Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Expeditions: Viking - poradnik do gry

Expeditions: Viking - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Broń i przedmioty dodatkowe w walce | Expeditions Viking poradnik Expeditions: Viking

Tarcza czy topór? W tym rozdziale dowiesz się, którą broń wybrać w Expeditions: Viking.

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

Walki są trudne w tej grze i trzeba naprawdę wykazać się sprytem oraz odpowiednią taktyka, aby odnosić same sukcesy - Broń i przedmioty dodatkowe w walce | Expeditions Viking - Expeditions: Viking - poradnik do gry

Walki są trudne w tej grze i trzeba naprawdę wykazać się sprytem oraz odpowiednią taktyka, aby odnosić same sukcesy. Poza tym, w grze istnie pokaźna ilość rodzajów broni oraz kombinacji jakich można użyć. Pamiętaj aby maksymalizować konkretną dziedzinę broni, niż kilka naraz. Dzięki temu, twój wojownik będzie zadawał więcej obrażeń, bez potrzeby zdobywania lepszej broni. Znajdziesz tutaj krótki opis oręża oraz przedmiotów dodatkowych.

Tarcze. Nie jest to broń, a dodatkowa ochrona twoich wojowników. Każdy piechur, który ma wtedy dodatkowy pasek, nad paskiem zdrowia. Część ataków przeciwnika może trafić w tarczę i zbić punkty wytrzymałość tego przedmiotu, zamiast punkty życia twojego kompana. Może także powstrzymać strzały lub kamienie z procy. Tarczę można naprawić podczas bitwy, a ostatnia umiejętność może odpychać przeciwnika. Wymaga jednak wolnej ręki, więc nie można użyć jej w polaczeniu z oburęcznymi typami uzbrojenia.

Topory oraz miecze. Podstawowa broń jednoręczna, która świetnie współgra z tarczą. Tak uzbrojony wojownik stanowi podstawę twoich wojsk w drużynie. Można również wykupić odpowiednią umiejętność i umożliwić walkę dwoma mieczami/toporami. Zyskasz nowe możliwości taktyczne kosztem ochrony. Topór sprawdza się lepiej przeciwko żołnierzom wroga posiadającym tarcze. Na najwyższym poziomie mistrzostwa topora, masz bardzo użyteczną umiejętność rozbrajania przeciwnika na jedną turę. Miecze natomiast, łatwiej zadają obrażenia zwłaszcza nieopancerzonym wrogom. Oba typy są uzależnione do siły postaci, zadają przeciętne obrażenie oraz mają podobną szansę na zadanie obrażeń krytycznych.

Noże. Po ulepszeniu umiejętności można nimi zadać zadowalające obrażenia. Ich siła leży jednak w wysokich obrażeniach krytycznych oraz możliwość kilku ataków (druga i trzecia umiejętność specjalna). Najczęściej są już wyszkoleni towarzysze, którzy są łucznikami lub mają rolę wsparcia.

Pięści (unarmed). Choć wydaje się słabe inwestowanie w tą umiejętność, ma ona ciekawe umiejętności i potrafi zadać również dobre obrażenia na wyższych poziomach. Nie musisz również martwić się o lepszy ekwipunek czy zużywającą się broń. Dodatkowo, nie wpływu na ciebie takie zabieg przeciwnika jak rozbrojenie itp. Minusem są małe obrażenia i niemożność zabicia wroga, tylko obezwładnienia. Na walkę na pięści ma wpływ atrybut siły.

Topory duńskie (dane axe). Potężny topór, którym możesz zadać duże obrażenie. Zaleta tej broni leży w jej zasięgu dwóch pól. Jeśli nie możesz zbliżyć się do przeciwnika lub stoi przed tobą sojusznik, to możesz atakować wroga z drugiej linii, samemu będąc w bezpiecznej odległości. Trzecia umiejętność pozwala zaatakować nawet do 3 przeciwników na raz, co odpowiednio wykorzystane może być druzgocące dla przeciwnika. Ma również średnią szansę na zadanie obrażeń krytycznych oraz jego wadę jest oburęczność, przez co wojownik jest wystawiony na dodatkowe obrażenia.

