Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Shadow of the Tomb Raider oficjalnie zapowiedziane

15.03.2018 14:35
PanWaras
3
12
odpowiedz
7 odpowiedzi
PanWaras
88
Legend

Błagam, mniej walki i tony przeciwników do pokonania, a więcej eksploracji i przede wszystkim zagadek! Poprzednia część pod względem walki dość mocno mnie zmęczyła i liczę na większy udział odkrywania niż mordowania.

15.03.2018 14:22
1
WarriorOI
24
Konsul

kolejna porcja komandosów do zaszlachtowania pomiędzy przedramatyzowanymi cutscenkami. jedynkę zmęczyłem, dwójki nie dałem rady dokończyć, trójeczka może w promo jakimś co najwyżej.

15.03.2018 14:32
Zluurkeaksz
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Zluurkeaksz
47
Centurion

Ciekawi mnie to "zwieńczenie trylogii o początkach Lary". Niby o początkach bohaterki, czyli w teorii mogą kontynuować, ale z drugiej bezpieczniej jest robić trylogię (nie zawsze, patrz ostatnie dwa Deus Ex'y). Więc to mnie najbardziej interesuje.

post wyedytowany przez Zluurkeaksz 2018-03-15 14:35:39
15.03.2018 16:22
2.1
1
zanonimizowany1168249
3
Generał

Pewnie póki co wolą bezpiecznie zakończyć tą trylogię. Jak sie dobrze sprzeda to zrobią następną część czyli początek 2 trylogii itd.

15.03.2018 14:35
PanWaras
3
12
odpowiedz
7 odpowiedzi
PanWaras
88
Legend

Błagam, mniej walki i tony przeciwników do pokonania, a więcej eksploracji i przede wszystkim zagadek! Poprzednia część pod względem walki dość mocno mnie zmęczyła i liczę na większy udział odkrywania niż mordowania.

15.03.2018 19:46
Koktajl Mrozacy Mozg
3.1
3
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Trudniejszych zagadek bo zazwyczaj wszystko na tacy + intyicja Lary. Sama gra nie byla trudna a gralem na hardzie z padem na PC

15.03.2018 20:24
👍
3.2
zanonimizowany307509
99
Legend

Popieram! Więcej zagadki, sekrety, platformówki i elementy przetrwanie (zimno, głód itd.), a mniej walki. Dużo walki są dobre tylko w Dark Souls.

Ale pamiętasz Tomb Raider 2? Też było sporo strzelanie. :P

15.03.2018 23:53
Szatek iks de
3.3
Szatek iks de
108
Konsul

Sir Xan przyjacielu, na co komu survival w Tomb Raider???

16.03.2018 10:04
3.4
zanonimizowany307509
99
Legend

@Szatek_iks_de -> Pisałem "elementy". Nie musi być 100% survival, ale pewne elementy już tak. Mają sprawić tak, by przykładowe etapy zimne (góry śnieżne) i gorące (pustynia) naprawdę się różnią od standardowe etapy. Nie musi obejmować całą grę, tylko niektóre etapy zgodnie z scenariuszem.

Idealny przykład jest Metro 2033 i Metro Last Light, gdzie używamy maski przeciwgazowe i amunicji jako waluty. Takie niewielkie rzeczy, a znacznie dodają klimatu do gry i naprawdę czuć, że tam ciężko jest oddychać na zewnątrz i niełatwo tam przetrwać. Albo "zimny rozdział" w Dead Space 3, a nie tylko oddychanie w próżni. Nie wspominając o Metal Gear Solid 3.

Elementy survivale mogą być dobre, jeśli są dobrze przemyślane i nie będą przesądzone np. nie musimy co pół godzinę ciągle polować na zwierzęta, by coś zjeść i ciągle naprawiać bronie.

Przecież to Tomb Raider, więc jako łowca skarbów i przygód często musimy walczyć z "przeszkody naturalne", a nie tylko pułapki zastawione przez starożytny lud. Przyda nam się więcej różnorodne przeszkody niż tylko skakanie, pływanie, rozwiązanie starożytne zagadki i walka. Narzekacie się, że gra jest za łatwa. :)

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2018-03-16 10:13:08
16.03.2018 13:44
Szatek iks de
😃
3.5
1
Szatek iks de
108
Konsul

Z tymi temperaturami to spoko, nurkowanie pod lodowcem w RotTR faktycznie było przegięte, ale jakby tam głód wrzucili to chyba by jednak była przesada, nie uważasz?

17.03.2018 15:30
3.6
zanonimizowany784443
55
Generał

Popieram-zagadki,zagadki i szczypta walki.

17.03.2018 21:08
SadamSS
3.7
SadamSS
7
Legionista

Jestem fanem Tomb Raidera od samego początku. Przeszedłem wszystkie części. I choć dwie ostanie główne odsłony serii nie były same w sobie złe to jednak niewiele zostało ze starego dobrego TRa. Sądzę, iż jest to spowodowane dużą popularnością serii Uncharted i dlatego Crystal Dynamics poszło w taki a nie innym kierunku...
...a szkoda

15.03.2018 14:37
Persecuted
😁
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

@WarriorOI

No cóż, nowy Tomb Raider mocno różni się od pierwotnej koncepcji, stawiając bardziej na realizm, filmowość i wiarygodność głównej bohaterki... ale to nadal Tomb Raider i pewnych prawideł trzymać się musi.

Twórcy zapewne mogli dopasować gameplay do nowego wizerunku Lary (młodej, delikatnej, niedoświadczonej życiowo, nieobytej z bronią), tylko co by im z tego wyszło? Skradanka? Symulator chodzenia? Przygodówka? Osobiście nie miałbym z tym problemu, bo takie gry też lubię, ale wyobrażam sobie reakcję odbiorców bardziej wrażliwych na takie rewolucje.

Oczywiście powyższe nie oznacza, że pewnych rzeczy nie można było zrobić lepiej (np. zbalansować ilości potyczek oraz zagadek i puzzli czy napisać sensownej fabuły), ale z całą pewnością od Comando-Lary się uciec nie dało.

