Evil Islands: Klątwa Zagubionej Duszy - poradnik do gry

Poradnik ten zawiera opis wszystkich kolejnych misji ułożonych w jednej z możliwych kolejności, na które zezwala dosyć liniowy wątek fabularny. Dodatkowo znajdziecie porady i najciekawsze przedmioty, które można znaleźć lub zdobyć za wykonanie zadań.

19 listopada 2001Autor solucji: Sznur (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Evil Islands: Curse of the Lost Soul to jedna z pierwszych gier, którą można zaliczyć do kategorii taktycznych cRPG (w przeciwieństwie do Baldur's Gate - która posiada więcej elementów strategicznych) - Evil Islands: Klątwa Zagubionej Duszy - poradnik do gry

Evil Islands: Curse of the Lost Soul to jedna z pierwszych gier, którą można zaliczyć do kategorii taktycznych cRPG (w przeciwieństwie do Baldur's Gate - która posiada więcej elementów strategicznych). Poradnik ten zawiera opis wszystkich kolejnych misji ułożonych w jednej z możliwych kolejności, na którą pozwala dosyć liniowa ścieżka fabularna. Co prawda niektóre zadania otrzymujemy równocześnie i możemy wybrać kolejność ich wykonywania, jednak w żaden sposób nie ma to wpływu na ostateczną rozgrywkę.

Uwagi ogólne:

  • Podczas przechodzenia pierwszej lokacji, warto dokładnie zapoznać się z tekstami tutoriala.
  • Warto parę chwil poświęcić na zapoznanie się z kontrolą kamery, tak aby dobrać sobie optymalny punkt widzenia. Najwygodniejszym sposobem prowadzenia kamery wydaje się tryb podążania (klawisz "HOME"), kąt widzenia ustawiamy za pomocą "klawiszy strzałek" + "klawisza CTRL".
  • W każdej chwili grę można spauzować, podczas pauzy możemy wykonać te czynności które powodują nerwowe szarpanie myszką przy rozgrywce w czasie rzeczywistym.
  • Warto zwrócić uwagę na dodatkowe tryby poruszania się postaci takie jak "skradanie się" i "czołganie się", dzięki którym możemy bezszelestnie podkraść się do wroga lub go ominąć.
  • Gra podzielona jest na "Strefy Gry", "Bazy" i "Mapę główna". W "Strefach gier" toczy wie właściwa rozgrywka, czyli walka, zwiedzanie itd. W "Bazie" rozmawiamy z postaciami z gry otrzymując zadania które później wykonujemy w "Strefie Gry". "Mapa główna" pośredniczy pomiędzy dwoma pozostałymi strefami i umożliwia przegląd ekwipunku oraz statystyk postaci.
  • Podczas każdego pobytu w "Bazach" należy koniecznie rozmawiać ze wszystkimi postaciami tak długo, aż wyczerpiemy wszystkie opcje dialogowe. Nowe opcje mogą pojawić się nawet u kogoś z kim już rozmawialiśmy po dialogu z kolejnym NPC.
  • Nie mamy możliwości zarządzania przedmiotami w naszym plecaku w dowolnym momencie gry. Możemy to zrobić tylko w sklepie lub na "Mapie Głównej".
  • Zapisujemy grę tak często jak to jest możliwe po każdej ważniejszej walce, tak abyśmy w wypadku porażki stracili jak najmniej z rozgrywki, a jednocześnie mogli wrócić do dowolnego punktu gry.
  • Zbieramy wszystkie przedmioty które znajdziemy na naszej drodze, zawsze może okazać się iż możemy je sprzedać lub spożytkować je w inny sposób.
  • Istotnym elementem gry jest konstruowanie czarów i przedmiotów. Bronie i zbroje należy robić wykorzystując jak najlepsze dostępne schematy i materiał. Większości najlepszych schematów nie znajdziemy w sklepach, lecz musimy zdobyć na przeciwnikach.
  • Do broni wkładamy czary osłabiające przeciwników (np. Osłabienie) lub zadające rany (np. Piorun).
  • Do zbroi wkładamy czar wzmacniające jak Siła, Przyspieszenie, Regeneracja, czy Leczenie, które warto umieścić w kilku elementach zbroi.

