Recenzje najlepszych gier strategicznych PC 16
Recenzje i oceny najważniejszych i najpopularniejszych gier
Recenzje gier z kategorii: Strategiczne na platformę: PC. Znajdziesz tu ponad 540 tekstów spełniających te kryteria.
Star Trek Deep Space Nine: Dominion Wars - recenzja gry
7.0 3 czerwca 2002
Dominion Wars to gra strategiczna osadzona w świecie Star Trek. Fabuła oparta jest o dwa ostatnie sezony znanego również w Polsce serialu Deep Space Nine, opowiadającego o przygodach bohaterskiej załogi stacji kosmicznej.
Star Trek Deep Space Nine: Dominion Wars - recenzja gryStartopia - recenzja gry
7.0 24 października 2001
W Startopii będziemy musieli zająć się odbudową stacji kosmicznych zniszczonych wielką apokaliptyczną wojną. Stacje te niegdyś stanowiły podstawę handlową i komunikacyjną wielkiego imperium, a naszym zadaniem będzie przywrócić je do poprzedniego stanu.
Startopia - recenzja gryMassive Assault: Phantom Renaissance - recenzja gry
7.0 24 czerwca 2005
Strategie turowe nie są szczególnie licznie reprezentowanym gatunkiem. Dobrze, jeśli w roku pojawi się kilka turówek do wyboru. Domination jest jedną z najgodniejszych uwagi.
Massive Assault: Phantom Renaissance - recenzja gryRecenzja gry StarDrive - kosmiczna strategia dla fanów Endless Space
7.0 6 grudnia 2013
Wszechświat wciąż stanowi doskonałą arenę dla kolejnych produkcji strategicznych. Czy połączenie Endless Space z Legacy of Pegasus można uznać za udany start?
Recenzja gry StarDrive - kosmiczna strategia dla fanów Endless SpaceBrygada E5: New Jagged Union - recenzja gry
7.0 20 września 2006
Tytuł adresowany do grona wszelakiej maści „gunofilów”, całej reszcie już nie musi jawić się tak atrakcyjnie. Można by napisać, iż Brygada to świetna rozgrzewka przed JA 3D, ale byłoby to krzywdzące – gra świetnie broni się sama.
Brygada E5: New Jagged Union - recenzja gryRecenzja gry Space Hulk - niedokończonej, brzydkiej, ale konkretnej
7.0 18 sierpnia 2013
Space Hulk to adaptacja kultowej gry planszowej firmy Games Workshop. I to prawie wszystko, co musicie wiedzieć, bo studio Full Control zawierzyło niemal całkowicie w moc pierwowzoru.
Recenzja gry Space Hulk - niedokończonej, brzydkiej, ale konkretnejThe Great Art Race: Wyścig po obrazy mistrzów - recenzja gry
7.0 8 października 2008
Udany remake klasycznego hitu zawsze znajdzie swoich zwolenników. Czy jednak tak niszowa i nie pierwszej młodości produkcja jest w stanie zadowolić wszystkich potencjalnych nabywców?
The Great Art Race: Wyścig po obrazy mistrzów - recenzja gryThe Battleground Collection 1 - recenzja gry
7.0 26 lipca 2001
Battleground Collection 1 to pakiet czterech doskonałych gier strategicznych firmy Talonsoft, z których trzy należące do serii Battleground bezpośrednio przedstawiają wydarzenia Wojen Napoleońskich.
The Battleground Collection 1 - recenzja gryGround Control: Dark Conspiracy - recenzja gry
7.0 16 lutego 2001
Ostatnio na rynku pojawił się dodatek do GC - Dark Conspiracy. Dodaje on kilka dodatkowych typów jednostek, jednak zasadniczą różnicą pomiędzy grą podstawową a dodatkiem jest fakt iż do walki zostaje wprowadzona kolejna strona konfliktu.
Ground Control: Dark Conspiracy - recenzja gryGalactic Civilizations - recenzja gry
7.0 27 czerwca 2003
Galactic Civilizations to gra strategiczna rozgrywana w systemie turowym, w wielu płaszczyznach przypominająca Meierowskie Civilization, oczywiście zmodyfikowane odpowiednio do „kosmicznych realiów”.
Galactic Civilizations - recenzja gryWaterloo: Napoleon's Last Battle - recenzja gry
7.0 19 października 2001
W roku 1815 Napoleon, po przymusowym pobycie na wyspie Elbie powrócił do Francji by objąć należną mu władzę. Nauczony błędami popełnionymi podczas chybionej kampanii przeciwko Rosji, znowu zaczął militarnie umacniać pozycje swego kraju.
Waterloo: Napoleon's Last Battle - recenzja gryRecenzja gry Ara: History Untold - marketing oszukał mnie, że to kolejny klon Civki, a to coś całkowicie innego
6.5 27 września 2024
Nie, Ara: History Untold - wbrew hasłom marketingowym - nie będzie kolejną alternatywą dla serii Civilization. Jednak nie jest to wada, bo gra ma na siebie własny pomysł i realizuje go sprawnie, choć nie zawsze konsekwentnie.
