Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Gra BattleTech | PC

22.06.2017 19:11
1
3
mlokos79
17
Legionista
9.0

Strategia turowa to moj ulubiony gatunek a jesli jeszcze jest to gra w stylu slynnego Jagged Aliance (a ta chyba na taka wyglada) to czekam niecierpliwie na premiere :)

23.06.2017 13:59
2
odpowiedz
omatkoicorko
34
Centurion

zbyt duzo wody uplynelo od ostatneigo dobrego battletecha... z wielka nadzieja i niecierpliwoscia czekam na ten tytul :) zapowiada sie zacnie po fimach z gameplay

01.03.2018 19:59
👍
3
odpowiedz
Lemur80
58
Fear is the mind killer

Premiera już całkiem niedługo i patrząc na filmiki jestem naprawdę dobrej myśli. To może się udać.

15.04.2018 00:34
😜
4
odpowiedz
1 odpowiedź
MrocznyWędrowiec
49
aka Hegenox

Wolałbym nowego Shadowruna.

16.04.2018 21:52
👍
4.1
blastula
14
Pretorianin

A ja chętnie zagram w XCOM-a z mechami :)

24.04.2018 19:51
😍
5
1
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
112
Alekde

Ależ ta gra jest dobra i tak bliska wydaniu normalnemu. Dokonali jak dla mnie cudu przenosząc 1:1 całość.

26.04.2018 13:54
5.1
1
omatkoicorko
34
Centurion

nie przeniesli 1:1 ale zrobili to i tak genialnie, w mozliwie w jak najlepszy sposob. takze czapki z glow dla nich. plus gra jest zajebiscie grywalna :D

26.04.2018 13:53
6
odpowiedz
omatkoicorko
34
Centurion
9.0

swietna gra! czekalem na to tyle lat, az wkoncu ktos podejmie temat, i prosze, nie dosc ze stworzyli gre w uniwersum Battletecha to jeszcze tak dobra! poza jakimis problemami technicznymi ktore niektorzy miewaja (ja nie doswiadczylem, moze spadek klatek ze dwa razy na kilka sekund, to zadna przeszkoda) to gra daje niesamowite mozliwosci taktyczne :D do tego latwa nie jest, uzycie mozgu jest wymagane :)

ps. czekam na mody i na Marudera :D

26.04.2018 19:27
👍
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
112
Alekde
9.0

omatkoicorko - moim zdaniem jest przeniesione idealnie, wiadomo że nie dało się wszystkiego ale to co jest i tak wygląda jak prawdziwa rozgrywka taktyczna w bitewniaka. Gra jest absolutnie fenomenalna dla fanów BT to pozycja wręcz obowiązkowa. Jako sama gra taktyczna sandbox z kampanią i tak zasługuje na min. 9/10 za to jak jest dopracowana w tej formie. Oczywiście ze względu na budżet zabrakło małych detali jak nagranie wszystkich rozmów + animacji postaci, ale to są tylko nieistotne detale biorąc pod uwagę co jest w tej grze najbardziej istotne.

27.04.2018 09:17
7.1
soulldelsol
12
Centurion

A jak to wygląda jak ktoś zagrywał się w mechwarriory (zwłaszcza mercenaries) i lubi Xcomy (i stare i nowe)? :) Bo śledzę grę jakiś czas i wygląda bardzo smakowicie :)

27.04.2018 09:29
👍
7.2
T_bone
186
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

9.0

Gra to spełnienie marzeń fanów MW2/MW4: Mercenaries, walka miód a zarządzanie jednostką to wisienka na torcie.

27.04.2018 13:15
8
odpowiedz
3 odpowiedzi
szejk18
18
Pretorianin

mozna gdzies zmienic poziom trudnosci??
zbyt prosta ta gra jest

27.04.2018 13:18
8.1
T_bone
186
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Poziom trudności zależy od planety i konkretnego kontraktu.