Porady:

Drużyna. Możemy kontrolować drużynę składającą maksymalnie z trzech postaci: głównego bohatera oraz dodatkowych wojowników lub magów lub zdecydować się na grę jedną postacią, dzięki czemu szybciej będziemy w stanie podnieść jej umiejętności oraz wyposażyć w najlepszą broń i zbroję. Grając wieloosobową drużyną punkty doświadczenia dzielą się na wszystkich jej członków, a na początku gry problemem będą również pieniądze, które musimy przeznaczyć na zakup wyposażenia dla większej ilości postaci.

Rozwój Postaci. Rozwój postaci całkowicie zależy od rozwijanych umiejętności podczas gry. Ponieważ walka magią jest znacznie trudniejsza i mniej efektywna lepiej inwestować w umiejętności walki. Postać wojownika powinna podnosić wyłącznie umiejętność walki wręcz, aż do maksymalnej wartości 100 pod koniec gry. Najlepszym rodzajem broni w grze są włócznie, można więc pokusić się o rozwijanie umiejętności w tym kierunku. Podczas walce z wieloma trudnymi przeciwnikami na raz lepiej jednak sprawdza się miecz, który daje większą obronę lecz zadaje mniejsze obrażenia. Pozostałe przydatne umiejętności, które warto rozwijać w postaci wojownika to Zręczność, Działanie i ewentualnie Zdrowie. Umiejętności magii opłaca się podnosić wyłącznie w celu konstruowania czarów umieszczanych w broniach i zbrojach. Z czarów rzucanych bezpośrednio warto jednak zrobić mocny czar Leczenia oraz czar Siły, które pomogą nam w walce z trudniejszymi przeciwnikami.

Podczas przydzielania punktów doświadczenia należy pamiętać, że ostatnia walka w grze może być rozstrzygnięta na naszą korzyść jedynie za pomocą łuku/kuszy lub czarów, gdyż nie będziemy w stanie dosięgnąć przeciwnika wręcz. Dlatego na ostatniej wyspie - Khadagan, trzeba podnieść umiejętności strzeleckie lub magiczne do jak najwyższego poziomu (jako wojownik nie będziemy w stanie rozwinąć wszystkich szkół magii). Dzięki temu będziemy mogli również walczyć z licznymi smokami zamieszkującymi Khadagan.

Obciążenie. Na drugiej wyspie - Cania, spotkamy się z problemem zbyt ciężkich metalowych zbroi (z brązu, żelaza lub stali), co możemy rozwiązać inwestując w zdolność Obciążenie, zwiększając je o 150%. Co prawda pierwszy stopień Obciążenia pozwoli na noszenie tylko kilku części metalowej zbroi, ale nie warto podnosić go wyżej, gdyż na Khadaganie znajdziemy znacznie lżejsze metale. Jeżeli zabraknie nam kilkunastu kilogramów obciążenia to najlepiej podnieść sobie zdolność Siły, co daje nam równocześnie większą siłę ciosów w walce wręcz. Na wyspie Cania najlepiej nosić lekką skórzaną zbroję ze skóry niebieskiego trolla oraz ciężką zbroję ze stali. Na Khadaganie możemy zrobić pełną zbroję z mitrylu (najlżejsza), lub meteorytu (najlepsza).

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Evil Islands: Klątwa Zagubionej Duszy - poradnik do gry zostały zakończone.

W komentarzach pod poradnikiem zapraszamy do dopisywania swoich uwag, własnych porad i informacji pomocnych dla innych graczy.

Możesz również napisać do nas redakcja@gry-online.pl zgłaszając błędy lub pomysły na rozbudowę poradnika.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 19 listopada 2001.

Kody do gry Evil Islands: Klątwa Zagubionej Duszy

gra Evil Islands: Klątwa Zagubionej Duszy

Evil Islands: Klątwa Zagubionej Duszy

Evil Islands: Curse of the Lost Soul

RPG akcji

komentarze czytelników


Yarkabalka  2001-07-18 - 10:52

mala uwaga: na ostatniej wyspie wcale nie trzeba ciagnac umiejetnosci strzeleckich ani magowskich aby pokonac koncowego przeciwnika. towarzyszacy bohaterowi mag jest w stanie zrobic to samemu. trzeba mu tylko odrobine pomoc - przed walka wykonac rozdzki z czarem leczacym, ktore nastepnie uzywamy na magu. gdy mag zaczyna miec mimo to klopoty, rzucamy bojowe zaklecie na potwora. skupia on swoja uwage wtedy na nas. jest to nad wyraz nieprzyjemne, na szczescie krotkotrwale :)

chudydj  2006-08-10 - 15:50

dajcie rade jak przejsc misje na pierwszej krajinie prawdziwy plan rozbujnikow