Valheim - poradnik do gry

Valheim - poradnik do gry

Valheim: Statki - lista, jak zbudować Valheim poradnik, porady

Na tej stronie poradnika Valheim poznasz listę dostępnych w grze statków, co będzie niezbędne do ich zbudowania oraz jak zadbać o to by nie uległy zniszczeniu. W Valheim podróż drogą morską jest praktycznie niemożliwa bez wykorzystania okrętów. Postać gracza potrafi pływać, jednak zużywa to kondycję, po której wyczerpaniu otrzymywane są obrażenia od tonięcia, dopóki postać nie stanie na równych nogach lub nie umrze. Poniższa lista pomoże Wam podjąć decyzję z jakiego środka transportu powinniście skorzystać.

Tratwa (Raft)

Pierwszy, podstawowy środek transportu morskiego. Warta budowy i wykorzystania jedynie w przypadku, kiedy odbycie podróży jest absolutnie konieczne a dostęp do brązu (bronze) lub szlachetnego drewna (fine wood) jest ograniczony lub niemożliwy. Charakteryzuje się najmniejszą prędkością, wytrzymałością na obrażenia, ilością miejsc oraz brakiem schowka/ładowni.

Wymagane surowce - Valheim: Statki - lista, jak zbudować - Valheim - poradnik do gry

Wymagane surowce:

  1. Drewno x20 (Wood)
  2. Skrawki skóry x6 (Leather Scraps)
  3. Żywica x10 (Resin)

Karve

Średnich rozmiarów łajba, która sprawdzi się w większości sytuacji - Valheim: Statki - lista, jak zbudować - Valheim - poradnik do gry

Średnich rozmiarów łajba, która sprawdzi się w większości sytuacji. "Surowe" statystyki sugerowałyby, że jest ona gorsza od Langskipa - nic bardziej mylnego. Niewielkie rozmiary tej łodzi sprawią, że łatwiej będzie znaleźć dogodne miejsce do zatrzymania się, istnieje mniejsze prawdopodobieństwo zniszczenia łodzi w wyniku działania silnych fal (i uderzania np. o brzeg czy kamienie) oraz w przypadku niefortunnej utraty łodzi przepadną znacząco łatwiej dostępne surowce. Karve jest wyposażona w niewielki schowek z 4 miejscami na przedmioty co pozwala jej przewozić niewielki ładunek.

Wymagane surowce:

  1. Szlachetne drewno x30 (Fine wood)
  2. Skóra jelenia x10 (Deer Hide)
  3. Żywica x20 (Resin)
  4. Brązowe gwoździe x80 (Bronze Nails)

Langskip (Longship)

Największy, najszybszy, najwytrzymalszy i najbardziej ładowny statek w Valheim - Valheim: Statki - lista, jak zbudować - Valheim - poradnik do gry

Największy, najszybszy, najwytrzymalszy i najbardziej ładowny statek w Valheim. Swoje atuty zawdzięcza rozmiarowi, chociaż nie w każdej sytuacji można uznać to za plus. Jego budowa wymaga również dużej ilości dość trudno dostępnych surowców tak więc jego strata może być dość bolesna. Wciąż jednak ta ikoniczna łódź wikingów stanowi szczytowe osiągnięcie morskiej technologii logistycznej w Valheim. Ładownia przechowa aż 18 różnych przedmiotów co czyni Langskipa najlepszym statkiem do przewożenia dużej ilości towarów. Ponadto spora ilość miejsca na pokładzie umożliwi podróż nawet pełnej, 10-cio osobowej ekipie (co ułatwi starcia z morskimi potworami) lub przewiezienie udomowionych zwierząt.

Wymagane surowce:

  1. Szlachetne drewno x40 (Fine wood)
  2. Antyczna kora x40 (Ancient Bark)
  3. Skóra jelenia x10 (Deer Hide)
  4. Żelazne gwoździe x100 (Iron Nails)

Budowa i zabezpieczenie łodzi

Aby zbudować łódź, oprócz niezbędnych składników niezbędny będzie młotek (Hammer) oraz obecność strefy Stołu Rzemieślniczego (Workbench). Po wyposażeniu się w młotek należy przejść do zakładki "Różne" a następnie wybrać odpowiednią łódź z listy. Łódź może zostać zbudowana w dowolnym miejscu, należy jednak pamiętać, że w przypadku zbudowania jej na lądzie, próba zepchnięcia jej do wody może zakończyć się jej zniszczeniem.

Na szczęście, tak jak większość możliwych do zbudowania elementów w grze, po zniszczonej łodzi zostaną wszystkie wykorzystane do jej budowy materiały. W przypadku zniszczenia łodzi w wodzie warto pamiętać o tym, że cięższe materiały, takie jak gwoździe czy też skóry, pójdą na dno co w połączeniu z brakiem możliwości nurkowania skutkować będzie bezpowrotną utratą tych cennych surowców.

Aby zapobiec zniszczeniu się łodzi w wyniku rozbijania się o skały czy też mieliznę podczas silnych odpływów, warto rozważyć budowę nawet prowizorycznego portu. Dzięki temu uzyskamy łatwy dostęp do pozostawionego na głębszej wodzie statku.

Przykładowy port z przycumowanym Langskipem oraz tratwą. - Valheim: Statki - lista, jak zbudować - Valheim - poradnik do gry
Przykładowy port z przycumowanym Langskipem oraz tratwą.