27.04.2018 22:48
8.2
A.l.e.X
112
Alekde

dla mnie nie jest prosta już nawet pierwsza misja fabularna gdzie walczyłem z piratami dała mi nieźle w kość / szczególnie że nie byłem przygotowany na takie numery jakie w niej robili piraci. Pierwsze zaskoczenie było jak 60T wylądował na moim mechu 45T robiąc jednym hitem egzekucje ;) Po tej walce 100+ dni musiałem naprawiać mechy dobrze że przynajmniej załoga przeżyła jakoś.

28.04.2018 02:57
8.3
szejk18
18
Pretorianin

pare godzin dalej juz jest lepiej :) walka zaczyna wreszcie jakies wyzwanie stanowic a zarzadzanie mechami jest niesamowicie wciagajace. tylko dlaczego nie da sie animacji przeciwnikow w jakis sposob przyspieszyc

28.04.2018 15:15
9
odpowiedz
bluesme
25
Chorąży

Poza frostpunkiem najciekawsza gra od kilku tyg...
Tylko na gry-online jakoś wszyscy wolą HBO-GO recenzować..

28.04.2018 15:37
10
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1074990
29
Generał

Bardzo udana jak dotąd, dalej pewnie będzie podobnie, jednak z oceną się wstrzymam, aż ukończę. Roboczo: 9/10.

Sporo zapożycza z XCOM, ale robi to z umiarem, twórczo i moim zdaniem używa tego lepiej. Od strony projektu unika wad w rodzaju zbyt dużego wpływu czynnika losowego na wynik gry, presji czasu czy ryzyka równi pochyłej. Czynnik losowy jest tu mądrze zbalansowany, "rozcieńczony" w czynniku decyzyjnym. Narracja jest bogatsza i bardziej wciągająca. Setting miodzio (uniwersum, mechy!, zarządzanie kompanią najemników). Możliwość modyfikacji i następnie weryfikacji w boju maszyn kroczących satysfakcjonuje, zaś sama walka posiada lubą głębię taktyczną i daje frajdę (zamiast frustrować, jak w XCOM). To nie dziwi, stanowi wszak adaptację sprawdzonej gry planszowej. Oprócz misji osi fabularnej gracz ma sporą swobodę podróży i szukania dynamicznych zleceń pobocznych, co służy budowaniu reputacji, gromadzeniu doświadczenia, kasy (czas to pieniądz) etc.

Oprawa audiowizualna buduje fajny klimat (zwłaszcza muzyka), tu jedynie drobne zastrzeżenia: system doboru facjaty estetycznie leży, te twarze... uch. Pomysł z obniżającą koszty stylizacją cut-scenek na bazie statycznych grafik działa nieźle, acz myślę, że pełnoprawne animacje budowałyby klimat lepiej. Tu, mimo dobrego rezultatu, chyba najmocniej czuć ograniczenia budżetu. Voice acting od średniawego do mogącego być, niezbyt go wiele. Możliwe, co się chwali, rozmowy z załogantami to czysty tekst i widok na niemą, acz skromnie animowaną postać. Pojawiające się co jakiś czas tekstowe zdarzenia losowe tez dorzucają coś miłego do koszyka.

EDIT: obserwuję, że z czasem zdają się narastać pewne problemy techniczne, a dokładnie - mulenie, zwłaszcza przy próbie ładowania zapisanego stanu gry. Coś podobnego widziałem bodaj w drugim Shadowrunie, może znów używają tych samych kiepskich patentów koderskich tutaj. Co najmniej pół oczka za to poleci, zależnie, jak z tym będzie dalej.

post wyedytowany przez zanonimizowany1074990 2018-04-29 07:33:52
30.04.2018 08:46
10.1
soulldelsol
12
Centurion

Kurczak, a ign z konkurencją zgodnie twierdzą, że ruletka losowości jest tak irytująca jak to tylko możliwe :) przypomina ponoć ruletkę z XCOMa właśnie :) na porządku dziennym niby są sytuacje, w których odpalasz piękną salwę na krótkim dystansie, ale z uwagi na nieudany roll żadna z rakiet nie trafia :) nie zdarzyło Ci się? Może recenzowali wersję nie-retail?

