walka to nieporozumienie o ile jeszcze z jednym przeciwnikiem jakoś dało radę,to z dwoma lub trzema to była męczarnia. Zadania poboczne, nudne, sztampowe. W dodatku na premierę gra była fatalnie zoptymalizowana, na ultra w full HD na GTX 1080 8 GB zjazdy o 40klatek. Ogólnie słaba gra.

09.06.2021 12:57
3.1
6
Angryziom
35
Chorąży

Nudne zadania poboczne? Sztampowe? Graliśmy chyba w dwie różne gry, questy z Janem Ptaszkiem to jedne z najlepszych w historii gier rpg

09.06.2021 13:03
Wiedźmin
😊
3.2
Wiedźmin
37
Senator

Angryziom
Dokładnie. Świetne questy poboczne w cRPG są między innymi w Planescape Torment, BG2, G2NK, Vampire: The Masquerade-Bloodlines, Oblivion, Wiedźmin 3, KCD, Pillars of Eternity 1 i 2 itd. Dają dużą frajdę.
Oblivion to już całkiem miażdży wątkiem złodziei, zabójców, magów czy questem z wampirami i kanibalizmem wątek główny o lata świetlne.

Z Janem Ptaszkiem tak świetny był wątek poboczny w podstawie KCD, że jednym z dodatków fabularnych była kontynuacja jego wątku i sprawiają tą samą przyjemność pomaganie mu w sprawach sercowych. Humor świetny. Wszystkie questy z Ptaszkiem w tej grze są super zarówno z podstawy i DLC "The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon".

Quest z księdzem z fabuły głównej KCD bije jednak wszystko na głowę :)

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-09 13:08:16
09.06.2021 14:21
3.3
5
psyh0zzy
51
Pretorianin

Nie wiem, jakie questy uważasz za dobre, ale w KCD większość pobocznych to są perełki. Cały komentarz może zawierać drobne spoilery:

spoiler start


Z podstawki:
- Rycerz Rozbójnik - genialny quest, ze świetną historią w tle, pozwalający rozwiązać się na 3-4 sposoby, w tym jeden z najbardziej wymagających pojedynków w grze.
- Cały wątek ratajskiego kata, najpierw sabotaż egzekucji, później grzejąca serduszko historia miłosna
- Cały wątek Frycka i Mateusza zakończony napadem stulecia - też możliwy do rozegrania na conajmniej 3 sposoby
- Mega klimatyczny quest z egzorcyzmami w Ladeczku
- Poszukiwanie heretyków w Użycach z wędrówką na podstawie spisanych na torturach wizji jakiegoś biedaka.
- Szarlatan w Sazawie i późniejsze rozwinięcie tego questa w DLC z Janem Ptaszkiem
I do tego mistrzowskie momenty z wątku głównego jak wspomniana już popijawa z księdzem Bogutą, poszukiwania fałszerzy srebra czy chyba mój ulubiony quest ze Świętoszkiem w klasztorze.
Z DLC:
- Cały wątek Jana Ptaszka, którego na początku nieznosimy, a potem jest najlepszym kumplem, czytanie wierszy pod oknem córki Rzeźnika czy szukanie dla Jana naszyjnika w obozie zbójców.
- Matka Boska z Sazawy - sąd nad Johanką to jest sztos absolutny.
- Wspomniane wyżej rozwinięcie questu z Szarlatanem w Ladeczku i straszenie nieustraszonego chojraka - najzabawniejszy quest po popijawie z Bogutą
- Cały wątek Bandy Drani - mistrzowsko napisane postacie, dużo radosnej nawalanki w grupie
- No i creme de la creme, Los Kobiety - jak nie lubię kobiecych protagonistów, tak chyba nie znalazłem w innej grze wątku tak dobrze oddającego grozę wojny z perspektywy przeciętnego człowieka.

spoiler stop


Szermierka to jest najrealniej oddana mechanika walki jaką na tę chwilę da się osiągnąć w grze. Walka bronią białą ma dużo wspólnego z walką wręcz i jeśli ktoś kiedykolwiek miał okazję trochę boksować czy uprawiać inny sport uderzany, z pewnością dostrzeże, że timing bloku, kontry czy kombinacje oddane są rewelacyjnie. Przy wyprowadzaniu combosów, kolejne ruchy muszą wynikać z poprzednich, chronienie się non-stop za szczelną gardą męczy i zmniejsza mobilność - no normalnie prawie jak w życiu. A walka w grupie, owszem trudna jak jasna cholera, ale znów, każdy kto kiedykolwiek próbował bronić się przed dwoma lub więcej napastnikami dostrzerze tutaj absolutny realizm. Tak więc nie nieporozumienie, a mechanika nastawiona na realne doświadczenia, a nie bezmyślne, zręcznościowe wymachiwanie mieczem, jakby ten nic nie ważył i ciął zbroję jak ciepłe masło.
Kupiłem KCD kilka dni po premierze i przed pierwszym dużym patchem miałem problem z tylko jednym questem. Obecnie gra jest połatana elegancko i na GTX1060 gra hula aż miło.
Cóż, KCD nie jest dla każdego, ale questów i systemu walki w tej grze będę bronił jak niepodległości. A na część drugą czekam bardziej niż na jakąkolwiek grę wcześniej.

09.06.2021 15:29
BIGPSFANBOY
3.4
BIGPSFANBOY
26
Generał

Tylko Walka ssie.

09.06.2021 17:36
3.5
1
zanonimizowany1355283
8
Generał

Wujek Władek
Nudne questy? Może dla Ciebie, ale nie są nudne dla mnie w moim odczucie. Świetnie się bawiłem i wcale nie jest słaba. Na dodatek to jedna z najpiękniejszych gier AAA, jakie widziałem w życiu, jeśli chodzi o las, krajobraz i takie tam. Chcę żyć, nie umierać! :D

W dodatku na premierę gra była fatalnie zoptymalizowana, na ultra w full HD na GTX 1080 8 GB zjazdy o 40klatek
Owszem, była fatalnie zoptymalizowana w dniu premiery, ale potem jest lepiej. Jak wielu gry AAA... Grało mi się płynnie na High/Ultra, a mam "marny" GTX 1060 6 GB.

Spanie, szybka podróż,czekanie sprawiało w tej grze że miałeś jej serdecznie dosyć
Szybka podróż? No tak! Wszystko jasne! Grałeś Kingdom Come na "przestarzały" dysku HDD, a nie SSD. :D

post wyedytowany przez zanonimizowany1355283 2021-06-09 17:43:24
09.06.2021 18:27
3.6
plolak
38
Generał

Zależy jak zdecydują czy dla ograniczonej liczby graczy to co było czy usuna bolączki o których mówisz i upraszcza i zrobią grę dla każdego jak assasyny jakich dużo na rynku.

post wyedytowany przez plolak 2021-06-09 18:27:52
09.06.2021 19:26
Cziczaki
3.7
Cziczaki
183
Renifer

Sir Xan
Też ogrywałem KCD jak miałem jeszcze HDD, ale nie miałem problemów z szybką podróżą, tu w czymś innym musi być problem, myślę że procesor mógł mieć wielowątkowy bo gra była napisana chyba pod jednordzeniowe.

09.06.2021 19:46
3.8
zanonimizowany1355283
8
Generał

Cziczaki
Może to zależy od tego, jaki masz procesor CPU, pamięci RAM (pojemność i szybkość) oraz pojemność pamięć VRAM? Wiadomo, że mam dość przestarzały komputer (i5-3570, pamięci DDR3 16 GB, karta GTX 1060 z tylko 6 GB). Jak kupiłem dysk SSD, to komputer zyskał "druga młodość".

Ja grałem w Kingdom Come w dniu premiery. Jaka wersja grałeś na dysku HDD, że nie miałeś tego typu problemu? Może tego typu problemu już naprawili?

09.06.2021 21:40
Wujek Władek
3.9
Wujek Władek
39
Niczburukjebiwdenko

Ogrywałem tylko podstawke bez dodatków czy tam Dlc, i w mojej oecnie ta gra to szajs.

09.06.2021 22:40
Cziczaki
3.10
Cziczaki
183
Renifer

Sir Xan
W tamtych czasach była moda na wersję 1.7, optymalizację robili jeszcze w patchu pół roku później.

09.06.2021 12:31
Wiedźmin
4
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
Wiedźmin
37
Senator

Jedna z tych gier, gdzie dysk SSD był wręcz obowiązkowy. Przeskok drastyczny.

Co do sequela to byłaby to miła niespodzianka, gdyby gra miała zadebiutować już w 2022 roku po takiej ciszy.

Moim zdaniem gra była za łatwa. Na Hardcore już po 1/3 gry zawsze było mi za łatwo. Przesadzone wpisy osób o rzekomej trudności, które grywają w same gry casualowe. Bardzo daleko grze do wyzwania z wielu wspaniałych gier z lat 1980-2000, które nie biorą jeńców i nie ma takiej sielanki jak w KCD, gdzie rozbijamy 5-6 wrogów na raz taktycznie, gdy mamy wyszkoloną maszynę do zabijania treningiem (siła/walka bronią/style. A przecież można zatruć jeszcze jedzenie. Otwieranie skrzyń/zamków też szybko stawało się tak banalne jak w Skyrim. Trening czyni mistrza. Trudna byłaby gra, jeśli ktoś chciałby zrobić speedrun :)

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-09 12:36:30
09.06.2021 13:14
4.1
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin

Spóbuj z modami. Będzie znaczniej trudniej.

