Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Starcraft II Heart of the Swarm - porównanie ustawień graficznych i komentarz redakcji dotyczący premiery gry

13.03.2013 15:14
Rewo
1
Rewo
126
Generał

No no, w przeciwieństwie do kilku ostatnich porównań, tutaj różnica jest bardzo widoczna.

13.03.2013 15:51
2
odpowiedz
Econochrist
114
Nadworny szyderca

Ciekawe czy w końcu zoptymalizowali ten swój "zajebisty" silnik.

13.03.2013 15:56
MajkPascal
😜
3
odpowiedz
MajkPascal
29
Legionista

W pierwszej chwili drugi z filmów na podstawie początkowego screena też wydał mi się porównaniem ustawień graficznych - UV vs. Yuen :p

13.03.2013 16:07
4
odpowiedz
zanonimizowany52907
182
Senator

Econochrist- to jeden z najlepszych enginow ever.

13.03.2013 16:15
5
odpowiedz
komenty
69
Senator

Nigdy nie miałem problemów z Wings of Liberty, ale ja mam naprawdę mocny komp.

13.03.2013 17:09
6
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Tak zajebisty silnik. Jak Wings of Liberty obsługuje maks 2 rdzenie procesora... Ja nic nie mówię, ale next geny nadchodzą (8 rdzeni). Do tego, nie oszukujmy się Starcraft grafiką dupy nie urywa i optymalizacją też nie bardzo.

13.03.2013 17:12
😃
7
odpowiedz
Kazioo
86
Senator
Image

Fotorealizm powala! ;) --->

13.03.2013 17:18
😁
8
odpowiedz
zanonimizowany507985
66
Legend

<--- [7]

13.03.2013 17:26
9
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

I znów sie zaczyna klotnia na temat "grafiki". Ta gra nie jest od tego by byc zajebiscie piekna jak inne gry z grafika mocarna ktore nawiasem mowiac sa zoptymalizowane tak ze sie plakac chce. Ta gra ma dawac przyjemnosc z rozgrywki. LOL

13.03.2013 17:45
10
odpowiedz
zanonimizowany52907
182
Senator

Kam9111- PS3 tez mialo 8 rdzeni;) no mi dupe urywa wlasnie, 0 problemow, plynnie i pieknie.

13.03.2013 18:06
11
odpowiedz
TobiAlex
193
Legend

Econochrist a to w nim było coś do optymalizacji? Ciekawe.

13.03.2013 18:27
U.V. Impaler
12
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Kazioo ---> Dobre, dobre.

13.03.2013 18:49
Sebo1020
👍
13
odpowiedz
Sebo1020
171
Generał

<---Kazioo

13.03.2013 18:53
AIDIDPl
😁
14
odpowiedz
AIDIDPl
172
PC-towiec

[7]---> Walnąłem ze śmiechu!

13.03.2013 18:55
A.l.e.X
15
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Moim zdaniem gra wygląda ślicznie, szkoda tylko, że właśnie na stworzenie gry pod słabsze sprzęty zrezygnowali z filmów głównych na silniku gry. W WoL poza pierwszym filmem wszystkie były na silniku. Opcji jest sporo SSAO + AA + opcje ekstremalne sprawiają, że gra jak na RTS prezentuje bardzo dobrze. Balans w przypadku szybkość działania, a wygląd został dobrze zachowany. --->Kazioo daj TressFX na UVI, czy nie ma takiej opcji ? :]

13.03.2013 19:32
16
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Conath---> Nie znasz się, to się nie wypowiadaj. 1 rdzeń główny i 7 wektorowych wykorzystywanych głównie do wykonywania efektów post processingu np. Antyaliasing czy inne. Realnie to może 3 rdzenie wektorowe były używane jak np. w komputerze. PS3 nie ma problemów z exclusive'ami, a reszta multiplatformowych gier działa gorzej niż na xboxie 360, do tego większość czasu w 20-25 fps.

Error57---> Szczerze to mam gdzieś jej grafikę. Już Company of heroes z 2006 prezentował podobny poziom i chodził na jakimś core 2 duo w 60fps (pod warunkiem, że nie miałeś karty za 100zł).
Starcraft 2 to gra Blizzarda, który ma opinie "będzie gra jak zrobimy". To co jest trudnego zrobić grę, która używa więcej niż 2 rdzenie (przypominam company of heroes - 2006 z obsługą 2 rdzeni, starcraft 2 2010 - wciąż dwa rdzenie). To takie trudne? W 2010 już gry przecież miały wsparcie dla 4 rdzeni?
Gra wygląda jak z 2006 roku, a żeby mieć stałe 60fps to trzeba kupić i5/i7. Też mi przyjemność. Wydawać tyle kasy, bo twórcy mają w du.. optymalizacje. Jak już wydają grę z wyglądem z 2006 roku, to niech ma wymagania z 2006 roku...

13.03.2013 20:25
DanuelX
17
odpowiedz
DanuelX
82
Kopalny

lol wol skonczylem na jednordzeniowym sempronie 3000 + jakis tam radeon pod agp - wiec mowienie o slabej optymizacji mozna sobie wlozyc między bajki.

13.03.2013 20:32
18
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Ja mówię o full detalach -_-

13.03.2013 20:45
JaspeR90k
19
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

Tak ja w przypadku nowego Tomb Raidera różnice między minimalnymi a maksymalnymi ustawieniami graficznymi są ogromne.

13.03.2013 20:48
20
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Ale to jest Heart of the Swarm z 2013 roku. Teraz kazdy gracz ktory chce pograc na full detalach ma cos pokroju i5/i7 wiec po co robisz problem.

