Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 3 stycznia 2006, 11:39

autor: Piotr Deja

Battlestations: Midway - przed premierą

Battlestations: Midway łączy dwa gatunki. Gracz, będzie mieć mapę jak w innych RTS-ach, umożliwiającą wybór pojedynczych statków lub całych flot, i wydawanie im rozkazów. Jednak w każdy statek czy samolot można wejść, a przejętą jednostką sterować.

Przeczytaj recenzję Battlestations: Midway - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Trudno dziś wymyślić coś nowego w grach komputerowych. Mnóstwo klonów, mało innowacji, a o nowych gatunkach to można sobie tylko pomarzyć. Dlatego twórcy kombinują, jak mogą, by przyciągnąć graczy do swoich nowych produkcji. Efektem takiego kombinowania może być np. mieszanie gatunków – miks RTS-a z grą akcji znajdziecie chociażby w Battlestations: Midway.

Gra, tworzona przez węgierskie studio Mithis pod skrzydłami Eidosa, zabierze nas na Pacyfik – w środek największych bitew morskich z czasów drugiej wojny światowej. Bitwa o Midway, Pearl Harbor i inne słynne miejsca, bitwy rzeczywiste i możliwe, a wszystko z udziałem potężnych pancerników, lotniskowców, łodzi podwodnych i wszelkiej maści samolotów. Jak już napisałem, Battlestations: Midway łączy dwa gatunki. Dzięki temu wielkie bitwy morskie będzie można oglądać z różnych perspektyw. Gracz, jako dowódca, będzie mieć mapę jak w innych RTS-ach, umożliwiającą wybór pojedynczych statków lub całych flot, i wydawanie im rozkazów. Jednak w każdy statek czy samolot można wejść, a przejętą jednostką sterować. Wtedy na własnej skórze doświadczymy całej filmowej akcji, chaosu bitwy, wybuchów i bombardowań. Przełączanie pomiędzy trybami akcji i strategii jest proste, możemy to robić w każdej chwili. Sterowanie również nie nastręczy kłopotów, już zresztą widać, że pod względem obsługi wszelkich maszyn grze bliżej do arkadowych strzelanin, aniżeli do realistycznych symulatorów. Strategiczna część gry – jak w każdym RTS-ie – wymagać będzie tworzenia linii patrolowych czy ustalania waypointów dla jednostek. Dzięki temu można poprowadzić atak osobiście, bez obawy, że pozostałe – nie sterowane przez nas jednostki – pójdą pokornie pod ogień przeciwnika jak owieczki na rzeź.

W misji, którą na razie pokazano, gracz ma za zadanie obronić pancernik King George, będący pod ciężkim ostrzałem japońskich wojsk. Pierwszym celem było unieszkodliwienie statków zwiadowczych przeciwnika, poprzez zwykłe zniszczenie ich (kosztem własnych wojsk) lub wymanewrowanie ich tak, by móc się przedostać do ostrzeliwanego statku (kosztem czasu i późniejszej możliwości powrotu ominiętych wojsk wroga). Tutaj opcje wydawania rozkazów, ustalania ważności i kolejności celów oraz korzystania z mapy okazały się absolutnie niezbędne. Po zatopieniu pierwszych statków przeciwnika i zbliżeniu się do palącego się i otoczonego smugą dymu King George’a, natarcie Japończyków przybrało na sile. Bez naszej pomocy król stuprocentowo zostałby zatopiony w roju mniejszych statków i samolotów, choć i tak nieźle dawał sobie radę niszcząc coraz to nowych przeciwników. Po dołączeniu do pancernika wystarczyło już tylko skierować ogień jego potężnych dział i własnych jednostek w stronę przeciwnika, by po chwili wraki wrogich maszyn poszły na dno. Wszystko skończyłoby się pięknie, gdyby nie niespodziewany atak japońskich samolotów. Teraz już od nas zależało, czy zasiądziemy za sterami jednego z samolotów, czy zajmiemy się obsługą pokładowego działka przeciwlotniczego.

W grze czeka na pojedynczego gracza kampania składająca się w jedenastu wielkich misji, w których wcielimy się w Henry’ego Walkera, amerykańskiego oficera i będziemy uczestniczyć bitwach od Pearl Harbor do końca wojny. Z misji na misję, wojska, które zostaną oddane pod nasze dowództwo, będą stopniowo się powiększać.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?
Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?

Przed premierą

Podczas gdy wszyscy sugerują ucieczkę, my wracamy do Tarkova, by przeanalizować wysyp informacji na temat tej gry. Informacji wskazujących na produkt imponujący w wielu aspektach, ale i coraz bardziej niszowy, coraz mniej przystępny dla większości graczy.