Zresztą taki dualizm narracyjny (inny w przerywnikach, inny w czasie samej rozgrywki) to dosyć powszechna praktyka w grach, najczęściej podyktowana wymogami balansu rozgrywki.

post wyedytowany przez Persecuted 2018-03-15 14:38:20
15.03.2018 16:23
4.1
zanonimizowany1168249
3
Generał

,stawiając bardziej na realizm,,

Z tym realizmem to bym się naprawdę kłócił, 80 % akcji i skoków, są absolutnie nie do przeżycia dla człowieka xd.

Filmowość jak najbardziej.

15.03.2018 17:52
Persecuted
4.2
2
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Oj tam czepiasz się :). Przecież wiesz doskonale, że słowo "realizm" w kontekście gier video, właściwie nigdy nie oznacza dosłownego i faktycznego realizmu, a raczej pewien umowny rodzaj odwzorowania rzeczywistości, przypominający standardy znane choćby ze srebrnego ekranu.

O takim DayZ ten się czasem mówi, że stawia on na duży realizm (wynikający przede wszystkim z mnogości zastosowanych mechanik, mających imitować pewne aspekty realnego życia). No ale czy gra faktycznie staje się przez to realistyczna? W dosłownym znaczeniu - nie specjalnie, ale jak na standardy typowych gier - jak najbardziej.

Podobnie i Tomb Raider, który w przeciwieństwie do growych standardów, stara się uwypuklić ludzką stronę protagonistki.

post wyedytowany przez Persecuted 2018-03-15 17:54:53
15.03.2018 19:32
4.3
zanonimizowany1168249
3
Generał

@Up

Kk w sumie racja :p

15.03.2018 14:37
5
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

Więcej elementów horroru, więcej zagadek, mniej strzelania i bez alternatywnych grobowców, tylko by wszystko było w głównych.

15.03.2018 14:38
wytrawny_troll
6
odpowiedz
wytrawny_troll
77
Exactor

Czemu Lara zawsze zjeżdża na tyłku po tych górkach? Nie mogłaby dla odmiany na piersiach. Taki ślizg na dwa balony. :-) Jak podwójny pług śniegowy. To byłby widok.

15.03.2018 14:41
7
odpowiedz
zanonimizowany722423
64
Generał

No i zajebiście, czekam. Poprzednie części bardzo mi się bardzo podobały.

15.03.2018 14:51
kaszanka9
8
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Zapowiedz marna.

15.03.2018 14:54
not2pun
9
odpowiedz
1 odpowiedź
not2pun
110
Senator

pewno będzie stały scenariusz
wroga korporacja lub tubylcy
nieśmiertelni wrogowie
jakieś bóstwo

15.03.2018 16:23
9.1
zanonimizowany1168249
3
Generał

Toż trójca nie została jeszcze zniszczona, może poznanym jej szefa w końcu.

15.03.2018 14:54
10
odpowiedz
Gameplajak
3
Chorąży

Trzeci raz to samo "pseudo Lara" + faceci z kałachami i m16

15.03.2018 14:58
The Primeval User
😍
11
1
odpowiedz
The Primeval User
23
Legionista

Super tematem przewodni będą Majowie. Czekam i jestem pewny że będzie jeszcze lepsza od dwóch poprzednich odsłon.

15.03.2018 15:04
-=Esiu=-
😊
12
1
odpowiedz
-=Esiu=-
198
Everybody lies

Te nowe części są całkiem spoko, tylko szkoda, że starają się kopiować Uncharted od złej strony, masa przeciwników z każdej strony jak w U1. Do U4 czy Lost Legacy pewnie nie doskoczą ale to nie znaczy że nowy Tomb Raider będzie zła grą.

15.03.2018 15:06
13
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
ameba_chica
20
Pretorianin

Chciałbym any TR w końcu wrócił do korzeni gdzie jedynymi ofiarami (lub w większości) były wyłącznie zwierzęta. Chce grę prxygodową a nie grę akcji rodem z filmów z Rambo.

15.03.2018 15:22
13.1
lis22
78
Konsul

Ja akurat nie chcę strzelać do zwierząt, więc znacznie bardziej wolę obecną formę, choć i tu wciska się zabijanie niedźwiedzi, itp.

15.03.2018 15:24
Szatek iks de
13.2
5
Szatek iks de
108
Konsul

Niech wróci tyranozaur, mumie itd. Kurła, kiedyś to było

15.03.2018 16:15
Kaczmarek35
13.3
Kaczmarek35
11
Senator

Walka ze zwierzętami była tylko w TR 1/TR1 Anniversary oraz
można do tego dodać TR 3, bo całe Indie i South Pacific to też głównie walka ze zwierzakami.

T-Rex był w TR 1, TR 2, TR 3 i TR 1 Anniversary :)
W TR1 i TR Anniversary na 3 poziomie "Lost Valley" w Peru.
W TR 2 na 1 poziomie "Great Wall" w Chinach.
W TR 3 na Południowym Pacyfiku - poziom "Crash Site"

Stanowczo zbyt często, a będzie jeszcze w
fanowskim Tomb Raider 2 remake od Nicobassa, gdy dokończy Chiński mur.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2018-03-15 16:15:48
15.03.2018 15:22
Szatek iks de
14
odpowiedz
Szatek iks de
108
Konsul

Dżungla? Jaram się. Mam nadzieję, że dodadzą więcej nowinek względem RotTR, bo tam było bardzo mało nowostek względem TR z 2013, przez co czułem jakbym ogrywał jakieś dlc i miejscami usypiałem przez to.

15.03.2018 15:39
15
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1217831
12
Pretorianin

Gra ma trafić do jak największej liczby odbiorców, w końcu to przecież biznes.
Przestańcie narzekać i marudzić bo i tak każdy z was w to zagra. To nie koncert życzeń. Myślę, że setting nowego TR zadowoli starych i nowych fanów Lary.

15.03.2018 18:02
kolafon
👎
15.1
kolafon
80
Abatur

Otóż mylisz się. Ja nie zagram, bo nowe Tomb Raidery to ..ujnia. O ile TR 1 był jeszcze w miarę spoko, o tyle Rise of Tr i te wymuszone otwarte etapy zmęczyły mnie niemożebnie atrakcjami pokroju zaganianie kur do zagrody albo zbieranie 10szt. mięsa. O żenujących zagadkach nie wspominam nawet. Oczywiście w Shadow of TR będzie jeszcze więcej tego samego, więc ja na pewno nie będę marnował czasu na to "cuś".