13.03.2013 21:14
21
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Graficznie się nie różni i pewnie optymalizacja ta sama. W poprzednim poście napisałeś, że jest wiele gier niezoptymalizowanych i to tak, że chce ci się płakać. A teraz piszesz, że co z tego, bo większość ma i5/i7 (co jest kompletną bzdurą, według statystyk steama większość ma core 2 duo). No to wytłumacz mi. To w końcu popierasz olewanie optymalizacji (czyt. grafika jak z 2006 a wymagania jak z 2010), wolisz żeby twórcy dalej byli leniwi. A może dostosujemy się do pewnych standardów optymalizowania?
To tak samo jakby ktoś zrobił grę z grafiką rodem z 2004 roku a chodziłaby dobrze tylko na najlepszych sprzętach z 2010. Logiki co nie miara.

13.03.2013 21:37
22
odpowiedz
Hitmanov
45
Chorąży

Co to za czepianie się ograniczenia do dwóch rdzeni? Jak by ta gra potrzebowała więcej. Jak przyzwoity procek to i jeden wystarczy.

13.03.2013 21:39
23
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Optymalizacja w tej grze nie jest zla. Ja mowie ze kazdy kto chce grac na full detalach ma i5/i7 (polecam czytac ze zrozumieniem). Jak ktos ma drewno to niech sie nie dziwi ze mu sie zacina, sory ale taka jest rzeczywistosc.

13.03.2013 21:43
24
odpowiedz
zanonimizowany868145
6
Legionista

Kam9111 chyba masz coś z głową jak uważasz że Commpany of Heroes ma podobną grafike do Heart of the Swarm. Wings of Liberty ma grafike bardzo dobrą a Heart of the Swarm jeszcze lepszą. Poprawione i ostre tekstury, nowa animacje, dodano nowe efekty, filtry graficzne. Starcraft ma specyficzny styl graficzny który Blizzard stara sie trzymać w ramach i bardzo dobrze to wychodzi. Tekstury to nie wszysko, silnik graficzny oferuje również rozbudowane możliwości przebudowy oraz posiada potężne zaplecze do modelingu, gdzie przy takich możliwościach jakie daje Heart of the Swarm ciężko o podobny edytor. Krótko mówiąc silnik jest bardzo plastyczny i ma olbrzymie możliwości do przebudowy.

13.03.2013 22:00
25
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Krzyh ale Kam9111 jest super "specem" nie wytlumaczysz mu -_-

13.03.2013 22:07
26
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul
Wideo

https://www.youtube.com/watch?v=wlM71BECnw4 macie, bo ta jakość na GOLu mnie dobija.
Error57---> Czyli co minimalny postęp w grafice przez 4 lata a wymagania o połowę większe?
Tak mówię o full detalach.
Sorki ale stanie na 2 rdzeniach kiedy gry zaraz zaczną obsługiwać 8, to już czyste olewanie optymalizacji przez twórców (na dodatek to strategia, gdzie procesor gra główną rolę)

KrzyhhhMC---> Jeśli chodzi o poziom graficzny to tak. Ja nie mówię, że grafika jest podobna tylko poziom. Czytaj ze zrozumieniem. Jeśli chodzi o tekstury... Co mnie obchodzą jakieś tekstury. W 2006 roku nie mogą chyba zrobić tekstur co by zajmowały 1Gb pamięci. Teraz nawet najgorsze karty mają tyle pamięci więc mogą dać lepsze (poza tym na przybliżeniu już takie tekstury w Starcrafie ładne nie są). Nowe animacje? Jaja sobie robisz? Co ma animacja do grafiki... ale tak szczerze.
Nowe efekty? Gdzie? W tej grze nie ma nawet dynamicznych cieni patrz wideo 8:22. SSAO jest w grach od 6-7 lat. Blizzard łaskawie teraz dał ten efekt? Filtry graficzne? Co przez to rozumiesz? Antyaliasing? Co to ma do rzeczy? Takie sprawy można w sterownikach karty graficznej ustawić.

Co do rozbudowy i modelingu. To samo ma każdy dobry silnik. Tylko inne firmy nie dają dostępu do kodu źródłowego itp. na lewo i prawo. Zawsze są ograniczenia. Jeśli Blizzard daje wolną rękę to chyba dobrze. Inne firmy nie dają. Mają swoje powody. Często nawet nie wspierają modów (oficjalnie przynajmniej), ale i tak zawsze coś ludzie dorobią na własną rękę.

13.03.2013 22:12
27
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Ale zrozum ze ta gra nie jest pod grafike tylko pod gameplay. Chcesz piekna grafike to zagraj w crysisa (chodz generalnie uwazam ze dupy nie urywa). A ty ciagle walkujesz ten temat o grafice, daj se spokoj.

13.03.2013 22:30
28
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

A co mnie grafika obchodzi. Jak się wezmą za optymalizację to może dam spokój. Zbijają kokosy na swoich grach a optymalizować nie umieją. Grafika jak 5 lat do tyłu, a wymagania współczesne -_-

13.03.2013 22:34
29
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Ale po co maja optymalizowac skoro nikt sie nie skarzy, no tylko ty. Jak ci zalezy na grafice i chcesz grac na fula to sobie kup komputer. Proste

13.03.2013 23:12
30
odpowiedz
Winch2005
82
Pretorianin

Optymalizacja jest w całkowitym porządku. Gram na lapku z gf8600m i nie mogę narzekać. Ustawienia medium i gra działa przyzwoicie. Jak ktoś niema i5 to zawsze może zjechać minimalnie z post processingiem. Gdy karta graficzna jest słaba to aż tak bardzo nie boli wyłączenie AA. Gra oferuje naprawdę duże możliwości w ustawieniach graficznych. Do wyboru do koloru, każdy znajdzie swój własny kompromis na linii wygląd-wydajność. Cieszę się że ta gra mi działa na starej FL'ce i wciąż potrafi wyglądać. Czasy idą do przodu, a ja coraz mniej mogę się cieszyć nowymi tytułami. Btw. Kam9111, grałeś na xpamie w W3? Pozdrawiam.

14.03.2013 00:14
31
odpowiedz
Winch2005
82
Pretorianin

Zapodam teraz offtopic: Warto byłoby redakcji wspomnieć o gamespy'u. Toż to kawał historii, zasługują na to.

