Football Manager 2022 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Football Manager 2022 - poradnik do gry

Football Manager 2022 - poradnik do gry

Piłkarzyki Football Manager 2022 poradnik, solucja to porady do przejścia gry, najlepsze porady na start oraz do zarządzania klubem piłkarskim, taktyk, treningów, transferów czy scoutingu.

Niniejszy poradnik do gry Football Manager 2022 jest dużym kompendium wiedzy na temat tego niezwykle popularnego symulatora piłkarskiego od studia Sport Interactive. Szczegółowe informacje i porady zawarte w naszym poradniku pozwolą Wam poznać wszystkie najważniejsze mechaniki gry, pomogą w poznaniu jej podstaw, a także przyczynią się do lepszego zarządzania klubem.

Pierwszy rozdział poradnika można potraktować jako swego rodzaju przewodnik po podstawach gry FM 2022. Poza przydatnymi poradami na start, które będą szczególnie pomocne dla nowych Graczy, znajdziecie tutaj także informacje na temat innych istotnych kwestii związanych z zarządzaniem klubem piłkarskim, m.in. przeprowadzanie treningów, spotkania z zespołem i konferencje prasowe, taktyki, transfery, głębia składu, scouting.

Drugim rozbudowanym rozdziałem niniejszego poradnika do gry Football Manager 2022 jest FAQ z odpowiedziami na często zadawane pytania, m.in. czy FM 2022 jest w Game Pass, czy FM 2022 dostępny jest na urządzenia z systemami Android i iOS, czy w Football Manager 2022 można grać na konsolach PS, Xbox i Nintendo Switch, czy w grze FM 2022 jest multiplayer.

Nasz poradnik do gry Football Manager 2022 zamyka rozdział Aneks, w którym znajdziecie wymagania sprzętowe, a także informacje na temat wersji językowych gry FM 2022.

Football Manager 2022: Szybkie porady na start

  1. Pierwszy kontakt z grą: jeśli to Wasza pierwsza styczność z symulatorem piłkarskim FM 2022, warto zdecydować się na poprowadzenie dobrej drużyny z bardzo dobrymi piłkarzami i odpowiednią głębią składu, jak np. PSG, Liverpool, Manchester City, Bayern Monachium czy Real Madryt;
  2. Delegowanie zadań: jeśli jeszcze nie czujecie się komfortowo w roli managera klubu piłkarskiego, pamiętajcie, że większość codziennych zadań, jak treningi, scouting czy nawet spotkania z prasą możecie oddelegować. Sugerujemy jednak wziąć na siebie podejmowanie decyzji o przedłużaniu kontraktów i zatrudnianiu nowych pracowników;
  3. Skrzynka odbiorcza: każdego dnia w Waszej skrzynce e-mailowej znajdziecie najważniejsze informacje na temat Waszego klubu. Warto zaglądać tam regularnie i w razie konieczności reagować na zaistniałe sytuacje;
  4. Kontuzje: aby zmniejszyć ryzyko kontuzji Waszych zawodników, zwracajcie szczególną uwagę na zakładkę Centrum Medyczne (Medical Center), gdzie znajdziecie ocenę ryzyka dla poszczególnych piłkarzy. Jeśli obciążenie któregoś z zawodników jest zbyt duże, dajcie mu odpocząć;
  5. Taktyka: przy pierwszym kontakcie z grą Football Manager 2022 nie warto zbyt dużo mieszać w taktyce zespołu, ponieważ bez odpowiedniej wiedzy możecie tylko ograniczyć swoich piłkarzy, przez co nie będą w stanie poprawnie realizować założeń taktycznych. Przykładowo, jeśli chcecie skupić się na posiadaniu piłki, ekstremalnie wysokie tempo rozgrywki nie będzie najlepszym rozwiązaniem;
  6. Morale: niski poziom morale może w znacznym stopniu wpłynąć na wyniki osiągane przez Wasz zespół. Zaglądajcie czasem do zakładki Dynamika (Dynamics), aby na bieżąco śledzić morale zespołu i atmosferę w szatni;
  7. Scouting: rekrutacja nowych zawodników do zespołu to bardzo odpowiedzialne zadanie. Każda decyzja musi być jednak przemyślana, a kwota, jaką chcecie wydać na sprowadzenie nowego piłkarza, musi mieścić się w budżecie klubu;
  8. Trening: zaplanowanie kalendarza treningowego nie należy do najprostszych zadań, dlatego na początku warto zgodzić się na plan zaproponowany przez doradców. W późniejszym czasie, gdy lepiej zrozumiecie najważniejsze mechaniki gry FM 2022, będziecie mogli zacząć wprowadzać drobne zmiany i dostosowywać treningi do Waszej wizji klubu.

Więcej porad związanych z grą FM 2022 znajdziecie na stronie: Porady na start.

Football Manager 2022: Wymagania sprzętowe PC

  1. System operacyjny: Windows 7(SP1)/8/8.1/10 64-bit;
  2. Procesor: Intel Core 2 Duo 1.8 GHz / AMD Athlon 64 1.8 GHz;
  3. Karta graficzna: 256 MB GeForce 9600M GT / Radeon HD 3650 lub lepsza;
  4. Pamięć RAM: 4 GB;
  5. Miejsce na dysku: 7 GB HDD.

Więcej informacji m.in. o zalecanych wymaganiach sprzętowych gry FM 2022 na komputerach z systemem Windows i macOS, znajdziecie na stronie: Wymagania sprzętowe.

Football Manager 2022: FAQ - Mam problem i szukam odpowiedzi

Poradnik w przygotowaniu. Wszystkie istotne tematy FAQ związane z FM 2022 zostaną niedługo uzupełnione.

Football Manager 2022: Spolszczenie, wersje językowe

W grze FM 2022 można włączyć napisy w aż siedemnastu różnych językach, w tym w języku polskim. Więcej na ten temat wersji językowych gry Football Manager 2022 przeczytacie na stronie: Spolszczenie - polska wersja językowa.

Informacje o Football Manager 2022 - poradnik do gry

Autor : Łukasz Qwert Telesiński

Ostatnia aktualizacja : 8 listopada 2021