Assassin's Creed: Empire Przed premierą

Przed premierą 27 października 2016, 13:25

autor: TheMirror

Assassin's Creed: Empire - co chcielibyśmy zobaczyć w nowej odsłonie serii?

Starożytny Egipt to interesujący kierunek dla serii Assassin's Creed i postaramy się Wam to udowodnić.

Zapowiadana premiera gry: 2017.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Quo Vadis Assasin's Creed? - o czym będzie kolejna część serii Ubisoftu?

Quo Vadis Assasin's Creed? - o czym będzie kolejna część serii Ubisoftu? [0:00]

Assasin's Creed to seria, która z powodzeniem kontynuowana jest na przestrzeni lat. O czym będzie następna część? O tym w materiale.

Polsatowski Kevin, którego świąteczna emisja osiągnęła już status popkulturowej tradycji, jest coroczną zmorą milionów Polaków. Z Kevina się śmiejemy, na Kevina klniemy, Kevin odbija się nam czkawką – mimo to trudno wyobrazić sobie okres Bożego Narodzenia bez kultowego dzieła Chrisa Columbusa. Podobnie jest z serią Assassin’s Creed, której kolejne odsłony wydawane są w czwartym kwartale każdego roku. Po słabo przyjętym Unity oraz Syndicacie komuś w Ubisofcie zebrało się na refleksje prowadzące do istotnej decyzji – proces powstawania nowej części Assassin’s Creed, o roboczym podtytule Empire, będzie trwać dłużej niż zwykle. Na razie nie wiadomo zbyt wiele o samej produkcji, ponieważ Ubisoft nie puszcza pary z ust. Najwyższy więc czas, aby na pytanie „Jak będzie wyglądać egipskie imperium?” spróbować odpowiedzieć samodzielnie.

Na wakacje do Egiptu!

Do tej pory niewiele wiadomo o Assassin’s Creed: Empire. Nie byłoby więc szokiem, gdyby większość sensacyjnych informacji pojawiających się w internecie okazała się zmyłką, która ma odwrócić wzrok publiki od prawdziwej petardy przygotowywanej przez Ubisoft. Na tę chwilę jednak najbardziej wiarygodną plotką jest osadzenie zabawy w starożytnym Egipcie. Kraj ten w wersji sprzed kilku tysięcy lat nie krępuje twórców ciasnymi ramami historycznymi (jak miało to miejsce chociażby w przypadku renesansowych Włoch) ze względu na minimalną ilość dokumentacji zachowanej do czasów współczesnych. Francuzi mają więc wolną rękę w kwestii tworzenia otaczającego gracza świata, który ma być ogromny i pozbawiony ekranów ładowania – dobrze wróży to, że Ubisoft deklaruje wzorowanie się w tej kwestii na trzeciej części rodzimego Wiedźmina studia CD Projekt Red.

Nil Armstrong

Wbrew pozorom Egipt, pomimo swej niedużej różnorodności, wydaje się krainą bardzo interesującą pod względem geograficznym. W tej kwestii jako pierwsze skojarzenie nasuwa się oczywiście Nil. Rzeka ta od początków starożytnego państwa stanowi gwarancję życia pomiędzy dwiema pustyniami – Libijską i Arabską. To właśnie wzdłuż Nilu, jako jedynego źródła wody pitnej na spieczonych ziemiach egipskich, budowano osady i miasta – od najdalszych krańców Górnego Egiptu (nomadzi parający się wojaczką i myślistwem) aż po samo ujście rzeki w jej delcie (prężnie rozwinięte rolnictwo).

Obrazek przedstawiający menu gry Assassin’s Creed: Empire, które trafiło do sieci jakiś czas temu. Mocno podgrzał on atmosferę wokół nadchodzącej kontynuacji serii, bo w tle można zobaczyć piramidę. - 2016-10-27
Obrazek przedstawiający menu gry Assassin’s Creed: Empire, które trafiło do sieci jakiś czas temu. Mocno podgrzał on atmosferę wokół nadchodzącej kontynuacji serii, bo w tle można zobaczyć piramidę.