30.04.2018 09:14
10.2
T_bone
186
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Rakiety zawsze w coś trafiają chyba, że przeciwnik wykonał ruch/skok i uzyskał wysoki współczynnik "uników".
Irytująca losowość? Pieść w głowę i zabity pilot w 100% sprawnym mechu, tak, zdarza się, taki urok Battletecha... Trzeba się było trzymać poza zasięgiem ataków wręcz ehhh :)

post wyedytowany przez T_bone 2018-04-30 09:15:06
30.04.2018 09:55
10.3
zanonimizowany1074990
29
Generał

Nie zdarzyło mi się, by z salwy na krótki zasięg ani jedna rakieta nie trafiła. Czasem, przy małych salwach LRM, ogień pośredni, ale to spodziewane.

Różni się dość zasadniczo od XCOM pod względem wpływu czynnika losowego, jak również wagi konsekwencji błędów taktycznych. Wynika to w znacznej mierze ze specyfiki mechów i ich starć. Po pierwsze, mechy przenoszą po kilka systemów uzbrojenia i nie dość, że każdy ma osobno testowaną szansę trafienia, to niektóre walą seriami, gdzie każdy pocisk ma osobną szansę trafienia (rakiety). Zatem sytuacje, gdzie przy rozsądnych procentach cała salwa chybia są naprawdę rzadkie. Po prostu raz wchodzi mocniej, raz słabiej, a to już łatwiej przełknąć. A nawet, gdy chybisz, przynajmniej zdejmujesz celowi punkt uniku z tytułu ruchu. Po wtóre - mechy są odporne i mogą wziąć na klatę sporo, zanim padną, a też padłe, jeśli jeszcze pilot dycha i choć jedna noga sprawna, mogą się dźwignąć i kuśtykać. Krytyk w stylu "instant kill" może się trafić co najwyżej wówczas, gdy sam się o to prosisz, czyli np. pójdziesz na gołe klaty jakimś maleństwem przeciwko ciężkiemu mechowi. Poza tym chyba kosmicznie rzadko (typu cała salwa trafia w głowę). Teoretyzuję, bo jak dotąd nigdy mi się taki krytyk nie trafił. Jeśli jakiś mech mi poległ to zawsze dlatego, że świadomie ryzykowałem wystawiając go na długotrwały ostrzał/zbyt wiele salw.

Przy tym mniej witalną rolę pełni teren (to, czy umiejscowisz mecha tu, czy pole obok) i chyba nie jest możliwe, by z powodu jednego błędu albo niespodzianki stracić pół teamu w jednej turze, co w XCOM jak najbardziej, może się zdarzyć.

Na koniec misje z limitem tur... cóż, była jedna taka jak dotąd i doskonale uzasadniona fabułą, więc zasadniczo odpadają problemy wywołane sztucznym pośpiechem.

Podsumowując, jak walki w XCOMach potrafiły być niemożebnie frustrujące i wkurzające, a moment pecha i nieuwagi mógł faktycznie kosztować nawet zwycięstwo w całej grze, tak tutaj proporcje są odwrotne, i zwykle bitwa daje frajdę nawet, gdy mocno oberwiesz - takie jest moje dotychczasowe doświadczenie.

post wyedytowany przez zanonimizowany1074990 2018-04-30 10:02:13
30.04.2018 10:15
10.4
soulldelsol
12
Centurion

OK to mi wystarcza :) PC Gamer faktycznie recenzował jakąś wcześniejszą wersję, IGN się nie przyznaje co, ale wasze opinie mi wystarczają :) już wiem jak będzie mój urlop wyglądał :D dzięki ;)

29.04.2018 18:50
11
odpowiedz
3 odpowiedzi
Altrunim
8
Legionista
4.0

Niestety każdy kto ma jakieś pojecie o tym czym jest świat battletech już wie ze ta gra wzorująca się na tym świecie jest politycznie poprawną papką .

https://i.imgur.com/9lVtVlV.png

Angielski wymagany.

Spora recenzja , która wam opisze jak bardzo uwalili tą grę zresztą się nie dziwie bo jeden z twórców to SJW, gender, trans maniak.

29.04.2018 21:24
😂
11.1
A.l.e.X
112
Alekde

większych głupot nie czytałem dawno / a zdarza mi się czytać niektórych złote myśli.

