Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Farming Simulator 22 - poradnik do gry

Farming Simulator 22 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Farming Simulator 22: Kolejność prac na polu FS 22 poradnik, wskazówki

Poniższa strona poradnika do Farming Simulator 22 opisuje kolejność prac na gruntach rolnych.

Ostatnia aktualizacja: 30 listopada 2021

Na tej stronie poradnika do Farming Simulator 22 wykonujemy małe podsumowanie kolejności prac: czemu służą orka, kultywacja, wapnowanie czy wałowanie, które prace są opcjonalne i kiedy je wykonywać. Na kolejnych stronach poradnika możecie przeczytać o szczegółach konkretnych prac na roli.

Pole gotowe do zasiewy - kamieni pozbędziemy się poprzez wałowanie po zasianiu ziaren - Farming Simulator 22: Kolejność prac na polu - Farming Simulator 22 - poradnik do gry
Pole gotowe do zasiewy - kamieni pozbędziemy się poprzez wałowanie po zasianiu ziaren

Domyślna kolejność prac na polu to:

  1. Kultywacja
  2. Zasiew
  3. Zbiór.

Dla większości zbóż jest to całkowicie wystarczające. Takie podejście jednak nie zapewni optymalnych plonów.

Dla zmaksymalizowania zysków, należy wykonywać kolejno następujące prace:

