Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization V to naprawdę skomplikowana, wielowarstwowa i złożona gra. Poznanie wszystkich jej zasad i meandrów zajmuje sporo czasu, a znalezienie optymalnej drogi do zwycięstwa jest nie tylko czasochłonne, ale i bardzo trudne. Celem tego tekstu jest więc wyłuszczenie wszystkich reguł, na których opiera się rozgrywka oraz pokazanie, jak właściwie je wykorzystać. Na dalszych stronach tego poradnika znajdziecie więc informacje o tym, jak i gdzie zakładać miasta, poznacie tajniki sztuki wojennej, dyplomacji, nauki czy rozwoju kulturalnego, wyjaśnię również, jak najlepiej kierować ośrodkami miejskimi i jakie są zależności gospodarczo-ekonomiczne na terenie naszego państwa.

Poradnik ten przeznaczony jest nie tylko dla osób, które nie miały dotąd styczności z serią Civilization, ale również dla graczy, którzy zjedli na niej zęby i chcieliby podszlifować swoje umiejętności. Z szacunku do czytelnika pominę informacje zawarte w instrukcji i skupię się na opisywaniu zasad gry oraz jak najlepszym ich wykorzystaniu.

Dla Waszej wygody, w całym tekście przypisałem określone kolory do konkretnych elementów gry. Oto ich legenda:

Brązowy - budynki i ulepszenia

Niebieski - technologie

Pomarańczowy - ustroje

Zielony - jednostki

Mimo dużego stopnia skomplikowania, Civilization V oferuje naprawdę dobrą zabawę - tym lepszą, im więcej sukcesów odnosi gracz. Mam nadzieję, że dzięki powyższym poradom i objaśnieniom, pozwoliłem Wam, drodzy czytelnicy, cieszyć się produkcją Sida Meiera w pełnym wymiarze. Myślę, że moje sugestie pozwolą wam stoczyć wiele zwycięskich rozgrywek i pokonać przeciwności, z którymi dotychczas mieliście problemy. Czego i wam i sobie życzę.

Maciej "Czarny" Kozłowski (www.gry-online.pl)

PS. Poradnik został gruntownie zbadany i poprawiony przez Azazella, jednego z administratorów www.civ.org.pl, największego w Polsce serwisu poświęconego serii Sid Meier's Civilization.

Informacje o Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry

Autor : Maciej Czarny Kozłowski

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 27, ilustracje: 17 .

Popularne strony w Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization V - screen - 2010-10-19 - 196710Sid Meier's Civilization V - screen - 2010-10-18 - 196646Sid Meier's Civilization V - screen - 2010-10-18 - 196645Sid Meier's Civilization V - screen - 2010-10-18 - 196644Sid Meier's Civilization V - screen - 2010-10-18 - 196643Sid Meier's Civilization V - screen - 2010-10-18 - 196642Sid Meier's Civilization V - screen - 2010-10-18 - 196641Sid Meier's Civilization V - screen - 2010-10-18 - 196640Sid Meier's Civilization V - screen - 2010-10-18 - 196639

10.01.2011 22:30
leedss
24
Chorąży

Ja raz zbudowałem miasto na wzgórzu potem odkryłem tam żelazo myślałem, że je straciłem jednak miałem 6 sztuk żelaza, czyli działało to tak jak kopalnia.

12.01.2011 17:39
odpowiedz
N4R
5
Junior

Dyplomacja w tej grze chyba niczemu nie służy, jakich to dobrych stosunków nie mam z innymi nacjami to po jakimś czasie i tak mam wojnę z 2/3 na raz cywilizacjami, sami ją wypowiadają. Nigdy nie udało mi się uprosić o surowiec, a handel jest totalnie nieopłacalny.

12.01.2011 17:42
odpowiedz
N4R
5
Junior

Warto dodać do kulturowego zwycięstwa cywilizację Azteków, jeżeli ktoś gra dość agresywnie nieźle można punktów zdobyć zabijając wrogie jednostki.

31.12.2014 12:23
odpowiedz
duchal
1
Junior

Do zwycięstwa naukowego warto dodać cywilizację Austrii, gdyż dzięki "małżeństwom dyplomatycznym" możemy szybko powiększyć imperium o dobrze rozbudowane miasta-państwa, które stanowią pokaźne źródło punktów nauki.

14.01.2015 09:01
odpowiedz
Lapak
7
Legionista

Ja za to uważam, że handel naprawdę jest opłacalny. Można się w dość ciekawy sposób nawet targować, nie jeden raz udało mi się zaspokoić potrzebę miasta na jeden z surowców :)

02.01.2016 15:25
odpowiedz
spidermanPL
7
Legionista

leeds ma racje

09.11.2016 18:25
odpowiedz
rycerz12345678901
0
Junior

Strasznie droga ta armia w średniowieczu robie taką małą armię(parę maks 10 jednostek)patrzę ,a tu moje państwo produkuje 1 zł na turę.