14.03.2013 08:47
Sasori666
32
odpowiedz
Sasori666
186
Korneliusz

Myślałem że ten player niżej to porównanie gry z tressfx i bez

14.03.2013 10:00
33
odpowiedz
zanonimizowany812566
62
Generał

Mi grafika w tej grze nie przeszkadza, ponieważ jest świetna :) i tyle w temacie :)

14.03.2013 10:06
r_ADM
34
odpowiedz
r_ADM
248
Legend

Łojezusicku, jak ten dubbing obsysa.

14.03.2013 10:10
35
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Łojezusicku, jak ten dubbing obsysa.
Tak bardzo, że miejscami jest lepszy niż oryginał.

14.03.2013 10:20
r_ADM
36
odpowiedz
r_ADM
248
Legend

Jak ktos lubi bajkowa szkole polskiego dubbingu to z pewnoscia.

14.03.2013 11:30
37
odpowiedz
Econochrist
114
Nadworny szyderca

Zagrajcie sobie 4v4 na najwyższych ustawieniach.
Gwarantuję Wam niezapomniane wrażenia.
Tyle w tym temacie.

Jak ten silnik jest dobry i zoptymalizowany
to ja jestem nową głową kościoła katolickiego.

14.03.2013 11:58
r_ADM
38
odpowiedz
r_ADM
248
Legend

Optymalizacja nie polega na tym, ze gra bedzie dzialala tak samo dobrze generujac armie 200 na 200 jak i 800 na 800.

14.03.2013 16:34
A.l.e.X
39
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Mówienie, że grafika w SC2 nie jest dzisiejsza jest dużym nadużyciem. Grafika wygląda świetnie i miejscami człowiek po prostu patrzy jak to wszystko ładnie wygląda. Econochrist - dlatego są różne opcje jeśli komuś nie działa na najwyższych gdzie jest 800-1000 jednostek na ekranie to może sobie zejść z ustawień. Ja grałem już w MP i muszę powiedzieć, że Blizzard dokonał niemożliwego przywracając tej grze nowy blask. Teraz już wiem czemu są 3 części, z jednej strony, aby były tak znakomite kampanie, z drugiej aby ciągle podgrzewać atmosferę. HoS w MP moim zdaniem to klasa sama w sobie.

14.03.2013 17:11
Bezi2598
40
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

Kam9111
Słaba optymalizacja? Jak się gra na zabytkowym komputerze to słaby. Ale każdy przeciętny PC powinien uruchomić tę gre w conajmniej średnich detalach. Np na moim. Ma słabą karte, a gra chodzi płynnie w średnich ustawieniach.

14.03.2013 22:04
41
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Bezi---> Kurna... Pisze 20 razy, że chodzi mi o maks detale, że nie wyglądają jakoś super, a jednak wymagają dobrego komputera, żeby mieć stałe 60 fps (myślę o i5/i7 i coś jak 660/7870).
I patrząc na twoje rozumowanie to każda gra jest płynna, bo w końcu można pogrzebać w plikach/konsoli i wyłączyć cienie i tekstury na niskie itp. bo twórcy mają gdzieś optymalizacje. Ta gra nie prezentuje niczego niezwykłego graficznie, jest jak z 2007-2008 roku maks., ale wymagania ma jak z 2011. Po prostu wkurza mnie coś takiego:
Blizzard zarabia kokosy na każdej grze, robi je latami i do tego optymalizacja na odwal się. Dawanie niższych detali w opcjach to nie optymalizacja proszę państwa. Bo patrząc na to tak Crysis 1 miał super optymalizację, bo jak komuś cięło to na niskich i super -_- płynność
Dzisiejsze firmy olewają optymalizację, bo:
- nie mają ochoty jej optymalizować
- układy z producentami sprzętu
- bo można kupić sobie lepszy komputer i sprawa z optymalizacją załatwiona
Gdyby te trzy rzeczy nie istniały to nadal można by było grać spokojnie na jakimś 8800 Ultra czy na czymś podobnym.

14.03.2013 22:27
42
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Ale ty marudzisz

14.03.2013 23:06
43
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

A ty zrzędzisz na TressFX.

14.03.2013 23:08
44
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Ale juz nie marudze a ty owszem :)

14.03.2013 23:10
45
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

A ty najpierw mówisz, że są gry, które są strasznie zoptymalizowane, a później mówisz, że co za różnica jak wszyscy mają i5/i7 i super karty.

15.03.2013 08:08
46
odpowiedz
zanonimizowany887304
4
Legionista
Wideo

Nie ma sensu gadać z Kam9111 bo po tym co pisze nawet w grę nie zagrał skoro twierdzi, że ta gra na full datalach wygląda jak z 2008 roku i jeszcze próbuje to wmówić którym grali. Kamm9111 Uczepiłeś się wątku jak rzep psiego ogona i ciągniesz wątek próbując coś komuś wmówić. Optymalizacja gry jest świetna przy max detalach i to bez dwóch zdań. Blizzard odrobił zadanie domowe i dopracował jeszcze bardziej silnik gry, udoskonalając przy tym świetnie grafikę, animacje jednostek dodając fizykę i wprowadzając nowe tekstury. Płacz, że jest inaczej jest po prostu żałosny i jak ci się nie podoba to idź graj w inne gry bo tutaj coraz bardziej się kompromitujesz. Już w pierwszych minutach gry widać, że grafika jest obłędna i jeszcze bardziej obdarzona w detale w porównaniu do "Skrzydeł Chwały". http://www.youtube.com/watch?v=HOc2Kehy-Ww Grafika w tej grze naprawdę robi wrażanie, a pisanie, że wygląda jak z 2008r jest zupełnym nieporozumieniem.

