Słownik gracza

Słownik Gracza zawiera zwroty, pojęcia i określenia charakterystyczne dla branży gier wideo, przejrzyście tłumacząc rozmaite zagadnienia związane z szeroko rozumianą elektroniczną rozrywką. Definicje koncentrują się na hasłach używanych zarówno w artykułach publikowanych na łamach serwisu informacyjnego gry-online.pl, jak i rozmowach na naszym forum dyskusyjnym.

wszystkie 3 4 A B C D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W Z
3
3D
4
4X
a
AAA achievement action RPG adaptacja komputerowa AI animacja komputerowa antyaliasing AP artwork assault autofire automapa autosave awatar
b
beta-test gry betatester bit bitmapa bonus boss bot BSOD buff bug bullet hell shooter
c
CD cel-shading celowniczek cheat cheat mode checkpoint chowaniec CM co-op cosplay crack crash credits crowdfunding CTF cutscene czas rzeczywisty częstotliwość procesora
d
D&D dane deathmatch demo development hell deweloper DirectX DLC domination DRM drużyna drużynowa gra taktyczna drzewo technologiczne DVD dysk twardy dystrybucja cyfrowa dystrybutor dźwięk 3D
e
e-sport easter eggs edycja cyfrowa edycja kolekcjonerska ekran gry eksploracja eksport postaci elementy RPG emulator engine epizod etap EULA event exclusive
f
fabuła liniowa fabuła nieliniowa fanboy farma fatality filmik na engine filtrowanie anizotropowe FLOPS fog of war force feedback FPP fps FPS frag free-to-play FTP funkcje społecznościowe
g
Game of the Year Edition game over gamma ekranu gildia god mode gra akcji gra komputerowa gra konsolowa gra logiczna gra platformowa gra przeglądarkowa gra przygodowa gra retro gra samochodowa gra sieciowa gra sportowa gra strategiczna gra symulacyjna gra taktyczna gra tekstowa gra telewizyjna gra trójwymiarowa gra turowa gra zręcznościowa grafika dwuwymiarowa grafika komputerowa grafika trójwymiarowa granie w chmurze grid grywalność guru
h
hack'n'slash haker hall of fame hardcore'owa gra hardcore'owy gracz hardware hater HD HOPA hot seat hype
i
implementacja import postaci indie insert coin instalka instalowanie gry instancja interaktywność interfejs użytkownika Internet intro inventory IP IP (własność intelektualna)
j
jednostka jednostki czasu joystick jRPG
k
K.O. kamera kampania karma karta graficzna kierownica king of the hill klasa postaci klawiatura komputerowa klient gry klimat gry kombos komputer osobisty konsola kontroler ruchowy konwersja kreacja drużyny kreacja postaci
l
lag lamer liniowość gry load lokacja lokalizacja loot LPM
ł
łącze z Internetem
m
manual match-3 mech metroidvania mikropłatność minigra minimapa MIPS MMO MMORPG MOBA mod model postaci mordobicie motion blur motion capture
n
narracyjne RPG narzędzia modderskie no clip numer seryjny
o
odinstalowanie gry odprawa okno główne opcje opcje dialogowe opis postaci outro
p
pad paleta barw pamięć party mode patch pauza w grze PBEM PEGI perk piksel pinball ping piracenie gier pirat plik podkręcanie podsumowanie pojemność pole walki polygon portal postać gracza postać neutralna powtórka poziom postaci poziom trudności poziom w grze PPM pre-order prerenderowanie press-pack press-release procesor producent produkcja projekt gry punkty doświadczenia punkty w grze punkty życia PvE PvP
q
quest quickload quicksave
r
rasa postaci realizm w grze reboot remake remaster rendering replay respawn rogalik rolling demo rozgrywka rozwój postaci RPG RTS rzeczywistość rozszerzona rzeczywistość wirtualna
s
sandbox save screenshot SCUMM season pass sequel serwer SFX shader shoot'em up shovelware siatka 3D side-scroll sieć lokalna silnik fizyki sim single player skill skirmish skradanka software solucja spacesim spin-off split-screen SPM statsiarz statsowanie strategia ekonomiczna survival horror symulator pola walki system bezklasowy system klasowy szybki start
ś
śmierć postaci świat gry
t
teaser tekstura top-down TPP trackball trafienie krytyczne trailer trainer trening trial trick tryb graficzny tryb kariery tryb okienkowy tryb pełnoekranowy tryb turowy tura tutorial twin-stick shooter
u
upgrade ustawienia gry
v
visual novel
w
waluta premium warez wersja alfa wersja beta wersja gry Wi-Fi widok izometryczny wieloklasowość WWW wydawca wymagania sprzętowe
z
zasoby zawieszenie się gry zegar taktujący zgodność złota edycja znajdźka