Valheim - poradnik do gry

Valheim - poradnik do gry

Valheim: Eikthyr - boss, jak pokonać? Valheim poradnik, porady

Na tej stronie poradnika do Valheim znajdziesz porady dotyczące walki z pierwszym bossem - Eikthyrem. Dowiesz się jakich taktyk stosować podczas potyczki i jak się do niej przygotować. Dodatkowo omówimy jakie nagrody czekają za jego pokonanie.

Eikthyr to duży jeleń z uwieszonymi na porożach łańcuchami. Jest to pierwszy boss, którego musimy pokonać w grze Valheim. "Musimy" jest tu bardzo odpowiednim słowem, gdyż dzięki kościom potwora możemy stworzyć pierwszy kilof. To przydatne narzędzie sprawi, że przed graczem, bądź graczami, otworzą się zupełnie nowe możliwości wydobywania złóż i craftingu.

Przywołanie

Obok miejsca przeznaczonego na zawieszenie trofeum z Eikthyra znajduje się kamień z transkrypcją, po jego przeczytaniu na naszej mapie pojawia się znacznik wskazujący umiejscowienie ołtarza poświęconego temu stworowi.

Aby wezwać najpotężniejszego z jeleni należy mieć ze sobą 2 trofea jego mniejszych braci - Valheim: Eikthyr - boss, jak pokonać? - Valheim - poradnik do gry

Aby wezwać najpotężniejszego z jeleni należy mieć ze sobą 2 trofea jego mniejszych braci. Niestety wypadają one dość rzadko, dlatego należy uzbroić się w cierpliwość. Na jelenie najlepiej polować bronią, którą będzie się chciało używać przeciwko bossowi, dzięki temu przy okazji zwiększymy nasze umiejętności we władaniu nią.

Walka z Eikthyrem jest prawdopodobnie naszą pierwszą poważną potyczką - Valheim: Eikthyr - boss, jak pokonać? - Valheim - poradnik do gry

Walka

Walka z Eikthyrem jest prawdopodobnie naszą pierwszą poważną potyczką. Jako że jest to dopiero początek gry, to wielce prawdopodobne jest, że będziemy mieli przy sobie jedynie podstawowy ekwipunek - drewnianą tarczę, krzemienną włócznie (flint spear), nieociosany łuk (crude bow) oraz ubranie ze skór jelenia - i to w zupełności powinno wystarczyć. Przed potyczką należy wypocząć oraz zjeść solidny posiłek, a nawet 3 różne - na początkowych etapach gry najłatwiej zdobyć pieczone mięso, grillowany ogon necka oraz maliny/grzyby. Tak przygotowani możemy ruszać na bitwę.

Eikthyr atakuje nas bezpośrednio oraz na dystans. Bezpośrednie ataki przybierają postać uderzeń porożem, często poprzedzonych szarżą (jeżeli daleko stoimy). Można je blokować tarczą, lub stosować uniki. Boss generuje pioruny, którymi atakuje z oddali, tych najlepiej unikać, lub chować się za osłonami. Ponadto przeciwnik używa błyskawic również do ataków obszarowych, co sygnalizuje stawaniem na dwóch tylnych nogach, daje nam to czas na opuszczenie pola rażenia.

Najszybciej bossa można pokonać włócznią, wykorzystując przerwy pomiędzy atakami - Valheim: Eikthyr - boss, jak pokonać? - Valheim - poradnik do gry

Najszybciej bossa można pokonać włócznią, wykorzystując przerwy pomiędzy atakami. Bezpieczniejszą metodą jest jednak zaopatrzenie się w sporą ilość strzał i szycie do przeciwnika z oddali.

Jeżeli Eikthyr was pokona, to się nie martwcie, gdyż walkę można podjąć w każdej chwili ponownie - Valheim: Eikthyr - boss, jak pokonać? - Valheim - poradnik do gry

Jeżeli Eikthyr was pokona, to się nie martwcie, gdyż walkę można podjąć w każdej chwili ponownie. Jeżeli zrobicie to odpowiednio szybko i nie dacie mu szans na regenerację, to będzie osłabiony po poprzedniej potyczce.

Nagrody

Jak już było wspomniane na początku boss zostawia po sobie kości, które można wykorzystać do stworzenia pierwszego w grze kilofa. Daje to dodatkowe możliwości pozyskiwania surowców, a co za tym idzie, nowe przepisy do craftingu.

Ponadto Eikthyr zostawia po sobie trofeum, które można powiesić nad kominkiem, ale dużo przydatniejsze jest ofiarowanie go w kręgu, co sprawi, że będziemy mogli posiąść specjalną moc bossa - Valheim: Eikthyr - boss, jak pokonać? - Valheim - poradnik do gry

Ponadto Eikthyr zostawia po sobie trofeum, które można powiesić nad kominkiem, ale dużo przydatniejsze jest ofiarowanie go w kręgu, co sprawi, że będziemy mogli posiąść specjalną moc bossa. Pozwala nam ona tracić o 60% mniej wytrzymałości podczas skakania i biegania - efekt utrzymuje się przez 5 min oraz ma 20 minutowy cooldown.

Bossa można "farmić" w nieskończoność, za każdym razem ofiarując 2 trofea jeleni.