15.03.2018 20:32
Humalien
😒
15.2
Humalien
71
Pretorianin

Kolafon. To po co tu zaglądasz, skoro cię to nie interesuje? Nie lepiej isc pograc w starego TR niz plakac jak dziecko w komentarzach.

16.03.2018 00:15
15.3
1
zanonimizowany1146443
59
Senator

Sekcja komentarzy jest przeznaczona do wyrażania opinii, tych pozytywnych, jak i negatywnych.

15.03.2018 15:41
16
odpowiedz
1 odpowiedź
boy3
106
Senator

TR 2 jest serio gorszy od TR z 2013 roku? Zabieram się w sumie do zagrania w 2 część

16.03.2018 18:52
Errox
16.1
Errox
52
Centurion

@boy3 Dwójka jest to więcej tego samego z jedynki, nie ma już tego szału, ale nadal jest to dobra gra.

15.03.2018 15:41
A.l.e.X
17
odpowiedz
13 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Shadow of Rambo Tomb - pomiędzy trupami 1000 zabitych ludzi nasza Laura brodząc w ich krwi będzie stękać że boli ją stopa. Najgłupsze gameplayowo gry to niestety : Tomb Raider i seria Uncharted. Jakże te gry byłby wspaniałe bez tego całego bezsensownego zabijania. The Last of Us można było jeszcze jakoś wytłumaczyć, ale także liczę na pewnie zmiany w części drugiej względem jedynki.

15.03.2018 15:54
17.1
zanonimizowany1244044
7
Pretorianin

Bo Uncharted i Tomb Raider to są to gry hollywoodzkie.. ? W ,,Szybkich i Wściekłych'' masz to samo, podobnie masz z ,,Indiana Jones'', GTA tez opierało się na tej zasadzie. Rozumiem, ze niektórych to moze denerwować, jak Nate, albo Lara zabijają wszystkich, dostają strzały w ubrania i nic im się nie dzieje, a jedynie potem skądś spadną i coś ich boli, ale to jest w takich grach standardem i nie wyobrazam sobie Uncharted bez tych wszystkich spektakularnych akcji i mnóstwa przeciwników. Nie bez powodu Uncharted 4 zostało GOTY, a Tomb Raider zebrał bardzo duzo pochwał, jak byś chciał to mógłbyś przejść te gry bez zadnego strzału/pocisku od przeciwników, gdybyś posiadał odpowienie umiejętności.

post wyedytowany przez zanonimizowany1244044 2018-03-15 15:57:11
15.03.2018 16:21
Lothers
17.2
Lothers
191
Senator

@Pawlikowsky: weź nie rób z siebie durnia.

15.03.2018 16:44
oo44wo
17.3
oo44wo
43
Konsul

Niestety to jest dość powszechny problem wśród gier, i nie tylko. Kreują bohatera na sympatyczną postać, a gameplayowo robią z niego bezlitosnego i masowego morderce.
Pamiętam jedną misję poboczną z horizon zero dawn, gdzie dostawaliśmy "poruszający" dialog o wartości życia każdego człowieka zaraz po tym jak wybiliśmy do nogi cały obóz ludzi...

15.03.2018 16:48
Persecuted
17.4
4
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

@Lothers

Durnia? Ale on ma rację. To taka "filmowa poetyka", która realizm traktuje wybiórczo bo ma przede wszystkim dostarczyć dobrej, widowiskowej zabawy.

@oo44wo

To nie tyle problem co konieczność, wynikająca z prawideł projektowania rozgrywki. W grze akcji musi być dużo akcji, bo inaczej rozgrywka nie będzie przyjemna. No a akcja rzadko idzie w parze z realizmem, więc trzeba iść na kompromisy.

post wyedytowany przez Persecuted 2018-03-15 16:50:24
15.03.2018 16:51
shooter190
17.5
shooter190
60
Pretorianin

Coś w tym jest - z tą różnicą, że o ile w Uncharted wszystko to jest bardziej z humorem, tak w najnowszych Tomb Raiderach aż zęby bolą od tego jak to wszystko poważne jest i niby przez to "dorosłe", ja cały czas miałem przez to wrażenie że to gry skierowane do trzynastolatków. Uncharted 2 i trochę, pomimo wtórności U3 szanuję(U4 musi zaczekać aż kiedyś nabędę PS4) tak najnowszych Tomb Raiderów skończyć nie mogę(w TR 2013 grałem na ps3 jakieś 4h max, RoTR steam wykazuje 6h) bo sam koncept od początku, przynajmniej według mnie ssie.

15.03.2018 17:02
oo44wo
17.6
oo44wo
43
Konsul

Z jednej strony to konieczność, ale mocno ciąży to na jakości gry, gdy płaszczyzna gameplayowa i fabularna jest ze sobą sprzeczna. Zawsze da się inaczej zaprojektować grę, napisać bohatera bądź zaserwować dobre fabularne wyjaśnienie. Przykład The Last of Us jest tu idealny, chociaż z drugiej strony ten konflikt jest także motywem fabularnym w tej grze.

15.03.2018 18:16
Persecuted
17.7
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

@Up

Zawsze da się inaczej zaprojektować grę, napisać bohatera bądź zaserwować dobre fabularne wyjaśnienie

No właśnie niekoniecznie...

W strzelance chodzi przede wszystkim o strzelanie w dużych ilościach, prawda? No a żeby było dużo strzelania, to musi być wielu przeciwników (albo rzadziej mniejsza ilość bardzo silnych przeciwników), zgadza się?

No i tu mamy duży problem, bo jak logicznie wyjaśnić fakt, że przeciętny bohater strzelanki w przeciągu całej kampanii kładzie trupem nawet kilkuset wrogów i jednocześnie sam uchodzi z życiem (najczęściej bez jednego draśnięcia)?