09.06.2021 13:23
Wiedźmin
4.2
Wiedźmin
37
Senator

W sumie żadnych modów nie wgrywałem poza Reshade. Kiedyś będzie trzeba poszukać jakiś innych modów.

Niezrozumiałe dla mnie było, że powstał mod na automatyczne otwieranie zamków, gdy przecież szybko postać uczy się i postępy dają satysfakcję. Dużej różnicy od postępów w złodziejstwie z TES nie odczuwałem, a dwa razy przeszedłem całe KCD.

09.06.2021 14:27
4.3
1
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin

Dwa najważniejsze kompatybilne obecnie mody: Blood and Iron Overhaul i Better Combat and Immersion Compilation. Można mieszać różne moduły ze sobą (ręcznie) czy też doinstalować do tego coś extra (inne mody).

Jest jeszcze Ultimate Realism Overhaul, ale chyba nie wszystkie moduły są kompatybilne.

post wyedytowany przez zanonimizowany1359049 2021-06-09 14:29:13
09.06.2021 14:32
Wiedźmin
4.4
Wiedźmin
37
Senator

Sprawdziłem opisy tych modów.

"Blood and Iron Overhaul" ma imponującą ilość zmian.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-09 14:33:51
09.06.2021 17:30
👍
4.5
1
zanonimizowany1355283
8
Generał

Wiedźmin
Jedna z tych gier, gdzie dysk SSD był wręcz obowiązkowy. Przeskok drastyczny.
Nawet nie wiesz, jak bardzo. Właśnie grałem w Kingdom Come, kiedy jeszcze miałem dysk HDD dla systemu i gry. Jak widziałem tempo ładowanie tekstury podczas gry, to szybko kupiłem SSD, kiedy zobaczyłem dobra cena i nie żałowałem.

Kingdom Come był jednym z powodów, który musiałem kupić SSD.

Lord Haart
Dziękuję za polecane mody. Życzę Ci dużo zdrowia.

post wyedytowany przez zanonimizowany1355283 2021-06-09 17:50:17
09.06.2021 13:01
Cyberszczur
😉
5
4
odpowiedz
Cyberszczur
37
Pretorianin

Nareszcie, jedna z najlepszych gier od wielu, wielu lat.

09.06.2021 13:06
6
4
odpowiedz
1 odpowiedź
wrxxx
6
Legionista

Oj tak czekam z niecierpliwością, jedna z najlepszych gier zaraz po RDR 2.

09.06.2021 13:11
6.1
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin

Obie gry z 2017. To był dobry rok.

09.06.2021 13:16
7
3
odpowiedz
noobmer
41
Generał

Mimo początkowych problemów z walka to gra świetna, dobra fabuła, ładna grafika i ten średniowieczny klimat. Po przebiciu sie przez początek i wbicu trochę umiejętności przyjemnie się eksplodowało świat gry. Na dwójkę czekam i to bardzo

09.06.2021 13:17
Mr. JaQb
8
2
odpowiedz
Mr. JaQb
103
Legend

Czyli na tegorocznym E3 faktycznie będzie grubo. Na żadną grę nie czekam tak mocno jak na kontynuację KCD.

09.06.2021 13:27
9
odpowiedz
1 odpowiedź
katai-iwa
44
Senator

O czekam na dwójkę, ogrywam obecnie w jedynkę i gra super, niech tylko odważą się znacznie ułatwić grę wywalając mechaniki, o które sporo ludzi psioczy.

09.06.2021 15:50
9.1
maxpayne3000
92
Centurion

jeżeli chodzi ci o mechanikę walki (oby nie) to powinna zostać taka jaka jest... minus slowmotion bo to trochę jednak psuło cały urok

post wyedytowany przez maxpayne3000 2021-06-09 15:51:03
09.06.2021 13:30
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
Seljuck
24
Chorąży

Ehh a mi jeszcze KCD nie udało się przejść.. (odrzuciły mnie błędy graficzne... nic tak nie wybija z immersji jak nie pojawiające się namioty czy inne fragmenty mapy) a tu już 2..

09.06.2021 18:40
10.1
zanonimizowany1355283
8
Generał

Seljuck
Kup dysk SSD lub lepszy komputer PC, jeśli masz słaby. U mnie nie doświadczam takie typu problemy co Ty.

post wyedytowany przez zanonimizowany1355283 2021-06-09 18:41:55
09.06.2021 20:04
10.2
Seljuck
24
Chorąży

Sir Xan
Mam SSD i RTX'a więc na potrzeby KCD powinno wystarczyć.. ale to nie kwestia stricte sprzętu a gry.. bo problem pojawił się dopiero po którejś "łatce" .. co prawda to było z co najmniej z 1-1.5 roku temu więc możliwe, że teraz problemu już nie ma.. ale żeby to sprawdzić musiał bym się oderwać od ARK'a a to może być trudne :))

post wyedytowany przez Seljuck 2021-06-09 20:04:56
09.06.2021 13:49
👍
11
odpowiedz
torlof221
13
Legionista

W jedynce jedyne co mi przeszkadzało to fakt, że zbyt szybko wchodziliśmy w posiadanie najlepszego ekwipunku i przez większość gry nie było pod tym względem żadnej motywacji do eksploracji świata, bo człowiek miał tę świadomość, że i tak na nic ciekawego już nie trafi. Miejmy nadzieję, że w dwójce przerobią to na wzór Gothiców, gdzie do samego końca gry mamy szansę znaleźć jakieś ciekawe, unikalne przedmioty, dzięki czemu przez całą grę chce się zaglądać pod każdy kamień. A tak poza tym to lekko doszlifować pozostałe aspekty rozgrywki, oryginalne założenia zostawić bez zmian i nie słuchać płaczów ludzi chcących zmienić KCD w kolejnego tandentnego samograja, a będzie dobrze.

post wyedytowany przez torlof221 2021-06-09 13:51:58
09.06.2021 13:49
Trygław
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
Trygław
72
Pretorianin

Świetna gra. Aby 2 była równie udana to musi zostać wszystko to co na dzień dobry kasowało kaszuali. Facelifting wizualny i będzie ok.

10.06.2021 20:56
Whisper_of_Ice
👍
12.1
Whisper_of_Ice
93
Prawo i Sprawiedliwość

Po nauczeniu się mechanik gry ta gra dalej była dla casuali.

02.07.2021 10:23
Trygław
12.2
Trygław
72
Pretorianin


Whisper_of_Ice: "Po nauczeniu się mechanik gry ta gra dalej była dla casuali. Kaszuale się nie uczą oni żyją z gotowych rozwiązań.

09.06.2021 13:49
13
odpowiedz
zanonimizowany1349061
16
Generał

Jedynka dalej w becie heh.
Poza tym gra zaliczyła mega downgrade i backslash a ci się pchają w dwójkę oof.

09.06.2021 13:52
14
odpowiedz
1 odpowiedź
Swiru01
29
Chorąży

stalkerrr, bo ja wiem czy buława była OP? Jeśli chodzi o walkę z przeciwnikami w zbroi to tam miecz i tak był za mocny ;)

09.06.2021 14:16
Legion331
14.1
Legion331
50
Pretorianin

Pamiętam, że nadziak był najlepszy na zbroję, a topór najlepszy na nieopacerzonych wrogów. Mieczem najwygodniej i najprzyjemniej się walczyło, ale wg. mnie był najsłabszy.

09.06.2021 14:14
mareek
😍
15
1
odpowiedz
mareek
29
Legionista

Czekam na Kingdom Come 2!!
Część pierwsza mieści się w moim osobistym top3, spędziłęm w niej ponad 200h :)

09.06.2021 14:14
👍
16
odpowiedz
x_Rai_x
24
Legionista

Jestę na tak!

09.06.2021 14:19
17
odpowiedz
Doniczkapl
75
Konsul

Chyba jedna z dwoch gier ostatnich 10 lat w ktorych wbilem ponad 100h i na napisach koncowy nie odetchnalem z ulga a chcialem wiecej.
Jak dla mnie, moze byc dokladnie to samo tylko wiecej ! Niech za duzo nie kombinuja.

