Valheim - poradnik do gry

Valheim - poradnik do gry

Valheim: Czarny Las/Black Forest - surowce, przeciwnicy Valheim poradnik, porady

Biomy: Czarny Las (Black Forest) - dostępne surowce, zwierzęta, przeciwnicy

Na tej stronie poradnika Valheim znajdziesz informacje na temat biomu, jakim jest Czarny Las (Black Forest). Dowiesz stąd więcej o surowcach występujących na tym obszarze oraz przeciwnikach żyjących w okolicy.

Czarny Las to drugi biom z jakim się spotkasz w czasie eksploracji świata. Jest ona znacznie niebezpieczniejsza niż Łąki. Zagrożenia sią tutaj znacznie większe, ale jednocześnie znajdziesz tam cenniejsze surowce. Dodatkowo napotykasz tutaj na wiele podziemi, które możesz eksplorować.

Surowce

Czarny Las jest dobrym źródłem drewna i ród cyny oraz miedzi. Dodatkowo rośnie tam wiele gatunków roślin, które mają praktyczne zastosowanie.

Łącznie na obszarach tego biomu można znaleźć pięć gatunków drzew:

  1. Buk - jego występowanie w tym biomie jest uzależnione od konkretnego obszaru. Stanowi źródło zwykłego drewna (łącznie generuje 20 jednostek). Zetniesz je najzwyklejszym kamiennym toporem;
  2. Brzoza - pojawia się stosunkowo rzadko. Z tego gatunku pozyskasz 20 jednostek drewna zwykłego i szlachetnego (w losowych proporcjach). Aby ściąć roślinę tego typu potrzebujesz przynajmniej brązowego topora;
  3. Sosna - jego występowanie w tym biomie jest uzależnione od konkretnego obszaru. Stanowi źródło zwykłego i korowego drewna (łącznie generuje 30 jednostek w losowych proporcjach). Zetniesz je kamiennym toporem;
  4. Jodła - występuje umiarkowanie często. Generuje zwykłe drewno. Zetniesz je kamiennym toporem;
  5. Dąb - bardzo rzadko występujący gatunek. Jego ścięcie generuje 50 jednostek drewna zwykłego i szlachetnego (proporcje są losowe). Aby je ściąć potrzebujesz przynajmniej brązowego topora.

Na terenie tego biomu znajdziesz takie rośliny jak:

  1. grzyby;
  2. żółte grzyby;
  3. maliny;
  4. jagody;
  5. kwiaty marchwi (można z nich zebrać nasiona);
  6. oset.
W Czarnym Lesie żyje niewiele przyjaznych gatunków zwierząt - Valheim: Czarny Las/Black Forest - surowce, przeciwnicy - Valheim - poradnik do gry

Stwory i zwierzęta

W Czarnym Lesie żyje niewiele przyjaznych gatunków zwierząt. Są to jelenie, kruki i mewy. Możesz je upolować, by zdobyć mięso i skóry (lub pióra). Lista agresywnych stworów prezentuje się bardziej okazale i wygląda następująco:

Lista agresywnych stworów prezentuje się następująco:

  1. Dzik (Boar) - agresywne zwierzę, które da się udomowić. Jest to słaby przeciwnik i łatwo go pokonać. Po zabiciu stwora pozyskasz mięso, fragmenty skóry i ewentualnie trofeum;
  2. Szary karzeł (Greydwarf) - dość często występująca jednostka. Atakuje wręcz lub rzuca kamieniami. Łatwo zabić je nawet podstawowym kamiennym toporem. Wypada z nich żywica, drewno, kamień, oczy krasnoluda;
  3. Szary karzeł znachor (Greydwarf Shaman) - silna jednostka, która zazwyczaj przemieszcza się w grupie z Greydwarfami. Pluje on toksyczną substancją, która przez określony czas zadaje niewielkie obrażenia oraz potrafi regenerować przeciwników. Wypada z nich żywica, drewno, kamień, oczy krasnoluda i ancient seed;
  4. Szary karzeł brutal (Greydwarf Brute) - silna jednostka walcząca wręcz. Do jej pokonania najlepiej wykorzystać łuk. Wypada z nich żywica, drewno, kamień, oczy krasnoluda i ancient seed;
  5. Troll - potężny przeciwnik, który potrafi zabić dwoma ciosami. Często wyposażony jest w pałkę, a siła jego uderzenia potrafi kruszyć rudy i ścinać drzewa. Najbezpieczniej jest walczyć z nim na dystans przy pomocy łuku. Po jego pokonaniu pozyskasz skóry, monety i ewentualnie trofeum;
  6. Kościotrup - umiarkowanie silny przeciwnik. Często chodzą w okolicach wejść do podziemi. Po zabiciu go pozyskasz fragmenty kości;
  7. Draugr - humanoidalne jednostki o dość dużym zakresie ruchów. Potrafią atakować wręcz lub strzelać z łuku. Często występuje w okolicy porzuconych wiosek. Po jego pokonaniu otrzymasz trzewia, które pozwalają na produkcję kiełbasy.