Struktura mapy musi więc odwzorować te proste fakty – rozlokowanie kompleksów mieszkalnych powinno nastąpić wyłącznie przy kanale wodnym, a charakterystyczny typ gospodarki należy dopasować, by uwydatnić odrębność obu krańców Egiptu. Gospodarka wymuszałaby więc na graczu przemieszczanie się pomiędzy kolejnymi miastami, a rzeka pełniłaby funkcję transportową – pozwalającą zarówno na ekspresowe docieranie do konkretnych punktów na mapie, jak i na krajoznawcze wycieczki łodziami bez oglądania ekranów ładowania. Przyjemnie obserwowałoby się również smaczki w postaci różnego poziomu wody w Nilu – im byłby on wyższy, tym bardziej urodzajne mogłyby stawać się plantacje wzdłuż kanałów irygacyjnych. Miałoby to również wpływ na nastawienie ludzi spotykanych przez bohatera – w końcu od rzeki zależałby ich dobrobyt lub jego całkowitego brak. Niski poziom wody mógłby też uniemożliwić opcję szybkiego podróżowania, co wymusiłoby korzystanie z innej formy transportu – takiej jak chociażby konie czy... wielbłądy.

Graliśmy w Sniper Elite 4 – ale głupi ci naziści…
Graliśmy w Sniper Elite 4 – ale głupi ci naziści…

Przed premierą

Na niecały miesiąc przed wyznaczoną na 14 lutego premierą testowaliśmy przez ponad dwie godziny Sniper Elite 4. To bezpieczna kontynuacja, która mimo kulejącej sztucznej inteligencji i braku poważniejszych zmian w mechanice spodoba się fanom serii.

Graliśmy w For Honor – ostra sieka tylko dla hardkorowców?
Graliśmy w For Honor – ostra sieka tylko dla hardkorowców?

Przed premierą

Ubisoft pozazdrościł Turkom serii Mount & Blade. For Honor będzie jednak grą nastawioną na rozgrywki sieciowe i to trudną, a to oznacza, że casuale zapewne się od niej odbiją.

Graliśmy w Resident Evil VII: Beginning Hour – horror jak się patrzy
Graliśmy w Resident Evil VII: Beginning Hour – horror jak się patrzy

Przed premierą

Seria Resident Evil w ostatnich latach wiele straciła w oczach fanów. Survival horror zmienił swoje oblicze i z każdym kolejnym wcieleniem coraz bardziej stawał się strzelaniną. Czy najnowsza wolta Capcomu przywróci cyklowi dawny blask?

Komentarze Czytelników (39)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
27.10.2016 14:12
5
odpowiedz
nagytow
134
Firestarter

Zapowiedz niezapowiedzianej gry. Ten tekst powinien byc w publicystyce.

27.10.2016 13:33
paul181818
27
Generał

Ten assasyn na zdjęciu to oficjalny czy to jakiś fan wymyślił?

post wyedytowany przez paul181818 2016-10-27 13:33:26
27.10.2016 14:08
-1
odpowiedz
7 odpowiedzi
qazplm632
54
Pretorianin
7.0

Szkoda, że nie zagramy tą kobietą, która zabiła Kleopatrę. Byłoby to fajne nawiązanie do AC2, a jednocześnie po prostu chciałbym chociaż raz móc zagrać asasynem-kobietą...
Co do samej gry jakoś nie ufam, że faktycznie będzie rewolucja. O ile przy pierwszych częściach bawiłem się dobrze, o tyle 3 znudziła mnie już na tyle, że w połowie olałem całkowicie misje poboczne i skupiłem się na wątku fabularnym. Zobaczymy, czy jak zagram w 4 to zrobię tak samo. I absolutnie nie chcę elementów survivalowych. To jest jak zmuszenie gracza to odszukania jednej znajdźki co jakiś czas.

27.10.2016 14:12
5
odpowiedz
nagytow
134
Firestarter

Zapowiedz niezapowiedzianej gry. Ten tekst powinien byc w publicystyce.