09.06.2021 14:53
kotonikk
😍
18
odpowiedz
kotonikk
106
Wśród horyzontów

Gra wybitna, choć mająca swoje grzeszki. Jedyny w swoim rodzaju klimat średniowiecza, nie filmowy jak w większości o nim gier, ale jakoś tak "realistycznie" uchwycony, poza tym piękne czesko - swojskie krajobrazy i genialna muzyka. Ciekawe, czy znów postawią na tą epokę? Nie obraziłbym się absolutnie na XVII wiek - działo się tam coś ciekawego w Czechach wtedy? Może jednak cofną się jeszcze bardziej w tył, w okolice przyjęcia chrztu przez Czechów? To też byłaby bomba, bo okres praktycznie nieruszony przez cokolwiek, i mega byłoby zobaczyć jak to wtedy wyglądało.

post wyedytowany przez kotonikk 2021-06-09 14:56:56
09.06.2021 15:23
Davnoniessany
👍
19
1
odpowiedz
Davnoniessany
46
Konsul

Jedynka to jak dla mnie gra wydarzenie, jedna z najważniejszych produkcji w jakie miałem przyjemność zagrać. Mechanika, powaga, nacisk na realizm (brak magii!) i świat przedstawiony pochłonęły mnie. Z braku lepszego słowa, powiem że ta gra była po prostu bardzo intensywna. W kontynuacji liczę na przynajmniej więcej tego samego.

09.06.2021 15:45
20
odpowiedz
maxpayne3000
92
Centurion

Niech twórcy nie zmieniają niczego... absolutnie niczego. Niech stworzą zwyczajnie nowy otwarty świat oraz kontynuację fabuły i zaimplementują w niego dosłownie wszystko co było w 1 bez najmniejszej zmiany... no może po za dodaniem kuszy i halabard do drzewka broni... a tak niech nic nie ruszają.

post wyedytowany przez maxpayne3000 2021-06-09 15:45:58
09.06.2021 16:07
xandon
21
odpowiedz
4 odpowiedzi
xandon
35
Generał

Jej, jej. Aż podskoczyłem na fotelu. Jestem co prawda tak ze 2 lata za peletonem GOL'a w tym temacie, KDC przyglądam się od jakiegoś czasu uważnie, wygląda zacnie (jako zamysł i całość), kupiłem właśnie niedawno i czeka w kolejce na dobry moment, aby sobie na długo i spokojnie wsiąknąć w ten świat. 2-ka w tym klimacie byłaby super.

Ktoś grał może ostatnio w jedynkę na XSX|S - czy nie odbiję się od tych słynnych błędów?

post wyedytowany przez xandon 2021-06-09 16:07:57
09.06.2021 16:30
Wiedźmin
21.1
Wiedźmin
37
Senator

Nie wiem jak wersja konsolowa.

Ale wersja pc ogrywana już pół roku po premierze na 1.6.2 nie miała wielu błędów. (spędzone ok 110 godzin). Szło ukończyć wszystkie zadania.

Natomiast 1.9.6 po ponad 2 latach od premiery praktycznie błędów nie miała zarówno w zadaniach i w świecie gry.
(ok 130 godzin, bo ograne z wszystkimi dodatkami)

W każdym razie dysk SSD był niemal obowiązkowy. Z powodu ładowania na HDD tekstury mogą pojawiać się z opóźnieniem. Na nowych konsolach są szybsze dyski więc nie powinno być tego problemu. Podobnie jest w Cyberpunk w kwestii ładowania tekstur w zależności czy ktoś ma HDD czy SSD.

09.06.2021 16:47
xandon
21.2
xandon
35
Generał

No to super wiadomość, dzięki! Bo naprawdę liczę po cichu na unikalne doświadczenie :-)

09.06.2021 19:37
👍
21.3
zanonimizowany1355283
8
Generał

xandon
Jeśli chodzi o PC, to dysk SSD jest absolutnie "musi mieć", bo coraz więcej gry AAA tego wymagają. To z powodu coraz większe rozdzielczości tekstury, że dysk HDD już nie nadąży za tym.

Życzę Ci miłej przygody! Dużo zdrowia też. :)

10.06.2021 09:49
21.4
zanonimizowany1359977
9
Senator

Ogralem gre 1.5 roku temu na XOX i bylo ladnie, sprawnie i plynnie.
Co prawde 30 fps, ale płynne. Grafika super, chyba nie widzialem ladniejszego RPG na konsolach (o wiele ladniejsze budynki i przyroda niz w Wiedźminie 3).
Mozna spokojnie grac na XSX bo ten odpali wersje z XOX i dzieki syskowi SSD nie bedzie loadingow po kilka minut.

09.06.2021 17:27
👍
22
odpowiedz
zanonimizowany1355283
8
Generał

Kingdom Come to dla mnie świetna i wyjątkowa gra, więc czekam na kontynuacji z niecierpliwości.

09.06.2021 17:38
Crod4312
23
odpowiedz
5 odpowiedzi
Crod4312
150
Legend

Dużo w jedynkę nie grałem bo jedynie jakieś 11h będzie. Ale gra ma niesamowity klimat, piękne lasy, krajobrazy fajne zadania poboczne. Ale niestety walka mnie tak odrzuciła, że nie byłem w stanie w to grać. Była tak cholernie irytująca dla mnie (trudna), że nie dawała mi jakiejkolwiek przyjemności. W pewnym momencie w sumie nawet zainstalowałem trainer na nieśmiertelność ale stwierdziłem, że jak ma to tak wyglądać to dam sobie spokój. Machałem tym mieczem jak cepem bez ładu i składu i nigdy nie mogłem zapamiętać kombinacji jaki coś kiedy użyć. Przeciwnik zawsze idealnie to parował.
Fajnie mi się w to grało i przyjemny ciekawy setting, taki przyziemny ale przez system walki totalnie nie dla mnie.

09.06.2021 18:21
Wiedźmin
23.1
1
Wiedźmin
37
Senator

Bo ty nie poznałeś nawet systemu walki. Miałeś rekruta. Doprowadziłbyś go do mistrzostwa w walce i zmieniłbyś zdanie o walce i trudności, gdy przychodziłaby później bez żadnej trudności.

Przecież to casualowy system walki jest nudny i bez satysfakcji jak np: Gothic 3, Risen 3, Wiedźmin 3, Asasyny. Żadnej różnicy między dobrym, a słabym graczem.

Najlepsze systemy walki to taktyczne, które nagradzają myślenie, kreatywność, inteligencje, skill, a karzą błędy np: Severance Blade of Darkness, G2NK + Returning 2.0 + Alternative Balance, Dark Messiah of Might and Magic,
Risen 1, Demon's Souls, Dark Souls 1 i 3, Kingdom Come itp.

Po za tym w KCD dochodziła realistyczność - zmęczenie, krwawienie, obrona wrażliwych punktów, bonus za czyste uderzenie w głowę, gdy wróg nie zablokuje ciosu.

Ty nie miałeś rozwiniętej postaci wcale po 11 godzinach więc była fatalna w walce. W grach cRPG im bardziej wyszkoli się postać tym lepiej walczy, a u ciebie była na samym początku tej drogi. Nawet nie wiesz jak walczy postać, gdy ją dopiero rozwiniesz. Jest 10 razy łatwiej wygrywać. Po 10 godzinach jest problem wygrać z 1 wyszkolonym rycerzem. Po 60-80 godzinach wygrasz z 3-4 dobrymi rycerzami na raz bez spiny czy 6-7 średniakami bandytami. Są gry cRPG, gdzie nawet strzelanie diametralnie zmienia się wraz z postępami np: Deus Ex 2000. Na początku słabo radzi sobie. Wyszkolisz go przykładowo dla kaprysu akurat w strzelaniu i jest świetny w tym fachu. A ktoś zagra początek i też napisze bajki, że Deus Ex ma słabe strzelanie jak ty o KCD po skrajnie słabo wyszkolonej postaci.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-09 18:25:57
09.06.2021 18:54
Crod4312
23.2
Crod4312
150
Legend

Może, ale i tak dla mnie jest badziewny. Dla mnie idealnym systemem walki jest ten z Wiedźmina 3 i nic nie poradzę. Mam gdzieś czy nie ma różnicy między słaby i dobrym graczem bo system walki ma dawać mi satysfakcję, a ten z KCD dawał mi jedynie frustrację.
Po za tym nie miałem jej rozwiniętej legalnie bo dzięki trainerowi sprawdziłem jak się walczy z bardziej rozwiniętą postacią i nie widziałem żadnej różnicy. Dalej był dla mnie absolutnie toporny.

post wyedytowany przez Crod4312 2021-06-09 18:55:53
09.06.2021 19:07
23.3
Dan2510
30
Pretorianin

Wiedźmin
a w Darks Souls 2, nie ? haha;) bo nie wymieniłeś.
I Bloodborne w sumie czemu też nie wymieniłeś? :)

09.06.2021 19:59
Wiedźmin
23.4
1
Wiedźmin
37
Senator

Crod4312
Problem w tym, że Kingdom Come tylko na te czasy powiedzmy ma wysoki próg wejścia choć mniejszy niż Dark Souls. Ale wstawiony w lata 80' czy 90' to oglądałaby mocno plecy innych w skali wyzwania.
Co dekadę gry były co raz prostsze i dające co raz mniej satysfakcji skoro zamieniały się w samograje/odmóżdżacze.
Pod względem wyzwania:
80' > 90' > 2001-2005 > era casualowa od mniej więcej 2006 roku
Obecnie jedynie A i AA czasem bywają trudniejsze, ale w segmencie AAA praktycznie poza grami From Software to ze świecą szukać. Raczej nic nie zmieni się w tej materii, ponieważ budżety obecnie gier AAA są ogromne więc celują w duże grono, a większość graczy chce łatwych gier o czym było wiadomo już 15-16 lat temu, dlaczego zaczynają znacząco upraszczać gry. Im prostsze i głupsze tym lepsza sprzedaż. Tak jak z filmami - rozrywkowe kino prostsze i głupsze lepiej sprzedaje się od zawsze. Dobre gry rzadko bywały całkiem łatwe choć nie jest to decydujące. Niby Super Mario 64 z 1996 czy Crash Bandicoot 1996 były do dzieci, a spory procent dorosłych miało problem z ukończeniem całości, a co dopiero dzieci.