  1. Orka - wymagana dla niektórych roślin okopowych (np. ziemniaki), zamiast kultywacji. Przykładowo kukurydzę możecie zasadzić bez orki, lecz plon zostanie obniżony o 15%. Możecie wykonać orkę nawet jeśli siejecie zboże - zapobiegniecie pojawianiu się chwastów. Głęboką orkę wykonacie pługiem lub glebogryzarką, płytszą - głęboszem (nie zapobiegnie chwastom). Domyślnie w grze wymagana jest okresowa orka - jej zaniechanie spowoduje obniżkę plonu o 15%. Więcej przeczytacie tu: Orka.
  2. Kultywacja - nie jest wymagana, jeśli wykonaliście orkę. Jest jednak znacznie lżejsza i szybsza, dlatego należy z niej korzystać, gdy nie ma potrzeby orać pola. Możecie używać kultywatorów, bron mechanicznych i talerzowych (brony mają niższą siłę - np. nie zniszczą rzodkwi oleistej, są jednak lżejsze i szybsze w pracy). Wiele siewników i sadzarek posiada własny kultywator / brony. Pole zawsze musi być obrobione przed zasiewem: musicie albo wykonać orkę albo kultywację. Więcej przeczytacie tu: Kultywacja.
  3. Wapnowanie - jest to rzadka czynność. Jeśli pole wymaga wapnowania, otrzymacie o tym informacje na mapie pól lub osobiście sprawdzając pole. Domyślnie w grze wapnowanie jest czynnością okresową. Jej zaniechanie spowoduje spadek plonów o 15%. Wapnowanie wykonacie rozrzutnikiem nawozu ze sklepu, z ikoną wapna na liście obsługiwanych materiałów. Wapnowania wymagają z reguły nowo utworzone pola. Nawet jeśli pole wymaga wapnowania okresowego, nadal możecie na nim siać - jest to zajęcie opcjonalne. Więcej przeczytacie tu: Wapnowanie.
  4. Odkamienianie - czynność opcjonalna. Kamienie pojawiają się na polu po orce / kultywacji. Możecie je zebrać zbieraczami do kamieni lub zignorować. Nie mają wpływu na wysokość zbiorów, lecz na szybkość uszkadzania urządzeń i pojazdów pracujących na polu. Alternatywą jest wałowanie. Więcej o odkamienianiu przeczytacie tu: Odkamienianie.
  5. Wałowanie - prosty i szybki proces wgniatania kamieni w ziemię. Pozwala także wyrównać pole po orce / kultywacji - wykonanie wałowania zapewnia 5% wyższy plon. Wałowanie możecie wykonać tylko specjalnymi rolkami, przed lub po zasiewie, lecz przed wzrostem roślin. Wałowanie jest opcjonalne. Więcej przeczytacie tu: Wałowanie.
  6. Sianie i sadzenie - gdy rola jest przygotowana, rozpoczniecie siew zbóż lub sadzenie roślin okopowych. Większość roślin wymaga siewników / sadzarek z podstawowego zestawu w sklepie, nie wliczając ziemniaków. Zwracajcie uwagę na typ maszyn: niektóre posiadają kultywatory, inne: rozrzutniki nawozu. Urządzenia należy napełnić przed pracą. Więcej przeczytacie tu: Sianie i sadzenie.
  7. Odchwaszczanie - zajęcie opcjonalne, lecz wskazane. Domyślnie w grze pojawiają się chwasty. Mniejsza na to szansa, jeśli pole było orane głęboko. Chwasty należy usunąć chwastownikiem lub opryskiem - herbicydem. Chwastownik zadziała tylko, gdy pracujecie nim w pierwszej fazie wzrostu roślin (domyślnie: po miesiącu). Herbicyd możecie stosować zapobiegawczo oraz w drugiej fazie wzrostu roślin. Chwasty obniżają plon o 20%. Więcej przeczytacie tu: Chwasty i odchwaszczanie.
  8. Nawożenie - nawożenie jest opcjonalne, lecz bardzo opłacalne. Dostępnych jest wiele metod nawożenia: rozrzutniki nawozu stałego oraz naturalnego (obornika lub kompostu z Biogazowni), oprysku sztucznego lub naturalnego - gnojowica. Nawożenie należy wykonać 2x, nie w jednym miesiącu, podczas całego wzrostu roślin, by osiągnąć maksymalny plon. Nawożenie zapewnia taki sam bonus za pierwsze i tyle samo za drugie nawiezienie. Pole można nawieźć podczas zasiewu lub przed jego przygotowaniem (nawet zaraz po zbiorach). Nie możecie nawozić pola, gdy rośliny są gotowe do zbioru. Każde z dwóch nawożeń zwiększa plon o 23%. Więcej przeczytacie tu: Nawożenie.
  9. Zbiór - zbiory wykonywane są przy użyciu specjalnych kombajnów. Kombajny zbożowe z odpowiednimi hederami wystarczają do zbioru większości roślin. Specjalne kombajny wymagane są do: ziemniaków, buraków cukrowych, bawełny, roślin sadowniczych. Więcej przeczytacie tu: Zbiory.
  10. Mulczowanie - to proces rozdrabniania tego, co pozostało po zbiorach. Należy wykonać od razu po zbiorach przed innymi pracami (z wyjątkiem nawożenia). Mulczowanie jest opcjonalne i zapewnia zwiększenie kolejnego zbioru o 5%. Więcej przeczytacie tu: Mulczowanie.

Jak widać, by osiągnąć maksymalne zyski, należy wykonać wiele prac na jednym polu. Warto wziąć pod uwagę, że od zbioru do zasiewu zwykle jest sporo czas, dlatego nie musicie spieszyć się z niektórymi pracami.

Wiele prac okresowych możecie pominąć wyłączając je w ustawieniach - Farming Simulator 22: Kolejność prac na polu - Farming Simulator 22 - poradnik do gry

Wiele prac okresowych możecie pominąć wyłączając je w ustawieniach:

  1. niszczenie plonów kołami pojazdów,
  2. wymagania dotyczące okresowej orki,
  3. kamienie na polu,
  4. wymagania okresowego wapnowania,
  5. pojawianie się chwastów.

Jeśli wyłączycie te opcje, gdy określone zjawiska są aktywne, te nie zostaną dezaktywowane - jeśli wyłączyliście chwasty, a znajdowały się ona na Waszych polach, nadal tam pozostaną. Nie pojawią się jedynie nowe.