Włócznie. W tej grze ukazano jak zabójcze są długie włócznie. Mają zasięg aż 3 pól, zadają średnie obrażenia oraz wysokie obrażenie krytyczne! Jednak w zasięgu 2 pól zadają pełne obrażenia, jeśli atakujesz specjalną zdolnością z 3 pola, zadajesz tylko 75% obrażeń. Możesz atakować ponad głowami swoich towarzyszy oraz nad innymi przeszkodami. Świetnie się sprawdzają w wąskich przejściach oraz ciasnych formacjach. Są jednak oburęczne, więc wojownik jest również wystawiony na większe obrażenia. Główny atrybut, który wpływa na tą broń to finezja.

Łuki. Twoja podstawowa broń dystansowa. Druga umiejętność zapewnia podwójny atak z mniejszą szansą na trafienie. Choć wrogowie mogą uniknąć twoich strzał ukrywając się za osłoną, to łucznik jest bardzo zabójczą postacią. Celne strzały możesz wykorzystać aby dobijać osłabionych przeciwników lub nawet eliminować słabszych wrogów. Łuki zadają spore obrażenia i z każdą umiejętnością zyskują na wartości. Na ich efektywność wpływa atrybut percepcja.

Proce. Również dobra broń dystansowa, jednak nie tak mocna jak strzały z łuku. Ma za to dużą szansę na większe obrażenia krytyczne. Posiada również ciekawe umiejętności specjalne takie jak na przykład granat z łatwopalną substancją. Na prawidłowe działanie procy ma wpływ percepcja.

Przedmioty dodatkowe.

Niektóre przedmioty dodatkowe są bardzo przydatne podczas potyczek. - Broń i przedmioty dodatkowe w walce | Expeditions Viking - Expeditions: Viking - poradnik do gry
Niektóre przedmioty dodatkowe są bardzo przydatne podczas potyczek.

Na przedmioty dodatkowe składają się różne użytkowe napoje oraz urządzenia i pułapki, które mogą tobie pomóc przechylić szalę zwycięstwa na twoją stronę lub po prostu ułatwić walkę. Trudno zdobyć dużą ich ilość, a do tego koszt tworzenia takich przedmiotów jest wysoki. Dlatego warto sięgać po większość z nich przy poważnych walkach lub jeśli sytuacja wydaje się naprawdę niekorzystna dla ciebie. Te przedmioty możesz czasem znaleźć albo stworzyć z surowców innych niż tych 9 głównych np. ubrania, korki, miód, proch, garnki czy kije.

Pochodnie (torch) i bukłak z wodą (water skin). Bardzo pomocny przedmiot w walce w nocy, ponieważ rozświetla okolicę. Dzięki temu ułatwia trafienie wroga. Może również podpalić nieostrożnego wroga jak również rozlany olej czy inny łatwopalny obiekt. Z kolei bukłak to jedyna doraźna ochrona przed ogniem. Może ugasić docelowy cel oraz okoliczne pola.

Barykady to obiekt, który blokuje dostęp do danego pola. Użyj go jeśli chcesz zwęzić pole manewru przeciwnika. Dzięki temu będzie miał on miej miejsca oraz nie będzie mógł zająć dogodnych pozycji do ataku. Możesz też użyć barykady aby osłonić swoich łuczników lub zabezpieczyć tyły czy zablokować wąskie przejście.

Pułapki - Tripwire, caltrops, net trap, pit trap. Wszystkie służą do spowolnienia przeciwnika, a niektóre mogą nawet zadać poważne obrażenia. Najlepiej wykorzystasz je w sytuacjach obronnych np. kiedy masz odeprzeć fale wrogów przez określoną ilość tur. Będziesz wiedział skąd nadchodzą wrogowie i gdzie rozłożyć potencjalne pułapki. Możesz też zabezpieczyć flanki twojej formacji oraz tyły, na których masz łuczników i wsparcie.

Granaty - grease, fire, acid pot. Odpowiednio granat spowalniający, z łatwopalną cieczą oraz trujący. Warto je rzucać w grupy wrogów. Choć czasem jeden naprawdę ciężki przeciwnik, również może być dobrym celem.

Różnego rodzaju toniki i napoje. Mają często efekty wzmacniające lub lecznicze, które możesz wykorzystać w krytycznych sytuacjach albo na samym początku walki do wzmocnienia swoich wojaków. Czasem jednak jest lepiej wprowadzić dodatkowy atak, niż tracić turę na dodanie sił postaci, która zaraz może zostać okrążona i przezwyciężona.