Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 maja 2008, 09:51

autor: Jakub Kralka

Drakensang: The Dark Eye - przed premierą

Czy Drakensang: The Dark Eye zapowiadane na Baldur's Gate na miarę dzisiejszych czasów podoła temu zadaniu?

Przeczytaj recenzję Drakensang: The Dark Eye - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Jeżeli producent o swojej grze zaczyna mówić: „Baldur’s Gate w 3D”, to albo jest szalony, albo niezwykle zarozumiały, albo też trzyma rękawie prawdziwego asa. W końcu legendarne dzieło Black Isle Studios na długie lata odmieniło wizerunek komputerowych RPG, wytyczając zupełnie nowe standardy. Czy w tej sytuacji Drakensang: The Dark Eye ma do zaoferowania coś więcej niż trójwymiar?

Warto dodać, że producent, choć ambitny, nie ma w swoim dorobku szczególnie głośnych tytułów. Niemieckie studio Radon Labs stworzyło między innymi przygodówkę Treasure Island oraz strategiczną grę akcji Project Nomads. Drakensang: The Dark Eye ma być jego pierwszym spotkaniem z gatunkiem Role Play. Czy brak doświadczenia w tej materii okaże się plusem procentującym niepowielaniem schematów i odrobiną polotu, czy też może największą bolączką gry?

Siedzi tak facet od sześciu miesięcy i myśli nad fabułą...

Twórcy podkreślają, że ich produkcja będzie opierać się na systemie wciąż lubianych papierowych RPG. „The Dark Eye/Das Schwarze Auge” (TDE/DSA) zyskał w 1984 roku sporą popularność i to nie tylko na terenie ojczystych Niemiec. W efekcie w następnych latach doczekał się kolejnych, usprawnionych edycji. Teraz z tego dorobku skorzysta gra komputerowa. Co za tym idzie – Drakensang będzie całymi garściami czerpać z zasad i ze świata wersji papierowej.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?