Wiedźmin 3 to bardzo dobra casualowa gra akcji, ale jako cRPG też bardzo prosta i jednowymiarowa. W praktyce za każdym razem 99% gry jest zawsze takie samo. Daleko jej do rasowych cRPG z różnymi ścieżkami rozwoju i kluczowymi wyborami na rozwiązanie danego problemu. To już Wiedźmin 2 jako cRPG bardziej błysnął, a jeden kluczowy wybór w 1 akcie zmienia całkowicie to jak wygląda 2 i 3 akt co też mocno było chwalone za zabieg dość podobny jak wybór frakcji w Gothic 2 np: paladyn/mag ognia, gdzie były inne dostępne zadania w zależności jaką profesję wybraliśmy.

Dan2510
Takich gier jest o wiele więcej. Wszystkiego przecież nie wymienię.
Bloodborne ok. Ale Dark Souls 2 to najmniej lubiana przeze mnie gra od tego studia i niechętnie o niej pisze w jakichkolwiek kategoriach.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-09 19:59:29
09.06.2021 21:35
23.5
Dan2510
30
Pretorianin

Wiedźmin
To co napisałeś o, w skrócie, upraszczaniu...nie najlepiej świadczy o ludzkości.
O czym, nota bene, zdaję sobie sprawę, nie od dziś.

09.06.2021 17:56
😂
24
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1355283
8
Generał
Image

Wiedźmin
Jeśli chodzi o questy z Janem Ptaszkiem, to czy jeszcze pamiętasz te polowanie? Czy miałeś ten sam trudność co ja? ;)
--->

post wyedytowany przez zanonimizowany1355283 2021-06-09 17:58:41
09.06.2021 18:10
Wiedźmin
24.1
Wiedźmin
37
Senator

Za pierwszym razem przegrałem to polowanie, a za drugim razem wygrałem, bo miałem dobrze rozwinięte umiejętności polowania. To część głównego questu, ale nie trzeba wygrać, by grać dalej.

Dla gracza początkującego w KCD trudniejsze jest co było dalej, ale tam można pomóc sobie i zatruć jedzenie czyli bez walki uratować Jana Ptaszka.

Z Janem Ptaszkiem świetny quest poboczny był w łaźni. Fajnie, że w tym stylu zrobili później jeden z dodatków. Mnóstwo humoru.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-09 18:11:48
11.06.2021 10:55
Wiedźmin
24.2
Wiedźmin
37
Senator

Nie ten post.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-11 10:55:40
09.06.2021 18:35
25
odpowiedz
40 odpowiedzi
plolak
38
Generał

Moim zdaniem mogli by pójść w stronę casual jak większość współczesnych gier jak assasyny i kontynuację gameplayu z jedynki z nastawieniem na dobrą historię A będzie z tego hit.
Ewentualnie żeby zadowolić obecnych miłośników pierwszej części na najwyższym poziomie trudności zostawić mechaniki i system z jedynki i będzie hit.

09.06.2021 18:45
😒
25.1
zanonimizowany1355283
8
Generał

plolak
Moim zdaniem mogli by pójść w stronę casual jak większość współczesnych gier jak assasyny i kontynuację gameplayu z jedynki z nastawieniem na dobrą historię A będzie z tego hit.
Mocno to wątpię.

09.06.2021 18:52
25.2
plolak
38
Generał

Też wątpię. Zrobią jak jedynkę dla wąskiej grypy graczy.

09.06.2021 19:04
25.3
1
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin

Od tego to są Assasyny i tysiące innych gier.

09.06.2021 19:33
25.4
zanonimizowany1355283
8
Generał

plolak
Lord Haart
Dokładnie. Mamy Assassin's Creed i to wystarczy. Kingdom Come jest skierowany do odpowiednie grupy gracze i nie oczekują czegoś łatwego. Dobre gry nie mogą być łatwe czy nudne.

Jak mają być kontynuacji, to muszą być na równym poziomie lub ulepszone, a nie uproszczone. Można naprawić tylko te wady, co irytują WIĘKSZOŚCI gracze w poprzednie części.

Wystarczy popatrzeć na Heroes of Might and Magic VI w stosunku do poprzednie części. Okazał się porażką, bo za dużo uproszczenie i przez to dużo stracił. Gothic 3 też stracił dużo, bo za płytkie dialogi, łatwiejsze questy i uproszczone walki w stosunku do poprzednie części. Nie tędy droga.

Można poprawić sterowanie i naprawić wszelkie bolączki, ale nie można uprościć rozgrywki z myślą o masówki, bo to mija się z celem.

post wyedytowany przez zanonimizowany1355283 2021-06-09 19:47:48
09.06.2021 20:08
Wiedźmin
25.5
Wiedźmin
37
Senator

Jeśli KCD 2 byłby dużo prostszy to pewnie sporo osób poczułoby rozczarowanie. Nie wiadomo jak będzie. Mogą iść na kompromisy, by więcej zarobić i dać do wyboru teraz 3 poziomy trudności, a ten najłatwiejszy dla graczy casualowych, by mieli łatwiejsze wejście w grę. w KCD był tylko Normal i Hardcore, a tu dodaliby Easy. Sprzedaż x2 :)

KCD w pewnych względach był podobny do TES-ów jak Oblivion i Skyrim, a w innych do Wiedźmina 1 i 2. Ale podany w bardziej oldschoolowym stylu z wyższym progiem wejścia. Prawie jak cRPG Might and Magic VI 1998. Zanim nauczyliśmy dobrze walczyć, polować czy kraść trochę minęło czasu. Coś jak w G2NK na modach Returning 2.0. Ten początek odsiewał graczy casualowych w obu przypadkach. Przy KCD pierwsze 30 godzin jest trudniejsze, a w G2NK z R2.0 pierwsze 100 godzin czyli 1/3 przygody. Dłuższa droga od zera do bohatera.

Gothic 3 jest skrajnie prosty. Dopiero fanowskie mody wprowadził alternatywny balans, że wrogowie mogli blokować ciosy tarczą i nie wchodziliśmy w nich jak w masło.

Co do Heroes V i VI to nie chodziło raczej tylko o upraszczanie, że odbiór tych części był słaby. HoM&M IV jest najtrudniejszą częścią, a ma też dużo niższe notowania od HoM&M 2 i 3 oraz nawet mniej wygodnej części w 3d HoM&M V.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-09 20:11:56
09.06.2021 21:10
25.6
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin

Wiedźmin Sir Xan W dużym skrócie chodziło o spore zmiany w rozgrywce i samego uniwersum (UBI), który stracił klimat. HOMM V daje jednak radę pod względem rozgrywki. Jest tak dobra jak w HOMM III.

DO HOMM V powstało dużo modów, w tym HOMM 5.5. Mimo 3D i zmiany uniwersum gameplej potrafił wciągać na długie godziny.

post wyedytowany przez zanonimizowany1359049 2021-06-09 21:14:10
09.06.2021 21:16
25.7
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin

Gra się w miarę dobrze przyjęła. Tym bardziej, że poprawili to, co było skopane w HOMM IV. To miał być powrót do III. No a później było już tylko coraz gorzej. UBI utopiło całą franczyzę w błocie.

post wyedytowany przez zanonimizowany1359049 2021-06-09 21:18:32
09.06.2021 21:28
25.8
1
zanonimizowany1355283
8
Generał

Lord Haart
HOMM V daje jednak radę pod względem rozgrywki. Jest tak dobra jak w HOMM III.
Bo zachowali dobre rozwiązanie z Heroes III, a nawet rozwinęli to. Ulepszyli system umiejętności bohaterowie, a frakcji są bardziej unikalne i różnią się od siebie. Talenty rasowe to był ciekawy pomysł i miły urozmaicenie. Dodali też alternatywne ulepszenie dla jednostki w drugim dodatku, co jest strzałem w dziesiątkę. Więc nie rozumiem decyzji UbiSoft o uproszczenie Heroes VI.

09.06.2021 22:42
Wiedźmin
25.9
Wiedźmin
37
Senator

Co do serii HoM&M wszystko racja. I pomyśleć, że dwójka i trójka to tak genialne gierki. Aż przykro patrzeć co zrobili z szóstką i siódemką.
U mnie - 3 > 2 > 5 > 1 i 4 > 6 i 7

Ale z drugiej strony wspaniałe cRPG Might and Magic z tego samego uniwersum też nie podniosło się po genialnej szóstce z 1998 i bardzo fajnej siódemce z 1999. Ósemka z 2000 trochę rozczarowała, a dziewiątka z 2002 to był upadek serii. Choć niespodziewanie też wyprodukowało inne studio X część w 2014.

Settlers pod UbIsoftem w częściach 5-8 też stało się przeciętną serią, a przecież kiedyś seria była świetna przy Settlers 1-4 oraz remaku Settlers 2 w stylu Settlers 4.

Premiera Settlers 1 na Amidze to było coś. Jedna z lepszych strategii na ten komputer. A Settlers 2 na Pc ocierało się o perfekcję w grywalności.
Settlers 3 i 4 oraz odświeżenie dwójki też lubię, ale nie tak jak oryginalną dwójkę do której mam specjalny stosunek i lubię jej przejrzystość.
Natomiast sentyment mam do jedynki choć wiem, że dwójka wskoczyła na dużo wyższy poziom.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-09 22:48:39
10.06.2021 09:53
25.10
zanonimizowany1359977
9
Senator

Wystarczy, ze uproszcza dwie rzeczy:
- celowanie z łuku (cala gre przeszedlem a dalej sie tego nie nauczylem, musialem strzelac na krotkim dystansie)
- przyspieszyc uczenie sie otwierania zamkow lub zmniejszych czestotliwosc niszczenia wytrychów.

Reszta byla juz calkiem OK i bardzo realistyczna.

10.06.2021 10:01
25.11
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin

Sir Xan Zgadza się wszystko :) Poza tym te gry były po prostu zepsute od wewnątrz, a dalszy rozwój i prezentacja "Ashan" była odpychająca i bez tego klimatu. Wręcz karykaturalnie to wyglądało. Ja swego czasu mówiłem, że robią inną grę pod tą samą nazwą. Co prawda, nazwę zmienili na Might & Magic: Heroes VII (MMH), ale chyba zampomnieli wyzerować cyfrę, bo dla mnie to była już zupełnie inna gra, a zmian jakich dokonali to był zwykły regres. Spaprany bubel, ktory trzeba było jakoś sprzedać.

W trakcie produkcji MMH VII, UBI stworzyło Shadow Council, które pozornie miało dać fanom szansę głosowania i kontaktu z developerami. OMG, to co tam się działo, to przechodzi ludzkie pojęcie xD To był jeden wielki cyrk i wojna, a nie współpraca, a gra ostatecznie okazała się zwykłą wydmuszką. Pobożne życzenia odleciały w zapomnienie.

Wiedźmin The Settlers 8 dopiero zostało zapowiedziane, więc jeszcze nie oceniam. Być może główny autor The Settlers 1 postara się, aby gra trzymała poziom...

post wyedytowany przez zanonimizowany1359049 2021-06-10 10:05:34
10.06.2021 10:13
Wiedźmin
25.12
1
Wiedźmin
37
Senator

DidymosGames
Uczenie się otwierania zamków czy okradania ludzi i związany z tym progres był porównywalnie szybki jak w Morrowind, Oblivion, Skyrim i dużo szybszy niż w G2NK + Returning 2.0. Nie muszą przyspieszać procesu stawania się bardzo sprawnym złodziejem, bo nie będzie frajdy z postępów. W końcu to gra, która ma cieszyć przez 110-130 godzin, a nie być speedrunem, gdzie po 30 godzinach staje się banalna.

Strzelanie łukiem i nasza skuteczność, a zwłaszcza polowania na drobną zwierzynę to jedyna rzeczywiście wymagająca rzecz w KCD. Było trzeba mocno wyszkolić w tym postać, bo inaczej pudła były bardzo często. Dla casuali był mod na dodany celownik przy strzelaniu łukiem. Podejrzewam, że w KCD 2 ten celownik będzie od razu w grze.


Lord Haart

Nie mam oczekiwań żadnych w stosunku do Settlers 8.

A co do uniwersum Might and magic to uważam, że mamy 5 genialnych gier:
Heroes of Might and Magic II 1996 - 9/10
Heroes of Might and Magic III 1999 - 10/10
Might and Magic VI 1998 - cRPG - 10/10
Might and Magic VII 1999 - cRPG - 9/10
Dark Messiah of Might and Magic 2006 - action RPG - 9/10

Ale niezłe są też Might and Magic IV i V jako cRPG oraz Heroes of Might and Magic V z dodatkami jako strategia choć byłą w cieniu lepszego King's Bounty.
Heroes of Might and Magic III nie dało się zdominować genialnemu Disciples II :)

Settlers 1 Pc na GOG lub wersja Amigowa na company.pl za free.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-10 10:18:57
10.06.2021 10:15
25.13
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin

Co do Settlers 1 na Amidze, to na pewno jeszcze kiedyś wrócę.

10.06.2021 10:59
25.14
1
zanonimizowany1355283
8
Generał

Wiedźmin
Ósemka z 2000 trochę rozczarowała, a dziewiątka z 2002 to był upadek serii
Might & Magic VIII faktycznie był trochę słabszy od poprzednie części, ale to nadal dobra gra.

To prawda, że Might & Magic IX jest prawdziwa porażka, jeśli chodzi o kontynuacji. Ale przeszedłem całą grę (mając na koncie ukończenie M&M VI-VIII, Baldur's Gate 1-2, Planescape Torment, Fallout 1-2 i wielu innych), ukończyłem to i niczego nie żałowałem czasu. Dobrze się bawiłem. Ale musiałem potraktować M&M IX jako INNA gra i to z odpowiednim dystansem, jakby został pobrany z GameJolt jako fanowska gra, a nie kontynuacji M&M. Zalety M&M IX to projekty podziemi i niektóre lokacji, momentalne humory, fabuła od pewnego momentu, niezły grywalność i całkiem fajny klimatu nawiązujący do kultury wikingów. Pierwsza wyspa w M&M IX był bardzo słaby i nudny, ale potem jest już dużo lepiej. Ta gra ma swoje zalety i uroki, że nie można nazwać całkowita zła gra. Ale zgadzam się całkowicie, że to najsłabszy z całej serii M&M, jeśli chodzi o kontynuacji.

10.06.2021 13:35
Wiedźmin
25.15
Wiedźmin
37
Senator

SirXan
Ja właśnie słabo znam Might and Magic VIII, bo podobnie jak IX oraz X tylko raz ją przechodziłem. I musiałbym kiedyś odświeżyć sobie.

Dla porównania Might and Magic VI ukończyłem całe 5 razy oraz Might and Magic VII też sporo, bo 4 razy. Te dwie odsłony są dla mnie magiczne i mają dużo zalet np:
Świetna fabuła powiązana z HoM&M 2 i 3. Dużo mapek. Świetne questy. Wspaniały klimat. Sporo wyzwania. Pierwsze gry serii w pełnym 3d. Pierwsze części z dwoma trybami walki - turowym i w czasie rzeczywistym, który przełączamy sobie jednym klawiszem. W M&M 7 możemy wybrać drogę dobra lub zła itd.

Za ostatnim razem miałem wgrane do wersji GOG mody na sterowanie myszką + poruszanie WASD co dało spory komfort w wygodzie.
Dodatkowo też spolszczenie fanowskie do 6-stki oraz przywrócone spolszczenie do 7-mki z wersji pudełkowej.

Ta nowa część M&M X też nie jest zła, ale wielu przeszkadza, że jest zrobiona ze zbyt staroświeckimi rozwiązaniami i wizualnie też odstaje od poziomu 2014 roku, ale jest o wiele lepsza od IX.

A jeśli chodzi o 4 i 5 część to najlepszym wariantem jest World of Xeen, gdzie połączyli obie części w jedno.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-10 13:38:36
10.06.2021 15:24
👍
25.16
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin

Wiedźmin W Might & Magic nie grałem jeszcze. Dark Messiah przeszedłem raz.

Więc nie rozumiem decyzji UbiSoft o uproszczenie Heroes VI.

Sir Xan UBIsoft robi gry dla mas, nie dla fanów. Powód prosty. Czyli dla jak największej kasy. Inwestują w to, co się najbardziej sprzedaje. Heroes VII miał mały budzet. Takie było niby tłumaczenie, później zerwali współpracę z devem, który miał problemy, bo zbyt nierealistyczne wymagania, terminy itd.

Pokładałem w VII bardzo duże nadzieje, bo były rzeczy, które mi się podobają, ale nie dowieżli, bo rozwój bohaterów, skill wheel, brak AI, masa błędów... nawet usunięcie mechaniki szczęścia. Shadow Council i Heroes Community zbanowali grę już dawno przed premierą. To też miało duży wpływ na słabą sprzedaż i całkowite zamrożenie serii...

