Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 16 lipca 2008, 14:09

autor: Łukasz Malik

Operation Flashpoint: Dragon Rising - E3 2008

Przed "mistrzami kodu" stoi trudne zadanie - odbudowanie zaufania fanów Flashpointa, które stracili porzucając Bohemię - twórców pierwszej gry. To jednak Codemasters ma środki finansowe i pomysł, aby zrobić z Dragon Rising godną następczynię pierwowzoru.

Przeczytaj recenzję Operation Flashpoint: Dragon Rising - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Po zapowiedzi konsolowej edycji Operation Flashpoint 2 na forach zagrzmiało. Obawy rozbudził przede wszystkim rozwód Codemasters z czeską ekipą Bohemia Interactive, odpowiedzialną za pierwszą część serii. Zespół Marka Spaniela skupił się jednak na ArmA: Armed Assault – właściwym następcy militarnego bestselleru. Mistrzowie Kodu poszli swoją drogą i postanowili wyprodukować własną wersję wirtualnej wojny. Zainwestowali w markę, która przyniosła im finansowy sukces. Informacja o konsolowej wersji sequela mocno zdziwiła fanów. Padły zarzuty, że konieczność dostosowania sterowania do pada uprości i spłyci rozgrywkę. Dzisiaj jednak możemy przyznać, iż ekipa odpowiedzialna za drugą część wie, co chce osiągnąć. Po prezentacji na E3 śmiało stwierdzamy, iż Dragon Rising pewnie podąża za śladami wytyczonymi przez poprzednika. Wciąż będziemy mieli do czynienia z najbardziej realistycznym i rozbudowanym symulatorem współczesnego żołnierza, a wszystko to w oprawie najwyższej klasy, napędzanej silnikiem NEON.

To niestety tylko kadr z prerenderowanego filmu.

Akcja toczy się na wyspie Skira, położonej niedaleko wschodniego wybrzeża Rosji. Stacjonujące tam wojska amerykańskie mają za zadanie strzec złóż ropy i gazu oraz ludzi przy nich pracujących. Spokój kończy się jednak po interwencji chińskich frakcji militarnych. Zaskakujący atak przeobraża się w ogromną inwazję zagrażającą przede wszystkim mieszkającym tam Rosjanom. Wschodni bracia zwracają się z prośbą o pomoc do amerykańskiego rządu, który postawia wysłać w rejon konfliktu dodatkowe siły.

Pomimo, że akcja toczy się tylko na jednej wyspie teren działań wojennych będzie bardzo różnorodny. Według twórców wygląd Skiry wzorowany jest na rzeczywiście istniejącym Sachalinie. Z tego też powodu krajobraz będzie wyjątkowo realistyczny. Żołnierze zwiedzą wioski, duże miasta, bagna oraz lasy. Niektóre z lokacji odtworzono na bazie gigantycznej ilości zdjęć, toteż mamy nadzieję, iż słowa o realizmie wyglądu wyspy nie są bez pokrycia.

Graliśmy w kampanię gry Star Wars: Battlefront II – brak Mocy w singlu?
Graliśmy w kampanię gry Star Wars: Battlefront II – brak Mocy w singlu?

Przed premierą

„Mam złe przeczucia”. Ta myśl rosła w mojej głowie w trakcie ogrywania pierwszych trzech misji kampanii fabularnej do gry Star Wars: Battlefront II.

Graliśmy w Assassin's Creed Origins – czas rewolucji
Graliśmy w Assassin's Creed Origins – czas rewolucji

Przed premierą

Po roku przerwy od Assassin’s Creed firma Ubisoft wprowadza wyczekiwane od paru lat zmiany w skostniałej formule serii. Czy Origins faktycznie jest rewolucją? Podejmujemy się wstępnej oceny po 4 godzinach spędzonych w otwartym świecie.

Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka
Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka

Przed premierą

Scorn studia Ebb Software to gra, którą mógłby wymyślić Hans R. Giger, twórca ksenomorfa z filmu Obcy: Ósmy Pasażer Nostromo. Zapowiada się horror straszny i... mięsisty (dosłownie!).

