Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Far West - poradnik do gry

Far West - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Zasady rozbudowy farmy | Far West poradnik Far West

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

W "Far West" istnieją trzy źródła dochodów. Na samym początku zajmujemy się wyłącznie hodowlą i sprzedażą bydła. Jest to zajęcie wyjątkowo opłacalne albowiem już po 3-4 miesiącach (czasu gry) możemy sobie pozwolić na nieco luźniejszą zabawę i skupienie się na samych celach misji. W ogóle w tej grze jako tako problemów z gotówką nie będziesz miał. Przykład: za 8 sztuk bydła (tyle średnio można wyhodować na starcie w ciągu 20-30 dni) otrzymujesz średnio około 500$, natomiast miesięczne wydatki rzadko kiedy przekraczają 100-150 dolarów (największy wpływ na tą wartość mają ceny surowców).

Każdą z misji rozpoczynamy posiadając już mniejsze bądź też większe stado. Naszym zadaniem jest więc zwiększanie populacji bydła. Można to wykonywać na jeden sposób. Na początek musimy zająć jakieś pastwisko. Każde z nich musimy oczywiście sobie kupić. Logiczne jest także to, iż jego rozmiary mają znaczący wpływ na cenę. Każde pastwisko posiada tzw. limit bydła. Jest to określona wartość sztuk, które mogą na nim przebywać bez utraty jego "właściwości", tzn. ilości trawy oraz nawodnienia. Nic nie stoi oczywiście na przeszkodzie, aby tę wartość ignorować, ale wtedy takie pastwisko w bardzo szybkim ulega degradacji i w rezultacie może się nawet okazać, iż nie będziemy mogli już więcej na nim paść bydła. Rozsądnie jest więc trzymać się ustalonych norm albo, ewentualnie, przekraczać je o jedną sztukę (wtedy jeszcze nie zdąży się "zniszczyć").

Kolejna sprawa to zatrudnienie kowbojów, którzy zajmą się bydłem. W niektórych misjach mamy już kilku takich osobników pod nadzorem, ale przeważnie będziemy musieli ich sami zatrudnić. Do tego celu służy Saloon znajdujący się w mieście. Każdy kowboj opisany jest kilkoma danymi, przy czym najważniejsze są: poziom doświadczenia oraz umiejętności dodatkowe. Poziom doświadczenia wpływa przede wszystkim na rozwój umiejętności danego kowboja, jego odwagę, docelowo może to też mieć wpływ na limit bydła na pastwisku czy też skuteczność w trakcie walki. Jeśli zaś chodzi o dodatkowe umiejętności to zdecydowanie najważniejsze są: Longhorn (umiejętność opiekowania się bydłem), Attention (zapobiega ucieczkom bydła z pastwiska, kowboj jest po prostu bardziej czujny), Healing (można leczyć bydło, wyjątkiem są osobniki zarażone epidemią) oraz Shooting (przydatne wyłącznie w tych misjach, w których trzeba walczyć z przeciwnikiem). Istotną rolę w grze odgrywają Cattle Masterzy, są to tak jakby elitarne oddziały kowbojów. Co ciekawe, nieco wyższy jest tylko sam koszt ich zatrudnienia. Pensja Cattle Masterów jest identyczna jak i całej reszty.

Mając już zatrudnionych kowbojów (UWAGA! Jeden kowboj może opiekować się maksymalnie dziesięcioma sztukami bydła) możemy wysłać stado na wybrane pastwisko (ew. pastwiska, jeśli mamy więcej kowbojów, pieniędzy i bydła). Równocześnie w to miejsce musimy posłać dwa wozy. Buckboard Wagon odpowiada za powiększanie populacji stada. Wysłanie tego wozu nic nie kosztuje, tak więc korzystajmy z tego jak najczęściej. Z kolei Chuckwagon dostarcza niezbędne surowce. Warto mianowicie zaznaczyć, iż każdy kowboj do funkcjonowania potrzebuje fasoli oraz kawy. Bez tego jego energia i morale spadają w zastraszającym tempie. W krytycznych sytuacjach może to doprowadzić nawet do jego śmierci bądź też dobrowolnego zwolnienia się z wykonywanej pracy. Jeden kowboj wymaga na miesiąc 28 sztuk fasoli i 7 sztuk kawy. Opcjonalnie możemy go "pocieszać" serwując alkohol, ale ten czynnik traktowałbym jako ostateczność, a to dlatego, że nawet w początkowych misjach ceny wódki są zabójczo wysokie.

W przypadku gdy rozgrywamy planszę, na której znajdują się przeciwnicy dobrze by było dosłać na pastwisko kilka sztuk amunicji (trzeba ręcznie skonfigurować załadunek Chuckwagona). Skoro już mowa o surowcach to nie możemy również zapominać o regularnych zakupach w mieście. Magazyny nie powinny świecić pustkami aczkolwiek same surowce nie znikają w zastraszającym tempie i co jakiś czas można sobie ten temat pominąć a skupić się na ważniejszych sprawach. Po wyhodowaniu odpowiedniej ilości bydła wracamy do zagrody. Uwaga! Sprzedawać możemy wyłącznie wyhodowane bydło, czyli z oznaczeniem Branded! Wyjątkiem są oddziały wojska, które kupują co tylko popadnie, ale te spotykamy w zaledwie dwóch misjach. Bydło możemy sprzedać do miasta bądź też zorganizować szlak, wtedy jednak musimy mieć odpowiednio 20 (szlak tradycyjny) bądź też 30 (szlak kolejowy) sztuk bydła Branded.

Co prawda sprzedaż bydła jest opłacalna praktycznie przez cały czas ale istnieją też inne, nie mniej atrakcyjne sposoby na pozyskiwanie gotówki. Mniej więcej od 1/4 gry pojawiają się banki. Możemy do woli zakładać konta bankowe i składać w nich pieniądze. Banki oferują stałe 5% oprocentowanie, wpłacona suma powiększa się o te procenty pod koniec miesiąca. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby je wpłacić ostatniego dnia miesiąca i od razu wyjąć po doliczeniu 5%... I wreszcie hotele. Te zapewniają już całkiem pokaźne zyski. Niezwykle ważne jest to, że hotele wypłacają nam drobne sumki CODZIENNIE. W przypadku tych najmniejszych jest to około 15-20$, największe zaś pozwalają zarobić nawet 40-50$. Teraz pomnóżcie sobie to przez 30 dni i zobaczcie ile możesz zarobić :-) Jedyna wada hoteli polega na tym, iż same w sobie są drogie, najtańsze kosztują 1300-1500$. Warto jest jednak na nie zbierać, sam koszt zakupienia hotelu zwraca się już po 2-3 miesiącach. W dalszej fazie misji dużą rolę odgrywa też upgrade'owanie budynków, ale to szczegółowo opiszę już przy charakteryzowaniu każdego z nich.