Szkoda tylko, że praw nie chcą sprzedać...

post wyedytowany przez zanonimizowany1359049 2021-06-10 15:28:41
10.06.2021 15:38
25.17
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin

Z resztą fanów słuchać za bardzo nie chcieli, bo mają taką "kreatywną wizję". Ludzie nie chcieli nowej wizji, tylko połączenie III z V i bazowanie na tym fundamencie. Brak pojęcia jakiej gry ludzie chcieli. Wizja twórców sprzeczna z wizją fanów...

post wyedytowany przez zanonimizowany1359049 2021-06-10 15:42:25
10.06.2021 16:43
25.18
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin

I to na chwilę obecną odróżnia Warhorse Studio. KCD nie było grą dla mas, tylko konkretnej grupy. Ale znając życie, kiedyś to się pewnie zmieni.

post wyedytowany przez zanonimizowany1359049 2021-06-10 16:44:31
10.06.2021 16:50
Wiedźmin
25.19
Wiedźmin
37
Senator

UBI posłuchał fanów przy złej reakcji na trailer "Prince of Persia-Sands of Time remake", gdzie gra wyglądała bardzo przestarzale więc wystraszyli się i przesunęli premierę na czas nieokreślony, bo jednak stwierdzili, że ludzie nie są tacy głupi i w takiej grafice nie sprzeda się :)

Swoją drogą to było zabawne, że korytarzówka od korpo, która mogłaby wyglądać lepiej od z otwartym światem AC Valhalla prezentowała się na trailerze jak AC Revelations z przed 10 lat.

Z gier produkowanych przez UBI podobały się Rayman 2 i 3, Rayman Origins, Rayman Legends, POP-Sands of Time, POP-Warrior Within, POP-Two Thrones, AC 2, AC Brotherhood, AC IV, AC Origins, Far Cry 3. W miarę AC Valhalla.

Przy serii Setllers i HoM&M sprawdzałem i UBI było tylko wydawcą. Przy Settlersach 5-7 oraz HoM&M 5-7.

Przy Settlers 1-4 zarówno producentem i wydawcą było Blue Byte. Potem od 5-tki nadal to oni tworzyli kolejne części, ale pod butem UBI.

Przy HoM&M 1-4 producentem było New World Computing czyli studio też produkujące Might and Magic 1-9. Z początku sami wydawali gry, ale później tym zajmowało się 3DO Company przy HoM&M 2-4 oraz Might and Magic 6-9.

Gry uniwersum magii i miecza trafiły pod Ubisoft i wtedy kolejne części HoM&M 5-7 produkowały studia Nival, Black Hole Games i Limbic Entertainment.
Dark Messiah of Might and Magic wyprodukowało Arcane, a Might and Magic poszło w niełaskę i dopiero w 2014 roku Limbic Entertainment wyprodukowało 10 część po 12 latach przerwy w serii.

Jak widać najlepsze gry uniwersum HoM&M 2, HoM&M 3, Might and Magic VI, Might and Magic VII wyprodukowało New World Computing mając wydawcę 3DO Company. Najlepiej działała taka współpraca.

Arcane z Dark Messiah of Might and Magic i Nival z HoM&M V też nie dali ciała.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-10 16:56:12
10.06.2021 18:05
25.20
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin
Image

Zgadza się, ale nie powiedziałbym, że w każdym przypadku byli tylko wydawcą. Przy MMH VII UBI aktywnie współpracowało z Limbic i miało też kontrolę. Każdy miał swoje zadania. Są konkretne twarze i osoby, które dalej pracują w UBI. W innych przypadkach to nie wiem, ale wiadomo, jak wielki wpływ ma wydawca. Nie był to wielki zespół, ale był. Budzet też mały.

New Wold Computing założył sam twórca HOMM i King's Bounty, który po złym odbiorze HOMM IV sprzedał prawa, ale szkoda, że Nival z Rosji się nie dogadał, bo odwalił kawał dobrej roboty.

Przypomniał mi się argument UBI wtedy: "Robimy zmiany, bo będą narzekać, że zmian nie ma" xD

A tu masz przykład tego, co się działo przed i pewnie po premierze. Nawet nie usunęli wszystkiego.

post wyedytowany przez zanonimizowany1359049 2021-06-10 18:10:19
10.06.2021 23:55
25.21
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin
Image

Wiedźmin Tak dla pewności też sprawdziłem. Przy Heroes V i VI byli tylko wydawcą. Przy MMH VII tak jak mówiłem była cała masa ludzi z UBI ze współpracą z Limbic, w tym UBI lead desigers, writers itd. oraz słynny w społeczności Heroes Community Creative Director Erwan Le Breton, który chyba na tym publicznie najbardziej ucierpiał. Społeczność HOMM III nie ma litości.

Settlers poza 1 i 2 (teraz być może 8) mnie nie interesowały, to nie wiem.

Na zlocie fanów z UBI-bojami:

post wyedytowany przez zanonimizowany1359049 2021-06-10 23:58:13
11.06.2021 00:04
25.22
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin

Przebrany za pająka fan "morduje" Erwan Le Bretona. W VII były nawet żywe spidermeny w necropolis xD

post wyedytowany przez zanonimizowany1359049 2021-06-11 00:04:39
11.06.2021 00:14
Wiedźmin
25.23
Wiedźmin
37
Senator

Zwyczajnie pogrzebali serie Heroes na amen. Fani, którzy kochali się w 2 i 3 mocno jechali po 4, ale na 6 i 7 nie zostawili suchej nitki.

Ale osoby młodsze, które nie poznały dobrze magii i pazura 2 i 3 części widziałem potrafią łagodniej traktować 6 i 7 część.

A co do KCD 2 to dobrze byłoby, gdyby dokończyli fabułę z jedynki, bo była urwana. Z tego co czytałem gra miała mieć 3 akty, a ostatecznie w grze umieszczono akt 1 i 2. Dlatego nie wyrównaliśmy rachunków z dwoma antagonistami. Zwłaszcza z jednym za to co stało się w prologu.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-11 00:16:03
11.06.2021 00:20
25.24
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin

Z tego co widzę nawet w MMH VI Erwan Le Breton pełnił funkcję Creative Designer i Producer, więc wina też przeszła na niego.

To niech sprzedadzą prawa komuś, kto wie, jak się za to zabrać. Ja tego nie rozumiem.

post wyedytowany przez zanonimizowany1359049 2021-06-11 00:24:47
11.06.2021 00:35
25.25
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin

Wiedźmin Fani, którzy kochali się w 2 i 3 mocno jechali po 4, ale na 6 i 7 nie zostawili suchej nitki.Ale osoby młodsze, które nie poznały dobrze magii i pazura 2 i 3 części widziałem potrafią łagodniej traktować 6 i 7 część.

Tak, dokładnie. Ale są też fani V, dużo rosjanów i ukraińców i oni wiedzą, co to dobra gra, dobre Herosy. Młodych takie gry nie przyciągają już dziś raczej. Jest wiecej starszych graczy - przez 30 lat uzbierało się ich.

byłoby, gdyby dokończyli fabułę z jedynki

To prawie pewne, że KCD 2 będzie kontynuacją, więc jest spora szansa.

OK. Dobranoc.

post wyedytowany przez zanonimizowany1359049 2021-06-11 00:39:11
11.06.2021 09:11
25.26
1
zanonimizowany1355283
8
Generał

Wiedźmin
Fani, którzy kochali się w 2 i 3 mocno jechali po 4, ale na 6 i 7 nie zostawili suchej nitki.
To prawda, ale ja do tego nie należę, choć też krytykuję. Też kocham 6 i 7, ale oceniam niżej niż 2, 3 i 4 za zbędne uproszczenie i zepsucie AI.

Heroes VI i VII nie są ostatecznie złe gry, ale nie zmienia to faktu, że są zdecydowanie najsłabsze z całej serii.

Natomiast Heroes IV ma kontrowersyjne zmiany i zmiana styl graficzny na tyle, że za pierwszym razem odbiłem od tego. Ale potem dałem druga szanse i nie żałowałem. Dało się grać przyjemnie i to wymagające. Mocny punkt Heroes IV jest to, że ma genialne napisane kampanie, że potrafią mnie wciągać. Jest co czytać. Dodatki nie oceniam, bo jeszcze nie grałem.

A co do KCD 2 to dobrze byłoby, gdyby dokończyli fabułę z jedynki, bo była urwana
Jest duża szansa. Twórcy KCD kiedyś pisali, że zdecydowali podzielić KCD na kilka części, bo z ich obecne funduszy i czasu nie są w stanie zrobić aż tyle rzeczy w jednym grze. Widocznie stworzenie realistyczna bitwa i oblężenie z udziałem WIĘKSZEJ ilości jednostki są dla nich prawdziwe wyzwanie, więc potrzebowali więcej czasu. Albo wolą poczekać, aż będziemy mieli mocniejsze komputery. Mount & Blade II nie mieli problemu, bo albo twórcy są genialni, albo grafiki na polu bitwy są na tyle słabsze, że nasze komputery bez problemu mogą to udźwigać. Albo to jedno i drugie.

Lord Haart
Jak zwykle UbiSoft są ślepi na żądze zyski pieniędzy jak najwięcej i nieświadomie zabili kolejne marki. Nigdy nie zrozumieli, że przerobienie marki gry na gry dla masówki do niczego nie prowadzi.

Jedynie się modlę, by twórcy KCD nie zdecydowali przerobić to na grę dla masówki (bo dużo gracze prosili o uproszczenie), gdyż to byłby dla nich strzał w stopę.

11.06.2021 10:12
Wiedźmin
25.27
Wiedźmin
37
Senator

Sir Xan/Lord Haart

Ja zacząłem serie od Heroes 2, a potem Heroes 3. I przy nich spędziłem najwięcej czasu sam i z kumplami, koleżankami, kuzynkami i kuzynami.

