Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Bethesda potwierdza zwolnienia w id Software

11.01.2012 15:04
1
Xanoch
76
Pretorianin

Pewnie dla tego ten Rage jest taki lipny bo na pewno przez wiele lat sie wykruszyła elita od Quake.Wolfenstein ET.Doom bo na pewno ETQuake wars nie był tworzony przez tych od WOLF.ET

11.01.2012 15:13
hansatan
2
odpowiedz
hansatan
70
Generał

Czyżby pokłosie jakże udanego Rage? Szczerze to id Soft to naprawdę jedna z firm, która upadła przez ostatnią dekadę ...

11.01.2012 16:50
3
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

Tak, tak. "Upadła" mimo że dała branży nową rewolucyjną technologię, która w przyszłości będzie standardem (megatexture). Jest to najbardziej rewolucyjna technologicznie gra roku 2011. Niestety gra stała się też ofiarą własnej przełomowości - żaden sprzęt nie jest na tak radykalne rozwiązanie gotów.
Tekstura musiała być strasznie skompresowana aby tą grę dało się w ogóle wydać. Carmack się po prostu zagalopował za daleko. Za 10 lat ciekaw ilu z was będzie pamiętać, że to dzięki ID software gry wyglądają niesamowicie, a nie jak kafelki w łazience.

11.01.2012 16:58
Mellygion
4
odpowiedz
Mellygion
114
Generał

Skoro jedna ekipa nie radzi sobie z robieniem gier to należy ją odświeżyć, zwyczajna praktyka nie tylko mająca zastosowanie w branży "growej", i tańsza niż ryzyko wypuszczenia kolejnego "bubla". Id już nie chroni legenda czy sentyment graczy, zawitało do strasznego bezlitosnego świata gdzie słabi są wyśmiewani, dobrzy nagradzani ;)

11.01.2012 17:18
Dzienciou
5
odpowiedz
Dzienciou
130
Generał

No tak.. najlepiej nie próbować nowych technologii tylko dalej klepać gry na Unreal Engine 1, 2, 3.1 ,3.2 ,3.4 lub IdTech 1, 2, 3.1, 3.2, 3.3... IMHO Rage był świetny (wtedy kiedy był grywalny:P)

11.01.2012 17:23
hansatan
6
odpowiedz
hansatan
70
Generał

Tak same super mega rewolucyjne technologie, szkoda tylko, że te same teksty słyszeliśmy przy wydawaniu Doom 3 typu - "nasz produkt jest taki jak jest bo dzisiejsze pcty są za słabe" rok 2004... w 2011 ta sama śpiewka... Cała ta technologia mega texture może i jest ok, szkoda tylko, że w samej grze niektóre tekstury wyglądają jakby były żywcem wyciągnięte z Doom 3 -> Q3...

Przy D3 mogłem powiedzieć, że to była wpadka, teraz jest to po prostu trend... spadkowy niestety...

Przykład id Software doskonale pokazuje, że nie ma takiej firmy na rynku w dzisiejszych czasach, która może jechać na marce w nie skonczoność... To samo spotkało by Blizzard i Valve, gdyby wydawali buble... Po prostu id powinno zająć się robieniem silników, a same gry powinien robić ktoś inny proste...

11.01.2012 17:25
Mariano86
7
odpowiedz
Mariano86
39
Quaker

Niech lepiej zajmą się sieciówkami, bo robienie singla w dzisiejszych czasach wymaga większego zespołu ludzi. Powinni dopracować Quake Live i zająć się robieniem Quake 4 tylko w trybie sieciowym. Mam nadzieje, że się z tym ogarną.

11.01.2012 17:28
hansatan
8
odpowiedz
hansatan
70
Generał

W takim razie skoro nadal pracują nad technologią to Rage był swoistym "testem" a nie pełnoprawnym produktem... Za pewne przy Doom 4 rozwiną skrzydła o ile wcześniej zenimax ich nie zlicytuje ;)

11.01.2012 18:11
Lothers
9
odpowiedz
Lothers
166
Senator

Rage był świetny i nawet nie dzięki technologi (plastycznie świat zapierał dech), tylko dzięki temu, że w erze Bulletstorm, Gears of War, Hard Reset, Serious Sam wyszedł wreszcie klasyczny shooter single-player w jak najlepszym tego słowa znaczeniu. id Software mnie osobiście nigdy nie zawiodło. Zawsze będą dla mnie stanowić mistrzów gatunku fps.

11.01.2012 18:32
jaro1986
10
odpowiedz
jaro1986
154
Generał

Rage jako klasyczny shooter mający sprawiać frajdę ze strzelania był świetny. A na konsolach działał bardzo dobrze, zaś wyglądał fantastycznie. Niestety:
1. Niektórzy spodziewali się mesjasza odkrywającego gatunek FPS na nowo
2. Wersja PC-towa sprawiała problemy pod względem technologicznym.
Na konsolach pop-up był widoczny tylko wtedy, gdy nagle bardzo szybko obracaliśmy się o 90 stopni lub więcej. W praktyce zauważali to ci, którzy chcieli się nad grą pastwić. W normalnej rozgrywce rzadko kiedy zdarzały się takie sytuacje. Ja byłem z Rage'a bardzo zadowolony i nie żałuję ani złotówki.

11.01.2012 18:47
wickywoo
11
odpowiedz
wickywoo
84
Konsul

jaro1986-- W praktyce zauważali to ci, którzy chcieli się nad grą pastwić.
lol, wiesz wogole co to pecet? W praktyce to zauwazalo 99% graczy. 1% dla Tobie podobnym bo z tego co mowisz to albo grasz na pececie padem albo wogole nie grasz na pececie

rage to fajna gra, grafika faktycznie jest swietna, gameplay daje rade, klimat tez, ale wlasnie te cholerne tekstury...

11.01.2012 19:12
Lothers
12
odpowiedz
Lothers
166
Senator

Ale mówimy tu o grze, czy o teksturach? Po patchu było dużo lepiej, chociaż faktycznie mogliby wydać texture-pack.

11.01.2012 21:01
13
odpowiedz
zanonimizowany158587
167
Senator

Rage to fajna gra. Przeszedłem całą na X0. I pop-up i screen tearing były widoczne dość wyraźnie. Nie przeszkadzało to w rozgrywce, ale mogli się bardziej postarać. Sama rozgrywka była także spoko. Ale niestety - fabuła i dialogi, kulała... strasznie. I to rozłożyło tą grę. Niedoróbki techniczne tylko przelały czarę goryczy, bo ludzie oczekiwali czegoś "przełomowego".

11.01.2012 21:09
14
odpowiedz
ubersniper
95
Pretorianin

RAGE jest niechcący zlepkiem niedopracowanych pomysłów ale silnik i strzelanie to cudo. idtech5 to najwydajniejszy i najlepszy silnik obecnie. Jak na takim obszernym silniku powstaje D4 i Q5 to ja to łykam! id musi robić jedynie strzelanki bo w tym jest najlepsze. Natomiast sam silnik ma kupić Bethesda by zrobić na nim Fallouta 4 :).

11.01.2012 21:47
jaro1986
15
odpowiedz
jaro1986
154
Generał

wickywoo -> Naucz się czytać ze zrozumieniem chłopie, zanim zaczniesz lol'ować innych.
Zacytuję swoją wypowiedź, może tym razem zrozumiesz:
"Na KONSOLACH pop-up był widoczny tylko wtedy, gdy nagle bardzo szybko obracaliśmy się o 90 stopni lub więcej. W praktyce zauważali to ci, którzy chcieli się nad grą pastwić."
Z resztą tyle razy wspominałem, że na konsoli gra wyglądała super, że mógłbyś się domyślić, że właśnie na konsoli grałem. Wersja PC była niedopracowana, ale rzutowało to niestety na wszystkie wersje, bo gracze jechali grę niemiłosiernie i zniechęcali do kupna. Trudno im się dziwić, ale szkoda mi też Rage'a i chłopaków z id, bo jak powiedziałem, na konsoli było dużo lepiej.

11.01.2012 23:04
16
odpowiedz
elmeo
37
Chorąży

Lothers, trudno mówić o erze takich gier jak hard reset czy nawet ss. To tytuły dobre, ale na pewno nie wiodące w branży. Z gearsami też ci się cos poprzestawialo, bo nie wiem co dzieło epic ma do wyżej wymienionych, nastawionych na rozwałkę fpsów..

12.01.2012 00:19
kaszanka9
17
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Gra strasznie słaba, strzelanie i nic więcej, kogo to podnieca, chyba tylko dzieci.
Co z tego że technologia ciekawa jak gra do d.. No chyba że ktoś lubi podziwiać widoki zamiast grać, bo do niczego innego to się nie nadaje, silnik żadna rewelacja.

12.01.2012 10:08
18
odpowiedz
wi3dzmin
115
Generał

Technologia może i ciekawa, ale dawała jakiekolwiek efekty tylko na otwartych terenach. Zresztą to nie kwestia sprzętu. Mój komputer mógł spokojnie pociągnąć lepsze tekstury, wystarczyło tylko takie dostarczyć.

A to są szczegóły, gra jest niemiłosiernie nudna i bezsensowna. Zapowiadała się jako ciekawa gra ze wspaniałym madmaxowym klimatem, a wyszła nudna, przechodzona strzelanka. Bo jak się robi strzelankę, to to strzelanie musi mieć COŚ! musi mieć bigla, musi mieć kohones i dobrą akcję. W ragu tego nie ma, są wąskie tunelowane plansze (ciągle te same) i pojawiający się nudni przeciwnicy. Całą grę można przejść z shotgunem :/

Wiadomość Bethesda potwierdza zwolnienia w id Software