15.03.2013 08:33
47
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Ta gra nie prezentuje niczego niezwykłego graficznie, jest jak z 2007-2008 roku maks., ale wymagania ma jak z 2011
Ta gra prezentuje się jak porządna gra z 2010 roku nawet na minimalnych detalach. A w dodatku chodzi bardzo dobrze jak na grę z tak dobrą grafiką (na najniższych ustawieniach graficznych). SC2 na najniższych ustawieniach wygląda lepiej, niż wspomniany przez Ciebie CoH na maksymalnych ustawieniach (nic dziwnego... bo gra ma grafikę rodem z 2002-2003 roku - wygląda niewiele lepiej, niż Warcraft 3).

Nie znajdziesz drugiej gry, która wygląda tak dobrze i chodzi na tak słabych komputerach.

Jeżeli chodzi o maksymalne detale, to sprawa wygląda podobnie - problem w tym, że ciężko znaleźć konkurencje do SC2...

Dzisiejsze firmy olewają optymalizację, bo:
- nie mają ochoty jej optymalizować
- układy z producentami sprzętu
- bo można kupić sobie lepszy komputer i sprawa z optymalizacją załatwiona
Gdyby te trzy rzeczy nie istniały to nadal można by było grać spokojnie na jakimś 8800 Ultra czy na czymś podobnym.

Dzisiejsze firmy nie olewają optymalizacji. Optymalizacja jest na bardzo wysokim poziomie. Gdybyś chciał zoptymalizować grę (np. SC2), żeby działał na tak słabym sprzęcie jak gf 8800, to obawiam się, że gra musiałaby kosztować jakieś 3 razy więcej.

15.03.2013 15:08
48
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Zombiz ma 100% racji, nie ma sensu gadac z tym trolem bo nawet nie potrafi czytaz ze zrozumieniem. Sa gry do dupy zoptymalizowane, ale mi palko chodzilo ze nie ma roznicy pod wzgledem tej gry (nawet nic nie mowilem ze ludzie maja super karty ale spoko). Boze ratuj nas przed takimi ludzmi. Gratzy dla ciebie.

15.03.2013 18:18
49
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Tuminure---> Warcraft 3 niewiele gorszy od Coha graficznie? Na jakich ty detalach grałeś? Na najniższych możliwych? Brak cieni, tekstury "jeden kolor" i rozdzielczość 640x480? Po drugie ja ciągle mówię o wysokich detalach, a ty piszesz o niskich. Nie widzę tu sensu.

Zombizz---> Fizyka? w Starcrafcie? Tą grą rządzą skrypty -_-. Wprowadzanie nowych tekstur to nie ulepszanie grafiki. Jest różnica między podniesieniem jakości, a wprowadzeniem nowych tekstur. Animacja to nie jest grafika ciołki. HOTS niczym nie różni się w kwestii grafiki od wings of liberty. Z bliska tekstury wyglądają obleśnie, creep na przybliżeniach jest obrzydliwy, do tego nie różni się jakością od wings of liberty, a z daleka to nawet call of duty może świetnie wyglądać. Nadal widzę tą żałosną liczbę poligonów modeli postaci. Inne strategie już dawno wyprzedziły starcrafta pod względem grafiki, a na pewno pod względem liczby jednostek wyświetlanych na ekranie. Brak dynamicznych cieni, no kurna nic tam nie ma. Technologia drewno, zero nowych rozwiązań. Za wprowadzenie 6 letniego efektu SSAO mam im pogratulować? A co najgorsze? Gra obsługuje 2 rdzenie procesora.
Już call of duty potrafi więcej. Myślałem, że jak Blizzard każe płacić za grę 200zł to chyba dostosuje się do pewnych standardów. Widzę, że ich polityka się nie zmieniła. Robić gry dla kasy $$$$ i tylko dla niej.

Error57---> Bronisz tej gry, która nawet nie potrafi użyć połowy mocy i5 albo i7. Do tego komputer składa się z czegoś więcej niż procesor. No chyba, że u ciebie wszystko generuje procesor. U mnie grafikę robi i karta i procesor itp. ale co ja tam wiem. Może wprowadzili jakąś super nową technologię.

15.03.2013 18:27
r_ADM
50
odpowiedz
r_ADM
248
Legend
Wideo

Fizyka? w Starcrafcie? Tą grą rządzą skrypty

http://www.youtube.com/watch?v=43YqKn3KF9c

Niezle te skrypty :)

15.03.2013 18:28
51
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Nie bronie tej gry, ale nie lubie takich troli ktorzy nie maja racji a na sile probuja cos udowodnic. Nie karmcie tego trola gosc nie wie co gada ale gada by pogadac. A tak wogole to powiedz mi ktora firma nie robi gier dla kasy? Jak juz kiedys mowilem zyjesz w swiecie dziedzinstwa gdzie myslisz ze producenci robia gry po to by gracze byli szczesliwi. kolejne gratzy dla ciebie.

15.03.2013 18:38
52
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

Kam9111: radze ci, nie udzielaj sie wiecej w tematach sprzetowych, zwlaszcza dotyczacych grafiki, bo o wielu rzeczach nie masz pojecia i piszesz same bzdury.

15.03.2013 18:59
53
odpowiedz
zanonimizowany887304
4
Legionista
Wideo

Kam9111 udajesz czy ty tak naprawdę? Z całym szacunkiem ale wszystko co tu opisałeś to stek kompletnych bzdur ni jak pasujących do gry.
Fizyka? w Starcrafcie? Tą grą rządzą skrypty
żałosny fail.
Wprowadzanie nowych tekstur to nie ulepszanie grafiki.
właśnie ulepszenie silnika graficznego który potrafi obslugiwać tekstury o wyższej.
Animacja to nie jest grafika ciołki.
animacja postaci 3D opartej o silnik graficzny, przykładowo rasa zergów wije sie jak prawdziwna co jest właśnie zasługą świetnego silnika graficznego.
HOTS niczym nie różni się w kwestii grafiki od wings of liberty
- żałosne, na prawdę brak słów, przykład: http://www.youtube.com/watch?v=k09tkvmwa8A masz tutaj różnice w grafice między Wing of Liberty a Heart of the Swarm i przestań się już kompromitować. Film pokazuje nowe możliwości silnika graficznego "ciołku".
Żal mi czytać tych twoich wypocin ale jak widząc ten stek bzdur to nie mogłem przejść obojętnie.

15.03.2013 19:41
54
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Myliłem się w kwestii fizyki. Ale i tak takie efekty już są dostępne od kilku lat. Budynki czy inne są skryptowane.
Co do tekstur---> Czy ty jesteś nieogarnięty. Nawet na silniku coda możesz walnąć lepsze tekstury. Poza tym znacznie lepszą jakość tekstur można by osiągnąć po przejściu graczy na 64bity, ale zanim to się stanie to uhuhuhu (ze względu na lepsze operowanie pamięcią i większym dostępem zasobów przez system).

Co do animacji... czy ty masz coś z głową. Animacje tworzy się w programach do tego stworzonych, a nie w silniku gry, do silnika można jedynie przetransportować tą animacje i ją odtworzyć. W modelingu 3D jest to samo.
Masa zerglingów wije się jak prawdziwa? Mają jedną animację biegu, którą w kółko powtarzają.. weź się lepiej nie odzywaj. Silniki graficzne jedynie współpracują ze stworzonymi już animacjami.

Co do tego filmiku. Grafika oprócz kilku nowinek (serio.. creep na budynkach... i jest ciut ciemniejszy :O) jest taka sama. Po drugie w pierwszych słowach gość powiedział, że starają się ulepszyć grafikę tak aby gra działała tak samo jak WOL. Jest nawet porównanie ustawień niskich... Niby wszystko fajnie, a wymagania większe (przed chwilą nawet się upewniłem) więc takie obietnice można se o kant tyłka... za przeproszeniem (do tego wymagania rekomendowane nie wystarczą na wysokie detale więc kolejne kłamstwo, do wysokich detali i bez spadków to i5/i7 i dobra karta graficzna).
Większość waszej wiedzy kończy się na specyfikacji waszego sprzętu i nazw efektów, a nawet nie wiecie jak działają i co robią, tylko je włączacie i zadowoleni.

Wszystkie gry blizzarda pod względem graficznym zawsze były za konkurencją. Zarabiają kokosy, ale żeby ulepszyć zarówno grafikę i optymalizację to lepiej dać efekty, które są w grach od lat i wmawiać jak to odpicowaliśmy grafikę. Kasy im nie brakuje, niech zatrudnią od tego specjalistów. Ich gry są jednymi z najlepiej sprzedających się (do tego nie wychodzą na konsole więc 50% ceny to nie podatek dla Sony lub Micro$oftu).

15.03.2013 19:51
55
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

TO podaj mi jedna gre idealna pod wzgledem graficznie.

15.03.2013 20:14
56
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Error57---> Minecraft kurnaaa!!!! xD
A tak na serio. To nie ma. Do tworzenia idealnej grafiki musiałbyś mieć komputer NASA, albo wielką halę z najszybszym sprzętem (coś jak serwerownia), ale i tak by ci się jedna klatka renderowała kupę czasu ( a gry są w 30-60 klatkach). W taki sposób tworzy się efekty do filmów (szacowany czas kilka miesięcy). Nie można też zrobić idealnego cieniowania np. Model postaci sam na siebie rzucać cienia nie będzie chciał, dlatego mamy takie efekty jak SSAO HDAO (które perfekcyjne nie są i zżerają sporo wydajności, ale jako tako imitują) itp. W filmach takie cieniowanie robi się ręcznie godzinami, bo scena jest oskryptowana, a gra jest dynamiczna.

15.03.2013 20:39
57
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

Co do tekstur---> Czy ty jesteś nieogarnięty. Nawet na silniku coda możesz walnąć lepsze tekstury. Poza tym znacznie lepszą jakość tekstur można by osiągnąć po przejściu graczy na 64bity, ale zanim to się stanie to uhuhuhu (ze względu na lepsze operowanie pamięcią i większym dostępem zasobów przez system).

Co ma system 64 bitowy do tekstur ? Jedynym ograniczeniem rozmiaru tekstur jest ilosc pamieci na GPU i po czesci cech GPU, ale dzisiaj stosuje sie mieszane techniki np. blending, ktory pozwala na 1 materiale pomieszac praktycznie dowolna ilosc textur co daje nieograniczona jakosc detali. Dla mnie jednak na jakosc ostateczna wplywa shader materialu, a nie tekstura.

Co do animacji... czy ty masz coś z głową. Animacje tworzy się w programach do tego stworzonych, a nie w silniku gry, do silnika można jedynie przetransportować tą animacje i ją odtworzyć. W modelingu 3D jest to samo.
Masa zerglingów wije się jak prawdziwa? Mają jedną animację biegu, którą w kółko powtarzają.. weź się lepiej nie odzywaj. Silniki graficzne jedynie współpracują ze stworzonymi już animacjami.

zombizz ma racje, zobacz sobie na film ktory podal. W 30s animacja Zerga tworzona jest proceduralnie w czasie rzeczywistym bez udzialu jakis programow graficznych. Prawie to samo dotyczy rozrzucanych Marinsow w 50s, z tym wyjatkiem, ze tutaj ruch tworzony jest dzieki silnikowi fizycznemu(podpiety ragdoll). Natomniast wszelkie animacje ktore widac w grze obliczane sa na karcie graficznej.

Pod wzgledem uzywanych technologii silnik Blizzarda naprawe nie ustepuje tym ktore napedzaja najnowsze gry w tym FPS`y.

Poczytaj sobie dokumenty techniczne Blizzarda, to dowiesz sie wiecej.

A tak na serio. To nie ma. Do tworzenia idealnej grafiki musiałbyś mieć komputer NASA, albo wielką halę z najszybszym sprzętem (coś jak serwerownia), ale i tak by ci się jedna klatka renderowała kupę czasu ( a gry są w 30-60 klatkach). W taki sposób tworzy się efekty do filmów (szacowany czas kilka miesięcy). Nie można też zrobić idealnego cieniowania np.

Dowolny sprzet posiadajacy DirectX11 lub OpenGL4 i znika wiekszosc ograniczen co do jakosci grafiki.

Model postaci sam na siebie rzucać cienia nie będzie chciał, dlatego mamy takie efekty jak SSAO HDAO (które perfekcyjne nie są i zżerają sporo wydajności, ale jako tako imitują) itp. W filmach takie cieniowanie robi się ręcznie godzinami, bo scena jest oskryptowana, a gra jest dynamiczna

Cienie a cieniowanie to dwie rozne rzeczy. SSAO, HDAO i podobne techniki sa perfekcyjne, tylko wymagaja wiekszej ilosci obliczen i na kartach ktore wyszly do dwoch lat wstecz, mozna tworzyc idealnie cieniowanie bez artefaktow, ktore znaczaco poprawia jakosc grafiki.

15.03.2013 21:50
58
odpowiedz
zanonimizowany887304
4
Legionista

Kam9111 obejrzyj jeszcze raz ten film ale dokładniej :032 sek, pokazana jest nowa jednostka, wąż któremu ogon wygina się w zaleznosci od kliknięcia myszką, to jest zasługa silnika gry a nie animacji! I to jest nowość w Heart of the Swarm bo w Wing of Liberty jednostki tego nie miały.
Co mnie obchodzi czy CoD ma lepszy tekstury, chyba rozmawiamy o tym, ze zostały one poprawione względem WoL.
Przestań w kółko pieprzyć, że Blizzard robi gry dla kasy bo to jest ostatnia firma na rynku która jeszcze nie wprowadziła systemu sprzedaży z DLC, więc żal mi ciebie jakie masz pojęcie o grach Blizzarda.

15.03.2013 21:54
59
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Wszystko fajnie Kam9111 ale nie masz racji praktycznie w niczym.

15.03.2013 22:44
60
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Cruiser i zombizz---> 64bity. Ten temat był od dawna. Na systemach 32bitowych nie walniesz tekstur w pewnej rozdzielczości i tyle bez korzystania ze sztuczek. Do tego systemy 32 bitowe widzą tylko 3,25gb ramu. Kiedyś w końcu 64 wyprą 32 bity. Ale ludzie są tak skłonni do instalowania 64 bit, że szok. Mimo, że jak ma się oryginalnego windowsa to możesz w każdej chwili zainstalować 64 bity i nic nie płacisz -_-.

Omg znowu animacja---> Animacja została stworzona w programie, a silnik oblicza co najwyżej którą animację ma załączył w danym momencie. Gdyby to było obliczane w czasie rzeczywistym to miałbyś zbyt duży spadek klatek.
Tak samo robi się w przypadku fify -_- robią animacje, a silnik gry decyduje, którą użyć w danym momencie, aby wyglądała jak najbardziej realistycznie -_-
marines na 50s. Człowieku zrozum, że to już jest od kilku lat. Już havok potrafi takie rzeczy, a jest starożytny. W silnikach typu Cry engine 3 już dawno przestano się tym interesować, bo tam już mają bardziej zaawansowaną fizykę (np. włókien, szmatek czy innych pierdół wbudowane w silnik).

Directx11 i opengl4? Gdyby tylko to starczyło to grałbyś na 7750. Moc obliczeniowa jest ograniczeniem.
Myślisz, że czemu Avatara renderowali kilka miesięcy w hali pełnej sprzętu?

HDAO i SSAO nie są perfekcyjne, mają liczne przekłamania (efekty pojawiają się w miejscach w których nie powinny się znajdować). Najbliżej realizmowi zbliżył się crytek z SDAO czy jakoś tak.
HDAO i SSAO czy inne to tak czy inaczej efekty, które tworzą przyciemnienia (czyli coś jak cienie). Pierwotny zamysł to użycie go na postaciach, aby poprawić ich cieniowanie i tyle.

16.03.2013 02:48
61
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

Ten temat był od dawna. Na systemach 32bitowych nie walniesz tekstur w pewnej rozdzielczości i tyle bez korzystania ze sztuczek. Do tego systemy 32 bitowe widzą tylko 3,25gb ramu. Kiedyś w końcu 64 wyprą 32 bity. Ale ludzie są tak skłonni do instalowania 64 bit, że szok. Mimo, że jak ma się oryginalnego windowsa to możesz w każdej chwili zainstalować 64 bity i nic nie płacisz -_-.

Podaj mi przyklad jednej tekstury dowolnego formatu ktorej nie stworze na 32 bitowym systemie.

Omg znowu animacja---> Animacja została stworzona w programie, a silnik oblicza co najwyżej którą animację ma załączył w danym momencie. Gdyby to było obliczane w czasie rzeczywistym to miałbyś zbyt duży spadek klatek.
Tak samo robi się w przypadku fify -_- robią animacje, a silnik gry decyduje, którą użyć w danym momencie, aby wyglądała jak najbardziej realistycznie -_-
marines na 50s. Człowieku zrozum, że to już jest od kilku lat. Już havok potrafi takie rzeczy, a jest starożytny. W silnikach typu Cry engine 3 już dawno przestano się tym interesować, bo tam już mają bardziej zaawansowaną fizykę (np. włókien, szmatek czy innych pierdół wbudowane w silnik).

Jednostka pokazana w 32s byla w malym stopniu animowana w zewnetrznym programie(na pewno skrzydla+"miminka"). Wieksza czesc tej animacji, jest tworzona proceduralnie w czasie rzeczywistym i nie ma tutaj zadnej magii i jakis ogromnych obliczen zabijajacych wydajnosc sprzetu. W fifie i wiekszosci gier sama animacja zaimportowana z zewnetrznego programu sama sie nie wykonuje. Przejscia pomiedzy typami animacji np. atak>skok obliczane sa w czasie rzeczywistym uzywajac blendingu, czyli roznych rodzajow interpolacji pomiedzy kosciami przechowujacymi transformacje poszczegolnych animacji.