A dopiero później dorwałem Heroes 1 przy którym spędziłem najmniej czasu. Zawsze doceniam to od czego zaczęło się i na czym bazuje pomysł, ale jednak to, że zagrałem dużo później w jedynkę i spędziłem przy niej mało czasu rzutowało na to, że za mało może doceniam pierwszą część.

Wiem, że ma to znaczenie w co zagramy najpierw. Osoby, które zaczęły od Gothic 1 przeważnie najmocniej lubią jedynkę, a te, które zaczęły od Gothic 2 najmocniej lubują się w dwójce więc ma to jakieś znaczenie. Zwłaszcza, gdy część po którą sięgniemy później nie poznamy tak dobrze czyli jedno przejście zamiast kilku/kilkunastu.

Przy KCD 1 nie byli w stanie zrealizować w pełni swej wizji w dużymi bitwami, bo nawet małe bitwy z końcówki gry powodowały spadki klatek na GTX1080Ti. Silnik CryEngine od serii Crysis oraz KCD ma ogromne wymagania sprzętowe w porównaniu do Unreal Engine 4. Liczę, że przy KCD 2 zadbają o stabilność, a sama gra będzie kontynuacją wydarzeń z jedynki z tym samym bohaterem w średniowieczu. Oldschoolowe rozwiązania niech lepiej zostawią + wprowadzą jakieś nowości również. Kuszy brakowało. Nacisk na politykę w stylu Wiedźmina 1 i 2 podobał się mi również w jedynce.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-11 10:17:45
11.06.2021 10:32
25.28
zanonimizowany1355283
8
Generał

Wiedźmin
Wiem, że ma to znaczenie w co zagramy najpierw. Osoby, które zaczęły od Gothic 1 przeważnie najmocniej lubią jedynkę, a te, które zaczęły od Gothic 2 najmocniej lubują się w dwójce więc ma to jakieś znaczenie.
Nie zawsze jest tak. To zależy mocno od tego, jakie pomysły i zawartości oferują gry. Moja przygoda z serii Final Fantasy zacząłem od VII. Potem zagrałem w Final Fantasy IV, V i VI i również ich pokochałem bardzo mocno. Nawet jeśli mają piękne grafiki pixel-art, a nie nowoczesna grafika FF VII z dużo efektów specjalnych i filmów.

Legend of Zelda też zacząłem od SNES, a potem na LoZ dla Game Boy Color i też pokochałem, bo wyspa, który ma w sobie coś dziwnego, niepokojącego i sporo tajemnicy, czyli inna, niepowtarzalna kampania dla single.

Też zacząłem od Might and Magic VII, a potem zacząłem grać w VI i też pokochałem. I tak dalej.

Gothic 1 ma unikalny klimat i osobna historia, więc wątpię, by gracze nie pokochali to nawet, jak zaczęli od Gothic 2. Jak ktoś pokocha Gothic 2, to oczywiste, że CHCE JESZCZE WIĘCEJ, więc to grzech jest nie poznać Gothic 1.

Każdy "prawdziwy fan" poznaje wszystkie części gry. Nawet Settlers I ma własne, fajne animacji, czego Settlers II nie ma.

Z Heroes of Might and Magic I jest inaczej, bo nie ma w sobie unikalna historia, co może wciągać (po prostu król każe Ci podbijać zamki, taki standard), a grafiki zamki nie powalają. Może ma inne mapki, ale to za mało. Ma zbliżony styl graficzny co Heroes II, ale ma brzydsze wyglądu jednostki. Heroes of Might and Magic II to po prostu "ulepszona Heroes of Might and Magic II". Więc twoje odczucie do Heroes I jest jak najbardziej oczywiste i zrozumiałe.

post wyedytowany przez zanonimizowany1355283 2021-06-11 10:36:32
11.06.2021 10:47
Wiedźmin
25.29
Wiedźmin
37
Senator

Heroes 2 ma lepsze jednostki dla mnie niż nawet Heroes 3 np:
1) Tytani ulepszeni w dwójce budzą większy respekt niż w trójce wyglądem oraz mocą i obok czarnych smoków rządzą w dwójce całkowicie.
2) Złoci rycerze > anioły (bardziej pasują mi do tego zamku i wolę rycerzy)

A co do bitw to żadna gra nie ma takiej jak G2NK + Returning 2.0 w dodatkowym 7 rozdziale, gdzie naprzeciw siebie jest po mocne kilkuset wojów i dochodzi do ogromnego starcia na farmie Onara.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-11 10:48:58
11.06.2021 10:47
25.30
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin

Wiedźmin Sir XanJa zacząłem od Heroes IV, więc nie widziałem żadnych zmian ani różnic. Po prostu przeszedłem całą z dodatkami i chciałem więcej xD Akurat wyszła V i tam spędziłem najwięcej czasu w single i muli-pojedynkach, mapach itd. Póżniej były starsze, a na końcu VI i VII, których do dziś nie skończyłem.

HOMM III to tak naprawdę ulepszone HOMM I i II w jednym. Gothic II to ulepszony Gothic I. Zaczynałem od Gothic II, ale Gothic I jest również piękny. Dla mnie bez różnicy - to jedna i ta sama gra podzielona na dwie części. Gothic I po prostu mniejszy i unikalny na swój sposób.

post wyedytowany przez zanonimizowany1359049 2021-06-11 10:48:25
11.06.2021 10:56
Wiedźmin
25.31
Wiedźmin
37
Senator

Gothic 1 ma lepszą fabułę, klimat, miejscówki.

Gothic 2 ma lepsze mechaniki jak handel i zbieranie przedmiotów bez CTRL+strzałka do przodu tylko same CTRL, ulepszony system walki, więcej contentu, dopracowana magia, więcej questów pobocznych, dodatkowa gildia złodziei. Ale generalnie obie gry są bardzo podobne.

Ale też dopiero Returning 2.0 + Alternative Balance sprawił, że gra nie ma czego wstydzić się wśród najlepszych cRPG, bo ogromnie gra została rozbudowana, dodano dużo gildii głównych/pobocznych, mnóstwo terenów, i questów, umiejętności, contentu, swobody. Zalet Gothicowych x5 + zalety Morrowindowe w jednym. Przywrócone tereny w Górniczej dolinie o co było tyle hałasu i krytyki dwójki. A dodatkowo dużo lepsze tekstury i efekty dx11 oraz ogromny progres w wygodzie gry. Z produkcji na 50-60 godzin staje się grą na 300 godzin. Returning 2.0 mocno doszlifował Returning 1.0, a potem Alternative Balance dopieścił i uprościł R2.0, by też słabsi gracze radzili sobie. Wygoda gry jest niesamowita na myszce zwłaszcza magiem. W żadnej grze RPG w TPP nie spotkałem się z czymś takim co zaoferowały te ogromne mody od Rosjan. Oczywiście Gothic 1 też ma super mody jak System pack, Edycja Rozszerzona, Dx11, Texture pack.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-11 11:02:05
11.06.2021 11:06
25.32
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin

Wiedźmin

Gothic 1 ma lepszą fabułę, klimat, miejscówki.

Jest to na pewno trochę inne i unikalne, ale czy "lepsze" to trochę kwestia subiektywna. Ocena fabuły czy grafiki jest często subiektywna.

Osoby, które zaczęły od Gothic 1 przeważnie najmocniej lubią jedynkę

Z resztą to również często subiektywne odczucie, które się ukorzenia.

Ale też dopiero Returning 2.0 + Alternative Balance

U mnie czeka na ogranie. Tylko najnowszy AB po prostu na razie nie działa.

Kto by przypuszczał, że do Gothica wgram sobie Reshade xD

Niedługo wyjdzie Gothic Remake i póki co nie wygląda to tak źle jak na początku.

post wyedytowany przez zanonimizowany1359049 2021-06-11 11:09:09
11.06.2021 11:10
25.33
1
zanonimizowany1355283
8
Generał

Lord Haart
HOMM III to tak naprawdę ulepszone HOMM I i II w jednym
To prawda, ale za to Heroes II ma inny styl graficzny i wyglądy zamki, który bardzo lubię. Ma też odmienione jednostki, czego nie było w Heroes III. Smoki i tytani w Heroes II budzą respekty i pokazują niezłe pokazy siły. A kto pamięta pierwsze spotkanie z duchami w Heroes II i te zdziwienie? Albo ma inna kampania i mapki, ale w niektórych momentach można dokonać pewne wybory i to parę razy niż w Heroes III?

Heroes II ma w sobie "coś", czego nie ma w Heroes III. Więc każdy fan przejdzie Heroes II i III jednocześnie. :)

11.06.2021 11:16
Wiedźmin
25.34
Wiedźmin
37
Senator

Gothic 1 ma lepszą fabułę od Gothic 2 z konkretnych powodów:

1) Tajemniczość i odkrywanie stopniowe kart, gdy w G2 Xardas wszystko wyklepał w prologu w wieży zabijając nam frajdę
2) Oklepane ratowanie świata przed smokami, gdy w jedynce bohater ma gdzieś wszystko i chce uratować własną dupę i wydostać się z sideł magicznej bariery.

