Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 stycznia 2009, 12:40

autor: Szymon Liebert

Wheelman - zapowiedź

Vin Diesel próbuje zdemolować zabytkową Barcelonę i chce, żebyśmy mu pomogli. The Wheelman zgrabnie wpisuje się w gatunek stworzony przez firmę Rockstar wraz z serią Grand Theft Auto.

Przeczytaj recenzję Wheelman - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

The Wheelman zgrabniewpisuje się w gatunek stworzony przez firmę Rockstar wraz z serią Grand Theft Auto. Oczywiście zapowiadana gra prezentuje nieco inny klimat i sposób wykonania. Przede wszystkim trzeba przypomnieć, że tworzy ją nie kto inny a sam Vin Diesel oraz założone przez niego studio. Można długo dyskutować o poziomie filmów tego aktora i jego umiejętnościach zawodowych, jednak nas interesują jego dokonania w branży rozrywki elektronicznej. Tu na myśl przychodzi mi świetny Chronicles of Riddick, tytuł nazywany często najlepszą adaptacją filmu. Wysoki poziom produkcji zawdzięczamy także aktorowi, który głównemu bohaterowi użyczył swojego wizerunku, szorstkiego głosu oraz charyzmy. Czy w przypadku The Wheelman możemy liczyć na równie dobre wykonanie i charakterystycznego bohatera?

Kolejna wirtualna rola Vina.

Oczywiście trudno jeszcze powiedzieć. Sam pomysł na grę wydaje się ciekawy. Grany (o ile ten wirtualny występ można tak nazwać) przez Diesela bohater jest tajnym agentem działającym pod przykrywką kuriera, pracującego naturalnie dla organizacji przestępczych. Zobaczymy więc odważnego i nieustraszonego kierowcę, mającego w zanadrzu niespożyte pokłady pretensjonalnych tekstów rodem z amerykańskiego kina akcji oraz Barcelonę, pełną prawdziwych samochodów, skuterów i motorów. Producenci w licznych wypowiedziach chwalą się, że hollywoodzki styl i widowiskowość będą jednym z głównych atutów ich dzieła. Pościgi, wybuchy, narkotyki, umięśnieni bohaterowie, seksowne kobiety i nienaganni mężczyźni, szybka akcja i nagłe zwroty fabuły – w zasadzie wystarczyłyby 3 lub 4 z wymienionych elementów, żeby gra okazała się dobra.

W czym będzie przejawiała się wspomniana wyżej widowiskowość? Podstawą mają być niezwykle dynamiczne pościgi i zręcznościowy model prowadzenia pojazdów. Autorzy mówią wręcz o swoistych pojedynkach samochodowych, rozgrywanych z szaleńczą prędkością na ulicach Barcelony pełnych postronnych widzów i przeszkód. Mknąc z ogromną prędkością, będziemy więc spychać wrogów specjalnymi „atakami”, rozwalać pomniejsze przedmioty, strzelać, wykonywać różne niebezpieczne ewolucje i obserwować efektowne eksplozje, kraksy oraz wypadki. Na dostępnych już dziś filmach przedstawiających rozgrywkę, rzeczywiście wygląda to efektownie, a akcja jest naprawdę ekstremalnie szybka (może nawet za bardzo). Samochody wgniatają się, gubią części i eksplodują, co często pokazane jest przy użyciu specjalnego krótkiego ujęcia w zwolnionym tempie. Prawdziwym rarytasem będą niezwykłe umiejętności tytułowego kierowcy i kuriera.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.