W silnikach typu Cry engine 3 już dawno przestano się tym interesować, bo tam już mają bardziej zaawansowaną fizykę (np. włókien, szmatek czy innych pierdół wbudowane w silnik)

Nawet nie masz pojecia jak czesto ta technika, a dokladnie to co sie nia sklada - jointy jest stosowana w CryEngine.
Marines`a w 50s podalem jako przyklad uzywania fizyki, ty wczesniej pisales, ze silnik Blizzarda jej nie uzywa.

Co do jakosci grafiki, to mowimy o grach, a nie o filmach. Nowa generacja silnikow, ktora wykorzysta w pelni mozliwosci API wymienionych przeze mnie wyzej pozwoli tworzyc prawie realistyczna grafike.

SSAO, HBAO, HDAO, SDAO to blizniacze techniki imitujace globalna iluminacje znacznie mniejszym kosztem wydajnosci i ich celem NIGDY nie bylo jakies poprawienie detali postaci, tylko dazenie do stworzenia realistycznego oswietlenia. Przy takiej poprawie jakosci obrazu jaka oferuja, wady o ktorych wspomniales maja znikome znaczenie.

16.03.2013 08:33
62
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Po drugie ja ciągle mówię o wysokich detalach, a ty piszesz o niskich. Nie widzę tu sensu.
Pisze o tym, ze niskie wygladaja dobrze. Ty piszesz, ze wysokie wygladaja slabo. Widzisz sens?

16.03.2013 11:31
63
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul
Wideo

Ja nie mówię o pojedynczej teksturze. Mówię, że jak dasz tekstury (ogólnie, w grze, na danej scenie) w wysokiej rozdzielczości to problemem jest ilość pamięci (64bity to mus w przyszłości). Jak myślisz, co się stanie po premierze nowych konsol? Mają sporo pamięci operacyjnej, więc na pecetach wymogiem musiałaby być przesiadka na 64 bity.
Bo używanie tweaków, które pozwalają na użycie większej ilości pamięci na 32bitach to raczej kiepski pomysł i nikt tego nie robi, jeżeli nie chce mieć problemów ze sprzętem. Chciałbym poznać twoje zdanie w tej sprawie :P

Nie wiem co się tak uczepiłeś tej animacji. Na mnie ona nie robi wrażenia. Ot tak silnik wykonuje proste obliczenia. Ma też bazę w postaci gotowych animacji. Nie widzę, niczego.

Jointy. Stosuje się tą technikę wszędzie, na ubiorach itp. Każdy dobry silnik to ma :P
Powiedziałem, że się pomyliłem co do braku fizyki (masz wyżej, więc nie rozumiem po co to ciągniesz?)

Filmy to tylko ciekawostka. Realizm w grach jest daleki do ideału. Moc obliczeniowa wiecznie będzie problemem i tyle, z tym nic nie zrobisz. Do stworzenia realistycznej grafiki potrzebowalibyśmy o wiele większej mocy obliczeniowej. Nie pamiętam dokładnie ile potrzebowalibyśmy żeby wykonać grę składającą się z roślinności 3D, ale ta moc jest poza zasięgiem jak na razie. Zgadzam się, ze nowa generacja poprawi oprawę graficzną, ale bez przesady :)

Tak to są bliźniacze metody, jedne bardziej precyzyjne, ale wszystkie mają na celu to samo. Poprawienie oświetlenia i cieniowania na modelach 3D. Nie wiem gdzie to czytałem, ale właśnie postacie były głównym zamysłem z początku. Globalna iluminacja jest znacznie ZNACZENIE lepsza, ale też i znacznie bardziej obciążająca. A i znalazłem technikę Cryteka to SSDO (sorki za błąd :P hehe) https://www.youtube.com/watch?v=pD2zFbsk38I Bliska perfekcji. Widzimy też niedoskonałości SSAO (przyciemnienia robią się w miejscach w których logicznie nie powinny występować). Fajnie się z tobą rozmawia. Interesujesz się trochę technologiami. To dobrze. Wiesz co włączasz w grach :P

16.03.2013 12:12
64
odpowiedz
zanonimizowany887304
4
Legionista

Kam9111 masz chyba jakiś problem z własną osobowością i przyłazisz na forum wmawiać wszystkim jakieś pierdoły. Człowieku ogarnij się, przyczepiłeś się wątku jak rzep psiego ogona i ciągniesz go coraz bardziej się ośmieszając. Nie obchodzą mnie twoje wywody, powiem więcej, tej ściany teksty nie chce mi sie nawet czytać ale powiem ci jedno. Heart of the Swarm ma poprawioną grafike względem Wings of Liberty. Nie obchodzą mnie silniki graficzne Havok i Sravok i Dupa Jasiu, wsadź se to wszystko najlepiej w dupe ale zrozum, ze to co piszesz na temat Heart of the Swarm świadczy tylko o tym, że nigdy nie miałeś styczności z tą grą. Wracając jeszcze do animacji to chyba jasne że silnik gry wie kiedy odpalić jaką animacje ale za to on własnie odpowiada i to zostało bardziej rozbudowane w Heart of the Swarm.
Gra posiada więcej detali, filmy na silniku gry są również udoskonalone, grafika poprawiona, więcej animacji i detali i fizyka. Dalej uważasz, że Blizzard zdziera kase? To teraz uwazaj! Do twojej wiadomości, większość z tych elementów które wymieniłem również dostał Wings of Liberty w różnych odstępach czasu w zaleznosci jak przebiegały prace nad Heart of the Swarm.

16.03.2013 13:41
65
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Jak dla ciebie 3 nowe efekty (które nic nie zmieniają ---> creep na budynkach, nowa animacja jednej lub dwóch jednostek, tylko fizyka to jakaś większa zmiana) na krzyż to lepsza grafika. To ok, twoja sprawa. Teraz pisząc, że większość tych detali z Heart of the swarm dodawali do WOL tylko potwierdziłeś, że HOTS niczym się nie różni graficznie. Zastanów się chwilę, dam ci czas.
No sorry, ale dodając kilka pierdół, oprócz fizyki raczej lepszej grafiki nie zrobili. Tekstury takie same, poziom detali taki sam, oświetlenie takie same, wszystko takie same. Blizzard ma graczy w kompletnej du.... Dał to do zrozumienia cenami gier, że chodzi tylko o kasę $$$

16.03.2013 13:53
66
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Dobra czlowieku skoncz juz pisac w tym temacie bo strasznie nudzisz.

16.03.2013 16:18
67
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Filmy to tylko ciekawostka. Realizm w grach jest daleki do ideału.
Realizm w grach nie jest daleki od ideału. Grafika w grach wygląda jak wygląda, dlatego, że ludzie lubią właśnie taką grafikę, niż realistyczną.

Jak dla ciebie 3 nowe efekty (które nic nie zmieniają ---> creep na budynkach, nowa animacja jednej lub dwóch jednostek, tylko fizyka to jakaś większa zmiana) na krzyż to lepsza grafika. To ok, twoja sprawa.
Wiesz czym jest dodatek do gry? Dodatek ulepszył grafikę w grze. Koniec, kropka. Sam to zresztą napisałeś w zacytowanym zdaniu.

16.03.2013 19:13
68
odpowiedz
zanonimizowany887304
4
Legionista

Kam9111 słaby toling chociaż do pewnego momentu było nawet zabawnie. W ostatnim poście udowodniłeś jak mało wiesz o grze i jak usilnie próbujesz wmówić ludziom, że Blizzard ma ich gdzies. Żałosne hasełka dzieciaczka hejtera któremu mamusia nie dała na gre i się wyżala. To wszystko co opisałeś to jedna wielka bzdura no ale w sumie ci się niedziwnie bo żeby cokolwiek moc stwierdzić o grze najpierw ją trzeba mieć lub chociaż trochę siedzieć w temacie. Na koniec dobra rada na życie: "Każdy człowiek może zbłądzić, uparcie trwa w błędzie tylko głupiec" Żegnam

16.03.2013 20:19
69
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

zombizz--->W przeciwieństwie do ciebie, ja do mamy nie chodziłem, żeby mi gry kupowała (wnioskuje, że skoro takie rzeczy mówisz znaczy, że tego doświadczyłeś). Gdyby Blizzard tak dbałby o graczy to nie płaciłbyś tyle za jedną grę i nie musiałbyś mieć tyle DRMów na kompie (patrz diablo 3).

Tuminure---> Grafika w grach dąży do fotorealizmu, nic tego nie zmieni. Może nawet dojdzie do tego, że grafika w grach będzie lepsza niż w rzeczywistości, ale ja tego nie dożyje. Zauważ, że te tytuły, które mają grafikę najbardziej zbliżoną do rzeczywistości, są uważane za najlepsze w kwestii grafiki.
Gratulacje dla ciebie stary. 3 lata różnicy między WOL i HOTS, a różnią się trzema efektami, z czego ponad połowa była dodane w patchach do WOLa. Widać jak się narobili. Rozwój, że urywa dupę..

Szczerze mam tą grę głęboko w du.. Nie jaram się 400 apm, albo jak ktoś zniszczy czyjąś bazę zaraz po rozpoczęciu rundy. A kompletnie już nie rozumiem ludzi co wolą oglądać filmy z tej gry zamiast samemu zagrać.

16.03.2013 20:37
👍
70
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Kam9111-----> "wnioskuje, że skoro takie rzeczy mówisz znaczy, że tego doświadczyłeś" To ty lepiej nic nie wnioskuj bo to co napisałeś jest co najmniej smieszne :). Po za tym Tuminure ma racje grafika nie dąrzy do fotorealizmu, przynajmniej nie wszedzie (patrz Borderlands, bioshock infinite, far cry 3,The Walking Dead i inne)

16.03.2013 21:02
71
odpowiedz
velvet95
22
Chorąży

Kam9111---> nie wiem czy zauważyłeś ale gry atrakcyjne TYLKO pod względem graficznym umierają tak szybko jak ich grafa zaczyna robić się przestarzała. A tak btw. te wszystkie piękne produkcje typu far cry i crysis w multiku mają żywotność 3-4 mieściące od premiery a potem wieje pustkami a w takiego SC 1 czy W3 nadal gra pełno ludzi pomimo ich wieku i na ten moment brzydkiej grafiki.A wiesz czemu? Bo poza oprawą audiowizualną prezentują rewelacyjny gameplay i pomimo, że wg ciebie wszystkie gry od blizza są brzydkie to o dziwo są to najlepiej sprzedające się gry. Proponuje ci iść pofapować grając w crysisowe multi póki masz z kim ;***.
Tak btw. twoje wypowiedzi zalatują mi płaczem sfrustrowanego brązu.

17.03.2013 10:10
72
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Może nawet dojdzie do tego, że grafika w grach będzie lepsza niż w rzeczywistości, ale ja tego nie dożyje
A mi się, zdawało, że już od dawna tak jest. Ilość szczegółów != jakość grafiki.

Zauważ, że te tytuły, które mają grafikę najbardziej zbliżoną do rzeczywistości, są uważane za najlepsze w kwestii grafiki.
Crysis, czy Metro, ani trochę nie mają grafiki zbliżonej do rzeczywistości.

3 lata różnicy między WOL i HOTS, a różnią się trzema efektami, z czego ponad połowa była dodane w patchach do WOLa.
W patchach do StarCrafta, a nie do WoLa. Wraz z wejściem HotS, wszyscy gracze SC dostali nowe efekty, jak i nowy interfejs.

Wiadomość Starcraft II Heart of the Swarm - porównanie ustawień graficznych i komentarz redakcji dotyczący premiery gry