Komentarze Czytelników (24)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
16.07.2008 14:35
Anduril
40
Generał

Czyli jednak E3 nie uraczy nas jakims gameplayem ale z tego co tutaj wyczytuje zapowiada sie kawal dobrej gierki . Czekamy :)

16.07.2008 14:46
odpowiedz
scorpinor
0
Konsul

Tylko dlaczego dopiero 2009 :'(

16.07.2008 14:49
odpowiedz
Matt
179
I Am The Night

"Dopiero w 2009"?

Jak dla mnie to "juz w 2009" - z tego co ludzie mowia, przy grze zostalo jeszcze duzo do zrobienia, a rok czasu to wcale nie tak duzo.

16.07.2008 15:34
odpowiedz
Tołstoj
68
Generał

Wiesz, scorpinor, przy tylu latach czekania, to naprawdę drobnostka. :)

16.07.2008 15:42
odpowiedz
Heaton16
50
Pretorianin

Jest !!!! BĘDZIE NOWY OPERATION FLASHPOINT !!! Będzie się działó , grafika niezła , niech dadzą tylko jakiegoś gameplaya :)))

16.07.2008 15:44
odpowiedz
Heaton16
50
Pretorianin

Matt , nie zawsze można wierzyć ludziom , hehe ale być może masz rację :)))

16.07.2008 15:48
odpowiedz
Tygrys205
86
---

Ta Flaszka wychodzi spod ręki Codemasters i nie ma nic wspólnego, niestety, z BISem, czyli twórcom pierwszej części. Osobiście podchodzę raczej sceptycznie do tej produkcji, bo nie pamiętam kiedy ostatnio CM uraczyło nas jakąś realistyczną grą.

16.07.2008 15:59
odpowiedz
scorpinor
0
Konsul

Tołstoj -> "Wiesz, scorpinor, przy tylu latach czekania, to naprawdę drobnostka. :)"

No właśnie chodzi mi o te już lata. Bo po OF 1 - najlepszej jak dla mnie gry w historii - nie wyszedł żaden inny, udany "symulator pola walki". Armed Assault rozczarował mnie potwornie (niby to samo co kiedyś, tylko jeszcze bardziej spartolone). Ale cierpliwie będę czekał :)

16.07.2008 16:01
odpowiedz
eJay
164
Quaritch

Armed Assault rozczarował mnie potwornie (niby to samo co kiedyś, tylko jeszcze bardziej spartolone)

Co ty dajesz. Flashka w wersji 1.00 tez byla niegrywalna. ArmA w wersji 1.14 to niesamowcie miodna gra.

16.07.2008 16:04
odpowiedz
scorpinor
0
Konsul

Ja już bodajże po upatchowaniu do 1.10 sobie odpuściłem dalsze granie :P Zresztą zaraz po zakupie tak się do AA zraziłem (nie chodzi tu tylko o masę bugów w tragicznej wersji 1.0), że już ciężko się do niej przekonać.

16.07.2008 17:22
odpowiedz
Matthew666
38
Konsul

No nareszcie jakiś realistyczny shooter. Dobrze, że wychodzi na PS3, bo mój komp już żadnej nowej gierki nie udźwignie...

16.07.2008 17:28
odpowiedz
pawloki
15
Legend

To jest gra na którą czekam.

16.07.2008 17:41
odpowiedz
Matt
179
I Am The Night

Co ty dajesz. Flashka w wersji 1.00 tez byla niegrywalna.

Gadanie. Przeszedlem w swoim czasie OFP w wersji 1.00 i choc oczywiscie na pewno burakow bylo od groma, to nie pamietam takich ktore obrzydzily by mi gre, pamietam za to ze gre dostalem na ~poltora tygodnia przed poprawka, od ktorej zalezalo moje "byc albo nie byc" na studiach, a mimo to zarwalem kilka nocek az ja skonczylem, bo nawet z burakami byla genialna.
ArmA odpalilem na starym kompie, po premierze i wymieklem na kilka miesiecy. Kupilem nowego kompa, znow zainstalowalem, pelen zapalu sciagnalem te gigabajty patchy, odpalilem ...i znow rece mi opadly juz w drugiej misji. Po prostu dno i dwa metry mulu ...choc moze bez bugow ;)
Wiem eJay, ze dla Ciebie ArmA to glownie multi, ktorego nie probowalem i ktorego nie oceniam - to co pisze dotyczny kampani SP, ktora jest po prostu mierna.