11.06.2018 04:44
11.2
Altrunim
8
Legionista

Twoja rzeczowa argumentacja mówi sama za siebie. XD

23.06.2018 14:13
👍
11.3
xao
53
Centurion

Malkotent. Swietna gra z braku lepszej w tej lidze. Wciaga jak cholera. Autor moglby sprobowac sam tak dobra gre zrobic jak taki chojrak. Po sobie widze, ze tyle godziny przy jednej grze juz dawno nie spedzilem, i to milych godzin! Polecam.

30.04.2018 17:34
😜
12
odpowiedz
1 odpowiedź
komandor_Tarkin
6
Junior

Gra jest spoko, co prawda dopiero zrobiłem kilka kontraktów dopiero ale gra się zacnie. Pytanie tylko czy na Gry Online pokaże się jakiś poradnik? Bo nie wszystko jeszcze do końca ogarniam. ;P

30.04.2018 21:06
12.1
T_bone
186
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Niestety poradnika nie ma w planach, Battletech to w naszym kraju nisza (gra tylko po angielsku, konkurencja ze strony Frostpunka, wysoka cena i mechy).

post wyedytowany przez T_bone 2018-04-30 21:06:33
30.04.2018 20:20
13
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
112
Alekde

soulldelsol - broń ma oznaczenia S/M/L i w tych oznaczeniach najlepiej funkcjonuje więc jeśli chcemy trafić kogoś z PPC w odległości 5m to może być różnie, za to roll rakiet jak napisał T_bone - nie ma możliwości aby jakaś nie trafiła bo dla każdej liczony jest hit, przy dużych pakietach wejdzie zawsze spora ilość. Z bliska salwa z S może być maksymalnie destrukcyjna.

Jeśli chodzi o porównanie Battletech vs. Frostpunk to za bardzo nie ma co do czego porównywać. FP to demo gry, BT jest dopracowane całościowo. Szkoda że Polacy dali tak ... /szczególnie że trzymałem za nich kciuki jak za każdą polską grę.

23.06.2018 14:16
👍
13.1
xao
53
Centurion

Zaczalem grac w dniu premiery najpierw od Frostpunk - i wciagnalem sie na dlugie godziny.. Jednak, gdy zaczalem grac w Battletech, FP poszedl w kat. BT jest po prostu lepszy i lepiej dopracowany na regrywlnosc, niz FP. Gram juz drugi raz :)

03.05.2018 09:05
14
odpowiedz
topyrz
56
pogodnik duchnik

Dziwne, że jest tak mało materiałów w polskim internecie.
Recenzja na GoL to takie wrażenia (jak zwykle) z brakiem opisu podstawowych mechanizmów. Trzeba się domyślać.

Znalazłem gameplay z recenzją na szczęście:
https://www.youtube.com/watch?v=tYXRjn9Cq48

post wyedytowany przez topyrz 2018-05-03 09:05:49
03.05.2018 22:43
😍
15
odpowiedz
xao
53
Centurion
10

Gram nadal.. wciaga.. gra, ktora moglaby sie starac o ocene 10! Polecam :)
Lubie Xcom i mam w tej grze pewne podobne rozwiazania, ktore bardzo lubie.
Gra jest CUDOWNA, jak na to co teraz w wiekszosci produkuja. U mnie wygrala
z Frostpunk - rowniez b.dobrym :)

06.05.2018 09:20
😍
16
odpowiedz
xao
53
Centurion

Ktos moze rowniez dalby temu mechowemu xcom wreszcie 10, co? :)
Gra jest przednia i dawno tak bardzo dobrej gry nie widzialem.

06.05.2018 20:33
👎
17
odpowiedz
1 odpowiedź
kolafon
22
Pretorianin

Nie ma startu do Xcoma. Nuda, nuda, nuda. Dawno tak nie byłem rozczarowany. Oddawać moje piniendze! Z litości nie wystawiam oceny.

23.06.2018 14:26
👍
17.1
xao
53
Centurion

haters gonna hate ... gralem w Xcom dwa razy, calkiem niezly, ale dla mnie i kiczowaty, i plytki. Juz nie chce mi sie do niego wracac. BT jest znacznie lepszy od Xcom, ale nie tak dobry i wymagajacy, jak stare np. UFO: Extraterrestrials, ktore dla mnie jest idealem w grach turowych z motywem rozbudowy bazy i zarzadzania podwladnymi. Zagralbys chociazby w UFO: Extraterrestrials to wiedzialbys o czym mowie. To dopiero byl miejscami dramat, jak nie szlo w grze to byl koniec, kaplica... i tylko juz save mogl uratowac godziny gry.
Mam nadzieje, ze Phoenix Point bedzie znacznie lepszy i trudniejszy niz lukrowy Xcom.

06.05.2018 22:19
18
odpowiedz
zanonimizowany1074990
29
Generał
8.5

Gra jest ogólnie bardzo udana, acz niewyzbyta wad, z potencjałem na więcej/mocniej/lepiej.

Kierujemy kompanią najemnych mechawojowników dbając o wszelkie aspekty jej funkcjonowania. Od personalizacji własnego awatara, nazwy, barw i godła przez rekrutację pilotów, udoskonalenia statku (na późniejszym etapie), naprawy i modyfikacje wyposażenia mechów (jeden z miodniejszych elementów - samodzielnie zoptymalizować nowego mecha i wypróbować konfigurację w najbliższej rozwałce), aspekt morale, aspekt finansów, skoki od systemu do systemu w poszukiwaniu pożądanych podzespołów i zleceń aż po udział w zmaganiach stanowiących główny wątek fabularny w postaci serii "misji priorytetowych" okraszonych cut-scenkami i dialogami. Wszystko urozmaicają trafiające się czasem zdarzenia losowe, zależnie od wybranych opcji mogące dawać trwałe bądź czasowe skutki oraz opcjonalne gadki-szmatki z towarzyszami broni.

Ogólna struktura rozgrywki rzeczywiście przypomina tę z XCOM. Mamy bazę wypadową (statek), mamy kolejkę czynności na osi czasu i mamy misje taktyczne w postaci walk turowych. Przy tym Battletech unika wad XCOM w postaci zbytniego wpływu czynnika losowego na wynik gry (skutek specyfiki mechów - są odporne i mechaniki ich starć, o czym pisałem gdzieś wyżej), czy denerwujących limitów tur (poza uzasadnionymi, rzadkimi wyjątkami), trudniej też zapędzić się w ślepy zaułek, z którego nie dałoby się już wygrzebać. Wyjąwszy skończoną ilość misji wątku głównego, rozgrywka może trwać dowolnie długo - podaż proceduralnie generowanych zleceń pobocznych jest chyba nieograniczona, więc granicę będzie stanowić zależnie od gracza już to ukończenie wątku głównego, już to wymaksowanie wszystkiego, co jest do wymaksowania, już to proste znużenie.

Turowe bitwy mechów stanowią zasadnicze mięcho rozgrywki, a jest to mięcho soczyste i smakowite. Udana adaptacja planszowego Battletecha zapewnia adekwatną głębię taktyczną, okraszoną przyzwoitymi efektami audiowizualnymi, w tym wielce satysfakcjonującą prezentacją trafień krytycznych - odstrzeliwanych części mecha, animacjami ukazującymi reakcję na trafienie i stan maszyn, w tym bardzo istotny czynnik - ich temperaturę. Istnieje ograniczona liczba schematów misji pobocznych, koniec końców rozgrywka w każdej wygląda dość podobnie, ramy mechaniki bitew nie pozwalają na jakieś zaawansowane urozmaicenia. Zlokalizuj wrogie mechy i je zniszcz (uwaga na posiłki), zajmij wrogą bazę i zlikwiduj obrońców (uwaga na posiłki), broń budynków bazy itp. Morale stanowi pulę, z której płacimy za przydatne manewry/zdolności specjalne: strzał mierzony, stabilizacja. AI potrafi działać efektywnie, acz w pewnych specyficznych okolicznościach zachowuje się... dyskusyjnie. Ogólnie ujdzie, gdyby było maksymalnie efektywne i bezbłędne, rozgrywka stałaby się zbyt trudna. Dla przykładu, na szczęście, nie stosuje mojej ulubionej taktyki na późniejsze etapy: "sukcesywnie odstrzeliwujemy wrogom nogi alpha strike'ami". Bitwy przebiegają raczej niespiesznie, acz niecierpliwi mają pewne pole manewru w opcjach gry.