Returning 2.0 mocno rozbudował fabułę G2 i dodał mnóstwo wątków pobocznych więc już tak nie rzuca się to, że fabularnie G2 rozczarował mnie trochę za pierwszym razem.

Jam wgrane R2.0 z lipca 2017 czyli ostatnia wersja + AB z końca 2020.

Mam tylko taki problem, że wolałem R2.0 grać z pełnym dubbingiem rosyjskim, a po dograniu AB zrobiło się 50/50 PL/RUS więc usunąłem RUS i jest cisza jak za czasów R1.0, a dubbing PL z G2NK. Widziałem w sieci, że ludzie mają w R2.0+AB pełny rosyjski dubbing.

Reshade niezbyt podoba się mi w Gothic 1 i 2. Wolę same tekstury i Dx11. Bo z Reshade jakoś tak buro wygląda.

Gothic 1 remake demo odrzucił mnie mocno, ale zagram w pełną wersję choćby dla sprawdzenia.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-11 11:21:07
11.06.2021 11:26
Wiedźmin
25.35
Wiedźmin
37
Senator

Heroes 2 zdecydowanie ma to coś. Baśniowy klimat, cudowną muzykę, wspaniałą grywalność, to coś. Pod pewnymi względami zawsze był lepszy od trójki.

Niedawno wyszedł mod na lepsze rozdzielczości - Fheroes2 v.0.9.3.
Mamy rozdzielczość jaką chcemy. W pliku konfiguracyjnym Fheroes2 CFG możemy w razie czego zmienić rozdzielczość naszą i fullscreen/window. Mod także poprawił błędy i AI.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-11 11:30:32
11.06.2021 16:12
25.36
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin
Image

Sir Xan Wiedźmin

Heroes II ma inny styl graficzny i wyglądy zamki, który bardzo lubię. Ma też odmienione jednostki, czego nie było w Heroes IIIzdecydowanie ma to coś. Baśniowy klimat, cudowną muzykę, wspaniałą grywalność

Bo są różnice, jak w każdej grze. Ale III jest bardziej rozbudowana, większa, popularniejsza itd. Każda gra może mieć "coś" innego, czego nie ma inna - pewne elementy. Muzyka w podobnym stylu, mroczna czy baśniowa, to kwestia gustu, dobrą grywalność mają obie...

Gothic 1 ma lepszą fabułę

Ja zacząłem od Gothic II, więc zostały mi raczej pozytywne wrażenia. Nie miałem wtedy porównania do jedynki. A prawda jest taka, że w sumie to obie są dobre. Traktuje to jak jedną grę.

wolałem R2.0 grać z pełnym dubbingiem rosyjskim

Nadpisałeś rosyjski dubbing polskim przy instalacji AB. Trzeba było ominąć pliki Speech.vdf z AB.

AB z końca 2020

Jest nowsze AB z 2021

Gothic 1 remake demo odrzucił mnie

A co Cię odrzuciło?

U mnie Reshade wygląda tak:

post wyedytowany przez zanonimizowany1359049 2021-06-11 16:14:27
11.06.2021 16:24
25.37
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin

Ale na pewno wasze uwagi są bardzo trafne.

11.06.2021 16:38
Wiedźmin
25.38
Wiedźmin
37
Senator

Gothic 1 remake demo przechodziłem 2 razy.

To co nie spodobało się mi to:
1) Level Design (Co, by nie mówić Piranhe były w tym bardzo dobre na tle konkurencji, kiedy powstały Gothic 1 i 2)
2) Eksploracja (w remaku nie cieszy)
3) Zasięgi widzenia na nędznym poziomie. G1 i G2 mają większe, a po dograniu Dx11 mają dopiero przewagę
4) Soundtrack i muzyka
5) Brak dubbingu PL (może będzie w pełnej wersji ? )
6) Brak klimatu, monotonia
7) Nie czuć żyjącego świata
8) Brak humoru i Bezia z charakterem, który sypał ironicznymi docinkami (tu narzeka i marudzi oraz prowadzi nudne monologi)
9) Rozwiązania jak z Arcania (O ile Returning rozbudował mechaniki Gothiców na wzór rasowych cRPG to Arcania i gothic 1 remake uprościły mocno)
10) System walki nie daje frajdy

Demo to jednak skrawek gry mały. Być może pełna wersja będzie mocno różnić się od dema z grudnia 2019. W końcu premiera może nastąpić ponad 2 lata od pokazania dema. To bardzo dużo czasu. Oni pokazali demo, by zobaczyć na co będzie najwięcej narzekania, ale na 100% dostosują grę pod graczy casualowych jakich najwięcej, którzy płaczą jaki to Gothic 1 i 2 toporny czy brzydki, a na modach nie zagrają. A po remake sięgną mimo, że prawdopodobnie będzie odstawał wizualnie od topki graficznej z obecnych czasów.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-11 16:40:59
11.06.2021 16:45
25.39
zanonimizowany1359049
1
Pretorianin

Premiera może być znacznie wcześniej. Są nowe screeny. Zmienili kolory na +

https://www.gog.com/game/gothic_1_remake

"Już wkrótce".

Jak widać dubbing będzie polski.

Mnie odrzuciła na tyle, że jeszcze nie zagrałem, ale jak wyjdzie pełna wersja to na pewno kiedyś zagram.

post wyedytowany przez zanonimizowany1359049 2021-06-11 16:47:38
11.06.2021 16:47
Wiedźmin
25.40
Wiedźmin
37
Senator

Obecnie najładniejsze gry w takich klimatach to Kingdom Come-Deliverance na Pc i Demon's Soul remake na Ps5.
AC Valhalla też dobrze prezentuje się.

KCD 2 pewnie podniesie poprzeczkę jeszcze mocniej.

Wiedźmin 3 na modach graficznych też nieźle się trzyma. Ładnie wygląda ta zacna gra.

Widzę, że Gothic 1 remake będzie miał polski dubbing.
Obecne screeny ładniej wyglądają od dema. Spora różnica.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-06-11 16:50:51
09.06.2021 21:52
basil698
26
odpowiedz
basil698
66
Pretorianin

Oby, bo to jedna z najlepszych gier ostatnich lat. I oby zachowała i dała nawet więcej mechanik wspierających realistycznego ducha gry z ewentualną możliwością wyłączenia niektórych. To one określiły charakter tej produkcji i podkręcały jej świetny klimat.

09.06.2021 23:44
domino310
😜
27
odpowiedz
domino310
116
Bastard Rycerski

No cóż, oby dowieźli technicznie na premierę, bo gierkę kocham.

10.06.2021 00:01
Why So Serious?
28
odpowiedz
Why So Serious?
74
Pretorianin

Średniowiecza nigdy za wiele.

10.06.2021 02:43
29
odpowiedz
zanonimizowany1225324
45
Generał

To teraz ciekawostka.

spoiler start

czego tu wlaz ?

spoiler stop


:P

10.06.2021 09:43
30
odpowiedz
zanonimizowany1359977
9
Senator

Czas najwyższy, najlepsza gra tuz po Wiedzminie 3 poprzedniej generacji.
Oby tylko juz nie meczyli tym otwieraniem zamków (pierwsze 100 otwarc to piekło-na konsolach zwłaszcza).
Gra jest super! Ana konsolach trzeba bylo miec XOX, zeby gra wygladala i chodzila dobrze i na XOX ja ograłem.
Wspaniała!

10.06.2021 09:54
😃
31
odpowiedz
zanonimizowany1345842
8
Chorąży

Ja czekam na Kingdom Come 2 i mile były widziane nowe wiadomości co z grą się dzieje i na jakim etapie produkcji jest gra.

Najbardziej podobała mi się gra bo nie ma w grze ani odrobiny magii. Walczysz bronią białą i miotaną czyli miecze. halabardy i łuki itp. Po prostu ciśniesz bronią jaką chcesz we wroga.

10.06.2021 16:31
lis2518
32
odpowiedz
lis2518
84
Konsul

Mam nadzieje że przyspieszą skipnięcie czasu.
Wciąż mam koszmary z momentami kiedy dostawałem przez nieuwagę karę za morderstwo.

10.06.2021 20:57
Whisper_of_Ice
33
odpowiedz
Whisper_of_Ice
93
Prawo i Sprawiedliwość

Miło by było zobaczyć kontynuacje z jeszcze bardziej dopracowanymi mechanikami, jeszcze lepszą fabułą i jeszcze dłuższą (hmm jakby jedynka była krótka xD)

11.06.2021 23:22
😐
34
odpowiedz
Arookun
87
Pretorianin

No i kurna pokazali... KCD 1 na switcha i..... MYDŁO z logiem KCD! Tak czekałem na zapowiedź dwójki... niezłe trolle w tym Warhorse pracują -_-

12.06.2021 01:21
😡
35
odpowiedz
Doniczkapl
75
Konsul

To tyle? KCD na Switcha? -.-

Wiadomość Kingdom Come 2 na E3? Twórcy i wydawca teasują kontynuację