Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Majesty 2: Symulator Królestwa Fantasy - poradnik do gry

Majesty 2: Symulator Królestwa Fantasy - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Porady ogólne | Majesty 2 poradnik Majesty 2: Symulator Królestwa Fantasy

Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2019

Porady ogólne

  • Większość misji w Majesty 2 zaczyna się podobnie, to znaczy jedynie z zamkiem i kilkoma domami chłopów. Na początku warto zatem wzmocnić obronę stawiając od dwóch do czterech wieżyczek, a potem rozbudowując je. W następnej kolejności dobrze jest wybudować targ (opracować w nim napoje lecznicze), gildię łotrzyc (opracowanie "wymuszenia" zapewni nam dodatkowe dochody), gildię łowców (którzy za drobną opłatą odkryją pobliskie tereny), a potem kolejno gildie wojowników (ułatwią obronę królestwa) i kleryczek (leczą rannych bohaterów).
  • Jak najszybciej zacznij w okolicznych punktach stawiać składy handlowe. Zanim to jednak uczynisz, pamiętaj aby z danego miejsca wyeliminować wszystkie kryjówki przeciwników lub chronić budowę kilkoma bohaterami. Po wzniesieniu placówki warto ją ulepszyć (na drugim poziomie ma więcej punktów wytrzymałości oraz może ostrzeliwać przeciwników), a jeśli jest w jakimś gorącym miejscu, to wznieść przy niej wieżę strażniczą.
  • Zwracaj uwagę na karawany. Jeśli na szlaku są one ciągle atakowane i niszczone, to postaraj się znaleźć i zrównać z ziemią wrogie kryjówki. Wokół królestwa często pojawiają się niezniszczalne miejsca (np. rury czy kanały ściekowe), z których notorycznie wychodzą szczury, które również upodobały sobie karawany zmierzające na targ. Przy takich miejscach warto postawić wieżyczki, które będą powstrzymywać nieznośne gryzonie.
  • Staraj się na bieżąco rozwijać przydatne umiejętności oraz oręż bohaterów. W kuźni już na pierwszym poziomie, za niewielkie pieniądze, możesz zakupić bronie i pancerze, które znacząco poprawią zdolności defensywne i ofensywne twoich herosów. Równie przydatne są przedmioty dostępne na targu, często ratujące życie twoim podwładnym.
  • Dostosowuj cele do możliwości swoich bohaterów. Jeśli dopiero co zwerbowałeś herosów, nie ustawiaj wysokiej nagrody za zabicie ogra, ponieważ ten szybko się z nimi rozprawi. Daj im możliwość nabrania doświadczenia na łatwiejszych celach (wilkach, kościotrupach itd.), a dopiero potem atakuj silniejszych przeciwników. Co innego, jeśli posiadasz już silną armię i zwerbowanych przed chwilą nowicjuszy. W takim wypadku warto wyznaczać wysokie nagrody, za jak najbardziej niebezpiecznych rywali. Twoi doświadczeni wojownicy skupią na sobie uwagę wroga, a rekruci w ekspresowym tempie będą w czasie walki awansować na kolejne poziomy.
  • Interesującą nowością jest możliwość tworzenia w gospodach drużyn bohaterów. Wprawdzie jest czynność płatna (500 sztuk złota za drużynę), ale często warto poświęcić te pieniądze. W ten sposób bowiem otrzymujemy grupę, która może stawić czoła nawet największym niebezpieczeństwom. Oczywiście drużyny trzeba kompletować z głową. Ważne, aby na czele stała jednostka walcząca wręcz, ponieważ to lider na ogół rozpoczyna walkę. Jednostki mniej wytrzymałe i wspomagające należy ustawiać na końcu. Osobiście polecam angażowanie dwóch bohaterów walczących wręcz (wojownik, paladyn lub krasnolud), łucznika (Helii lub łowcę) oraz medyka (kleryczka lub kapłanka Agreli). Według mnie jest to najbardziej uniwersalne rozwiązanie, aczkolwiek warto poeksperymentować i samemu przekonać się, co komu najbardziej odpowiada.
  • W czasie cięższych potyczek staraj się na bieżąco wspomagać swoich bohaterów. Najczęściej oznacza to ratowanie ich życia przez uzdrowienie. Czasami bywa jednak tak, że po odzyskaniu punktów życia, natchniony bohater ponownie rzuca się w wir walki z przeważającymi siłami wroga. W takich przypadkach warto na polu bitwy postawić flagę strachu, która odstraszy śmiałka od przeciwników. Jeśli jednak w ten czy inny sposób utracisz cennego bohatera, to możesz przywrócić go do życia na dwa sposoby. Jeśli jego grób znajduje się na polu bitwy to możesz skorzystać z czaru zmartwychwstanie, dostępnego w świątyni Agreli. Jeśli natomiast pochówek już zniknął to możesz udać się na cmentarz (pojawia się zawsze w pobliżu miasta po śmierci któregoś z herosów) i wskrzesić go tam, za pewną sumę pieniędzy - im bardziej był rozwinięty, tym będzie droższy.
  • Jeśli chcesz korzystać z usług maga, to pamiętaj, że początkowo jest wyjątkowo podatny na wrogie ataki. Nawet pojedynczy wilk może go zabić w ciągu paru chwil. Z czasem, jeśli rozwiniesz mu wszystkie czary, staje się wprawdzie prawdziwą maszyną do zabijania, ale do tego czasu należy cały czas mieć na niego oko. Najłatwiejszy sposób to ustawienie nad nim flagi ochrony z pewną sumą złota. Na pewno skorzysta z tego jakiś inny bohater, który będzie podążał za magiem i w razie zagrożenia bronił go przed wrogiem.
  • O ile mag z czasem staje się dosyć przydatny, o tyle czary dla władcy, które można opracować w jego gildii, są według mnie zupełnie nieopłacalne. Ich cena jest stosunkowo wysoka, a im dalej chcemy je rzucić od środków magicznych (gildii magów lub wieży maga), tym więcej należy za to zapłacić. Pomimo tego ich skuteczność pozostawia wiele do życzenia, dlatego nie radzę w nie inwestować.
  • Podczas kampanii możesz korzystać z czterech "wspomagaczy", które znajdują się w lewym górnym narożniku. Przed kolejnym użyciem którejś z opcji musisz wstrzymać się do czasu, aż naładuje się niebieski pasek. Początkowo masz dostęp tylko do jednej czynności, ale w następnych misjach aktywują się kolejne. Oto wszystkie "wspomagacze":
 

Jabłko Sidriana (Orb of Sidrian) - czasowo zwiększa przychody złota w królestwie.

Peleryna Teevusa (Mentle of Teevus) - przez pewien czas przywraca bohaterom część zdrowia.

Berło Sidriana (Scepter of Sidrian) - sporych rozmiarów krąg, w którym przeciwnicy otrzymują ogromne obrażenia.

Korona Ardanii (Crown of Ardania) - występuje tylko w ostatniej misji. Przywołuje potężnego ducha wojownika, który walczy z demonem.