Data wydania: 28 maja 2015
Opracowana przez niezależne studio Whalenought drużynowa gra RPG, nawiązująca do klasyki gatunku pokroju serii Baldur’s Gate. Jej akcja toczy się w tytułowej krainie Staglands, odznaczającej się surowym transylwańskim klimatem i niewysokim poziomem rozwoju technologii. W grze wcielamy się w postać boga Necholai, który zstępuje na Ziemię, aby uczestniczyć w zorganizowanym na jego cześć festiwalu.
Gracze
Steam
Serpent in the Staglands to drużynowa gra cRPG z widokiem izometrycznym, inspirowana klasykami gatunku, takimi jak Baldur’s Gate czy Darklands. Za powstanie tytułu odpowiada niezależne amerykańskie studio Whalenought, zaś jego produkcję ukończono dzięki funduszom zebranym w serwisie Kickstarter.
Akcja gry przenosi nas do tytułowej krainy Staglands, cechującej się surowym transylwańskim klimatem oraz poziomem technologicznym odpowiadającym późnej epoce brązu. Wcielamy się w śmiertelną inkarnację księżycowego boga Necholai, który w dzień zimowego przesilenia zstępuje na Ziemię, aby uczestniczyć w zorganizowanym na swoją część festiwalu. Podczas próby otwarcia portalu powrotnego, Necholai zostaje jednak uwięziony wśród swoich wyznawców. Zdany jedynie na pomoc fanatycznego kapłana i grupy niegodnych zaufania akolitów, musi stworzyć drużynę, która pomoże mu przetrwać w nowym, niebezpiecznym środowisku i odnaleźć odpowiedzi na wszystkie nurtujące go pytania.
Rozgrywka łączy rozwiązania stosowane we współczesnych produkcjach cRPG z klasyczną mechaniką gatunku. Podczas zabawy kontrolujemy pięcioosobową drużynę bohaterów, których potęga stanowi wypadkową kombinacji sprzętu oraz ponad 100 różnych umiejętności magicznych, bitewnych i rzemieślniczych. Fabuła gry jest nieliniowa, pozwalając na swobodną eksplorację otwartego świata, złożonego z licznych pustkowi, miast, wieży, świątyń, lochów i jaskiń. Pomocą służy nam specjalny notatnik, gdzie możemy zapisywać informacje dotyczące kolejnych questów i zagadek – to jedyna opcja śledzenia postępów, w grze nie znajdziemy bowiem klasycznego dziennika lub listy zadań. Podczas podróży na naszej drodze staje rzecz jasna cała masa potworów, duchów, złych czarowników i zbuntowanych wyrzutków. Walka z nimi odbywa się w czasie rzeczywistym z systemem aktywnej pauzy, podczas której możemy podejmować decyzje taktyczne i wykorzystywać rozmaite zdolności specjalne członków drużyny.
Całość przedstawiona jest w klasycznym rzucie izometrycznym, a stworzona na silniku Unity 3D grafika gry jest mocno oldskulowa i znacznie bardziej rozpikselowana, niż w stanowiącym główną inspirację twórców Baldur’s Gate.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
PC Windows
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
6 sierpnia 2016
Dzięki Dark Souls gracze rozsmakowali się w trudnych RPG-ach. Przygotowaliśmy listę godnych uwagi produkcji z tego gatunku, których ukończenie wymagać będzie tytanicznego wysiłku.
21 stycznia 2015
Aby stworzyć coś intrygującego wcale nie potrzeba zawrotnych środków. Przyglądamy się bliżej niewielkiej produkcji, która próbuje zdobyć serca graczy tym, co porzucono w gatunku dobrych kilkadziesiąt lat temu.
Oldskulowe RPG Serpent in the Staglands, inspirowane Baldur's Gate, jest już dostępne w pełnej wersji na PC. Przed zakupem gry warto wypróbować oficjalne demo, pozwalające rozegrać kilka pierwszych poziomów.
gry
Łukasz Szliselman
29 maja 2015 10:04
Popularne pliki do pobrania do gry Serpent in the Staglands.
Wymagania sprzętowe gry Serpent in the Staglands:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2.6 GHz, 4 GB RAM,karta grafiki 512 MB GeForce 8800 lub lepsza, 3 GB HDD, Windows XP.
Średnie Oceny:
Średnia z 29 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 161 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
zanonimizowany747924 Centurion
W CD-Action otrzymało ocenę 8/10 i byłoby wyżej gdyby nie bugi (które zresztą są systematycznie łatane).
Ja oceniam tę grę na 9/10.
Przede wszystkim gra się wyróżnia (i nie chodzi mi o grafikę) i jest miłą odskocznią od kolejnych klonów serwowanych przez Bethesdę czy Bioware chociażby. Inspirowana grą Darklands (jeden z najlepszych cRPG ever) zapewnia nieliniowość, dużą swobodę podczas kreacji postaci (jest tu bezklasowy system), oferuje wielu kompanów, których można dołączyć do drużyny i ma klimacik. Dużą w tym zasługa muzyki i umiejętnie prowadzonej fabuły. Poza tym ma świetne zadania dla graczy i generalnie to perełka.
Podobnie jak UR, AoD, Bloodlust Shadowhunter, również i SitS jest w wersji demo dlatego polecam sprawdzić:
http://serpentinthestaglands.com/demo.php
Polecam. Do grafiki idzie się przyzwyczaić i w pewnym momencie się po prostu "wsiąka".
ligant Centurion
" I choć sam pixel art jest spoko"
Ten sam gambrinus84 o Wasteland 2:
"Do tego - katastrofalna oprawa graficzna. To się naprawdę nie godzi, aby w 2014 roku łykać taką brzydotę, jaką zaserwowała nam ekipa inXile. (...) naprawdę łatwiej będzie zasiąść dzisiaj do Jagged Alliance 2 czy Fallout Tactics niż patrzeć na szkaradne trójwymiarowe twory w Wasteland 2.
Podsumujmy:
to:
http://killapenguin.com/227/gallery/medium/wasteland2/wasteland-2-0014.jpg
to grafika nie godna 2014 roku, ale już to:
http://www.rpgcodex.net/gallery/10937.jpg
to jak najbardziej grafika godna 2015 roku. Nie czytamy o żadnej brzydocie czy szkaradnych postaciach.
Mało tego, to:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/9a/Jagged_Alliance_2_Gold_TacticalScreen_Screenshot.png
jest dużo lepsze niż to:
Ot taka ciekawostka.
alistair80 Centurion
Z tego co widzę na Gog-u, to czcionka została zmieniona z dużych liter na zwykłe i teraz lepiej to wygląda. Łatwiej się czyta.
zanonimizowany768165 Legend
Złapane w dzisiejszej promocji, początkowe wrażenia dobre, z pewnością do niego wrócę.
Ich następny projekt - Copper Dreams - zapowiada się lepiej niż Cyberpunk od CDP Red.
@ligant - zgadzam się z gambrinus84 - Wasteland 2 jest brzydkie (spójrz na postacie) i ma zbyt wysokie wymagania sprzętowe jak na to co oferuje (możesz to czytać jako przytyk do silnika Unity).
Ważny jest styl, czytelność czy animacje a te w WL2 zostawiają sporo do życzenia.
Za taką kasę co miało inXile da się zrobić ładne gry.