słownik gracza

Słownik Gracza zawiera w sobie pojęcia i określenia charakterystyczne dla tematyki związanej z grami komputerowymi i konsolowymi. Hasła opisują zagadnienia poruszane w artykułach na serwisie informacyjnym gry-online.pl oraz w rozmowach na naszym forum dyskusyjnym, które mogą być niezrozumiałe lub nie występują w innych słownikach.

wszystkie 3 4 a b c d e f g h i j k l ł m n o p q r s ś t u v w z ż
3
3D
4
4X
a
AAAaction-RPGadaptacja komputerowaadd-onAIanimacja komputerowaantyaliasingAPartworkassaultautofireautomapaautosaveawatar
b
beta-test grybetatesterbitbitmapabłąd w grzebonusbossbotBSODbuff
c
CDcel-shadingcelowniczekcheatcheat modecheckpointchowaniecCMcooperativecosplaycrackcreditscrowdfundingcRPGCTFcutscenaczas rzeczywistyczęstotliwość procesora, częstotliwość taktowania
d
D&DdanedeathmatchdemodeweloperDirectXdominationDRMdrużynadrużynowa gra taktycznadrzewo technologiczneDVDdysk twardydystrybucja cyfrowadystrybutor grydźwięk 3D, dźwięk przestrzennydźwięk, efekty dźwiękowe
e
e-sporteaster eggsedycja cyfrowaedycja kolekcjonerskaedytor map, edytor poziomów, edytor scenariuszyekran gryeksploracja terenueksport postacielementy erpegoweemulatorengine gryepizoderteesowacenieetapEULAeventexclusive
f
fabuła liniowafabuła nieliniowafanboyfarmafatalityfilmik na enginiefiltrowanie anizotropowefireFLOPSfog of warforce feedbackFPPfpsFPSfragfree-to-playFTPfunkcje społecznościowe
g
Game of the Year Editiongame overgamma ekranugildiagłówny widok grygod modegra akcjigra komputerowagra konsolowagra logicznagra platformowagra przeglądarkowagra przygodowagra retrogra samochodowagra sieciowagra sportowagra strategicznagra symulacyjnagra taktycznagra tekstowagra telewizyjnagra trójwymiarowagra turowagra zręcznościowagrafika dwuwymiarowagrafika komputerowagrafika trójwymiarowagranie w chmurzegridgrywalnośćguru
h
hack'n'slashhakerhardcore'owa grahardcore'owy graczhardcorehardwarehaterHDHOGhot seathype
i
implementacjaimport postaciindieinsert coininstallinstalowanie gryinstancjainteraktywnośćinterfejs użytkownikaInternetintroinventoryIPIP (własność intelektualna)
j
jednostkajednostki czasujoypadjoystickjRPG
k
K.O.kamerakampaniakarmakarta graficznakierownicaking of the hillklasa postaciklawiatura komputerowaklient gryklimat grykomboskomputer osobistykonsolakontroler ruchowykonwersjakreacja drużynykreacja postaci
l
laglamerliniowość grylista wynikówlokacjalokalizacjalootLPM
ł
łącze z Internetem
m
manualmatch-3mechmikropłatnośćminigraminimapaMIPSMMOMMORPGMOBAmodmodel postacimordobiciemotion blurmotion capture
n
no clipnumer seryjny
o
odinstalowanie gryodprawaopcjeopcje dialogoweopis postaciosiągnięcieoutro
p
paleta barwpamięćparty modepatchpauza w grzePBEMPEGIperkpikselpinballpingpiracenie gierpiratplikpodkręcaniepodsumowaniepojemnośćpole bitwypolygonportalpostać graczapostać neutralnapoziom rozwoju postacipoziom trudnościpoziom w grzePPMpre-orderprerenderowaniepress-packpress-releaseprocesorproducentprodukcjaprojekt grypunkty doświadczeniapunkty w grzepunkty życiaPvEPvP
q
questquickloadquicksave
r
rasa postacireadme.txtrealizm w grzerebootredoremakerenderingreplayrespawnrogalikrolling demorozgrywkarozwój postaciRPGRTSrzeczywistość rozszerzonarzeczywistość wirtualna
s
sandboxscreenshotSCUMMseason passsequelserwershadershotgunshovelwaresiatka 3Dside-scrollsieć lokalnasilnik fizykisimsingle playerskirmishskradankasoftwaresolucjaspacesimspin-offsplit-screenSPMstatsiarzstatsowaniestrategia ekonomicznastrzelankasymulator pola walkisystem bezklasowysystem klasowyszybki start
ś
śmierć postaciświat gryświat interaktywny
t
teaserteksturatop-downTPPtrackballtrafienie krytycznetrailertrainertreningtrialtricktryb graficznytryb karierytryb okienkowytryb pełnoekranowytryb rzeczywistytryb turowyturatutorial
u
undoupgradeustawienia gry
v
vaporware
w
waluta premiumwarezwczytanie stanu grywersja alfawersja betawersja gryWi-Fiwidok izometrycznywieloklasowośćwirtualnyWWWwydawcawyjście do systemuwymagania sprzętowewyskok do systemu
z
zapisanie stanu gryzasobyzawieszenie się gryzdolności postacizegar taktującyzgodnośćzłota edycjaznajdźka
ż
życie