Czasem można to wyjaśnić przez jakieś super moce, czary, implanty czy inne mutacje, no ale przecież nie każda gra ma do tego warunki i predyspozycje (np. omawiany Tomb Raider czy Uncharted, które celują raczej w realistyczne i przyziemne podejście). Co więc robić w takiej sytuacji? Najlepiej... nic i po prostu udawać, że to się w ogóle nie dzieje.

Takie podejście nazywa się dysonansem ludonarracyjnym i polega na tym, że gra prowadzi wielowarstwową, wewnętrznie sprzeczną narrację. Np. w przerywnikach filmowych ukazuje nam delikatną, płaczliwą dziewczynkę, a w segmentach gameplayowych weterana Delta Force i jednoosobową armię, bo inaczej po prostu się nie da.

Z takiego rozwiązania korzysta większość współczesnych gier, choćby i nasz Wiedźmin 3. Tam też Geralt ciągle uskarżał się na pustą sakiewkę, mimo że z poziomu rozgrywki zaliczał się pewnie do najbogatszych osób w świecie gry (z czego twórcy doskonale zdawali sobie sprawę, wnioskując choćby po cenach ulepszeń nieruchomości i rynsztunku w Krwi i Winie).

post wyedytowany przez Persecuted 2018-03-15 18:23:01
15.03.2018 19:02
17.8
zanonimizowany146624
131
Legend

Wymieniłeś dwie najlepsze dzisiaj serie gier. Pieknie :P

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2018-03-15 19:05:12
15.03.2018 19:44
A.l.e.X
17.9
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

mówicie że nie da się zaprojektować lepiej rozgrywki gry akcji, gdzie lara czy drake nie musieli by zostawiać trupów jak w Gears of War ? poważnie nie da się, a jednak można grę taką zrobić : np. Deux Ex, Dishonored czy KCD gdzie można ludzi ogłuszać, a nie zabijać tak samo ile Lara by zyskała jakby ta gra polegała na przechodzeniu etapu bez zabijania w ukryciu lub sporadycznie używając ogłuszania.

Twórcy poszli na łatwiznę + przy całej mojej sympatii do ND to mogli to zrobić inaczej i dać wybór a tak zrobili z gier sieczkę wojenną. Lara to w ogóle pod tym względem kupol jakich mało.

15.03.2018 20:15
17.10
2
zanonimizowany146624
131
Legend

Przecież obie gry możesz przejść w skradankowej formie przez większość etapów. Grałeś w ogóle w to?

15.03.2018 20:20
A.l.e.X
😉
17.11
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Nie hydro oglądałem na kasecie VHS ;)

15.03.2018 20:27
Persecuted
17.12
2
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

@A.l.e.X

Nie wiem jak Uncharted, ale RotTR można przejść po cichu. Co prawda gra nie jest może specjalnie dobrze zaprojektowana do takiej rozgrywki (widać to choćby po konstrukcji poziomów), ale przechodzić ją w ten sposób z całą pewnością można. Inna sprawa, że TR nigdy nie był i być nie powinien pełnokrwistą skradanką, od tego są inne serie. TR to gra akcji i pewne kompromisy są niezbędne.

post wyedytowany przez Persecuted 2018-03-15 20:28:13
16.03.2018 07:07
17.13
1
zanonimizowany714315
111
Legend

No tak jeszcze brakuje tego, żeby splinter cella zrobili z tych serii xd
Nie ma to jak szukanie realizmu w grach, w każdej grze znajdzie się coś co nie ma prawa w prawdziwym świecie.

15.03.2018 15:43
Hercu
18
odpowiedz
Hercu
14
Legionista

Fajnie by było w ogóle zobaczyć Larę Croft ponownie w egipcie niczym czwartej części "the last revelation" :D

15.03.2018 15:45
19
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1226085
22
Generał

Przecież tą część tworzy Eidos Montreal, a nie Crystal Dynamics.

post wyedytowany przez zanonimizowany1226085 2018-03-15 15:53:04
19.03.2018 09:59
dzid3c
19.1
dzid3c
77
Pretorianin

Eidos Montreal razem z Cristal Dynamics tworzą nowego TR'a.

15.03.2018 15:46
20
odpowiedz
Dawidred
18
Centurion

Cieszę się,że gra wyjdzie na wszystkie platformy jednocześnie,ponieważ na ostatnią odsłonę musiałem sobie trochę poczekać zanim wyszła na ps4.

15.03.2018 15:47
Barklo
21
odpowiedz
4 odpowiedzi
Barklo
114
Generał

Ludzie przestańcie ciągle narzekać . Sami zróbcie lepszą grę .

15.03.2018 16:25
21.1
2
zanonimizowany1168249
3
Generał

To kiepski argument, ale z pierwszą częścią wypowiedzi sie zgadzam xd.

15.03.2018 18:05
kolafon
😉
21.2
2
kolafon
80
Abatur

Nie komponuję muzyki, więc nie mam prawa krytykować słabej płyty?
Nie jestem pisarzem, więc nie mogę krytykować słabej książki?
Nie robię gier, więc nie mam prawa krytykować, że gry AAA są robione na jedno kopyto?

15.03.2018 21:00
Humalien
21.3
Humalien
71
Pretorianin

Oczywiscie że można krytykować... Ale nie musisz w to grać.

15.03.2018 23:09
kolafon
😉
21.4
kolafon
80
Abatur

Oczywiście, dlatego nie będę grał, a swoje gorzkie żale z tego tytułu wylewam na forum

15.03.2018 15:55
22
odpowiedz
zanonimizowany1195154
34
Konsul

Nowy Tomb Raider, czekałem na zapowiedz bo obok tego tytułu nie można przejść obojętnie. Myślę że czeka nas absolutnie hit i mocny pretendent do gry roku, czy tak będzie? Zobaczymy za pół roku, w sumie nie mogę się doczekać.Po doskonałej poprzedniej części liczę na doskonałą część następną. Liczę także na jakieś zmiany, aby nie lecieć po tym samym oklepanym schemacie.
Tak czy siak, czekam.

15.03.2018 15:57
str
23
odpowiedz
str
112
Pretorianin

Nic tylko czekac

15.03.2018 16:04
Dzienciou
24
odpowiedz
1 odpowiedź
Dzienciou
159
Generał

Rebooty TR były jednymi z nielicznych tytułów całkiem fajnie obsługującymi stereoskopowe 3D. Jak ktoś ma telewizor co to jeszcze obsługuje to polecam sprawdzić. Taka ciekawostka, którą mam nadzieję nie pominą w nowej odsłonie.