27.10.2016 15:24
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Bezi2598
66
Legend

Ja chce powrót do efektownej walki z trójki albo Black Flag, a nie ten mało efektowny, nudny i niby trudniejszy, bo nie trzeba kontrować slasher z poprzednich części.

W częściach sprzed Unity lubiłem sobie pobiegać po mieście i wdawać się w walki ze strażnikami, system walki może i był banalny, ale po prostu dobrze się nim grało, miło było popatrzeć na różne finiszery. W Unity unikałem walki, bo była słaba. Niby to miało być zachęcenie do cichszego stylu gry, ale to już wolałbym po staremu tylko żeby były jakieś dodatkowe misje jak na przykład w Brotherhoodzie z machinami Leonarda gdzie przez całą misję nie można było być wykrytym więc trzeba było sobie działania rozplanować.

post wyedytowany przez Bezi2598 2016-10-27 15:33:22
27.10.2016 15:31
odpowiedz
WojCz84
4
Legionista

hmm...może będzie w egipcie a może nie będzie...

27.10.2016 16:25
odpowiedz
1 odpowiedź
ajax34
23
Porucznik

A Unity warto ograć?

27.10.2016 16:56
odpowiedz
xittam
81
Konsul

Od 3 części strasznie drażnią mnie 'dłużyzny' podczas likwidowania wrogiej jednostki. W AC2 zakutych w zbroje po zęby Ezio unieszkodliwiał w 2-3 ruchach podczas gdy w Syndicate odzianych w szmaty bandziorów tłukło się 9-10 ruchami.

27.10.2016 17:08
odpowiedz
paul181818
27
Generał

W Syndicate nie podobał mi się system walki , był jakiś taki chaotyczny i jakiś słaby. Powinien być taki jak w AC 3 AC black flag.

27.10.2016 17:20
odpowiedz
DominikDDDZ
1
Junior

Żeby chociaż połowa rzeczy, które wymienił autor, pojawiło by się w nowym AC, to będę szczęśliwy

27.10.2016 20:32
odpowiedz
1 odpowiedź
Kraiwen
8
Junior

Mam nadzieję że ukryte ostrze nie zniknie , to jest najfajniejsza broń w tej grze . Od samego początku moja rozgrywka polega w większości na tej broni .

27.10.2016 22:06
odpowiedz
A.l.e.XX
3
Centurion

Mniej bezsensownego szukania znajdziek, lepsza fabuła ze zwrotami akcji i dobra optymalizacja ...tego sobie życzę.

28.10.2016 01:49
odpowiedz
dendriche
41
Chorąży

Jak to nie weźmiemy udziału w walce pomiędzy Asasynami a Templariuszami? Chciałbym tylko przypomnieć, że mimo wszystko mówimy o grze, a nie o prawdziwej historii. Rzeczywiście wtedy jeszcze Zakon Templariuszy oraz Zakon Asasynów nie zostały utworzone, ale w lore gry walka tych dwóch organizacji trwa od wielu, wielu wieków. Według gry Zakon Templariuszy został na początku założony przez Caina, podczas gdy Zakon Asasynów jest złożony z przodków Pierwszej Cywilizacji i ludzi (a właściwie ich "hybrydowych" dzieci). Tak więc niezależnie gdzie by nas Ubisoft nie wysłał, i tak będzie tam konflikt Asasyni vs. Templariusze.

28.10.2016 08:09
1
odpowiedz
metamatematyka
18
Centurion

W Egipcie za gorąco na kaptury.

28.10.2016 09:40
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
Wielki Gracz od 2000 roku
93
Konsul
3.0

Ja tam wciąż liczę na czasy nam bliższe - czasy prohibicji. Zamiast tradycyjnych strojów Assassynów to długie płaszcze i kapelusze, znak zakonu jako przypinka do krawata, Templariusze jako politycy, szefowie policji oraz mafii, a gdzieś tam garstka zakonu także jako mafia, nie działająca jednak tak brutalnie jak inne (wiadomo kredo - nie zabijać niewinnych). Idealne czasy do oddania konfliktu obu grup - z jednej strony taniec, hazard, bogactwo, kobiety itd., a z drugiej bieda, wyzysk ludzi, zabójstwa w ciemnych uliczkach.

