Witam. Dziś dotarła do mnie MSI GTX 660 Ti OC. Chciałem ją przetestować i podczas gry w Hitman Absolution pojawiły się na ekranie dziwne "anomalia" (Screen obok). Temperatura karty to 52 stopnie, a zużycie GPU wynosi 99%. Ktoś miał podobny problem? Karta na gwarancje? Proszę o pomoc.
PS. Gdy wchodzę do hotelu problem ustaje i grafika wraca do normy. Na starej karcie graficznej (GF 9500GT) wszytko było ok.
DOWN
Sterowniki najnowsze ze strony NVIDII
Temperatura karty po dłuższym "ostrym użytkowaniu" dochodzi do maksymalnie 70 stopni.
Dziwna sprawa, bo nie wygląda to na typowy artefakt graficzny wynikający z psującej się karty (który zwykle charakteryzuje się nieregularnymi powtarzającymi się liniami po całym ekranie).
52C to ekstremalnie niska temperatura dla takiej GPU także to odpada.
Sterowniki świeże?
Proponuję też ściągnąć jakiś wymagający benchmark (polecam Unigine Heaven), odpalić co się da na maksa i zobaczyć czy problem będzie nadal występował.
Obstawiam raczej że to po prostu glitch w Hitmanie.
Obstawiam, że to zwyczajnie gra.
jw - benchmark albo odpal jakiegoś krajzisa3 czy coś innego kartożernego, by się upewnić.
Ja obstawiam ze to wina gry , np ja na swoim stacjonarym na hd 6850 od gigabyte jak gralem to przerwyniki filmowe to byl jakis pokaz slajdow , scinalo niesamowicie a w czasie gry wszystko ladnie plynnie chodzilo potem jakis nowy przerywnik i to samo . Niedawno zainstalowalem na laptopie z geforcem gt 645m i tam juz tego problemu nie bylo a instalowane z tej samej plyty ;p
Wina sterów (przecież to widać na screenie jak byk)
@up Bo w laptopie ze sterownikami było ok i dlatego miałeś spoko granie.
Wina nie musi być aż taka, żeby odinstalować stery... wystarczy je skonfigurować.
To gra, tez tak miałem na 660 ti i nadal tak mam na nowej 760 coś ze sterami zrypali. Wkurza mnie to też. Próbowałem instalować inne starsze sterowniki, zmniejszać AA i grafikę ale to samo było
W Ungine Heaven takie "anomalia" nie wystąpiły. W Crysis 3 i Metro Last Light mam dziwny problem. Otóż gry chodzą tak samo (czyt. w 15-25 FPS'ach) w rozdzielczości 800x600 na minimalnych ustawieniach graficznych jak i na 1280x1024 i maksymalnych detalach (temperatura karty nie przekracza w grach 72 stopni na fan speed 66%).
W technologicznym demie BeamNG DRIVE problem z wydajnością występuje taki sam jak w przypadku w/w gier. Poza tym po zmianie ustawień z minimalnych na maksymalne w menu całe tło (krzaki, drzewa, skały itp) było pomarańczowe z nutką fioletu i czerwieni na krawędziach w/w obiektów. Potem wszystko było szare. :(
Natomiast z Battlefield 3 sprawa ma się tak, że w singlu mam 40-60 FPS na ultra detalach w natywnej mojego monitora (1280x1024), a po wejściu w multi 25-40 nie ważne czy gram na minimalnych czy maksymalnych detalach jak i również nie zależy to od ilości graczy na serwerze bo jest tak samo na mapach 32 i 48 (na 64 nie da grać się w ogóle powyżej 25FPS na minimalnych również w 1280x1024).
[7]
Wyjaśnienie jest proste - odpalasz same wymagające gry, a Q8200 to już dość przestarzały procesor.
Sam Battlefield 3 jest w multiplayerze bardzo procesorożerny, pamiętam że musiałem wykręcić E8400 do ponad 4GHz żeby móc względnie komfortowo pograć na niskich detalach.
To samo dotyczy Metro, to gra z bardzo wygórowanymi wymaganiami.
A BeamNG jest wybitnie niezoptymalizowany i zabugowany, u mnie na i5 i GTX670 nie da się grać na mapie w dżungli, bo FPSy bardzo lubią spaść poniżej 25. A tekstury startej opony notorycznie zmieniają się na pomarańczowe paski. Cóż, to alpha, czego innego oczekiwać.
Spróbowałbym podkręcić procesor przynajmniej do tych 2,9GHz, powinno to dać dosyć dużą różnicę, szczególnie w BF3.