15.03.2018 20:16
24.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Sprawdziłem w 3D vision na projektorze, pieknie działa, ale jeszcze lepiej zagrać z modem vrowym.

15.03.2018 16:13
Lothers
😡
25
odpowiedz
1 odpowiedź
Lothers
191
Senator

Dlaczego zawsze, jak Gry-online zamieszcza jakikolwiek filmik, to uciekam na YT?

15.03.2018 20:25
25.1
zanonimizowany307509
99
Legend

Żeby zarabiają na reklamy dla utrzymanie GryOnline.pl ?

15.03.2018 16:21
26
odpowiedz
1 odpowiedź
toyminator
74
Senator

Fajnie,tylko żeby nowa odsłona nie była taka jak ostatnio. Gdzie na super sprzęcie, klatki miejscami spadały do 35, a ogólnie to 35-110...

15.03.2018 20:40
26.1
szejk18
78
Konsul

widocznie to nie byl super sprzet. ja na gtx 1080 mialem stale 60 klatek w fhd ze wszystkim na maksa

15.03.2018 17:09
👎
27
odpowiedz
zanonimizowany1245383
16
Konsul

Czyli czasowa wyłączność dla Microsoftu już się przejadła po jednorazowym podejściu. A i tak sprzedaż na PS4 ostatecznie wyszła lepsza niż na XOne i PC razem wziętymi.

W jedynkę grałem i podobała mi się. Takie 8/10, dobrze zrobione na modłę Uncharted. A na dwójkę miałem hype, ale MS wyskoczył z tą swoją wyłącznością i na PC było później, a na PS4 aż rok później. Hajp zmniejszył się do zera i nie zagrałem do teraz, a promocji i okazji do kupna było multum. Czyli już nie zagram podobnie jak nie zagram w trójkę, bo nie lubię takiego przeskakiwania numerków. Ale jestem pewnie jedynym klientem z takim podejściem, więc wiele nie stracili.

15.03.2018 17:24
28
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1193425
51
Generał

Jedynke ukończyłem, ale dwójki nie dałem rady.. straszna mizeria.

Uncharted 4 jeszcze długo długo będzie królem gier przygodowych w podobnych klimatach.

Najnowszy TR olewam i może kupię kiedyś za 40 zł.

post wyedytowany przez zanonimizowany1193425 2018-03-15 17:25:55
15.03.2018 20:33
28.1
boy3
106
Senator

Aż tak źle? :(

15.03.2018 18:01
29
odpowiedz
zanonimizowany714315
111
Legend

Podobają mi się te klimaty ;) oby nie spierniczyli scenariusza to bedzie dobrze.

Ciekawe tylko czy nowy developer podola.. Bez sensu taka zmiana, jeszcze gdyby to byla nowa trylogia to jakos bym zrozumial.

15.03.2018 19:28
Kaczmarek35
😁
30
odpowiedz
1 odpowiedź
Kaczmarek35
11
Senator

Nie wiem czy to się potwierdzi, ale trylogia prequeli ma rzeczywiście być zupełnie odcięta od wszystkich wcześniejszych części, które dzieją się później, bo kolejny sequel w 2020/2021 roku według pewnych grafik, które wyciekły ma rzekomo opowiadać o poszukiwaniu Atlantydy co sugeruje, że to będzie fabuła (identyczna/podobna) znana z pierwszej części z dojrzałą Larą Croft jaką wszyscy znamy.
Czy to się potwierdzi czas pokaże. Jak dla mnie to raczej mało prawdopodobne, by postawili na remaki klasycznych części w następnej dekadzie, ale kto wie. Może zaryzykują i zobaczą jaka będzie sprzedaż.

Chcielibyście zobaczyć remaki Tomb raider 1, 2 i 3 w fotorealistycznej oprawie graficznej ?

15.03.2018 19:31
30.1
zanonimizowany911055
5
Generał

Chcielibyście zobaczyć remaki Tomb raider 1, 2 i 3 w fotorealistycznej oprawie graficznej?
Nie.

15.03.2018 20:05
👍
31
odpowiedz
Rabbitss
25
Generał

No już wiem że kolejna część zapowiada się całkowicie EPICKO :D będzie jazda na maksa.

15.03.2018 20:08
Miodowy
32
odpowiedz
Miodowy
90
Nigdy nie był młody

Już to pisałem pod wcześniejszym newsem... ale...
Reeboot to gra o studentce archeologii, która jedzie na praktyki z uczelni.
W 2 zbiera materiały na prace magisterską o Nieśmiertelnym Proroku.
W 3 będzie doktorantką.
Do 5 zostanie dziekanem.

15.03.2018 21:45
yadin
33
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
yadin
102
Legend

Oj łod czasów "Tomb Raider" z 2013 roku każda kolejna część miała tę samą mechanikę. W 2013 dziewczyna wyglądała najładniej i najzgrabniej w całej serii. Gra mogła się podobać, mimo zbyt dużej ilości gnijących trupów. Jednak potem niewiele zmieniano. Nie czułem tego trudu, jaki powinien odczuwać grać podczas wspinaczki, wygibasów i eksploracji.

15.03.2018 23:25
Kaczmarek35
33.1
Kaczmarek35
11
Senator

Wspinaczka jest dziecinnie prosta w Legend, Aniversary, Underworld, TR 2013 i ROTR 2016, a także całej serii Uncharted, bo gry stały się casualowe. Rozgrywka ma być bardzo łatwa.
Wymagająca była tylko w klasycznych odsłonach i tam zależy wszystko od gracza.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2018-03-15 23:25:58
15.03.2018 23:50
Szatek iks de
😊
33.2
Szatek iks de
108
Konsul

Oj łod czasów "Tomb Raider" z 2013 roku każda kolejna część chciałem zaznaczyć, że ta każda kolejna część to jest dosłownie jedna gra.

16.03.2018 03:28
yadin
33.3
yadin
102
Legend

Otóż to - to jedna i ta sama gra. O tym przeca piszę.

16.03.2018 10:18
Kaczmarek35
33.4
Kaczmarek35
11
Senator

yadin

Zabawne. Przecież od początku serii tak było.
TR 1,2,3,4,5 mają też tą samą mechanikę. Jakieś poszczególne elementy dodawane były w TR2, TR3, TR4, ale 95% mechaniki było w nich z TR1. W TR2 doszło wschodzenie po drabinach i przeskakiwanie między nimi. W TR3 trzymanie się sufitu i sprint. W TR 4 pojawiły liny.

TR Legend, Anniversary, Underworld oraz fanowski remake Tom Raider 2 od Nicobassa też mają wręcz identyczną mechanikę. A znakiem firmowym jest linka z hakiem.
Linki z hakiem nie ma tylko w fanowskim projekcie, bo zbyt ułatwia to grę.

TR 2013, RoTR 2015/2016 oraz SoTR 2018 to pewnie znów ta sama mechanika w kilku grach, bo wątpię, że tu coś zmienią.
W tej serii znakiem rozpoznawczym jest czekan i łuk.

Jedynie TR 6 z 2003 miał mechanikę użytą tylko w jednej grze, ale gra była nisko oceniana i zjechana przez recenzentów oraz graczy za zbyt duże zmiany oraz bugi.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2018-03-16 10:20:06
15.03.2018 23:04
34
4
odpowiedz
12 odpowiedzi
zanonimizowany250573
98
Generał

Przecież ta gra (mówię oczywiście o "rimejku") to pusta "wydmuszka". Pseudo epickość dla współczesnego odbiorcy, który niewiele wymaga.

Pamięta ktoś jak nazywał się boss? Jakąś zagadkę szczególnie trudną do rozwiązania? Sytuację, którą będziecie na zawsze kojarzyć z tą grą ? Może jakąś miejscówkę ?

Ot zwykły popcorn, okraszony pseudo emocjami dla wrażliwych nastolatek.

- Zabij zwierzaka, przecież musisz coś zjeść, bez tego zginiesz. O..., jednak nie, żarcie i ciepło nie ma w grze żadnego znaczenia.

- Jesteś bezbronną nastolatką, która tak łatwo może zginąć. We wszystkich scenkach przerywnikowych masz przekopane, żeby było dramatycznie 90% procent z nich kończy się spektakularnym upadkiem, którego w sumie powinnaś nie przeżyć, ale co tam, wystarczy wstać i się otrzepać.
Może cię pokonać sama przyroda, lub wyszkoleni najemnicy. No..., może raczej stosy trupów wyszkolonych najemników, których, bez mrugnięcia okiem, zabijasz jakby to była bułka z masłem.

- W końcu, któryś z osławionych upadków kończy się kontuzją. Niesamowite. Jesteś ranna, nie
możesz walczyć. Twoja jedyna nadzieja na przetrwanie, to rozbity śmigłowiec, w którym być może znajdziesz medykamenty. ... Okazuje się, że apteczki są przereklamowane, wystarczy zwykła zapalniczka, i już jesteś w formie.

- Zagadki, ...w sumie jakie zagadki ?

15.03.2018 23:32
Kaczmarek35
34.1
1
Kaczmarek35
11
Senator

100% racja. Nowe tomby to gry akcji z masą scen przerywnikowych, bardzo łatwa wspinaczka, mało zagadek i banalnie proste, brak zapadających w pamięć lokacji.

Klasyczne odsłony TR 1-4 głównie charakteryzowały się genialnie zaprojektowanymi lokacjami, wymagającymi zręcznościowymi sekwencjami, wieloma ciekawymi zagadkami, dość wymagającym poziomem trudności i to prawie od początku gry. Do tego długość gry była zadowalająca. Właściwie co część to była dłuższa i bardziej wymagająca, bo TR 2 był trudniejszy od TR1, a TR 3 znów był bardziej wymagający od TR 2, a najtrudniejszy był TR 4.
Ale to se ne vrati. Dzisiejsze gry są dla wszystkich.
Każdy ma je przejść bez wysiłku. Obecni gracze przecież w większości nie daliby rady przejść klasycznych odsłon.
Zwłaszcza TR 2,3,4, bo jedynkę z bólami chyba tak.

W ROTR opcjonalne budowle były najciekawsze, ale to nie należało do głównej fabuły więc każdy mógł sobie pominąć.
To tak jakby w TR 2 ktoś mógł pominąć wszystko co najlepsze w Opera House , wraku Maria Doria, klasztorze Barkhang czy świątynii Xian :)

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2018-03-15 23:36:17
16.03.2018 00:19
34.2
zanonimizowany1168249
3
Generał

,,Pseudo epickość dla współczesnego odbiorcy, który niewiele wymaga.,,

Oczywiście, bo w latach 90 dzieciaki wymagały tak wiele od gry xd. Ja pierdziele, co za poziom xd.

,,Pamięta ktoś jak nazywał się boss? ,,

Yup, i na wszystkie pytania odpowiedź jest twierdząca, więc ten zarzut ci nie wyszedł.

,,Ot zwykły popcorn, okraszony pseudo emocjami dla wrażliwych nastolatek.,,

Ot, zwykły populistyczny bełkot bez argumentów, dla stetryczałych ludzi.

,,Zabij zwierzaka, przecież musisz coś zjeść, bez tego zginiesz. O..., jednak nie, żarcie i ciepło nie ma w grze żadnego znaczenia.,,

Gdzie twórcy obiecali, że będzie miało?

,,esteś bezbronną nastolatką, która tak łatwo może zginąć. We wszystkich scenkach przerywnikowych masz przekopane, żeby było dramatycznie 90% procent z nich kończy się spektakularnym upadkiem, którego w sumie powinnaś nie przeżyć, ale co tam, wystarczy wstać i się otrzepać.,,

Każda gra TR jest taka, i tak nowe części są dużo bardziej prawdziwe, niż stare kwadratowe pikselozy xd.

,,W końcu, któryś z osławionych upadków kończy się kontuzją. Niesamowite. Jesteś ranna, nie
możesz walczyć. Twoja jedyna nadzieja na przetrwanie, to rozbity śmigłowiec, w którym być może znajdziesz medykamenty. ... Okazuje się, że apteczki są przereklamowane, wystarczy zwykła zapalniczka, i już jesteś w formie.,,

Zwykłe uproszczenia dla gry surwiwalowej są równie wielkie, TR to gra akcji przede wszystkim, wymaganie od niej surwiwalu jest idiotyczne, gdyż twórcy nie obiecywali niczego takiego. Wymagasz od gry czegoś co sobie wyobraziłeś, nie tego, by była dobra, bo dobra jest i to nawet bardzo.

16.03.2018 05:29
34.3
boy3
106
Senator

@UP

Gry stare chyba dla ciebie są za trudne, albo ktoś tutaj nie miał pc gdy był mały, że w każdym temacie wylewasz swoją frustrację i każdemu próbujesz wmawiać że gry starsze są zawsze gorsze ;-)

Ogarnij się

post wyedytowany przez boy3 2018-03-16 05:32:44
16.03.2018 07:05
34.4
zanonimizowany714315
111
Legend

Za to ty wmaiwasz innym, że starsze gry są lepsze. Ogarnij się ;)

16.03.2018 09:21
34.5
Heinrich07
2
Generał

Im częściej czytam Starkiego tym stwierdzam, że jednak ma sporo racji.

Mi też te nowe Lary o wiele bardziej się podobają niż te stare kanciaste platformówki.

16.03.2018 10:19
😁
34.6
zanonimizowany307509
99
Legend

Nie wspominając o tym, że często musimy uszkodzić elementy z przeszłości np. wysadzenie ruiny, rozwalanie starożytne wazony, rozbicie 6 starożytnych posągów itd. A to przecież to wielki grzech jako archeolog czyli brak szacunek do zabytków! XD

Fabuła i scenariusz w wielu gry często pozostawiają wiele do życzenia. XD

https://www.gry-online.pl/komiksy/cartoon-games/cartoon-games-odc-173-archeolog/z717def
https://www.gry-online.pl/komiksy/cartoon-games/cartoon-games-odc-202-tomb-raider-classic/z6191b9

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2018-03-16 10:26:08
16.03.2018 10:22
34.7
7
zanonimizowany1255307
2
Legionista

Sttarki ty nie masz prawa się wypowiadać choćby dlatego, że w każdym wątku jak ktoś wygłasza swoją ogólną opinię to ty na taką osobę plujesz jadem, wystarczy popatrzeć na historię twoich postów, typowy nowoczesny gracz który pierwszą grę odpalił po 2010 roku.

16.03.2018 10:37
Kaczmarek35
34.8
Kaczmarek35
11
Senator

Ghost2P

Ale przecież to jest fakt, że starsze gry są lepsze.
Nowe gry są banalne. Dziecinnie łatwe. Nie trzeba się wysilać, by gdzieś wskoczyć. Nie trzeba się zastanawiać co zrobić.
Robione na jedno kopyto pod niedzielnych Januszy, gdzie jesteśmy prowadzeni za rączkę. To są samo przechodzące się gry z toną scen przerywnikowych.

Tak jak pisałem wyżej.
Klasyczne odsłony TR 1-4 głównie charakteryzowały się genialnie zaprojektowanymi lokacjami, wymagającymi zręcznościowymi sekwencjami, wieloma ciekawymi zagadkami, dość wymagającym poziomem trudności i to prawie od początku gry. Do tego długość gry była zadowalająca
Przejście dawało satysfakcję. Większość lokacji robi piorunujące wrażenie. A niektóre są majstersztykiem.
Lokacje zapadające w pamięć:

TR 1 - Peru - City of Vilcabamba i Lost Valley.
Grecja - St. Francis' Folly i Palace Midas
Egipt - City of Khamoon, Obelisk of Khamoon oraz
Sanctuary of Scion

TR 2 - China - Great Wall oraz Temple of Xian
Wenecja - Venice oraz Opera House
Głębiny - 40 Fathoms, Wreck of Maria Doria, The Deck
Tybet - Barkhang Monastery, Catacombs of Talio, Ice Palace

TR 3 - Indie - Jungle, Temple Ruins, River Ganges
Połud.Pacyfik - Coastal Village, Crash Site, Madubu Gorge
Londyn - Thames Wharf, Lud's Gate
Nevada - Nevada Desert
Antarctica - Antarctica, Lost City of Tinnos

W TR 4 połowa gry miała świetne lokacje.

Moim zdaniem i także wielu innych osób, którzy są z grami na bieżąco od 30 lat dopiero Uncharted 4 dorównał z projekcie lokacji starym klasycznym Tomb raiderom mimo, że sama rozgrywka jest banalnie prosta to chociaż w tym aspekcie wyszło blisko ideału. Uncharted 4 ma więcej Tomb raidera w tomb raiderze niż nowe TR 2013 czy RoTR 2016.

16.03.2018 12:32
34.9
zanonimizowany250573
98
Generał

No właśnie Sttarki, ta gra jest skrojona właściwie pod ciebie, współczesnego połykacza kultury masowej, który, tego co mu zaserwowano (owiniętego w sreberko), będzie bronił do upadłego. od nowych Star Wars po nowe odsłony cyklu Tomb Raider. Smacznego.

Nie, żebym nie dostrzegał wad poprzednich odsłon. Ostatnia część, powiedzmy z "kanonu", w którą grałem, czyli "Underworld" miała fabułę rodem z wenezuelskich tele-nowel, w której zwroty akcji powodowały mimowolny facepalm. Ale i tak pamiętam z tamtej części więcej miejscówek niż z Tomb Raidera z 2013.
Chociaż nie... Pamiętam jak nasza młodociana bohaterka budzi się wisząc na haku w klasztornej spiżarni, po brzegi wypełnionej ludzkimi szczątkami, w różnym stanie rozkładu, scena jak z horroru. W sumie, na tak młodej osobie, powinno to wywrzeć wrażenie, jakiekolwiek. A co mamy w grze ..., rozbujać się, zeskoczyć, lecimy dalej, do następnego "dramatycznego" upadku.

16.03.2018 13:05
kolafon
😉
34.10
kolafon
80
Abatur

Sprawa jest oczywista. Dzisiaj gry są projektowane pod konsolowych kanapowców, którzy pograją 1-2h na tydzień i nie mają czasu na zgłębianie bardziej skomplikowanych mechanik. Tak dla przypomnienia, w jednej ze starych części TR chwytanie krawędzi przez Larę to była oddzielna mechanika, nie wystarczył sam skok w kierunku krawędzi, trzeba było się jeszcze odpowiednio chwycić. Dzisiaj to jest zautomatyzowane i cała ścieżka prowadząca do celu podświetlona. Po to, aby kanapowiec z padem w ręku zanadto się nie zmęczył. O zagadkach nawet nie ma co wspominać, bo nie raz trzeba było solidnie pogłówkować dłuższy czas, żeby znaleźć rozwiązanie.

post wyedytowany przez kolafon 2018-03-16 13:07:16
16.03.2018 13:13
😂
34.11
zanonimizowany1080091
33
Legend

Też mi się nie podoba ten stary, toporny Tomb Raider. Zdecydowanie bardziej wolę nową wersję. Za chwilę pewnie usłyszę od forumowych prawilniaków, że nie jestem prawdziwym graczem XD

16.03.2018 19:23
😂
34.12
boy3
106
Senator

@UP I mówi to ktoś, kto uważa fallouta 4 za dobrą grę

16.03.2018 07:46
35
1
odpowiedz
geohound
122
Generał

Oby nie poszli w ślady Uncharted. Uncharted miał być klonem TR, a został klonem Gears of War, a nowe Tomb Raidery miały być Tomb Raiderami, a stały się klonem Uncharted.

Jakbym chciał postrzelać w TTP, to bym odpalił Payne'a.

16.03.2018 11:39
wytrawny_troll
36
odpowiedz
1 odpowiedź
wytrawny_troll
77
Exactor

"Uncharted miał być klonem TR, a został klonem Gears of War"
Szczerze zaskoczyło mnie to porównanie. Tak ekscentrycznej opinii jeszcze nie widziałem. Co ma Uncharted wspólnego z Gears of War? To jakby porównać Battlefield Bad Company z Baldurs Gate. No i tu i tam jest walka. No tu i tam jest fabuła, itd. Ale no przecież BF i BG to niebo a ziemia. Nie kumam tego porównania.

17.04.2018 08:51
36.1
geohound
122
Generał

U i GoW to strzelanki z systemem osłon i tyle. W TR jeszcze można było poskakać wokół atakującego tygrysa i powalczyć na otwartym polu, w Uncharted każda szarża to zgon, a gra ma nawet licznik czasu spędzonego za osłonami. Zniszczyło mi to całkowicie odbiór gry, bo elementy logiczne czy platformowo-przygodowe zostały zepchnięte na ostatni plan.

Przeszedłem całą trylogię za jednym zamachem, ale bardziej kończyłem z musu niż z chęci. Rzygałem tymi mapkami, gdzie gra kazała skakać od osłony do osłony i wytłuc dziesiątki przeciwników. To nie jest esencja przygodówek tego typu.

16.03.2018 12:17
marcing805
37
odpowiedz
2 odpowiedzi
marcing805
186
PC MASTER RACE

Lubię czytać takie komentarze, jak wyżej, gdzie do gier dorabiane są ideologię i w związku z tym niektórzy czują się lepsi bo grają w starsze/bardziej skomplikowane giereczki xD
Te nowe TR jako gierki dla relaksu sprawdzają sie bardzo dobrze. Do Uncharted to startu nie ma, wiadomo ale nie odstają poziomem aż tak bardzo. Ale jeżeli ktoś szuka czegoś ambitniejszego, gdzie dostanie wymagające łamigłówki, to nie ta liga i powinien się obejrzeć za czymś innym.

16.03.2018 13:54
Szatek iks de
37.1
Szatek iks de
108
Konsul

Do Uncharted to startu nie ma, wiadomo niby dlaczego? TR odstaje jedynie wizualnie od Uncharted no i fizyka jest gorsza, ale TR jest o wiele bardziej rozbudowany gameplayowo, ma lepsze znajdźki, nie jest tak liniowy. Sory, ale jak ktoś przedkłada gameplay i rozbudowanie nad fabułę, postacie i grafika nie jest dla niego wyznacznikiem (czyli bardzo duża część graczy) to bardziej mu siądzie Tomb Raider.

16.03.2018 18:02
37.2
zanonimizowany1217831
12
Pretorianin

Do Uncharted to startu nie ma - mów za siebie, ja się o wiele lepiej bawiłem przy RoTR niż w U4 choć dla niektórych to nie do pomyślenia.
Szatek - graficznie odstaje? Moim zdaniem jest ładniejsze, oprócz Horizon Zero Dawn(które jest ofc ładniejsze od U4 imo) nie nawaliłem tyle screenshot'ow co w RoTR. Ja nawet nie lubię tego dupka Nathana. Sto razy wole Larę.

16.03.2018 13:59
raziel88ck
38
odpowiedz
2 odpowiedzi
raziel88ck
196
Reaver is the Key!

Znam tytuły kolejnych odsłon:

- Legacy of Tomb Raider
- Grand Theft Tomb Raider
- The Elder Tomb Raider
- World of Tomb Raider
- Call of Tomb Raider
- Need for Tomb Raider
- Prince of Tomb Raider

*potwierdzone info

post wyedytowany przez raziel88ck 2018-03-16 14:02:33
16.03.2018 15:10
-=Esiu=-
😁
38.1
-=Esiu=-
198
Everybody lies

Ta, z czego World of Tomb Raider będzie tylko multiplayer i będziemy się napierdzielać klonami Lary ;)

17.03.2018 21:27
SadamSS
38.2
SadamSS
7
Legionista

Zapomniałeś o:
Tomb Raider Assassin
LEGO Tomb Raider
Might & Magic Tomb Raider
:D

16.03.2018 15:13
39
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

World of Tomb Raider nie będzie, bo nazwa jest już zarezerwowana przez największą polską stronę internetową poświęconą serii TR :>

Wiadomość Shadow of the Tomb Raider oficjalnie zapowiedziane