Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 stycznia 2011, 12:30

autor: Remigiusz Maciaszek

RIFT - przed premierą

Rift trafi do sklepów na początku marca. Dzisiaj spróbujemy przyjrzeć się dokładniej ofercie Trion Worlds, skupiając się na świecie gry, frakcjach i klasach postaci.

Przeczytaj recenzję RIFT - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Dla gatunku MMO rok 2011 zapowiada się bardzo interesująco. Możemy spodziewać się kilku ważnych produkcji, co wielu graczom dostarczy zarówno mnóstwa radości, jak i rozterek, bo wybór będzie trudny. Wśród tegorocznych najważniejszych tytułów znajduje się między innymi Rift autorstwa Trion Worlds. Firma na swoim koncie ma na razie tylko projekty, a Rift, który trafi do sklepów 1 marca 2011 roku, będzie pierwszą ważną publikacją tego debiutującego dewelopera.

Debiut i to w gatunku MMO, to piekielnie poważne wyzwanie. Nie jest przecież tajemnicą, że ta akurat dziedzina gier należy do najbardziej skomplikowanych i wymaga największych nakładów finansowych. Okazuje się jednak, że istnieje duża szansa, iż Trion Worlds podoła zadaniu, a świadczą o tym raporty z bety i wstępne zapowiedzi, które pojawiły się już po niedawnym zniesieniu NDA (zgody na nieujawnianie danych z gry).

Na obecnym etapie gra oceniana jest bardzo dobrze, zachodnie serwisy zwracają uwagę na jej spory potencjał i chociaż opinie testerów są zróżnicowane, to możemy już chyba powiedzieć, że będziemy mieli do czynienia z solidnym produktem, który w niedalekiej przyszłości ma szanse rozwinąć się w coś jeszcze bardziej wartościowego.

Do premiery tytułu pozostało niespełna dwa miesiące, co jest chyba świetnym momentem, by się mu dokładnie przyjrzeć. Rzućmy zatem okiem na świat gry, frakcje i rasy, a także przeanalizujmy niezwykle bogaty i skomplikowany system klas, gwarantujący bardzo szerokie możliwości doskonalenia postaci.

Rift to debiut studia Trion Worlds. Wiele wskazuje na to, że będziecałkiem udany.

Historia Telary – inwazja bogów

Telara to klasyczna kraina fantasy z całą masą niezwykłych bestii, zamieszkujących bagna, dżungle i podziemia. To świat pełen magii i niewyjaśnionych zjawisk, kolorowych krajobrazów i mrocznych zakamarków. Zaludnia go sześć ras, wśród których znalazły się Krasnoludy i Elfy, ale także bardziej nietypowe nacje, jak Bahmi, Mathosian, Eth i Kelari. Jednak to, co czyni Telarę miejscem niezwykłym, to fakt, że uniwersum to położone jest w centrum mistycznego skrzyżowania, w punkcie łączenia się sfer sześciu żywiołów. Właśnie to skusiło boga śmierci Regulosa i jego zastępy pomniejszych bóstw, by ruszyć na podbój Telary. Początkowa chęć zniszczenia i wchłonięcia niezwykłej krainy zmieniła się w pragnienie jej posiadania. Kosmiczne bóstwa skuszone potęgą Telary zaczęły walczyć ze sobą o kontrolę nad tym światem. Niezwykła planeta miała jednak także swoich mieszkańców i swoje bóstwa, a ci połączyli siły, by stawić czoła obcym bytom, które zajęte bratobójcza walką ginęły jeden po drugim. Ostatecznie zniszczono również Regulosa, a jego nieśmiertelną duszę przegnano z Telary.

Najwięksi czarodzieje przy wsparciu przyjaznych bogów wznieśli magiczną barierę, która miała obronić świat przed atakami z zewnątrz. Zabezpieczenie chroniło planetę przez tysiąclecia i funkcjonowałoby jeszcze przez kolejne, gdyby nie wojna domowa. Jedna ze stron w obliczu porażki sięgnęła po zakazane moce, by zyskać wsparcie wygnanego boga śmierci Regulosa. Bariera chroniąca świat została strzaskana, a magiczny kataklizm, określony później Cieniem, przeszedł przez Telarę, siejąc chaos i zniszczenie. Od tego momentu minęło 80 lat i przez ten czas mieszkańcy niezwykłego świata doświadczają ciągłych ataków żywiołów. Uszkodzona bariera nie chroni Telary tak dobrze jak kiedyś, systematycznie otwierają się przejścia do sąsiednich sfer, a stamtąd atakują magiczne bestie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?