Recenzja gry Ara: History Untold - marketing oszukał mnie, że to kolejny klon Civki, a to coś całkowicie innegoRecenzja Total War: Pharaoh - egipskie wakacje bez all inclusive
6.5 10 października 2023
Total War: Pharaoh to kolejny już odgrzewany kotlet wysmażony przez Creative Assembly. Choć mimo wszystko jest całkiem zjadliwy i jego konsumpcja potrafi momentami sprawić frajdę, serii tej zdecydowanie przydałby się porządny powiew świeżości.
Recenzja Total War: Pharaoh - egipskie wakacje bez all inclusiveRobin Hood: Legenda Sherwood - recenzja gry
6.5 10 marca 2003
Robin Hood to kolejna produkcja zespołu Spellbound, twórców bardzo dobrej gry strategicznej osadzonej w realiach dzikiego zachodu - Desperados: Wanted Dead or Alive.
Robin Hood: Legenda Sherwood - recenzja gryHeroes of Might & Magic V: Kuźnia Przeznaczenia - recenzja gry
6.5 4 stycznia 2007
Już od chwili ukazania się piątej części, można było – a nawet należało – spodziewać się dodatku. Zagadką pozostawało wyłącznie: jaka nacja się w nim pojawi, ile nowych rozwiązań zostanie zaimplementowanych i czy narzekania fanów nie skończą jak groch.
Heroes of Might & Magic V: Kuźnia Przeznaczenia - recenzja gryFallout Tactics: Brotherhood of Steel - recenzja gry na PC
6.5 17 maja 2001
Fallout Tactics to kontynuacja znakomitej serii role-play. Postnuklearny świat Fallouta tym razem posłużył do zrealizowania gry strategicznej w stylu UFO, pozbawionej jednak wdzięku tego programu, który wytyczył drogi gatunku „squad based strategy”.
Fallout Tactics: Brotherhood of Steel - recenzja gry na PCFallout Tactics: Brotherhood of Steel - recenzja gry
6.5 29 czerwca 2001
Recenzja ta to swoistego rodzaju opowieść o tym jak FT zdobył sobie uznanie autora niniejszego tekstu i w jaki sposób to uczynił pomimo, iż pierwszy kontakt z grą nie trwał zbyt długo i w wyniku którego FT poleciał z dysku szybciej, niż nań trafił.
Fallout Tactics: Brotherhood of Steel - recenzja gryReal War - recenzja gry
6.5 4 stycznia 2002
Real War to strategia czasu rzeczywistego, której akcja przenosi graczy do roku 2007, gdzie jako głównodowodzący sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych zmagać się oni będą z międzynarodowymi grupami terrorystycznymi.
Real War - recenzja gryKnights & Merchants: The Shattered Kingdom - recenzja gry
6.5 31 maja 2001
Knights and Merchants to strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w pseudo-średniowiecznych czasach. Umożliwia Wam ona odegranie kluczowej roli królewskiego hetmana koronnego w pasjonującej historii, która daje dużo do myślenia, albo nie-myślenia.
Knights & Merchants: The Shattered Kingdom - recenzja gryRecenzja gry Transport Fever 2 – Dobry symulator, słaby tycoon
6.5 11 grudnia 2019
Trzy lata to całkiem sporo, aby w niezłej grze znaleźć to, co nie pozwala jej być bardzo dobrą. Czy studiu Urban Games udała się ta sztuka i wraz z Transport Fever 2 czeka nas wreszcie rozgrywka na miarę tej z kultowego Transport Tycoon?
Recenzja gry Transport Fever 2 – Dobry symulator, słaby tycoonRecenzja gry Age of Empires: Definitive Edition - archaiczna, ale sympatyczna
6.5 19 lutego 2018
Jedna z ulubionych strategii czasu rzeczywistego wraca w odświeżonej edycji, przypominając o sobie starym wyjadaczom oraz próbując zwrócić uwagę młodszych graczy. Czy takie nostalgiczne powroty po latach, w niezmienionej formule, mają sens?
Recenzja gry Age of Empires: Definitive Edition - archaiczna, ale sympatycznaKnights & Merchants: The Peasants Rebellion - recenzja gry
6.5 5 lutego 2002
„The Peasant Rebellion” to kontynuacja Knights & Merchants, która nie tak dawno ujrzała światło dzienne, jednakże na pewno nie możemy nazwać jej drugą częścią.
Knights & Merchants: The Peasants Rebellion - recenzja gryCultures 2: Wrota Asgardu - recenzja gry
6.5 27 sierpnia 2002
Cultures 2: Wrota Asgardu to kolejna część serii opowiadającej o poczynaniach cywilizacji wikingów. Poprzednio w Cultures: Discovery of Vinland nasi dzielni bohaterowie podbijali kontynent amerykański, tu zaś zaczynają rozszerzać swe wpływy na Europę...
Cultures 2: Wrota Asgardu - recenzja gryThe Guild 2 - recenzja gry
6.5 9 listopada 2006
Noc. Głucha, czarna noc. Miasto pogrążone w śnie. Gdzieś przemknie nocny padlinożerca. Gdzieś indziej da się słyszeć chłeptanie spragnionego wampira. W okolicach cmentarza pojękuje nieumarły, a po kniejach grasują ci, co krzyczą „dobytek, albo życie!”.
The Guild 2 - recenzja gry