Valheim - poradnik do gry

Valheim - poradnik do gry

Valheim: Bagna/Swamp - surowce, przeciwnicy Valheim poradnik, porady

Biomy: Bagna (Swamp) - dostępne surowce, zwierzęta, przeciwnicy

Na tej stronie poradnika do Valheim znajdziesz informacje na temat biomu, jakim są Bagna. Dowiesz stąd więcej o surowcach występujących na tym obszarze oraz przeciwnikach żyjących w okolicy.

Bagna są biomem, który prawdopodobnie napotkasz w późniejszych etapach rozgrywki. Może się on bowiem nie znaleźć na wyspie startowej i będziesz musiał przepłynąć łodzią do innego miejsca. To bardzo ciemnie miejsce, pełne niewielkich zbiorników wodnych. Dodatkowo, jeśli miejsce to sąsiaduję z łąkami, to jego mieszkańcy mogą przechodzić do sąsiedniego biomu, co powoduje wzrost zagrożenia teoretycznie bezpiecznej strefie.

Surowce

Bagna nie oferują za wiele surowców, za to są one unikalne i niezbędne do dokonania postępu technologicznego. Są to:

  1. Ancient bark - kora z drzew rosnących na bagnach. Można go pozyskać przy pomocy zwykłego kamiennego topora;
  2. Żelazo (iron ore) - metal potrzebny do wytwarzania bardziej zaawansowanego sprzętu i uzbrojenia. Znaleźć go można w kryptach znajdujących się na bagnach;
  3. Oset (thistle) - roślina wymagana przy produkcji żywności.
Na Bagnach nie napotkasz na żadne zwierzęta - Valheim: Bagna/Swamp - surowce, przeciwnicy - Valheim - poradnik do gry

Stwory i zwierzęta

Na Bagnach nie napotkasz na żadne zwierzęta. Za to będziesz miał okazję zmierzyć się z wieloma agresywnymi istotami takimi jak:

  1. Szkielet - umiarkowanie silny przeciwnik. Często patroluje tereny bagien. Może być wyposażony w miecz lub łukiem. Po zabiciu go pozyskasz fragmenty kości;
  2. Draugr - humanoidalne jednostki o dość dużym zakresie ruchów. Potrafią atakować wręcz lub strzelać z łuku. Po jego pokonaniu otrzymasz trzewia, które pozwalają na produkcję kiełbasy;
  3. Draugr Nadzorca - potężniejsza wersja opisanego powyżej przeciwnika. Jedyną różnicą jest zadawanie większych obrażeń;
  4. Blob - niewielki przeciwnik o bliżej nieokreślonym kształcie. Gdy się do niego zbliżysz wyemituje trującą chmurę, które będzie zadawać Ci obrażenia przez 15 sekund. Do walki z nimi najlepiej jest użyć łuku;
  5. Zjawa (Wraith) - przeciwnik pojawiający się nocami. Jest odporny na większość ataków, ale jednocześnie wolny. Najłatwiej zlikwidować go przy pomocy broni dystansowej.
  6. Leech - robak żyjący w bagiennych wodach. Z racji tego, że woda ogranicza zdolności bojowe, to najlepiej jest go zlikwidować przy pomocy łuku.