28.10.2016 15:48
odpowiedz
paul181818
27
Generał

Ja bym chciał remaster pierwszej części, no może niekoniecznie już remaster ale powrót do tamtych czasów.

post wyedytowany przez paul181818 2016-10-28 15:49:02
28.10.2016 23:43
odpowiedz
Mich200
25
Centurion

Egipt pod względem historyczno-kulturowym jest jak najbardziej interesujący i z całą pewnością dobre wykonanie świata gry dałoby już klimat sam w sobie. Natomiast odnośnie innych aspektów może być różnie, bo jednak pustynie to słabe miejsce na parkour i co więcej ciche działanie, no bo gdzie tam się ukryć ? Poza tym po Mad Maksie wiem, że taki klimat pustynny cieszy tylko przez jakiś czas a potem nudzi niemiłosiernie, ale mam nadzieję, że Ubisoft wie co robi i podejdzie do tej gry z mnogością ciekawych pomysłów. Co do walki to Unity to jedyna część, która miała z goła odmienny system walki od poprzedniczek bo w Syndicate wrócono do pierwowzoru czyli atak-kontra-zgon. Mi się taki system walki podoba bo jak już ktoś wyżej napisał jest on widowiskowy i pomimo swojej prostoty satysfakcjonujący.

30.10.2016 12:35
odpowiedz
WoyciechGWGX
4
Junior

A już myślałem, że będzie AC w Wietnamie, Korei czy w Iraku. No pozostaje jeszcze eliminowanie bossow ISIS

30.10.2016 16:36
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Rumcykcyk
29
Pan Kopiuj Wklej

I tak będzie kopiuj wklej z Syndicate tylko zamiast Londynu będzie Egipt.

31.10.2016 05:01
odpowiedz
futureman16
8
Konsul

2 końcu grywalna grę a nie polprodukt plus drm i szukać jelenia.
I tak nie kupię bo ambitniejsze i mmiej oklepane produkcje mnie interesuja nie to samo dla zbijania kasy

31.10.2016 11:52
odpowiedz
maxpayne3000
39
Chorąży

AC w Egipcie to wbrew pozorom dobre posunięcie i nawiązujące do tego co już miało miejsce a tym co widzieliśmy na koniec Syndycate.

spoiler start

W jednym ze zdobytych, podczas eksploatacji budynku Abstergo Entertainment, nagrań można było usłyszeć o poszukiwaniach Ank starożytnego artefaktu który ponoć wskrzesza zmarłych. Kto wie może właśnie tego potrzeba by wskrzesić Pierwotnego człowieka i dać Juno nowe życie

spoiler stop

31.10.2016 13:41
odpowiedz
Hydro2
102
Senator

Chcielibyśmy niebacktrackingowego PoPa. Na nudnego sandboxowego Asasyna mało kto czeka. Prawdziwi gracze chcą grę z klimatem, a taki jest PoP.

01.11.2016 15:27
odpowiedz
Adamol138
2
Junior

Ja by chciał aby w nowym AC była wciągająca fabuła i dobra grafika.Ale nie chciałbym aby był też tryb multiplayer ,
chcę aby twórcy skupili się na trybie jednoosobowym.

01.11.2016 19:13
odpowiedz
niewadzkak
1
Junior

Ogólnie rzecz biorąc - podoba mi się pomysł z Egiptem, ale brak ukrytego ostrza byłby wieeelkim minusem

12.11.2016 23:53
odpowiedz
Nolifer
89
The Highest

Są duże szanse na to, że gra będzie mieć podtytuł Empire i będzie miała miejsce w starożytnym Egipcie, ale tak naprawdę może to być zwykła wstawka do akcji całkowicie w innym okresie.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze