Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Farming Simulator 19 - poradnik do gry

Farming Simulator 19 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Farming Simulator 19: Wymagania sprzętowe Farming Simulator 19 porady, wskazówki

Ostatnia aktualizacja: 30 kwietnia 2020

Farming Simulator 19 jest małą rewolucją w serii, bowiem został zbudowany na nowym silniku gry. Ładna oprawa graficzna przy wysokiej optymalizacji to główne atuty wyróżniające tą część od poprzedników. Poprawiona została także fizyka, dzięki czemu odczujesz teraz nierówności terenu przy jeździe po polu. Gra cechuje się niskimi wymaganiami sprzętowymi oraz licznymi opcjami, które umożliwią uruchomienie tytułu nawet na średniej klasy PC lub laptopie.

Opis dostępnych opcji konfiguracji gry

Jeśli miewasz problemy z płynnością gry Farming Simulator 19, rozwiązaniem może być zmiana ustawień graficznych. Po wejściu w opcje gry (dostępne tylko z głównego menu) naciśnij spację, by przejść do opcji szczegółowych.

Nie ustawiaj opcji związanych z odległością rysowania na minimum - powoduje to, że przy pokonywaniu nawet niedużych odległości obiekty będą generowane na nowo i może spowodować to lagi - Farming Simulator 19: Wymagania sprzętowe - Farming Simulator 19 - poradnik do gry
  1. Wygładzanie krawędzi (Multisample Antialiasing) - antialiasing, czyli wygładzanie krawędzi to z reguły opcja, która najbardziej obciąża tak procesor jak i kartę graficzną, szczególnie jeśli grasz na rozdzielczościach większych niż FullHD. Jeśli masz poważne problemy z działaniem gry, zacznij od ustawienia tej opcji na 0.
  2. Jakość cieni (Shadow Quality) - cienie także mogą znacznie obciążyć procesor graficzny i zajmować sporo pamięci VRAM. Optymalnie warto ustawić je na średnim poziomie, gdzie cienie nie rażą w oczy, a wydajność pozostaje na optymalnym poziomie.
  3. Jakość oświetlenia (Light Quality) - to, czy światła są powodem obciążeń twojej karty graficznej łatwo zweryfikować, podczas dnia, a szczególnie rano i wieczorem. Jeśli szczególnie wtedy twoje FPSy spadają, zdecydowanie zredukuj jakość tej konfiguracji, ona również znacznie wpływa na wydajność.
  4. Odległość rysowania obiektów (Object Draw Distance) - czyli z jakiej odległości widziane są obiekty: głównie maszyny i pojazdy. Nie wpływa znacznie na obciążenie grafiki.
  5. Odległość rysowania terenu (Terrain LOD Distance) - odległość, na jakiej teren otrzymuje poprawę jakości tekstur. Nie wpływa znacznie na obciążenie komputera, jednak znacznie wpływa na doznania estetyczne.
  6. Lusterka wsteczne (Max. Mirrors) - określa jakość obrazu w lusterkach wstecznych: dotyczy tylko kamery z wnętrza kabiny. Może mieć wpływ na wydajność, szczególnie gdy w pojeździe znajduje się kilka lusterek. Nawet na poziomie 0 obraz w lusterkach nadal jest generowany, jednak rozmazany i uwzględnia tylko najbliższe obiekty.
  7. Filtrowanie anizotropowe (Texture Filtering) - nadaje teksturom rodzaj perspektywy. Nie wpływa znacznie ani na odczucia wizualne, ani na obciążenie. Jeśli miewasz problemy z wydajnością, pozostaw opcją 8x.
  8. Filtrowanie mapy cieni (Shadow Map Filtering) - nie wpływa znacznie na obciążenie, nieznacznie poprawia wygląd cieni.
  9. Jakość terenu (Terrain Quality) - określa głównie jakość tekstur i ilość detali terenu. Nie obciąża znacząco grafiki, wpływa na ilość zajętej pamięci VRAM.
  10. Odległość rysowania roślinności (Foliage Draw Distance) - wpływa głównie na to, z jakiej odległości widzisz swoje plony; drzewa i liście z reguły widać z dużych odległości. Nie wpływa znacząco na obciążenie komputera.
  11. Teslacja objętościowa (Mesh Tessllation Volume) - teslacja wpływa na obciążenie procesora graficznego, nadaje jednak dużo większą szczegółowość obiektów i "efekt wypukłości" na płaskich powierzchniach.
  12. Realistyczne światła ostrzegawcze (Realistic Beacon Lights) - nieznaczny wpływ na wydajność, tylko znajdując się przy włączonych w pojeździe światłach ostrzegawczych (pomarańczowe światła na dachu pojazdu).
  13. Rozdzielczość tekstur (Texture Resolution) - główny parametr jeśli chodzi o ilość zajętej pamięci VRAM. Jeśli posiadasz jej spory zasób (przynajmniej 4 GB), bez problemu ustaw parametr na najwyższy.
  14. Maks. Liczba świateł (Max. Shadow Lights) - nie zauważono wpływu na wydajność gry.
  15. Jakość cieniowania (Shader Quality) - określa wygląd szczegółów terenu i obiektów. Może mieć dość znaczący wpływ na ilość FPS.
  16. Odległość rysowania szczegółów (LOD distance) - warto zostawić wartość na domyślnych ustawieniach, nie wpływa znacząco na obciążenie.
  17. Maks ślady opon (Max. Tire Tracks) - określa na jaką odległość pozostają widoczne ślady opon. Ustawienie niemal nie ma w zasadzie wpływu na wydajność.

Nie ustawiaj opcji związanych z odległością rysowania na minimum - powoduje to, że przy pokonywaniu nawet niedużych odległości obiekty będą generowane na nowo i może spowodować to lagi.

Jak poprawić działanie gry?

Ustawienia takie jak cienie i światła wpływają na obciążenie GPU, zaś dane dotyczące "ilości obiektów", czy np. odległości rysowania, obciążają CPU. Jeśli posiadasz starszy komputer, warto zaopatrzyć się w program analizujący na bieżąco zużycie zasobów komputera, jak np. MSI Afterburner. Jeśli którykolwiek z podzespołów bywa obciążony stale na 100%, spodziewaj się lagów. Jeśli posiadasz mało pamięci graficznej (np. 2 GB), koniecznie zmniejsz jakość tekstur i cieni- brak odpowiedniej ilości pamięci może skutkować nawet błędami i wyłączaniem się gry.

Jeśli miewasz duże problemy z wydajnością w grze związanych z GPU, zacznij od ustawień bazowych (np. średnich) i obniżaj parametry poszczególnych opcji graficznych:

  1. Wygładzanie krawędzi,
  2. Jakość cieni,
  3. Jakość oświetlenia,
  4. Jakość cieniowania

Nie zaczynaj konfiguracji od ustawienia wszystkich opcji na minimum i poprawy parametrów. Jeśli pomimo najniższych ustawień twoja gra nadal ma problemy ze stabilnym działaniem, jedynym ratunkiem może być zmniejszenie rozdzielczości lub skalowania, z głównych opcji graficznych (opcja skalowania rozdzielczości ma drastyczny wpływ na wydajność - jeśli nie posiadasz mocnego procesora graficznego, nie przekraczaj domyślnej opcji 100%).

Nasz sprzęt

Gra uruchamiana była na komputerze klasy PC o następujących parametrach:

  1. Procesor: Intel i7-3770,
  2. Pamięć RAM: 8 GB,
  3. Karta graficzna: Radeon RX 580 / GeForce 1060 6 GB.

Procesor całkowicie wystarcza, by gra mogła działać na najwyższych ustawieniach. Karta marki Radeon nie pozwala na grę w najwyższych ustawieniach graficznych przy stabilnych 60 FPS i rozdzielczości FHD. GeForce 1060 radzi sobie lepiej, i uzyskuje stabilność przy średnio-wysokich ustawieniach. Dopiero GeForce 1070 pozwoli na idealnie płynną rozgrywkę na najwyższych ustawieniach graficznych.

Gra podczas użytkowania nie sprawiała problemów: jest zbudowana solidnie, nie przysparza problemów technicznych.

Kwestie techniczne

  1. System operacyjny: minimalnie Windows 7 (tylko 64bit),
  2. Karta graficzna obsługująca DirectX 11,
  3. Miejsce na dysku: 20 GB,
  4. Połączenie z Internetem nie jest wymagane do gry, o ile nie zechcesz grać przez Sieć (brak opcji rozgrywki lokalnej); ponadto poprzez platformę Steam gra sieciowa możliwa jest jedynie, gdy konto jest w trybie online (brak możliwości współdzielenia konta i rozgrywki sieciowej na jednym koncie).

Minimalne wymagania sprzętowe

  1. Procesor: Intel Core i4-2100T 2.5 GHz / AMD FX-4100 3.6 GHz
  2. Pamięć RAM: 4 GB RAM
  3. Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 650 / Radeon HD 7770 (minimum 2 GB VRAM i obsługa DX 11).