Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Hard West Przed premierą

Przed premierą 13 września 2014, 13:00

Hard West - mroczny western polską odpowiedzią na serię XCOM

Zapowiedziany niedawno Hard West to taktyczny western łączący w sobie najlepsze cechy XCOM-ów i elementy zaczerpnięte z serii Heroes. Czy taka kombinacja spodoba się graczom? Aby dowiedzieć się nieco więcej porozmawialiśmy z jednym z twórców gry.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Hard West - polska odpowiedź na XCOM?

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

HARD WEST TO:
  1. Taktyczna strategia w stylu gier z serii XCOM
  2. …połączona ze zwiedzaniem mapy jak w Heroesach.
  3. Gra w klimacie Dziwnego Zachodu – łączącego western z fantastyką;
  4. Trwająca 10 godzin kampania.

Western powrócił? Możliwe, gdyż na początku sierpnia na Kickstarterze pojawił się ciekawy projekt polskiego studia CreativeForge Games: zaprezentowano taktyczną grę Hard West łączącą w sobie specyficzny, mroczny klimat z elementami eksplorowania, gier przygodowych i RPG-ów. Ostatecznie nieco ponad 4 tys. ludzi zdecydowało się wesprzeć twórców w ciemno – bo na tym przecież polega crowdfunding ze wszystkim swoimi blaskami i cieniami. Dało to niemal 100 tys. dolarów kanadyjskich, a także pozwoliło na przekroczenie trzech kolejnych progów zbiórki. Dzięki temu już pod koniec października tytuł pojawi się w ramach wczesnego dostępu, zapewne z pierwszym z ośmiu dostępnych scenariuszy.

System osłon przypomina ten z ostatniego odcinka serii XCOM.

Z grami taktycznymi ostatnio nie jest źle, ich fani nie mają więc tego problemu, co miłośnicy RTS-ów. Poza udanym wznowieniem serii XCOM przez firmę Firaxis, pojawiło się Xenonauts, a dosłownie kilka dni temu zapowiedziano rychłą premierę Jagged Alliance: Flashback, kontynuacji kultowej serii. Jak w tym kontekście zapowiada się Hard West? Czym wyróżni się na tle konkurencji? Z jakich tytułów czerpali inspirację jej twórcy? Postanowiliśmy to sprawdzić, a żeby uchylić rąbka tajemnicy rozmawialiśmy także z jednym z twórców – swoją wiedzą podzielił się z nami Kacper Szymczak, główny projektant w zespole CreativeForge Games.

Jak powiedzieli nam twórcy, liczba scenariuszy dostępnych w końcowej wersji gry może wzrosnąć do dziesięciu, nawet pomimo tego, że nie udało się zrealizować tego progu w zbiórce na Kickstarterze.

No to został jeszcze jeden do odstrzelenia.

Western taktyczny

Rozgrywka w Hard West obywać będzie się na dwóch poziomach. Pierwszym jest ogólny świat gry, po którym będziemy się przemieszczać podobnie jak w serii Heroes of Might and Magic czy w dwóch pierwszych Falloutach. Oddani nam do dyspozycji rewolwerowcy będą się charakteryzować konkretnymi statystykami i umiejętnościami. Wyposażymy ich także w ekwipunek, a ten – jak przystało na western doprawiony fantastyką – będzie znacznie odbiegać od tego, co znamy z historii Dzikiego Zachodu. Półfuntowa strzelba czy podwójna dwururka nie powinny nas więc bardzo dziwić.

Podwójna dwururka – podwójnie skuteczna?
Podwójna dwururka – podwójnie skuteczna?

Właściwa zabawa rozpoczyna się jednak wraz dotarciem całej naszej kompanii do jednej z lokacji: może to być miasteczko, kopalnia czy farma. W tych miejscach zmierzymy się z przeciwnikami, a trzeba przyznać, że właśnie ten element rozgrywki zapowiada się szczególnie interesująco. Jak przyznają sami twórcy, inspirowali się przede wszystkim odświeżoną serią XCOM, co dość dobrze oddają zamieszczone w tekście obrazki. Będziemy więc mieli do czynienia z systemem punktów akcji, zasłonami czy różnymi rodzajami strzałów, aczkolwiek deweloperom zależało na zwiększeniu dynamiki starć. „Chcemy uniknąć takiego powolnego rozgrywania potyczek, które w popularnej strategii o walce z obcymi czasami ciągnęło się w nieskończoność” – podsumował główny projektant.

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Obecnie szefuje działowi wideo i prowadzi podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej

Age of Darkness to strategia, którą kocham i nienawidzę
Age of Darkness to strategia, którą kocham i nienawidzę

Przed premierą

Na rynku pojawił się Dark Souls gier RTS – mowa o Age of Darkness: Final Stand. Produkcja ta sprawiła, że popadłem w otchłań szaleństwa i rozpaczy. Zapraszam do lektury, jeżeli chcecie się dowiedzieć dlaczego.

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.