Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Frostbite jest jak bolid F1 – Aaryn Flynn o pracy BioWare z silnikiem. „Spowalniał nas”

19.11.2019 17:42
papież Flo IV
😊
1
papież Flo IV
52
Arcybiskup

Ciekawe jaki bolid miał na myśli.
Bo jak Williamsa to już wiadomo dlaczego Anthem poległo

19.11.2019 18:09
Entarof
2
odpowiedz
Entarof
14
Chorąży

Napewno to wina silnika :D

19.11.2019 18:21
Maniek9012
3
odpowiedz
Maniek9012
35
Cough Cough vol 4

Hmm to pewnie kwestia odpowiednich ustawień w silniku :D

19.11.2019 18:42
panZDZiCH
4
odpowiedz
1 odpowiedź
panZDZiCH
137
Generał
Image

No tak.

19.11.2019 23:36
4.1
taki ktoś
2
Legionista

Zdjęcie bez sensu jak życie.

19.11.2019 19:06
Angemona
5
odpowiedz
5 odpowiedzi
Angemona
42
Konsul

Ale po kilku poprawkach zarówno Inkwizycja jak i Andromeda wyglądały bardzo ładnie, pytanie tylko jakim nakładem pracy to robili. Jeśli silnik należy do EA ale sprawia problemy i wydłuża pracę, to chyba lepiej lepiej skorzystać z prostszego narzędzia.

19.11.2019 20:13
5.1
siera97
38
Senator

EA chyba to już zauważyło przy okazji nowych SW.

19.11.2019 20:16
AIDIDPl
5.2
AIDIDPl
143
PC-towiec

Których konkretnie? Jedi Fallen Order i...

19.11.2019 21:55
5.3
siera97
38
Senator

I tyle, o to mi chodziło.

20.11.2019 01:15
Laston
5.4
1
Laston
138
Chaos Lord

siera97 Respawn jako studio niezależne nie używał Frostbite'a. Titanfall 1 i 2 hulał na Source'ie, Jedi Fallen Order na UE4.

20.11.2019 12:00
5.5
radas_b
36
Generał

Laston
Ale zaraz zaraz. Przecież EA i studia mu podległe przy każdej premierze gry zarzekają się, że są zupełnie niezależne i nie ma żadnych nacisków ze strony EA... Ciekawe czemu reszta tak się "uparła" na ten Frostbite...

19.11.2019 21:32
Sasori666
6
odpowiedz
Sasori666
155
Korneliusz

W sumie to ma racje. Ostatni Dragon Age wyszedł 5 lat temu i nadal wygląda bardzo dobrze.

20.11.2019 01:17
Laston
7
odpowiedz
Laston
138
Chaos Lord

Ja nie mogę zrozumieć tych tłumaczeń zespołu Andromedy, że to wszystko wina silnika. Jak to w takim razie możliwe, że kilka lat wcześniej udało się wypuścić Inkwizycję, przecież już tam musiano dorobić narzędzia potrzebne do stworzenia RPGa. Czy w tym Bioware nie dzielą się technologią?

20.11.2019 07:13
8
odpowiedz
4 odpowiedzi
Colidace
59
Pretorianin

Dice dawało radę więc to ewidentnie ich wina bo Frostbite IMHO jest znakomitym silnikiem zważywszy na wymagania i możliwości. Wszystkie firmy które umierają, są wykupowane lub mają problemy z premierami (Rockstar) mają problemy ze swoim silnikiem i ich powolnym rozwoju co powoduje że na starej technologii potem zawieszają coraz bardziej nowoczesne rozwiązania, aby dorównać konkurencji lub ją nawet prześcignąć co powoduje te problemy właśnie. Co dopiero jak dostajesz silnik "nie swój" i musisz się uczyć od nowa.

20.11.2019 08:42
8.1
1
SylwesterZ
34
Pretorianin

Dice dawało radę, bo to był ich wytwór, ale brak odpowiednich narzędzi powodował, że poza Dice ów silnik był dramatycznie trudniejszy do użycia.
Ten sam błąd popełnił Crytek, którego silnik (też bardzo dobry CryEngine) zmagał się z bardzo podobnymi problemami, a gry go używające (choćby nasz Sniper Ghost Warrior 3) są o rząd wielkości gorsze niż produkty Cryteka. Dziś oczywiście już sytuacja jest dużo lepsza (choć nadal brakuje do konkurencji), ale kilka lat temu ze względu na dostępność odpowiednich narzędzi można było brać pod uwagę tylko UE (dla gier AAA).

20.11.2019 10:16
8.2
1
radas_b
36
Generał

Colidace
A możesz mi wskazać jakie gry mmo/rpg stworzyło DICE na FrostBite?

20.11.2019 11:22
Asasyn363
8.3
1
Asasyn363
133
Generał

Tak, to silnik DICE. Tylko nikt nie mówi już o tym, że przy BFV nawet oni mają z nim miejscami problem, bo większość ludzi odpowiedzialna za pracę nad nim i która perfekcyjnie go ogarniał odeszła, a nowi średnio sobie radzą. Druga rzecz jest taka, że sporo osób które miały z Frostbite styczność mówi jasno, że to silnik, który nie nadaje się do innych gier niż FPS, bo wymaga za dużo przerabiania i brakuje mu wielu rzeczy.

20.11.2019 11:56
8.4
radas_b
36
Generał

Przy BFV? Przecież nawet BF4 i BF3 były łatane miesiącami po premierze. Jedynie BF1 i Battlefronty wystartowały w miarę dobrym stanie. A no i Hardline. No ale to tak naprawdę poprawiony BF4 z innymi skórkami.

post wyedytowany przez radas_b 2019-11-20 11:56:51
21.11.2019 16:56
dj_sasek
9
odpowiedz
dj_sasek
122
Freelancer

Złej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy...

Wiadomość Frostbite jest jak bolid F1 – Aaryn Flynn o pracy BioWare z silnikiem. „Spowalniał nas”