16.07.2008 17:51
odpowiedz
T_bone
177
Henchman 24

Ja powiem że to są jaja...

Pierwsze konkretne info o OPF2 wypłynęło w sierpniu 2007 wraz z trailerem na GC2007. W materiale prasowym pisano że nad grą od 2 lat pracuje 130 developerów. Po takim czasie jedyne co dostaliśmy to kolejny render. Mam nadzieję że ich pracownicy nie mają nic wspólnego z Duke Nukem Forever.

16.07.2008 17:52
odpowiedz
Robak07
58
Wujek Dobry Wariat

W sumie to dobrze, że wyszły z tego dwie odrębne produkcje.

16.07.2008 17:52
odpowiedz
||Peter||
82
Peterski

Zgadzam sie, OFP byla rewelacyjna. Do dzis pamietam to ukrywanie sie przed BMP :)
Aczkolwiek dla mnie gra zupelnie tracila klimat w momencie kiedy trzeba bylo kierowac oddzialem. Nie umialem sie w to wczuc, w dodatku sterowanie bylo takie niefajne troche.

To powinna byc opcja a nie przymus. Wolalbym cala gre przejsc jako zwykly GI a nie dowodca plutonu itp ;)

Czy ArmA jest takie samo pod tym wzgledem?

16.07.2008 17:54
odpowiedz
T_bone
177
Henchman 24

Peter---> Tak ale problem znika jak grasz z ludźmi ;p

16.07.2008 19:06
odpowiedz
prosiacek
90
Pretorianin

"(...) aby zrobić z Dragon Rising grę (...) nie odstającą od współczesnych standardów. I nie chodzi tu tylko o oprawę audiowizualną, ale także sposób narracji i przystępność."
Tia...
Do niedawna jeszcze grałem w OF (FFUR SLX 2.0 i FFUR '85), nie ma co mówić: miód. Na początku Flashpoint kulał jak Falcon 4.0, ale fani wykonali świetną robotę i stworzyli praktycznie "nową" grę, zarówno w przypadku OF, jak i F4.0 (OpenFalcon).
ArmA mam od dwóch tygodni (czekałem na grywalną wersję, będąc mądrzejszy o styczność z OF 1.0 :>). Wersja 1.14 i muszę powiedzieć, że nie ustępuje FFUR'om. Szczególnie multi. Strąciło w tej kategorii, z mojego prywatnego piedestału, RedOrchestra.
Dlatego czekam na ArmA 2, a biorąc pod uwagę powyższy cytat, na OF 2 niespecjalnie...

16.07.2008 19:29
odpowiedz
angalo
13
Pretorianin

"(...) sposób narracji i przystępność"

Boję się , że zrobią z tego COD4.

16.07.2008 21:13
odpowiedz
kkkkkkrystian
24
Senator

Miejmy nadzieję, że in się uda i zobaczymy kompletny symulator wojny

16.07.2008 21:37
odpowiedz
johny2009
2
Junior

Zapraszam na stronkę: http://www.ofp2.pl/ Jest tam forum linki do dwóch trailerów wywiady itd. :)

17.07.2008 09:19
odpowiedz
Zingus123
22
Antyterrorysta

o świetnie
poprzednie czesci przypadły mi do gustu

26.07.2008 16:32
odpowiedz
dss
41
Generał

No, no. Legendarna strzelanka taktyczna sprzed lat powraca. Mi się nie podobała ze względu na specyficzny poziom trudności, ale gra naprawdę warta uwagi. Jak na tamte czasy, a było to chyba 8 lat temu, bya naprawdę rewolucyjna.

14.04.2009 15:57
odpowiedz
mim93
2
Legionista

1 część OF była super!!!mam nadzieje ze 2 z piekną grafiką i jeszcze większym realizmem będzie rewolucyjna hehe

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze