Przed premierą 23 sierpnia 2011, 10:18

autor: Hed

Battlefield 3 - graliśmy w 64-osobowy Podbój na PC!

Battlefield 3 może mieć najlepszy tryb kooperacji w historii, ale i tak tym, na co wszyscy czekamy, jest pełnoprawny multiplayer dla 64 graczy. I właśnie to pokazało nam studio DICE na targach gamescom.

Przeczytaj recenzję Powrót na pole bitwy - recenzja gry Battlefield 3

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Kölnmesse, godzina poranna. Bramki na gamescomie zostają otwarte i rzesza fanów udaje się prosto do hali nr 6, gdzie w głębi, za kilkoma innymi gorącymi tytułami, rozstawiono stanowiska z grą Battlefield 3. Produkcja, która przyciągała ogromne tłumy, została pokazana w dość imponujący sposób – w 64-osobowych potyczkach trybu Conquest na nowej mapie Caspian Border. Nie mogliśmy ominąć stoiska DICE, szczególnie po budzącym mieszane uczucia spotkaniu z trybem kooperacji na PlayStation 3. Wrażenia z rozgrywki wieloosobowej na PC można podsumować krótko: rewelacja.

Po odczekaniu kilkunastu minut udało nam się w końcu dostać do jednego z wielu pecetów z grą, ustawionych w wydzielonym boksie pilnowanym przez kilkunastu pracowników firmy. Szczegółowe opisanie udostępnionej mapy jest niemożliwe, bo była ona po prostu ogromna, a przy tym niezwykle urokliwa (przekonacie się o tym oglądając ten zwiastun). Lokacja została przedzielona tytułowym przejściem granicznym – kilkoma szeregami wysokich siatek na terenie wykarczowanym z drzew. Próby przejścia przez tę część stanowiły spore ryzyko, bo chociaż wszelkie przeszkody można było swobodnie przeskoczyć (wciskając spację) lub zniszczyć (atakując nożem), to brak osłon sprzyjał wykryciu przez przeciwników.

Mapa okazała się pełna detali i ciekawych miejsc. Walki toczyły się w bazach wojskowych z lotniskami i hangarami, na parkingach miasteczek, nieopodal stacji benzynowej i w pobliżu wysokiej wieży przekaźnikowej. Nie zabrakło też zielonych drzew, nierówności terenu, skał, rzeczki i mnóstwa innych tego typu elementów. Przebiegnięcie na piechotę całej długości obszaru zabierało wieczność, chociaż z drugiej strony raczej nigdy nie było to konieczne. Drużyny mogły przejmować punkty odradzania się i oczywiście korzystać z pojazdów. Kaspijska granica została zdewastowana przez jeepy, czołgi (M1 Abrams), helikoptery i samoloty odrzutowe. W tak obszernym i szczegółowym środowisku niezwykle istotne było oznaczanie celów (za pomocą klawisza Q). Dzięki temu mogliśmy w prosty sposób wskazać sprzymierzeńcom pozycję innych żołnierzy. Dostrzeżenie przeciwników nie było może trudne z ziemi, ale stanowiło pewien problem z powietrza.

Większość czasu w grze spędziliśmy jako inżynier, bo przeciwna drużyna upodobała sobie używanie helikopterów, na które najlepszą bronią była wyrzutnia naprowadzanych rakiet. Karabiny w Battlefieldzie 3 są potężne, dzięki czemu niemal czuć siłę odrzutu. Jednocześnie można było trafić wroga z naprawdę dużej odległości, o ile tylko stał w miejscu. Nie potrzeba więc snajperki, żeby pozbyć się delikwenta czającego się ciągle w tym samym punkcie i polującego na mniej uważnych graczy. Remedium na snajperów jest także kamera pokazująca osobę, która nas zabiła. Mimo otwartego terenu nie będą oni mieli lekkiego życia. Z drugiej strony dla użytkowników preferujących działanie z jak największej odległości przygotowano kilka świetnych dziupli – najlepszą z nich jest wspomniana wieża przekaźnikowa, na którą można się wspiąć.

Graliśmy w Wild West Online – pierwsze wrażenia z Dzikiego Zachódu
Graliśmy w Wild West Online – pierwsze wrażenia z Dzikiego Zachódu

Przed premierą

Twórcy Wild West Online tak bardzo nie mogli doczekać się pecetowej wersji gry Red Dead Redemption, że postanowili zrobić własną wersję wirtualnego Dzikiego Zachodu. Czy coś z tego wyjdzie? Na razie jest więcej pytań niż odpowiedzi.

Graliśmy w Śródziemie: Cień wojny – murowany hit dla miłośników pierwszej części
Graliśmy w Śródziemie: Cień wojny – murowany hit dla miłośników pierwszej części

Przed premierą

W Cieniu wojny natychmiast odnajdzie się każdy, komu spodobała się pierwsza odsłona cyklu. Deweloperzy stawiają na rozwijanie udanych rozwiązań, zazwyczaj z dobrymi rezultatami, nie poprawiają jednak największych bolączek trapiących poprzednią część.

