Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Gray Matter - poradnik do gry

Gray Matter - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Gray Matter - poradnik do gry

Od jedne łamigłówki do następnej... Dzięki temu poradnikowi pomożesz dwójce bohaterów – Samancie Everett i Davidowi Stylesowi rozwikłać tajemnicę dziwnych zdarzeń z pogranicza zjawisk paranormalnych i iluzji. Tekst zawiera opis wszystkich rozdziałów w grze Gray Matter, wzbogacany obrazkami.

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

W Gray Matter pomagasz dwójce bohaterów - Samancie Everett i Davidowi Stylesowi rozwikłać tajemnicę dziwnych zdarzeń z pogranicza zjawisk paranormalnych i iluzji - Gray Matter - poradnik do gry

W Gray Matter pomagasz dwójce bohaterów - Samancie Everett i Davidowi Stylesowi rozwikłać tajemnicę dziwnych zdarzeń z pogranicza zjawisk paranormalnych i iluzji. Obie postacie prowadzą pamiętniki, jednak tak naprawdę kryje się za nimi tylko zapis dialogów - do odnalezienia w ekwipunku, umieszczonym na pasku w górze ekranu.

Manipulacja przedmiotami odbywa się tu na odrobinę innej zasadzie niż w większości przygodówek. Kliknięcie znajdźki w inwentarzu LPM skutkuje komentarzem na jej temat lub zbliżeniem w przypadku fragmentów układanki czy dokumentu. Te ostatnie można powiększać kółkiem myszki. By połączyć dwie rzeczy, trzeba w ekwipunku kliknąć jedną z nich PPM - wyląduje ona wówczas w symbolicznej dłoni (prawy górny róg ekranu) i dopiero wtedy można kliknąć (LPM) drugi przedmiot lub obiekt zewnętrzny.

W trakcie zabawy warto sprawdzać swoje postępy (klawisz P lub specjalna ikonka w lewym rogu ekwipunku) na specjalnym ekranie, na którym widać, jakie zadania stoją przed bohaterem i w jakim stopniu udało mu się je zrealizować. Oprócz działań wymaganych do ukończenia rozdziału występują też czynności premiowane, których wykonanie jest opcjonalne.

W grze funkcjonuje mapa (klawisz M lub specjalna ikonka w lewym rogu ekwipunku), która oprócz umożliwiania szybkiego przemieszczania się (bez konieczności wychodzenia poza obręb lokacji) udziela bardzo istotnych informacji. Mianowicie kolory nazw miejscówek wskazują, czy w danej lokacji zostały jeszcze do zrobienia zadania konieczne do ukończenia rozdziału (złote litery), zadania bonusowe (srebrne litery), czy też nie masz tam już czego szukać (szare litery).

Do zaplanowania sztuczki magicznej służy specjalny ekran, na którym markujesz ruchy, jakie powinna wykonać Sam. Pod ręką (na pasku inwentarza) masz cały czas jej magiczną księgę, którą w każdej chwili możesz przywołać LPM (pojawi się z lewej strony planszy) i sprawdzić, czy zaznaczasz prawidłowe czynności i we właściwej kolejności.

Tradycyjnie pod spacją ukryte są aktywne punkty, dwukrotny klik LPM przyspiesza przemieszczanie się postaci, a pojedynczy przewija dialogi.

Układ poradnika dostosowany jest do wyznaczanych bohaterom zadań, większość z nich można realizować w dowolnej kolejności i wszystkie naraz, ale w niektórych przypadkach dopiero wykonanie określonych działań umożliwia zabranie się za następne - jeśli więc nie możesz zrobić którejś z opisanych w poradniku czynności, sprawdź, czy masz już za sobą wszystkie wcześniejsze.

Kolorem czerwonym w poradniku wyróżnione są znajdźki, niebieskim działania premiowane, a pogrubieniem rozwiązania zagadek i ważne informacje.

Katarzyna "Kayleigh" Michałowska (www.gry-online.pl)

Autor Poradnika

Katarzyna Michałowska


Informacje o Gray Matter - poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 22, ilustracje: 431 .

Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.

Popularne strony w Gray Matter - poradnik do gry