PS5 - poradnik

PS5 - poradnik

SPIS TREŚCI

PlayStation 5: Pad DualSense PS5 - poradnik, najlepsze porady

Z tej strony poradnika do konsoli PS5 dowiesz się, jak wygląda oraz jakie ma funkcje nowy bezprzewodowy kontroler DualSense.

Przed oficjalną prezentacją nowej konsoli Sony PS5 po Internecie chodziły plotki, że najnowszy kontroler do konsoli będzie nosił nazwę Dualshock 5 i będzie bardzo podobny do jego poprzednika Dualshocka 4. Sony zaskoczyło również i na tym polu, ponieważ najnowszy bezprzewodowy pad DualSense nie tylko różni się designem od serii Dualshock, ale także możliwościami.

Kontroler DualSense - wygląd

Pierwsze co rzuca się w oczy po spojrzeniu na kontroler DualSense do PS5 to jego wielkość i rzeczywiście pad ten jest o jakąś 1/4 większy od Dualshocka 4 oraz nieco cięższy. W kolorystyce pada DualSense również dominuje kolor biały ze stylowymi czarnymi dodatkami. Boczne linie touchpada zostały podświetlone takim samym niebieskim kolorem, jak wewnętrzne linie boczne konsoli PS5.

Kontroler DualSense do konsoli PS5 - PlayStation 5: Pad DualSense - PS5 - poradnik
Kontroler DualSense do konsoli PS5

Kontroler DualSense - parametry techniczne

Chyba największą i najciekawszą nowością w bezprzewodowym kontrolerze DualSense do konsoli PS5 jest zupełnie nowa technologia haptyczna, która jest następcą zwykłych wibracji znanych z kontrolerów Dualshock 4. Za sprawą technologii haptycznej Gracz będzie mógł odczuć w trakcie rozgrywki czy jego postać porusza się po chropowatej i nierównej nawierzchni, czy po gładkim asfalcie. W padzie DualSense nie zabrakło także czujnika ruchu, który będzie w stanie natychmiast wychwycić zmianę położenia kontrolera w przestrzeni.

Dolne spusty w kontrolerze DualSense będą posiadać duże możliwości konfiguracyjne - PlayStation 5: Pad DualSense - PS5 - poradnik
Dolne spusty w kontrolerze DualSense będą posiadać duże możliwości konfiguracyjne

Dolne spusty kontrolera będą posiadać dynamicznie zmieniający się opór, który będzie zależny od tego co akurat robisz w grze. Przykładowo, jeśli będziesz naciągać cięciwę łuku będziesz mógł faktycznie odczuć ten trud. Dolne spusty kontrolera DualSense (R2, L2) będą także posiadać wiele możliwości konfiguracji dzięki czemu lepiej będą spełniać swoje zadanie w różnego typu grach. Co więcej, DualSense otrzymał wbudowany głośnik i mikrofon, za pomocą którego Gracze będą mogli porozumiewać się ze sobą bez konieczności korzystania z zewnętrznego urządzenia, a także wejście usb i wejście na słuchawki. Co ciekawe, wbudowany głośnik wraz z systemem haptycznym będzie brał czynny udział w trakcie przekazywania odczuć w trakcie rozgrywki. Sony przygotowało także specjalne stacje służące do ładowania kontrolerów DualSense bez konieczności podłączania ich do konsoli PS5.

DualSense zapewni Graczom także zupełnie nowy rodzaj interakcji wewnątrz gry. Każda konsola PS5 będzie posiadać na swoim dysku SSD zainstalowaną grę o nazwie Astro's Playroom w której będzie można w praktyce przetestować wszystkie funkcje nowego kontrolera DualSense. Jedną z nich jest możliwość skierowania strumienia powietrza z ust prosto na głośnik, aby wywołać efekt podmuchu wiatru w grze i poruszyć wiatraczek.