Grafika trzyma jakiś poziom, rewelacji nie ma, acz nie jest też źle. Przerywniki filmowe zrobione są techniką pseudoanimacji, tzn. złożone są z niezłych, jednak statycznych grafik wprawionych we wzajemny ruch. Efekt jest niezły, stylowe to nawet, acz pełnoprawne animacje z pewnością lepiej budowałyby imersję. Czuć tu ograniczenia budżetu. Muzyka stanowi dobre wzbogacenie klimatu. Większość dialogów to czysty tekst, voice actingu wiele nie ma, ten, co jest dzieli się na niezłe "gadki" pilotów podczas bitew, rozmowy przez interkom w tle i tak sobie zagrane dialogi głównej osi fabularnej.

Wątek główny to czysta sztampa o jakże złym wuju szwarc-tyranie, który zdradą odebrał tron prawowitej władczyni, bo uważał, że będzie lepiej rządzić. Rozchodzi się o to, by tę władzę odzyskać. Wszystko pływa w rozpolitykowanym sosie. Oryginalności za grosz, acz fabuła dobrze harmonizuje ze specyfiką uniwersum. Wszelakie rozmowy są wzbogacone wygodnie podanymi kęsami "lore" Battletecha w postaci wytłuszczonych pojęć - nazw własnych, imion itp. po najechaniu na które ujawnia się okno "encyklopedyczne" zawierające dane na ten temat. Obecnie wszystko wyłącznie po angielsku. Koniec końców nie porywa ani sama opowieść, ani sposób jej podania (narracja).

Gra cierpi też na szereg drobniejszych wad, w tym tych technicznych - wieku młodzieńczego. Tak z 4-5x za długie wczytywanie zapisów, zwiechy/lagi/długie pauzy przy pewnych czynnościach, miejscami jakby bałaganiarskie praktyki programistyczne. Np. fakt, że podczas wyświetlania menu ładowania zapisu w tle nadal trwa bitwa, co powoduje dodatkowe lagi, dyskusyjne i mętne przejście od swobodnego przemierzania mapy do sekwencyjnych ruchów podczas konfrontacji i tym podobne. Kiepska i często nieczytelna grafika terenu, takie sobie modele i tekstury mechów (acz to mi akurat nie wadzi zbytnio, tragedii nie ma), szpetne facjaty pilotów (też podczas bitew powinny być moim zdaniem animowane zależnie od tego, co się dzieje z maszyną, trochę a la Starcraft). Miejscami niedoszlifowany interfejs z brakującymi opcjami. Np. nie da się przenosić mechów z jednego slotu hangaru do innego, co z czasem powoduje bałagan na ekranie, przydałby się też bezpośredni dostęp do lokalnego sklepu w oknie wyposażania mecha. Pewne aspekty powinny być lepiej zbalansowane/pomyślane. Gromadzenie lub spadki morale - zbyt łatwo dobić do maksa, po czym dalsze bonusy się marnują. Wizualizacje podróży między systemami - nie służąca niczemu dziwna seria naprzemiennych animacji lotu i skoków międzysystemowych. Po co możliwość najęcia do 24 pilotów i wystawienia w gotowości kilkunastu mechów, skoro w bitwach, może poza jedną, biorą udział maksymalnie 4 mechy. Skromna pula zdarzeń - szybko zaczynają się powtarzać w koło Macieju... Słowem gra ma zadziory i dyndające tu i ówdzie luźne końce, niedoróbki, miejscowo trąci techniczno-projektowo-estetyczną siermięgą. W dłuższej perspektywie czasowej monotonnieje. Pewne kwestie potrzebują szlifu, inne bym wyciął, kolejne wzbogacił i rozbudował. Potencjał rozwoju i ulepszeń jest, co też ułatwia struktura gry. Przydałaby się dla przykładu opcja rekrutacji jakowychś unikatowych bohaterów, bogatszego i bardziej odróżniającego rozwoju pilotów (cechy indywidualne rzutujące na rozgrywkę), większa pula zdarzeń losowych i ich skutków, dodatkowe kampanie, konkurencyjne kompanie najemnicze, więcej wzmacniaczy imersji i tak dalej, pomysły można mnożyć.

post wyedytowany przez zanonimizowany1074990 2018-05-07 09:10:27
20.05.2018 21:35
19
odpowiedz
4 odpowiedzi
taranssj4
82
Wyznawca Słońca

Nie doskwiera Wam mała ilość broni i sprzętu do wyposażenia mechów? Jestem po kilku godzinach gry i mam wrażenie niewielkiej ilości opcji taktycznych. Z tego co widzę to wydanie "papierowe" ma znacznie większe możliwości. Na plus dla gry mogę zaliczyć jednak zróżnicowanie terenu.

20.05.2018 21:41
19.1
A.l.e.X
112
Alekde

taranssj4 - musisz dłużej pograć znacznie dłużej aby zobaczyć że wszystko od broni po mechy jest przeniesione, co więcej mechy są nawet w kilku wersjach.

21.05.2018 07:37
19.2
taranssj4
82
Wyznawca Słońca

A.l.e.X - nie mówię że nie, zobacz jednak na listy porównujące pomiędzy grą PC a boardową:
PC:
https://battletech.gamepedia.com/Weapons

Board:
http://www.sarna.net/wiki/Weapons_and_Equipment_Lists

Takiego zróżnicowania brakuje w mi właśnie, moim zdaniem wiele by to dodało grze.

21.05.2018 09:30
19.3
zanonimizowany1074990
29
Generał

Mnie dostępna paleta uzbrojenia wystarczała, wybór na moje potrzeby był raczej adekwatny - mogłem sobie złożyć, co chciałem. Oczywiście, od przybytku głowa nie boli, i byłoby jeszcze lepiej, gdyby było jeszcze więcej. Po prostu nie było tego dla mnie mało/za mało. Okaże się, co przyniosą rozszerzenia. Gra jest zrobiona tak, że bardzo łatwo można w nią wrzucić "więcej wszystkiego".

post wyedytowany przez zanonimizowany1074990 2018-05-21 09:32:51
21.05.2018 18:07
19.4
zarith
189

gra zaczyna się bodajże w 3025 roku, na liście z sarna.net sa bronie które nie pojawią się jeszcze przez długie dziesiątki lat:). to co jest w grze zupełnie wystarcza, jest i tak o wiele więcej niż w planszówce od której całe uniwersum się zaczęło. może przyszłe dodatki posuną czas do przodu?

22.05.2018 16:29
20
odpowiedz
1 odpowiedź
Azathoth
1
Junior

Gdy wypuszczono tę grę, miała tak wiele bugów, że normalna rozgrywka była praktycznie niemożliwa. Po wypuszczeniu critical patcha jest już w miarę spoko. Jeden bluescreen na tydzień.
Gdyby nie powyższe, polecałbym tę grę każdemu miłośnikowi RPG/strategii turowych. Grałem dość namiętnie we wszystkie Shadowruny ze studia Harebrained Schemes i bawiłem się dobrze, choć pierwsza część pozostawiała wiele do życzenia. Co do Battletecha, radzę zignorować narzekania fanatyków wersji figurkowej i zawiedzionych miłośników starszych odsłon ("to nie jest Mech Commander" itd.) i po prostu cieszyć się grą, bo jest niezła. Dodatki, patche i mody w przyszłości na pewno ją usprawnią i uatrakcyjnią.

04.06.2018 15:03
20.1
J-Marcin
2
Junior

Sprawdź swój komputer. U mnie 0 zawieszeń od początku. Polecam Prime95 opcja torture test. Jeśli Ci wywali to coś nie tak ze sprzętem.

Gra BattleTech | PC