Graliśmy w Call of Duty: WWII – jest bardzo dobrze!
Graliśmy w Call of Duty: WWII – jest bardzo dobrze!

Przed premierą

Widzieliśmy kampanię dla jednego gracza w Call of Duty: WWII i… zbieraliśmy szczękę z ziemi. Jeśli ten fragment był reprezentatywny dla całości, to nadchodzi najlepszy CoD od wielu, wielu lat!

Komentarze Czytelników (53)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
23.08.2011 15:06
odpowiedz
piotr432
82
Warrior

Hed to ma szczęście do gier.

23.08.2011 15:21
odpowiedz
XerxesPL
15
Pretorianin

No wybacz Emisariusz a tak jest, chodzi mi o ludzi jak AIDIPI, chociaż kilka komentarzy wyżej napisałem że będzie kółko jak w BF2 to on i tak swoje... Pojazdy będą się naprawiać automatycznie jak nikogo w nich nie będzie, a czy będą się samonaprawiać powoli jak ktoś w nich jest to nie wiem, śmiesznym robocikiem z trailera można uzbrajać mcomy, rozbrajać miny i C4 (samemu można podnieść ale wiadomo jak to jest przy tym drugim - zanim zdąży się podnieść to ukryty terrorysta nas wysadzi, a tak najwyżej ucierpi robocik) a do tego można nim naprawiać pojazdy.
Antolus - tak, są usiane po całej mapie i nie ma kolejności.

23.08.2011 15:34
odpowiedz
AIDIDPl
98
PC-towiec

XerxesPL ---> Wybacz nie czytałem wszystkich komentarzy. Czemu teraz nie ma kółka?

Jeżeli to prawda to mamy powrót do prawdziwego BF-a...

23.08.2011 16:51
odpowiedz
SlowedGiant041
22
Pretorianin

cholera...robię upgrade kompa ale wcześniej na konsoli sobie zagram :/ tylko to mnie denerwuje: automatyczne naprawianie pojazdów. I mam pytanie, można przejmować pojazdy wroga, bo to jest denerwujące i psuje lekko rozgrywkę według mnie.

23.08.2011 16:57
odpowiedz
WlodarW
79
Generał

Nie spodziewalem sie, że na tą wierzę transmisyjną będzie dało się wejść, widok z góry musi być niesamowity. Żeby nie było to snajperem grałem najmniej, jednak perspektywa zestrzelenia campioncego tam snajpera z działka przelatującego tuż obok myśliwca - bezcenne.

Trochę martwią mnie te kompromisy na które DICE musiał pójść, czy chodzi o aspekty techniczne, czy raczej o gameplay? Chętnie bym się dowiedział o co biega. Strzelam, że chodzi o techniczne kompromisy pewnie te związane z niszczeniem otoczenia - zgaduje, że nie da się tyle obiektów zniszczyć jak w BC2 jednak te które się niszczą pewnie zamieniają się w gruz o wiele bardziej widowiskowo niż to miało miejsce w spin offie serii.

@Emisariusz - ale co Cie denerwuje w tym wskazywaniu pozycji wroga? Przecież jeżeli chcesz to możesz grać na hardcore, tam tego pewnie nie bedzie, albo na innym serwerze gdzie tego nie ma - w końcu będą dedyki, a te prawdopodobni będzie można w pewnych granicach stawiać na dowolnych zasadach, chyba nie bardziej ograniczonych niż te z BC2.

23.08.2011 17:18
odpowiedz
BOLOYOO
74
Generał

Athlon II X2 260 (3.2 GHz), 6 GB DDR3-1333, Radeon 5770 1GB.

Jak myślicie pójdzie na max na średniej rozdzielczości?

23.08.2011 18:06
odpowiedz
WlodarW
79
Generał

@BOLOYOO - nie pójdzie Ci, bo masz słabego procka możesz nawet dać wszystko na low włącznie z rozdzielczością a i tak będziesz miał średnio może z 25 klatek. Takie moje zdanie, może ktoś inny się wypowie. Załatw sobie jakiegoś 4 jajowca, bo ten procek trochę ogranicza ci karte graficzną, a juz ta ilość ramu to wogóle zbędna do tej gry przy tym procku. Jeżeli będą tam rozbudowane opcje graficzne, szczególnie te ograniczające zapotrzebowanie na procka to Ci pójdzie. Co do karty graficznej to z tesalacją będzie Ci cięło nawet jak kupisz zajebistego procka, chyba, że w 720p (1280x720) załączysz tą grę. A bez tesalacji to ci powinno pójść w 1080p jeżeli kupisz lepszego procka. Mam nadzieję, że ta tesalacja będzie opcją do włączenia i wyłączenia. Jakoś autorzy nie mówią nic o tej tessalacji jednak rozumiem to za naturalny dodatek do dx11 bo i po co w nim robić grę, która by nie miała tego bajeru.

23.08.2011 18:17
odpowiedz
flavorflav69
30
Konsul

fajnie,fajnie oby tylko twórcą $ nie uderzyły do głowy i następne części byłby by tylko odcinaniem kuponów (patrz: MW2,BO,MW3)

23.08.2011 18:59
odpowiedz
kedzior_msz
39
madafaker

a ja nie moge sie doczekac beta-testow ;D

23.08.2011 20:11
odpowiedz
mrówa25
2
Junior

Dogodzic Polakowi żal mi was!! , niecierpliwie oczekuje premiry

23.08.2011 20:12
odpowiedz
mrówa25
2
Junior

premiery

23.08.2011 22:40
odpowiedz
mikel21
19
Konsul

kurcze, nie moge sie doczekac. to az jeszcze miesiac ;D i niech ktos sprobuje teraz powiedzxiec ze CoD bedzie lepszy. yhy powodzenia.

23.08.2011 22:58
odpowiedz
BOLOYOO
74
Generał

@WlodarW
Właśnie po ujrzeniu "Quad Core" w wymaganiach przeraziło mnie to... :( Cóż trzeba czekać i mieć nadzieje.

23.08.2011 23:34
odpowiedz
jrkjlh
51
Grievous

w końcu symulator pola walki a nie gra akcji !:)

24.08.2011 00:51
odpowiedz
ujemny
53
Prezenter TV

GOL na jakich komputerach graliście (konfiguracja)?

24.08.2011 01:06
odpowiedz
Amennn
0
Pretorianin

[38]
SSD
GTX580
i7 2600k
8GB RAM

24.08.2011 09:13
odpowiedz
ujemny
53
Prezenter TV

Źródło?

24.08.2011 12:08
odpowiedz
rybatychy23
38
Pretorianin

No to czekamy na premierę:D

24.08.2011 12:32
odpowiedz
Steveo
59
Pretorianin

@ujemny na http://bf3blog.com/ pisza: The PC system was powered by two Nvidia GTX 580 cards in SLI.

24.08.2011 12:53
odpowiedz
ujemny
53
Prezenter TV

Dziękuję.

24.08.2011 13:47
odpowiedz
XerxesPL
15
Pretorianin

Kółka narazie nie ma bo to jest Alfa i tylko dla podstawowych testów, nie ma pełnego systemu zniszczeń itd. A spotowanie będzie działało tak że jeżeli ktoś zniknie z widoku/ schowa się za ściane to znacznik znad jego głowy ZNIKNIE ale będzie widoczny przez kilka sekund na mini mapie

24.08.2011 18:03
odpowiedz
isaac987
3
Junior

Wojna się szykuje pomiędzy BFM3 a MW3 kto lepiej się wypromuje, kto lepiej zarobi i kto lepszą grywalność w singlu i multi będzie miał

24.08.2011 22:00
odpowiedz
victripius
88
Joker

Mnie osobiście styl multi w BF w ogóle nie odpowiada. Mapy są może i duże - ok, ale czasami przez kilka minut nie można trafić na wroga, za którymś razem to naprawdę jest wkurzające, tym bardziej, że MW przyzwyczaiło nas do szybkiej wymiany ognia ( o snajperach w BFie nie wspominając, bo tylko wyjdziesz na otwarty obszar i zgon). Oczywiście są zwolennicy bardziej taktycznego multi i każdemu podoba się co innego. Podoba mi się 64-osobowy tryb na PC. Może przez to walki staną się dużo ciekawsze i w końcu liczba graczy będzie proporcjonalna do rozmiaru map :)

25.08.2011 14:41
odpowiedz
XerxesPL
15
Pretorianin

"w końcu liczba graczy będzie proporcjonalna do rozmiaru map :)" Nie ma to jak się wypowiadać grając tylko w Bad Company 2 ;d

25.08.2011 18:38
odpowiedz
WlodarW
79
Generał

@victripius - Widać od razu, że nie grałeś w Battlefielda, tylko trollujesz nawet w głubpim BC2 w ktore chyba graleś, sądząc po komentarzu gra w multi nie wygląda jak ty ją opisujesz.

26.08.2011 14:53
odpowiedz
Nikuu
59
Generał

Victripius

Lepiej szukać przez pół mapy jednego gracza niż ginąć po raz n-ty chwilę po respie w Call of Duty.

29.08.2011 22:16
odpowiedz
ziomal37
1
Junior

Battlefield 3 to super gra bo w niom grałem nie wiem jak wy ale mi się podoba ta gra polecam

30.08.2011 21:12
odpowiedz
Harry M
109
Master czaszka

O kur...

31.08.2011 09:22
odpowiedz
Nolifer
97
The Highest

No robi to niezłe wrażenie , szczerze bardzo czekam na tą grę .

05.09.2011 11:58
odpowiedz
takow
1
Junior

to że zabitemu pokazuje automatycznie pozycję snajpera - jest idiotyzmem..

to największy debilizm jaki można popełnić w grze w której jest możliwość gry snajperem.

mam nadzieję że w trybie HC będzie to wyłączone.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze